Freden og kærlighedens religion

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Freden og kærlighedens religion

Indlægaf Brok » 23. apr 2019, 01:00

https://www.bt.dk/udland/b.t.-i-sri-lan ... g-stemning

Igen igen har den uhyggelige islam religion vist sit sande ansigt.

I lyset af det brutale volds psykopati vil jeg gerne opfordre til, at vi i Danmark tager stilling til vanviddet,

Hold så vidt mulig disse islam tilhængere ude af vores land.

Snart skat vi stemme til folketinget og jeg vil opfordre til, at stemme på et parti der holder på en stram udlændingelov.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Freden og kærlighedens religion

Indlægaf Purple Haze » 23. apr 2019, 04:26

Jeg vil opfordre til at man stemmer på partier der går ind for at behandle folk ordentligt (uanset religion) og partier der tager klimakrisen seriøst.
21
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Freden og kærlighedens religion

Indlægaf JoyNips » 23. apr 2019, 05:10

Purple Haze skrev:Jeg vil opfordre til at man stemmer på partier der går ind for at behandle folk ordentligt (uanset religion) og partier der tager klimakrisen seriøst.


Hep!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Freden og kærlighedens religion

Indlægaf fisken80 » 23. apr 2019, 06:06

Jeg vil opfordre til, at man undlader at svare i den her tråd
9
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Freden og kærlighedens religion

Indlægaf Brok » 23. apr 2019, 07:36

fisken80 skrev:Jeg vil opfordre til, at man undlader at svare i den her tråd


Ja ytringsfriheden er under pres,
0
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Freden og kærlighedens religion

Indlægaf Brok » 23. apr 2019, 07:55

Cali skrev:Hvad så når terroristen er kristen? Hvilke partier kan vi stemme på i det tilfælde? Hvem er imod både muslimer og kristne?


Beklager at være viljedøv og blind er en klar undskyldning,

Dog kan jeg ikke huske den sidste kristne selvmordsbomber, beklager.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Freden og kærlighedens religion

Indlægaf Pax Romana » 23. apr 2019, 08:02

Brok skrev:
fisken80 skrev:Jeg vil opfordre til, at man undlader at svare i den her tråd


Ja ytringsfriheden er under pres,
Der er ingen her som har begrænset din ytringsfrihed.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Freden og kærlighedens religion

Indlægaf fisken80 » 23. apr 2019, 08:11

Brok skrev:
fisken80 skrev:Jeg vil opfordre til, at man undlader at svare i den her tråd


Ja ytringsfriheden er under pres,


Man mister ikke sin ytringsfrihed, fordi andre vælger ikke at svare en. Du kan skrive lige så tosset du vil i din tråd.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Freden og kærlighedens religion

Indlægaf Brok » 23. apr 2019, 09:31

Cali skrev:
Brok skrev:
Cali skrev:Hvad så når terroristen er kristen? Hvilke partier kan vi stemme på i det tilfælde? Hvem er imod både muslimer og kristne?


Beklager at være viljedøv og blind er en klar undskyldning,

Dog kan jeg ikke huske den sidste kristne selvmordsbomber, beklager.



New Zealand er ellers ikke så længe siden. Ekstremistisk terror rettet mod muslimerne.

Men egentligt er debatten her ligegyldig. Det er snæversynet og uden reel viden eller fornuft at mene at islam er problemet. Ekstremister er problemet og om de så lige havner i en bande, i en religiøs organisation eller går solo kan være et spørgsmål om tilfælde. Det er nemlig nogle helt andre mekanismer der er i spil.


Jeg mener nu nok, Vi burde stoppe med, at forstå og finde undskyldninger, vi står i lort til halsen fordi vi ikke har stoppet i tide.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Freden og kærlighedens religion

Indlægaf Slettet bruger » 23. apr 2019, 09:56

Cali skrev:
Brok skrev:
Cali skrev:Hvad så når terroristen er kristen? Hvilke partier kan vi stemme på i det tilfælde? Hvem er imod både muslimer og kristne?


Beklager at være viljedøv og blind er en klar undskyldning,

Dog kan jeg ikke huske den sidste kristne selvmordsbomber, beklager.



New Zealand er ellers ikke så længe siden. Ekstremistisk terror rettet mod muslimerne.

Men egentligt er debatten her ligegyldig. Det er snæversynet og uden reel viden eller fornuft at mene at islam er problemet. Ekstremister er problemet og om de så lige havner i en bande, i en religiøs organisation eller går solo kan være et spørgsmål om tilfælde. Det er nemlig nogle helt andre mekanismer der er i spil.


Der er næppe mange som mener Islam er hele problemet. Der skal mere til at gøre en jihadist. Men der er omvendt mange som mener at Islam ingen aktie har i problemet overhovedet, og det virker på mig lidt bizart. Ud over Koranen har muslimer Haditherne som er nogle hellige skrifter der foreskriver hvordan man skal leve sit daglige liv. I dem står f.eks. at apostasi - dvs. at forlade religionen - skal straffes med døden. Og man skal ikke kigge ret længe for at finde horrible straffe udført under Sharia-lov rundt omkring i verden.

Når en mand er overbevist helt ind i sin sjæl om at hvis han udfører en eller anden horribel handling, vil Allah belønne ham med Paradis, er det så virkelig helt utænkeligt at skrifterne om Allah har bare lidt at sige? Hans handlinger udføres på baggrund af tolkninger af muslimske hellige skrifter - hvordan kan store grupper tolke skrifterne så forkert hvis det er så indlysende som du antyder, at de på ingen måde opfordrer til vold?
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16249
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Freden og kærlighedens religion

Indlægaf icelady » 23. apr 2019, 10:06

Tråden låses midlertidigt mens vi afventer om Patrick opfatter denne tråd som racistisk.
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Moderation

Indlægaf decibell » 22. maj 2019, 13:14

Patrick har set på det, og denne tråd forbliver lukket, da det er overtrædelse af vores retningslinjer omkring racisme:
"[...] flere personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering [...]"
Samtidig er retorikken ikke i orden, da det er opstillet provokerende og uden oplæg til debat. Det er ikke den slags, Patrick ønsker på debatten. Vi lader tråden stå som et eksempel på, hvad der ikke er i orden.
6

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"