Restauratør træt af mobiltelefoner

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf paint » 15. mar 2019, 16:06

JoyNips skrev:Nærvær er ikke kun noget fysisk længere.


Jo. Fysisk nærvær er. Men digitalt/virtuelt nærvær er ikke :)
Senest rettet af paint 15. mar 2019, 16:07, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf Madam » 15. mar 2019, 16:06

fisken80 skrev:
Madam skrev:
Flora skrev:Jeg kan ikke se, hvad det kommer restauratøren ved. Så længe man betaler og ikke generer de andre gæster.

Det er lige før, at jeg ville undlade at komme et sted, hvor restauratøren mente, at han skulle opdrage mig. Ikke at jeg har for vane at sidde og glo i min telefon, når jeg spiser sammen med andre, men principielt set.


Næ, opdragelse det er noget, man helst skal ha' med hjemmefra, men det kunne genere det publikum, der går ud for at hygge sig. :gruble:


Vil du ikke godt forklare, hvordan det på nogen måde kan genere folk ved nabobordet, at jeg sidder og kigger på min telefon? Medmindre jeg spiller et spil med høj lyd eller taler højlydt i telefon, men det er da vist ikke dét der er pointen her.

Jeg synes restauratøren er skør. Han kan da være ligeglad med, om gæsterne ser på deres telefoner. Hvad kommer det dog ham ved?[

_______________________________

Skal jeg virkelig forklare dig, at en restaurant er en forretning, hvor indehaveren gerne skulle tjene nogle penge, og gæsterne forventer at træde ind et sted, hvor der er en hyggelig stemning, og ikke et sted, hvor folk sidder med øjnene rettet ned i bordet og taster, så de føler sig hensat til kontoret, de måske lige har forladt...og nogen nøjes ikke med det, de taler også højlydt i den, som de også gør i offentlige transportmidler.

Men du er åbenbart lige glad med, om de reder hår, klipper negle eller spiller Matador eller poker???

Hvorfor dog betale at møde andre mennesker, når man ikke har noget at tale med dem om, når man kan taste derhjemme ganske gratis.

De må ha' nogle kedelige venner, der trænger til at blive udskiftet. :gruble:
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf annellaII » 15. mar 2019, 16:09

fisken80 skrev:
Madam skrev:
Flora skrev:Jeg kan ikke se, hvad det kommer restauratøren ved. Så længe man betaler og ikke generer de andre gæster.

Det er lige før, at jeg ville undlade at komme et sted, hvor restauratøren mente, at han skulle opdrage mig. Ikke at jeg har for vane at sidde og glo i min telefon, når jeg spiser sammen med andre, men principielt set.


Næ, opdragelse det er noget, man helst skal ha' med hjemmefra, men det kunne genere det publikum, der går ud for at hygge sig. :gruble:


Vil du ikke godt forklare, hvordan det på nogen måde kan genere folk ved nabobordet, at jeg sidder og kigger på min telefon? Medmindre jeg spiller et spil med høj lyd eller taler højlydt i telefon, men det er da vist ikke dét der er pointen her.

Jeg synes restauratøren er skør. Han kan da være ligeglad med, om gæsterne ser på deres telefoner. Hvad kommer det dog ham ved?


Så findes der sandelig mange skøre restauratører, hos os i Tyskland er det ikke usædvanligt, at der hænger skilte til indgangen til restauranterne, hvor mobiltelefoner er tabu. Forøvrigt ser jeg det skilt mere og mere i mellemtiden bl.a. også hos både min tandlæge og læge. For mig er det helt i orden.

Billede
Senest rettet af annellaII 15. mar 2019, 16:11, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. mar 2019, 16:11

Jeg tvivler i øvrigt på, at flertallet tier stille, fordi de tænker "Oh, words of wisdom"; jeg tror mere, det handler om, at de bliver paf over restauratørens opførsel.
Hvordan kan de i øvrigt blive "helt stille", når problemet efter sigende er, at de ikke taler med hinanden?
2
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf Bergen » 15. mar 2019, 16:13

Hansens Gamle Familiehave på Frederiksberg.

Tjek. Vi behøver ikke spise der. Vi har ellers talt om der i forbindelse med besøg i ZOO.

