EU-valgaften 26.5. 2019

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf paint » 26. maj 2019, 22:55

DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:
Men det var måske også fjollet at have 2 partier for de samme mennesker.

Havde det været vidt forskellige mennesker var det jo noget andet.


Bestemt. Jeg hilser det også selv velkommen, brutalitet eller ej.
Samtidig kan jeg dog godt forstå, at der er store, både vrede og vemodige, følelser på spil. EU er om noget et ømtåleligt emne på den yderste parlamentariske venstrefløj. Da jeg var barn og ung, var det indiskutabelt, at man var imod EU. Ikke bare kritisk, men imod. Så jeg kan godt sætte mig ind i, hvorfor de i og omkring Folkebevægelsen føler sig røvrendt af os andre. Også fordi Enhedslisten sagtens kunne have stillet op for et par valg siden, men valgte det fra. Nu har de så valgt det til, og det kan ikke undgås, at det fremstår - og er - meget bevidst.


EL. begyndte vist at skifte kurs mht EU, da briternes Brexit cirkus rullede sig ud, og hér afveg de vel for meget fra Folkebevægelsen, til at de bare kunne bakke op om dem?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf Wizzze » 26. maj 2019, 22:57

Nå jeg er beordret i seng, så vi må lege videre i morgen, Sov godt alle sammen, og tak for en god valgaften :wave:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf paint » 26. maj 2019, 22:58

Wizzze skrev:
paint skrev:Der er åbenbart stor forskel i de enkelte valgkredse på Østerbro. Venstre svinger fra 13.1 - 20.1. Det er alligevel noget af et spring. Det er beskæmmende nok, netop i min valgkreds at Venstre står så godt


Mon ikke at de "nye" ude i Nordhavnen stemmer i Østerbrohuset, og de er lidt mere kapitalister, med de slanter de har måttet slippe for de gyseligheder derude? og dermed er lidt mere borgligt indstillet? :gruble:
LA og C har jo også haft bedre valg der end i resten af bydelen.


Jeg kan ikke helt gennemskue det. Østerbrohuset er ét valgområde. Men på grund af noget med ombygning, er Skolen på Strandboulevarden (som er et andet), blevet rykket hen i Østerbrohuset og skal stemme der. Der er vist gået lidt kuk i kredsene, på dén konto
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf Lys » 27. maj 2019, 05:29

paint skrev:
Wizzze skrev:
paint skrev:Der er åbenbart stor forskel i de enkelte valgkredse på Østerbro. Venstre svinger fra 13.1 - 20.1. Det er alligevel noget af et spring. Det er beskæmmende nok, netop i min valgkreds at Venstre står så godt


Mon ikke at de "nye" ude i Nordhavnen stemmer i Østerbrohuset, og de er lidt mere kapitalister, med de slanter de har måttet slippe for de gyseligheder derude? og dermed er lidt mere borgligt indstillet? :gruble:
LA og C har jo også haft bedre valg der end i resten af bydelen.


Jeg kan ikke helt gennemskue det. Østerbrohuset er ét valgområde. Men på grund af noget med ombygning, er Skolen på Strandboulevarden (som er et andet), blevet rykket hen i Østerbrohuset og skal stemme der. Der er vist gået lidt kuk i kredsene, på dén konto


Jeg plejer at stemme på Remisen, men skulle også stemme i Østerbrohuset i går. Så måske har de lavet det helt om?
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf thomassneum » 27. maj 2019, 06:51

Hva´sker der..

Alt ser fint og fro ud, og så går man i seng. Så får Venstre lige byttet roller med Socialdemokratiet. :nej:

:D
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf Wizzze » 27. maj 2019, 07:02

thomassneum skrev:Hva´sker der..

Alt ser fint og fro ud, og så går man i seng. Så får Venstre lige byttet roller med Socialdemokratiet. :nej:

:D


Søren Gade skete, ham havde meningsmålingerne og exitpolls ikke med i deres modeller. Over 16tusind personlige stemmer, på bare 3 kredse, og bare vent til Holstebro, Struer, Viborg, Skive, Herning, Ringkøbing osv. kommer.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf thomassneum » 27. maj 2019, 07:08

Wizzze skrev:
thomassneum skrev:Hva´sker der..

