Børn med i stemmeboksen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Børn med i stemmeboksen

Indlægaf Tux » 27. maj 2019, 16:47

ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:Jeg synes bare, det er absurd, at man bliver straffet for rent faktisk at deltage og forsøge at involvere kommende vælgere i demokratiet.

Ej stop, det er ikke en straf ikke at må tage sine store børn med ind i stemmeboksen.


Læs nu hvad jeg skriver - jeg refererer til den dom, hvor en far blev straffet for stemmefusk, fordi han tog sin søn med ind og lod ham sætte krydset.

Konsekvensen af at have regler er at man kan blive straffet hvis man ikke overholder dem. Også selv om man synes reglerne er åndssvage og ikke gælder for en selv.


Ej, men altså - hvor læser du, at jeg ikke mener det? :stoned:

I det indlæg jeg citerer for eksempel :rulle:


Jeg synes, reglen er forkert. Ikke at der ikke skal være konsekvenser for at overtræde regler.

Jeg synes, jeg gentager mig selv, og jeg kan se, andre føler, at de gør det samme, så jeg tænker ikke, vi kommer meget længere.

Så du synes ikke det er absurt at han bliver straffet?



Du skriver, at 1) det ikke er en straf ikke at måtte tage sit barn med ind i stemmeboksen - det har jeg aldrig påstået og 2) at konskvensen af at overtræde en regel er straf - som jeg udmærket er klar over.

Og igen påpeger jeg, at jeg er uenig i reglen - ikke i noget af det, du skriver.

Et utroligt langt og intetsigende svar på et simpelt ja/nej spørgsmål.
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Børn med i stemmeboksen

Indlægaf fisken80 » 27. maj 2019, 16:48

ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:Jeg synes bare, det er absurd, at man bliver straffet for rent faktisk at deltage og forsøge at involvere kommende vælgere i demokratiet.

Ej stop, det er ikke en straf ikke at må tage sine store børn med ind i stemmeboksen.


Læs nu hvad jeg skriver - jeg refererer til den dom, hvor en far blev straffet for stemmefusk, fordi han tog sin søn med ind og lod ham sætte krydset.

Konsekvensen af at have regler er at man kan blive straffet hvis man ikke overholder dem. Også selv om man synes reglerne er åndssvage og ikke gælder for en selv.


Ej, men altså - hvor læser du, at jeg ikke mener det? :stoned:

I det indlæg jeg citerer for eksempel :rulle:


Jeg synes, reglen er forkert. Ikke at der ikke skal være konsekvenser for at overtræde regler.

Jeg synes, jeg gentager mig selv, og jeg kan se, andre føler, at de gør det samme, så jeg tænker ikke, vi kommer meget længere.


Så selvom flere har forklaret dig OG givet eksempler på, hvorfor reglen faktisk er der og at den er vigtig, så fastholder, du at reglen er forkert?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Børn med i stemmeboksen

Indlægaf ajnaM » 27. maj 2019, 17:03

fisken80 skrev:
ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:
Tux skrev:
ajnaM skrev:Jeg synes bare, det er absurd, at man bliver straffet for rent faktisk at deltage og forsøge at involvere kommende vælgere i demokratiet.

Ej stop, det er ikke en straf ikke at må tage sine store børn med ind i stemmeboksen.


Læs nu hvad jeg skriver - jeg refererer til den dom, hvor en far blev straffet for stemmefusk, fordi han tog sin søn med ind og lod ham sætte krydset.

Konsekvensen af at have regler er at man kan blive straffet hvis man ikke overholder dem. Også selv om man synes reglerne er åndssvage og ikke gælder for en selv.


Ej, men altså - hvor læser du, at jeg ikke mener det? :stoned:

I det indlæg jeg citerer for eksempel :rulle:


Jeg synes, reglen er forkert. Ikke at der ikke skal være konsekvenser for at overtræde regler.

Jeg synes, jeg gentager mig selv, og jeg kan se, andre føler, at de gør det samme, så jeg tænker ikke, vi kommer meget længere.


Så selvom flere har forklaret dig OG givet eksempler på, hvorfor reglen faktisk er der og at den er vigtig, så fastholder, du at reglen er forkert?


Altså, hvis jeg erklærer mig uenig med dig, har du allerede konstateret, at jeg er uden for rækkevidde. ;) Det er ikke et udgangspunkt for nogen dialog, jeg har lyst til at bruge min tid på.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sax0n
Indlæg: 13
Tilmeldt: 10. mar 2019, 02:01
Kort karma: 1
Geografisk sted: 52°21'18.1"N 4°51'55.6"E
Likede indlæg: 70

Re: Børn med i stemmeboksen

Indlægaf Sax0n » 28. maj 2019, 12:42

ajnaM skrev:
Jeg synes, reglen er forkert. Ikke at der ikke skal være konsekvenser for at overtræde regler.

Jeg synes, jeg gentager mig selv, og jeg kan se, andre føler, at de gør det samme, så jeg tænker ikke, vi kommer meget længere.


Retten til at stemme hemmeligt er ikke "forkert". Det er et grundlæggende princip i vores demokratiske system - og derfor kan det selvfølgelig ikke gradbøjes. Hvem skulle desuden beslutte hvor meget eller lidt det kunne gradbøjes?

Der er tydeligvis ikke nogen problemer i dit tilfælde. Grunden til at du alligevel skal følge reglerne er for at beskytte de mennesker hvor der måske netop er problemer med fx social kontrol.
5
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Børn med i stemmeboksen

Indlægaf ajnaM » 28. maj 2019, 13:59

Sax0n skrev:
ajnaM skrev:
Jeg synes, reglen er forkert. Ikke at der ikke skal være konsekvenser for at overtræde regler.

Jeg synes, jeg gentager mig selv, og jeg kan se, andre føler, at de gør det samme, så jeg tænker ikke, vi kommer meget længere.


Retten til at stemme hemmeligt er ikke "forkert". Det er et grundlæggende princip i vores demokratiske system - og derfor kan det selvfølgelig ikke gradbøjes. Hvem skulle desuden beslutte hvor meget eller lidt det kunne gradbøjes?

Der er tydeligvis ikke nogen problemer i dit tilfælde. Grunden til at du alligevel skal følge reglerne er for at beskytte de mennesker hvor der måske netop er problemer med fx social kontrol.


Den bliver allerede gradbøjet, idet der ikke er klare regler for, hvornår børn bliver for store til at komme med. Så jo, man kunne i mine øjne fint forestille sig, at børn er undtaget den regel.

Og det er nobelt at imødekomme problemer med social kontrol - jeg ville ønske, der blev gjort meget mere på den konto. Jeg tror bare (heldigvis) ikke på, at den problematik er stor nok til at gøre den helt store forskel for valgresultatet - og jeg tror i øvrigt ikke, at man imødekommer problemet ved at sige, at børn ikke må komme med i stemmeboksen. Skulle man imødekomme problemerne med social kontrol, skulle men gøre meget og andet.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 292
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1165

Re: Børn med i stemmeboksen

Indlægaf Wolf » 28. maj 2019, 19:04

Min 11 årige var med inde, uden problemer
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"