De bestemmer ikke over gæsterne, så længe at de ikke generer andee gæster. Underlig formynderisk holdning.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf paint » 15. mar 2019, 16:13

Måske kunne vi indføre virtuelle restauranter. Man laver noget lækkert mad derhjemme - sætter det på bordet, og herefter tager man sine VR-briller på - voilá, man er på restaurant med vennerne :-D

Billede
Senest rettet af paint 15. mar 2019, 16:16, rettet i alt 1 gang.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf LadyFox » 15. mar 2019, 16:14

Det synes jeg faktisk ikke at en eller anden restauratør skal blade sig i.
Dels vidste jeg ikke at det var er krav for at gå på restaurant at man SKAL hygge sig, og dels synes jeg ikke at det er op til restauratøren hvordan den enkelte hygger sig.
Altså, hvad bliver det næste, at man kun må samtale om emner restauratøren synes er hyggelige?

Hvis det er vigtigt for indehaveren af restaurationen at kunderne er sammen på en bestemt måde må han jo lave en restaurant med et koncept der ikke er til at misforstå. Ikke at gøre det tydeligt at der er forventninger om en særlig adfærd og på samme tid komme med "humoristiske" stikpiller til sine betalende gæster synes jeg er utilstedeligt.
Jeg var blevet gal.
2
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf LadyFox » 15. mar 2019, 16:24

Madam skrev:Skal jeg virkelig forklare dig, at en restaurant er en forretning, hvor indehaveren gerne skulle tjene nogle penge, og gæsterne forventer at træde ind et sted, hvor der er en hyggelig stemning, og ikke et sted, hvor folk sidder med øjnene rettet ned i bordet og taster, så de føler sig hensat til kontoret, de måske lige har forladt...

Jeg går virkelig hverken på restaurant for at underholde fremmede mennesker, eller at fremmede mennesker skal underholde mig.. Så går jeg på Bodega.
Jeg går på restaurant for at spise noget mad, eventuelt sammen med nogle mennesker jeg gerne vil være social med.
Mit indtryk er at rigtig mange bruger restauranter på samme måde.

Hvis restauratøren mener at det er mere økonomisk fordelagtigt at dikterer at hans gæster skal have en særlig atmosfære omkring sig må han da lave et tydeligt koncept så folk selv kan vælge om det er noget de gider at være med til.
1
...
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf Madam » 15. mar 2019, 16:40

LadyFox skrev:
Madam skrev:Skal jeg virkelig forklare dig, at en restaurant er en forretning, hvor indehaveren gerne skulle tjene nogle penge, og gæsterne forventer at træde ind et sted, hvor der er en hyggelig stemning, og ikke et sted, hvor folk sidder med øjnene rettet ned i bordet og taster, så de føler sig hensat til kontoret, de måske lige har forladt...

Jeg går virkelig hverken på restaurant for at underholde fremmede mennesker, eller at fremmede mennesker skal underholde mig.. Så går jeg på Bodega.
Jeg går på restaurant for at spise noget mad, eventuelt sammen med nogle mennesker jeg gerne vil være social med.
Mit indtryk er at rigtig mange bruger restauranter på samme måde.

Hvis restauratøren mener at det er mere økonomisk fordelagtigt at dikterer at hans gæster skal have en særlig atmosfære omkring sig må han da lave et tydeligt koncept så folk selv kan vælge om det er noget de gider at være med til.


Såfremt du ønsker at citere nogen, bedes du venligst gøre opmærksom på, at det ikke er hele kommentaren, det gøres nemt ved at anføre...(...)

Forøvrigt mener jeg, det er en negativ tilgang til at spise en middag på en restaurant, får man ondt nogen steder af at bidrage til en god stemning, alle de steder man optræder?!?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf LadyFox » 15. mar 2019, 16:57

Madam skrev:
LadyFox skrev:
Madam skrev:Skal jeg virkelig forklare dig, at en restaurant er en forretning, hvor indehaveren gerne skulle tjene nogle penge, og gæsterne forventer at træde ind et sted, hvor der er en hyggelig stemning, og ikke et sted, hvor folk sidder med øjnene rettet ned i bordet og taster, så de føler sig hensat til kontoret, de måske lige har forladt...