Alt ser fint og fro ud, og så går man i seng. Så får Venstre lige byttet roller med Socialdemokratiet. :nej:

:D


Søren Gade skete, ham havde meningsmålingerne og exitpolls ikke med i deres modeller. Over 16tusind personlige stemmer, på bare 3 kredse, og bare vent til Holstebro, Struer, Viborg, Skive, Herning, Ringkøbing osv. kommer.


Er Søren Gade trækplaster? :gisp:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf Wizzze » 27. maj 2019, 07:13

thomassneum skrev:
Wizzze skrev:
thomassneum skrev:Hva´sker der..

Alt ser fint og fro ud, og så går man i seng. Så får Venstre lige byttet roller med Socialdemokratiet. :nej:

:D


Søren Gade skete, ham havde meningsmålingerne og exitpolls ikke med i deres modeller. Over 16tusind personlige stemmer, på bare 3 kredse, og bare vent til Holstebro, Struer, Viborg, Skive, Herning, Ringkøbing osv. kommer.


Er Søren Gade trækplaster? :gisp:


Jøp, og sjovt nok, slet ikke med i Venstres store selvfede Christiansborg fest. Tror de skal passe på med at tro/håbe at EP valg resultatet direkte han overføres til FT valget. Men lad os se :gruble:
0
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf fisken80 » 27. maj 2019, 07:16

thomassneum skrev:
Wizzze skrev:
thomassneum skrev:Hva´sker der..

Alt ser fint og fro ud, og så går man i seng. Så får Venstre lige byttet roller med Socialdemokratiet. :nej:

:D


Søren Gade skete, ham havde meningsmålingerne og exitpolls ikke med i deres modeller. Over 16tusind personlige stemmer, på bare 3 kredse, og bare vent til Holstebro, Struer, Viborg, Skive, Herning, Ringkøbing osv. kommer.


Er Søren Gade trækplaster? :gisp:


Ja, det troede jeg egentlig var alment kendt. Han er vanvittig populær blandt vælgerne.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf fisken80 » 27. maj 2019, 07:18

Wizzze skrev:
thomassneum skrev:
Wizzze skrev:
thomassneum skrev:Hva´sker der..

Alt ser fint og fro ud, og så går man i seng. Så får Venstre lige byttet roller med Socialdemokratiet. :nej:

:D


Søren Gade skete, ham havde meningsmålingerne og exitpolls ikke med i deres modeller. Over 16tusind personlige stemmer, på bare 3 kredse, og bare vent til Holstebro, Struer, Viborg, Skive, Herning, Ringkøbing osv. kommer.


Er Søren Gade trækplaster? :gisp:


Jøp, og sjovt nok, slet ikke med i Venstres store selvfede Christiansborg fest. Tror de skal passe på med at tro/håbe at EP valg resultatet direkte han overføres til FT valget. Men lad os se :gruble:


Uden at ville jinxe for meget, så tror jeg også der er en Gade-effekt i det her valg. Og til dels også Løkkegaard som jeg også har indtryk af er ganske vellidt blandt vælgerne.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf fisken80 » 27. maj 2019, 07:20

I øvrigt er det lidt sjovt at der er så mange, der har travlt med at banke Karsten Hønge i hovedet med, at han har bedraget vælgerne. Jeg stemte selv SF i går og det kender jeg flere der gjorde, og jeg og dem jeg kender er ophøjet ligeglade med om Hønge eller en anden tager til EU.
Og mit indtryk er, at de fleste SF-vælgere har det sådan, så det er alle dem, der ikke stemmer SF, der føler sig bedraget - det er sgu da lidt sjovt...
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf Stars » 27. maj 2019, 07:31

fisken80 skrev:I øvrigt er det lidt sjovt at der er så mange, der har travlt med at banke Karsten Hønge i hovedet med, at han har bedraget vælgerne. Jeg stemte selv SF i går og det kender jeg flere der gjorde, og jeg og dem jeg kender er ophøjet ligeglade med om Hønge eller en anden tager til EU.
Og mit indtryk er, at de fleste SF-vælgere har det sådan, så det er alle dem, der ikke stemmer SF, der føler sig bedraget - det er sgu da lidt sjovt...


