Totalforbud af aborter i Alabama

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf Animi » 16. maj 2019, 15:56

0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf Kerrigan » 16. maj 2019, 15:57

Det er som noget fra The Handmaid's Tale.
5
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf Animi » 16. maj 2019, 15:58

Kerrigan skrev:Det er som noget fra The Handmaid's Tale.


Ja, lige præcis, det var også min første tanke
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf Slettet bruger » 16. maj 2019, 16:20

Jeg kan godt forstå man kan være uenig, men at det skulle være vildt absurd, kan jeg ikke se. Præmissen "menneskelivet er helligt" og konsekvensen "abort er uacceptabelt" er et helt rimeligt argument.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf vibbsen » 16. maj 2019, 16:25

"Land of the free. Home the brave" :fløjt:

Så en på EB Nationen som godt kunne forstå at USA frygter muslimsk invasion...og give kvinderne bedre rettigheder:-D

Jeg fatter ganske enkelt ikke at man kan slippe afsted med den slags kvindeundertrykkende i det 21.århundrede
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf Lurende Peber » 16. maj 2019, 16:28

vibbsen skrev:"Land of the free. Home the brave" :fløjt:

Så en på EB Nationen som godt kunne forstå at USA frygter muslimsk invasion...og give kvinderne bedre rettigheder:-D

Jeg fatter ganske enkelt ikke at man kan slippe afsted med den slags kvindeundertrykkende i det 21.århundrede

This!
:nerve:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf Persnikedy » 16. maj 2019, 16:37

Jeg var mundlam da jeg begyndte at se opslagene på nettet om det. Og især hvor stort de vandt den med (mener det var 25-6). det er jo sygt
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf ExCoastal » 16. maj 2019, 16:41

Tja, det er ufatteligt, at man kan vedtage sådan en lov. Men der ligger mere bag det. Sådan en lov vil jo helt klart ende i en retssal, og den vil sansynligvis finde vej til den allerhøjeste retsindstand, US Supreme Court. Og det er lige præcis det, der er formålet. Man ønsker Roe vs. Wade dommen omstødt, så abort vil blive ulovligt i hele USA. Hver stat kan naturligvis have deres egne abortlove, og det vil blive respekteret. Men det er virkelig en skræmmende ide.

https://www.reuters.com/article/us-usa- ... SKCN1SL28J
3
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4636
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21210

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf catnip » 16. maj 2019, 17:11

abcd skrev:Jeg kan godt forstå man kan være uenig, men at det skulle være vildt absurd, kan jeg ikke se. Præmissen "menneskelivet er helligt" og konsekvensen "abort er uacceptabelt" er et helt rimeligt argument.


Også ved graviditeter der sker på grund af incest og voldtægt?

Hvem samler regningen op, når en 12-årig pige føder et barn med fysiske udfordringer fordi hun er blevet voldtaget af sin far? Hvem sørger for hjælp til pigen, når man nu tvinger hende til at føde det barn der er blevet til under så voldsomme omstændigheder?
5
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4636
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21210

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf catnip » 16. maj 2019, 17:15

Persnikedy skrev:Jeg var mundlam da jeg begyndte at se opslagene på nettet om det. Og især hvor stort de vandt den med (mener det var 25-6). det er jo sygt


De 25 der stemte for var alle mænd. Hvide, privilegerede mænd som lever langt fra den virkelighed hvori Alabama har en af landets højeste rater for kvinder der dør under fødslen og den højeste andel af børn der lever under fattigdomssgrænsen. Så meget for at være pro-life...
15
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43983

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf paint » 16. maj 2019, 17:17

ExCoastal skrev:Tja, det er ufatteligt, at man kan vedtage sådan en lov. Men der ligger mere bag det. Sådan en lov vil jo helt klart ende i en retssal, og den vil sansynligvis finde vej til den allerhøjeste retsindstand, US Supreme Court. Og det er lige præcis det, der er formålet. Man ønsker Roe vs. Wade dommen omstødt, så abort vil blive ulovligt i hele USA. Hver stat kan naturligvis have deres egne abortlove, og det vil blive respekteret. Men det er virkelig en skræmmende ide.

https://www.reuters.com/article/us-usa- ... SKCN1SL28J


Præcis det med, at det kan komme til at gælde i hele USA, er nok det mest skræmmende.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf Slettet bruger » 16. maj 2019, 17:23

catnip skrev:
abcd skrev:Jeg kan godt forstå man kan være uenig, men at det skulle være vildt absurd, kan jeg ikke se. Præmissen "menneskelivet er helligt" og konsekvensen "abort er uacceptabelt" er et helt rimeligt argument.