Jeg går virkelig hverken på restaurant for at underholde fremmede mennesker, eller at fremmede mennesker skal underholde mig.. Så går jeg på Bodega.
Jeg går på restaurant for at spise noget mad, eventuelt sammen med nogle mennesker jeg gerne vil være social med.
Mit indtryk er at rigtig mange bruger restauranter på samme måde.

Hvis restauratøren mener at det er mere økonomisk fordelagtigt at dikterer at hans gæster skal have en særlig atmosfære omkring sig må han da lave et tydeligt koncept så folk selv kan vælge om det er noget de gider at være med til.


Såfremt du ønsker at citere nogen, bedes du venligst gøre opmærksom på, at det ikke er hele kommentaren, det gøres nemt ved at anføre...(...)

Forøvrigt mener jeg, det er en negativ tilgang til at spise en middag på en restaurant, får man ondt nogen steder af at bidrage til en god stemning, alle de steder man optræder?!?!


Det kommer jeg ikke til at efterleve. Jeg citerede den del af indlægget jeg svarede på, og resten kan folk jo selv læse.

Jeg er ikke entertainer, og derudover er det primært i min fritid jeg går ud og spiser. Jeg ser restuarent besøg som en byttehandel i mellem et et måltid mad + lån af faciliteter og kolde kontanter. Og altså, ikke et show hvor jeg har en aktiv rolle. Når jeg går ud og spiser alene sidder jeg heller ikke og gøgler for at undlade at kede de øvrige gæster.

Hvis en del af prisen for et måltid er at man er underholdende andre, må det stå som en del af prisen på måltidet.
3
...
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf fisken80 » 15. mar 2019, 17:15

Madam skrev:
fisken80 skrev:
Madam skrev:
Flora skrev:Jeg kan ikke se, hvad det kommer restauratøren ved. Så længe man betaler og ikke generer de andre gæster.

Det er lige før, at jeg ville undlade at komme et sted, hvor restauratøren mente, at han skulle opdrage mig. Ikke at jeg har for vane at sidde og glo i min telefon, når jeg spiser sammen med andre, men principielt set.


Næ, opdragelse det er noget, man helst skal ha' med hjemmefra, men det kunne genere det publikum, der går ud for at hygge sig. :gruble:


Vil du ikke godt forklare, hvordan det på nogen måde kan genere folk ved nabobordet, at jeg sidder og kigger på min telefon? Medmindre jeg spiller et spil med høj lyd eller taler højlydt i telefon, men det er da vist ikke dét der er pointen her.

Jeg synes restauratøren er skør. Han kan da være ligeglad med, om gæsterne ser på deres telefoner. Hvad kommer det dog ham ved?[

_______________________________

Skal jeg virkelig forklare dig, at en restaurant er en forretning, hvor indehaveren gerne skulle tjene nogle penge, og gæsterne forventer at træde ind et sted, hvor der er en hyggelig stemning, og ikke et sted, hvor folk sidder med øjnene rettet ned i bordet og taster, så de føler sig hensat til kontoret, de måske lige har forladt...og nogen nøjes ikke med det, de taler også højlydt i den, som de også gør i offentlige transportmidler.

Men du er åbenbart lige glad med, om de reder hår, klipper negle eller spiller Matador eller poker???

Hvorfor dog betale at møde andre mennesker, når man ikke har noget at tale med dem om, når man kan taste derhjemme ganske gratis.

De må ha' nogle kedelige venner, der trænger til at blive udskiftet. :gruble:


Hvad hvis man går ind og spiser alene? Det gjorde jeg to gange tilbage i januar i forbindelse med en tjenesterejse. Og ja, jeg sad og kiggede på min telefon mens jeg ventede på maden. Noget af tiden sad jeg også og læste i en bog.
Hvis andre følte sig hensat til et kontor af den grund - well not my problem.
At du begynder at sammenligne det at se på sin telefon eller tale sammen (kan du i øvrigt bestemme dig...) med at klippe negle og rede hår giver jo bare slet slet ingen mening.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf fisken80 » 15. mar 2019, 17:16

Madam skrev:
LadyFox skrev:
Madam skrev:Skal jeg virkelig forklare dig, at en restaurant er en forretning, hvor indehaveren gerne skulle tjene nogle penge, og gæsterne forventer at træde ind et sted, hvor der er en hyggelig stemning, og ikke et sted, hvor folk sidder med øjnene rettet ned i bordet og taster, så de føler sig hensat til kontoret, de måske lige har forladt...

