Svensk grænsekontrol

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Svensk grænsekontrol

Indlægaf Wizzze » 4. jan 2016, 06:29

Er Sveriges indførsel af transportøransvar / grænsekontrol så stor en historie, at det berettiger al mediehypen de sidste dage, og idag især, eller skulle medierne hellere bruge deres tid / fokus på noget andet?
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Slettet bruger » 4. jan 2016, 06:56

Det er da kæmpestort, nærmest historisk. Det er 61 år med åbne grænser i norden der er forbi. Og der er 15 000 pendlere der blir ramt af det, hvor ingen endnu ved hvor hårdt det bliver for dem. Måske skal de droppe deres job eller flytte til Kbh.

Jeg bruger Malmø lufthavn en del, og er ikke helt sikker på at det bliver muligt nu. Krydsede en masse grænser i førSchengen perioden, og lærte af erfaring at det lige pludseligt kan tage flere timer at komme over, hvis man er uheldig og rejse samtidigt med folk der gør noget ulovligt, smuglere eller falske ID og den slags. Det er jo ikke så fedt hvis man så misser sit fly, på den anden side går hele ideen med at flyve fra Malmø af det hvis man skal tage fra Kbh med en sikkerhedsmargen på 4 timer.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf dykkersild » 4. jan 2016, 09:32

http://shippingwatch.dk/Rederier/article8341229.ece

Jeg er meget ofte i Sverige og bruger færgen i Helsingør - jeg forstår fuldt ud HH Ferries - og er som jer, ret ærgerlig over, at det skal bagitaliseres. Det er alt andet - og det bør får stor presseomtale.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Fru Sunshine » 4. jan 2016, 14:45

Selv som ikke-ramt vendelbo, synes jeg, det bliver bagatelliseret.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Tux » 4. jan 2016, 15:03

Jeg synes omvendt ikke det bliver bagatelliseret, nu her jeg lige for hvem ved hvilken gang hørt ham pendlertalsmanden fortælle om hvor katastrofalt det er..

Men altså, der er jo altså ikke så meget nogen kan gøre ved det - ud over selvfølgelig svenskerne..
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Slettet bruger » 4. jan 2016, 15:26

Løkke lukker. Grænsen til Tyskland. Dvs der kommer også ID kontrol der.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Wizzze » 4. jan 2016, 15:32

Gad vide hvornår de går i gang med muren, pigtråden og vagttårnene med lys ? :gruble: :tie:
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Slettet bruger » 4. jan 2016, 15:47

Wizzze skrev:Gad vide hvornår de går i gang med muren, pigtråden og vagttårnene med lys ? :gruble: :tie:


Det planlagte danske grænseanlæg

Billede
1
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf annella » 4. jan 2016, 16:02

Tux skrev:Jeg synes omvendt ikke det bliver bagatelliseret, nu her jeg lige for hvem ved hvilken gang hørt ham pendlertalsmanden fortælle om hvor katastrofalt det er..

Men altså, der er jo altså ikke så meget nogen kan gøre ved det - ud over selvfølgelig svenskerne..


Jo det er der, Merkel, men så længe hun vedbliver med sit 'der er ingen øvre grænse for flygtninger, der ønsker at komme til Tyskland, så længe vil flygtningestrømmen vare ved til Tyskland og videre til Skandinavien, igen idag har Merkel gentaget sit standpunkt.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf annella » 4. jan 2016, 16:04

eks-Maupassant skrev:
Wizzze skrev:Gad vide hvornår de går i gang med muren, pigtråden og vagttårnene med lys ? :gruble: :tie:


Det planlagte danske grænseanlæg

Billede



Så fornemt og luksuriøst?
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Tux » 4. jan 2016, 16:07

:/
annella skrev:
Tux skrev:Jeg synes omvendt ikke det bliver bagatelliseret, nu her jeg lige for hvem ved hvilken gang hørt ham pendlertalsmanden fortælle om hvor katastrofalt det er..

Men altså, der er jo altså ikke så meget nogen kan gøre ved det - ud over selvfølgelig svenskerne..


Jo det er der, Merkel, men så længe hun vedbliver med sit 'der er ingen øvre grænse for flygtninger, der ønsker at komme til Tyskland, så længe vil flygtningestrømmen vare ved til Tyskland og videre til Skandinavien, igen idag har Merkel gentaget sit standpunkt.


Det er ikke Merkel der styrer om svenskerne har grænsekontrol eller ej...
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Tux » 4. jan 2016, 16:10

eks-Maupassant skrev:Løkke lukker. Grænsen til Tyskland. Dvs der kommer også ID kontrol der.


Nej det gør han ikke, der bliver indført etikprøvekobtrol de næste 10 dage.. Det er vidst ret langt fra at '' lukke grænsen''.. Faktisk fuldstændig ligegyldigt..
1
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf annella » 4. jan 2016, 16:15

Tux skrev::/
annella skrev:
Tux skrev:Jeg synes omvendt ikke det bliver bagatelliseret, nu her jeg lige for hvem ved hvilken gang hørt ham pendlertalsmanden fortælle om hvor katastrofalt det er..

Men altså, der er jo altså ikke så meget nogen kan gøre ved det - ud over selvfølgelig svenskerne..


Jo det er der, Merkel, men så længe hun vedbliver med sit 'der er ingen øvre grænse for flygtninger, der ønsker at komme til Tyskland, så længe vil flygtningestrømmen vare ved til Tyskland og videre til Skandinavien, igen idag har Merkel gentaget sit standpunkt.


Det er ikke Merkel der styrer om svenskerne har grænsekontrol eller ej...


Selvfølgelig er det ikke Merkel, der styrer den svenske grænsekontrol og nu heller ikke den danske, men Vesteuropa har Merkel at takke' for, at det er kommet så vidt, da hun i september åbnede den tysk-østrigske grænse, og lod alle rejse ind i Tyskland. Som Ungarns Viktor
Orbán dengang sagde, 'flygtningene vil nu blive Merkels og Tysklands problem', Orbán var klog nok til hurtigt at lukke alle ungarske grænser.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Slettet bruger » 4. jan 2016, 16:19

Tux skrev:
eks-Maupassant skrev:Løkke lukker. Grænsen til Tyskland. Dvs der kommer også ID kontrol der.


Nej det gør han ikke, der bliver indført etikprøvekobtrol de næste 10 dage.. Det er vidst ret langt fra at '' lukke grænsen''.. Faktisk fuldstændig ligegyldigt..


Jaja ... men "Løkke lukker" lød så godt det skulle bruges.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Svensk grænsekontrol

Indlægaf Slettet bruger » 4. jan 2016, 16:19

Ungarns grænse er nu heller ikke lukket - man kan komme igennem med korrekt ID :)
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"