Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf paint » 6. maj 2019, 14:04

landsbytossen skrev:
nononsens skrev:
landsbytossen skrev:
nononsens skrev:
landsbytossen skrev:Ekstra Bladet skriver, at Paludan efter en trafikulykke i 2005 fik en hjerneskade, som ændrede hans personlighed. En af følgerne er, at han har svært ved at tolerere andres fejl. Det forklarer en del, bl.a. da han for mange år siden fotograferede cyklister, som overtrådte færdselsloven og lagde billederne på nettet.

Jeg har undret mig over, at han i debat med andre politkere farer op og siger: "Det er for groft", når der stikkes lidt til ham. Det behøver jeg ikke undrer mig over længere. Nu har jeg forklaringen.


Hvis manden har hjerneskade så er det synd, men så er han også uegnet til at være en ledende person her i landet.

Ledende person bliver han ikke. Han får ikke nogen stor indflydelse i folketinget.


Så lad mig sige det sådan, så er en ugenet til at være i folketingen.

Men det interesserer nok ikke hans vælgere.

Folketinget skal gerne afspejle befolkningen. Han er jo ikke uintelligent, men har måske p.g.a skaden en opførsel, som ligger udenfor, hvad mange opfatter som normal.


Det kan man vist godt sige, uden at overdrive. I en sag om fornærmende udtalelser mod/om en politimand, ville han (i retten) gerne undskylde, hvis han havde såret politimanden. Men han mente stadig det han havde sagt - nemlig at politimanden ikke var upartisk, fordi han var homoseksuel og havde et forhold til den forurettede. Han ville dog gerne (stadig i retten) tage det forbehold, at han ikke vidste om politimanden, var "den aktive eller passive part" i (det af ham påståede) forhold.
Mage til formfuldendt formuleret sviner, skal man vist lede længe efter.
Senest rettet af paint 6. maj 2019, 14:33, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf JoyNips » 6. maj 2019, 14:15

paint skrev:
landsbytossen skrev:
nononsens skrev:
landsbytossen skrev:
nononsens skrev:
landsbytossen skrev:Ekstra Bladet skriver, at Paludan efter en trafikulykke i 2005 fik en hjerneskade, som ændrede hans personlighed. En af følgerne er, at han har svært ved at tolerere andres fejl. Det forklarer en del, bl.a. da han for mange år siden fotograferede cyklister, som overtrådte færdselsloven og lagde billederne på nettet.

Jeg har undret mig over, at han i debat med andre politkere farer op og siger: "Det er for groft", når der stikkes lidt til ham. Det behøver jeg ikke undrer mig over længere. Nu har jeg forklaringen.


Hvis manden har hjerneskade så er det synd, men så er han også uegnet til at være en ledende person her i landet.

Ledende person bliver han ikke. Han får ikke nogen stor indflydelse i folketinget.


Så lad mig sige det sådan, så er en ugenet til at være i folketingen.

Men det interesserer nok ikke hans vælgere.

Folketinget skal gerne afspejle befolkningen. Han er jo ikke uintelligent, men har måske p.g.a skaden en opførsel, som ligger udenfor, hvad mange opfatter som normal.


Det kan man vist godt sige, uden at overdrive. I en sag om fornærmende udtalelser mod/om en politimand, ville han (i retten) gerne undskylde, hvis han havde såret politimanden. Men han mente stadig det han havde sagt - nemlig at politimanden ikke var upartisk, fordi han var homoseksuel og havde et forhold til den forudrettede. Han ville dog gerne (stadig i retten) tage det forbehold, at han ikke vidste om politimanden, var "den aktive eller passive part" i (det af ham påståede) forhold.
Mage til formfuldendt formuleret sviner, skal man vist lede længe efter.


Men forskellen på Paludan og nazister er at han iiiiiiintet har imod homoer. Altså lige bortset fra når han bruger det som skældsord :rulle:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf landsbytossen » 6. maj 2019, 14:45

JoyNips skrev:Men forskellen på Paludan og nazister er at han iiiiiiintet har imod homoer. Altså lige bortset fra når han bruger det som skældsord :rulle:

I orientering i dag på P1 skulle Krasnik forsvare hans sammenligning mellem Paludan og nazisme. I samme program blev Adam Holm, der har studeret den yderste højrefløj, citeret for, at der ikke er grundlag for den sammenligning.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf JoyNips » 6. maj 2019, 15:13

landsbytossen skrev:
JoyNips skrev:Men forskellen på Paludan og nazister er at han iiiiiiintet har imod homoer. Altså lige bortset fra når han bruger det som skældsord :rulle:

I orientering i dag på P1 skulle Krasnik forsvare hans sammenligning mellem Paludan og nazisme. I samme program blev Adam Holm, der har studeret den yderste højrefløj, citeret for, at der ikke er grundlag for den sammenligning.