Jeg går virkelig hverken på restaurant for at underholde fremmede mennesker, eller at fremmede mennesker skal underholde mig.. Så går jeg på Bodega.
Jeg går på restaurant for at spise noget mad, eventuelt sammen med nogle mennesker jeg gerne vil være social med.
Mit indtryk er at rigtig mange bruger restauranter på samme måde.

Hvis restauratøren mener at det er mere økonomisk fordelagtigt at dikterer at hans gæster skal have en særlig atmosfære omkring sig må han da lave et tydeligt koncept så folk selv kan vælge om det er noget de gider at være med til.


Såfremt du ønsker at citere nogen, bedes du venligst gøre opmærksom på, at det ikke er hele kommentaren, det gøres nemt ved at anføre...(...)

Forøvrigt mener jeg, det er en negativ tilgang til at spise en middag på en restaurant, får man ondt nogen steder af at bidrage til en god stemning, alle de steder man optræder?!?!


Måske skal du undlade at belære andre om citatteknik lige efter du selv fuckede det op, da du citerede mig...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf Madam » 16. mar 2019, 08:00

Et par stykker i denne tråd, har helt misforstået konceptet, om hvorfor man frekventerer et spisested/restaurant, men nogle lyder jo også ligesom genstridige teenagere og kommer vel også udelukkende på McDonald's :P

Og så ta'r de sikkert også madpakken og højtaleren med metal rock med på biblioteket, hvis de da har hørt om et sådant sted...? :fløjt: :gruble: :D
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf Purple Haze » 16. mar 2019, 08:16

Madam skrev:Et par stykker i denne tråd, har helt misforstået konceptet, om hvorfor man frekventerer et spisested/restaurant, men nogle lyder jo også ligesom genstridige teenagere og kommer vel også udelukkende på McDonald's :P

Og så ta'r de sikkert også madpakken og højtaleren med metal rock med på biblioteket, hvis de da har hørt om et sådant sted...? :fløjt: :gruble: :D



Igen lidt sjovt at det er dig der siger nogen har misforstået konceptet om at gå ud og spise - når det er tydeligt for alle os andre at det er dig der har misforstået det.

Hvor tit går du ud og spiser?
3 - 4 gange om året, vil være mit gæt udfra hvad du skriver her, om at du har nogen meget specifikke forventninger til hvordan “det at gå ud og spise” foregår.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Restauratør træt af mobiltelefoner

Indlægaf Purple Haze » 16. mar 2019, 08:30

Bergen skrev:Hansens Gamle Familiehave på Frederiksberg.

Tjek. Vi behøver ikke spise der. Vi har ellers talt om der i forbindelse med besøg i ZOO.

De bestemmer ikke over gæsterne, så længe at de ikke generer andee gæster. Underlig formynderisk holdning.


Vidste ikke det var en derfra der kom med holdningen, men det undre mig ikke.

Nu er det godt nok nogle år siden men ddt er muligvis det sted jeg har oplevet at få den mest ubehøvlede betjening.
En nedladenhed omkring at vi “bare” købte stegt flæsk ad libitum (altså noget de havde på menuen), og på et tidspunkt var der en af tjenerne der åbenbart synes min daværende kæreste stod i vejen, så han skubbede til ham (?) i stedet for at bede om at komme forbi.
Har været der en enkelt gang siden med et større selskab, hvor det dog var OK.

Så synes det er lidt groteskt at det er netop det sted der taler om at folk skal opfører sig “ordentligt”.
Vil til enhver tid anbefale Petersens familiehave ved siden af.
Har haft nogle af de mest fantastiske bespisninger derinde.

På Petersens har jeg i øvrigt ikke oplevet at stemningen var til at sidde på telefonen. Hvorimod på Hansens, hvor de som jeg opfattede det prøvede at komme væk fra det afslappede og folkelige (som på Petersens) og over i noget mere “fornemt”, der var stemningen mere til at man skal være afdæmpet og passe sit bord - hvilket lægger langt mere op til at man kikker på din tlf.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"