Også ved graviditeter der sker på grund af incest og voldtægt?

Hvem samler regningen op, når en 12-årig pige føder et barn med fysiske udfordringer fordi hun er blevet voldtaget af sin far? Hvem sørger for hjælp til pigen, når man nu tvinger hende til at føde det barn der er blevet til under så voldsomme omstændigheder?


I alle de tragiske scenarier du kan finde på, tænker jeg svaret er såre simpelt: Der skal ske præcis det samme som hvis man spolede tiden 6 måneder frem, og pigen/kvinden stod med et nyfødt barn.

Men det er ikke min lovgivning.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf zembra1986 » 16. maj 2019, 17:24

Det er vanvittigt, men det overrasker mig ikke, når det er Alabama vi snakker om.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf ExCoastal » 16. maj 2019, 17:26

paint skrev:
ExCoastal skrev:Tja, det er ufatteligt, at man kan vedtage sådan en lov. Men der ligger mere bag det. Sådan en lov vil jo helt klart ende i en retssal, og den vil sansynligvis finde vej til den allerhøjeste retsindstand, US Supreme Court. Og det er lige præcis det, der er formålet. Man ønsker Roe vs. Wade dommen omstødt, så abort vil blive ulovligt i hele USA. Hver stat kan naturligvis have deres egne abortlove, og det vil blive respekteret. Men det er virkelig en skræmmende ide.

https://www.reuters.com/article/us-usa- ... SKCN1SL28J


Præcis det med, at det kan komme til at gælde i hele USA, er nok det mest skræmmende.


Det er jo nærmest som at blive bombet tilbage til middelalderen. Så er det op til de enkelte stater at vedtage deres egen abortlovgivning, det har man da heldigvis gjort her i Californien, så et forbud på føderalt plan ville ikke få nogen inflydelse her. Men det er langt de færreste stater, der har en så god lovgivning på det punkt.
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Totalforbud af aborter i Alabama

Indlægaf KIM K » 16. maj 2019, 18:07

ExCoastal skrev:Tja, det er ufatteligt, at man kan vedtage sådan en lov. Men der ligger mere bag det. Sådan en lov vil jo helt klart ende i en retssal, og den vil sansynligvis finde vej til den allerhøjeste retsindstand, US Supreme Court. Og det er lige præcis det, der er formålet. Man ønsker Roe vs. Wade dommen omstødt, så abort vil blive ulovligt i hele USA. Hver stat kan naturligvis have deres egne abortlove, og det vil blive respekteret. Men det er virkelig en skræmmende ide.

https://www.reuters.com/article/us-usa- ... SKCN1SL28J


Præcis det er en strategi der ligger bag. En strategi jeg dog ikke begriber fornuften i.
Terri Collins der er medlem af Alabamas andetkammer (en kvinde i øvrigt, ligesom guvernøren der underskrev loven) og som introducerede lovforslaget udtaler at de støtter delstater der legitimere undtagelser for voldtægts og incestofre, men at de har udfærdiget loven så højesteret vil tage den og omstøde Roe v. Wade (højesteret tager meget få sager op).

Personligt tror jeg det er et selvmål ikke at have indført undtagelser for voldtægts og incestofre med mindre morens liv er i fare. Og forstår overhovedet ikke argumentet bag at dette skulle få højestreret til at tage sagen.

Alabama Rep. Terri Collins, the Republican who introduced the bill in the Alabama House of Representatives, has said she has empathy for survivors of rape and incest and supports states being able to carve out exceptions for those cases.

“But what I’m trying to do here is get this case in front of the Supreme Court so Roe v. Wade can be overturned,” Collins told the Washington Post.

https://www.vox.com/identities/2019/5/1 ... ons-senate
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"