Nååå, jamen SÅ er Paludan jo helt fjong og stueren...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf landsbytossen » 6. maj 2019, 15:23

JoyNips skrev:
landsbytossen skrev:
JoyNips skrev:Men forskellen på Paludan og nazister er at han iiiiiiintet har imod homoer. Altså lige bortset fra når han bruger det som skældsord :rulle:

I orientering i dag på P1 skulle Krasnik forsvare hans sammenligning mellem Paludan og nazisme. I samme program blev Adam Holm, der har studeret den yderste højrefløj, citeret for, at der ikke er grundlag for den sammenligning.


Nååå, jamen SÅ er Paludan jo helt fjong og stueren...

Godt du blev overbevist :lol:
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf Bad Samaritan » 6. maj 2019, 19:57

Han er vildt charmerende, ham Paludan! Her sviner han de samme politifolk, som beskytter hans priviligerede, blegfede røv:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/rasmu ... m-politiet

:puke:
1
Brugeravatar
RATM
Permanent bortvist
Indlæg: 257
Tilmeldt: 6. jul 2020, 17:48
Kort karma: 9
Likede indlæg: 72

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf RATM » 3. sep 2020, 12:16

Ytringsfriheden burde være let at definere - der er fastsat grænser i lovgivningen. Men desværre har vi set, hvorledes DFs dobbelte standarder har undergravet gode solide regler - ved at ville begrænse bl.a. imamers ytringer.
Det er især paradoksalt - fordi vi allerede havde regler der forbød opfordring til vold, trusler om vold og forhånende diskriminerende udtalelser.
1
There are twenty years to go
And many friends I hope
Though some may hold the rose, some hold the rope

There are twenty years to go
A golden age I know
But all will pass, will end too fast
You know
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf JoyNips » 6. sep 2020, 19:47

Men super at du hev en tråd der døde i maj 2019 op for dét.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf tron » 8. sep 2020, 11:46

JoyNips skrev:Men super at du hev en tråd der døde i maj 2019 op for dét.


Både gamle tråde ikke låses eller arkiveres automatisk så man undgår det!
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf tron » 8. sep 2020, 11:56

Mads skrev:
tron skrev:
JoyNips skrev:Men super at du hev en tråd der døde i maj 2019 op for dét.


Både gamle tråde ikke låses eller arkiveres automatisk så man undgår det!


Hvorfor dog låse tråden? Der er jo ingen grund til at genopfinde den dybe tallerken hver gang, eller have en masse gamle tråde om samme emne.

Så er det da bedre at have det samlet et sted.


Låse tråden for nye indlæg mener jeg, ikke for læsning, ellers vil man helt automatisk risikerer at den genåbnes ved en fejl som nu!
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og provokation?

Indlægaf tron » 8. sep 2020, 12:22

Mads skrev:
tron skrev:
Mads skrev:
tron skrev:
JoyNips skrev:Men super at du hev en tråd der døde i maj 2019 op for dét.


Både gamle tråde ikke låses eller arkiveres automatisk så man undgår det!


Hvorfor dog låse tråden? Der er jo ingen grund til at genopfinde den dybe tallerken hver gang, eller have en masse gamle tråde om samme emne.

Så er det da bedre at have det samlet et sted.


Låse tråden for nye indlæg mener jeg, ikke for læsning, ellers vil man helt automatisk risikerer at den genåbnes ved en fejl som nu!


Det ændrer jo ikke på mine indvendinger?!

Hvad nu hvis man gerne vil bidrage med et eller andet, eller der er sket en ny udvikling, eller ... ?

Hvem siger i øvrigt at den blev åbnet ved en fejl?


Fair nok jeg forstod bare på JoyNips at det var forkert at genåbne tråden med det indlæg som genåbnede.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"