Jeg stemte ikke SF til EP, men det gjorde jeg til FT i år (har brevstemt)

Så jeg tæller vel som ½ SF-vælger :-D

Jeg synes, det er plat, han ikke vil sige på forhånd, hvor han sætter sig, hvis han bliver valgt begge steder, men det er ikke noget, der kan få mit blodtryk til at stige.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf Akehurst2 » 27. maj 2019, 07:42

fisken80 skrev:I øvrigt er det lidt sjovt at der er så mange, der har travlt med at banke Karsten Hønge i hovedet med, at han har bedraget vælgerne. Jeg stemte selv SF i går og det kender jeg flere der gjorde, og jeg og dem jeg kender er ophøjet ligeglade med om Hønge eller en anden tager til EU.
Og mit indtryk er, at de fleste SF-vælgere har det sådan, så det er alle dem, der ikke stemmer SF, der føler sig bedraget - det er sgu da lidt sjovt...


Altså, hvis de har stemt personligt og ikke på hverken partiet eller spidskandidaten, så er det efter min mening ikke helt skævt at se det som et aktivt tilvalg af ham.

Jeg synes, Jacob mark slap ret uheldigt fra at prøve at bortforklare det i morges på 24-7 med at han 'var sikker på, at Hønge også ville få et fremragende valg til Folketinget'. Ja, tillykke med det. Derfor skal man da ikke stille op, hvis man faktisk ikke vil vælges.
2
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf fisken80 » 27. maj 2019, 07:50

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:I øvrigt er det lidt sjovt at der er så mange, der har travlt med at banke Karsten Hønge i hovedet med, at han har bedraget vælgerne. Jeg stemte selv SF i går og det kender jeg flere der gjorde, og jeg og dem jeg kender er ophøjet ligeglade med om Hønge eller en anden tager til EU.
Og mit indtryk er, at de fleste SF-vælgere har det sådan, så det er alle dem, der ikke stemmer SF, der føler sig bedraget - det er sgu da lidt sjovt...


Altså, hvis de har stemt personligt og ikke på hverken partiet eller spidskandidaten, så er det efter min mening ikke helt skævt at se det som et aktivt tilvalg af ham.

Jeg synes, Jacob mark slap ret uheldigt fra at prøve at bortforklare det i morges på 24-7 med at han 'var sikker på, at Hønge også ville få et fremragende valg til Folketinget'. Ja, tillykke med det. Derfor skal man da ikke stille op, hvis man faktisk ikke vil vælges.


Men det forstår jeg så heller ikke, hvis man har - stemt personligt på ham. For det har jo ikke ligefrem været en hemmelighed, at han er opstillet til begge valg og at et dobbelt mandat kunne være en mulighed. Og han har aldrig lagt skjul på, at han så sig som hjælperytter for Auken. Så jeg kan oprigtigt ikke se problemet.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: EU-valgaften 26.5. 2019

Indlægaf Akehurst2 » 27. maj 2019, 07:51

fisken80 skrev:
Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:I øvrigt er det lidt sjovt at der er så mange, der har travlt med at banke Karsten Hønge i hovedet med, at han har bedraget vælgerne. Jeg stemte selv SF i går og det kender jeg flere der gjorde, og jeg og dem jeg kender er ophøjet ligeglade med om Hønge eller en anden tager til EU.
Og mit indtryk er, at de fleste SF-vælgere har det sådan, så det er alle dem, der ikke stemmer SF, der føler sig bedraget - det er sgu da lidt sjovt...


Altså, hvis de har stemt personligt og ikke på hverken partiet eller spidskandidaten, så er det efter min mening ikke helt skævt at se det som et aktivt tilvalg af ham.

Jeg synes, Jacob mark slap ret uheldigt fra at prøve at bortforklare det i morges på 24-7 med at han 'var sikker på, at Hønge også ville få et fremragende valg til Folketinget'. Ja, tillykke med det. Derfor skal man da ikke stille op, hvis man faktisk ikke vil vælges.


Men det forstår jeg så heller ikke, hvis man har - stemt personligt på ham. For det har jo ikke ligefrem været en hemmelighed, at han er opstillet til begge valg og at et dobbelt mandat kunne være en mulighed. Og han har aldrig lagt skjul på, at han så sig som hjælperytter for Auken. Så jeg kan oprigtigt ikke se problemet.


Jeg synes helt grundlæggende ikke man bør stille op, hvis man ikke vil vælges. EP-valget er vigtigt og ikke til at skalte og valte med.
6

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"