De klimabevidste unge ???

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14145
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40598

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Akehurst2 » 3. jun 2019, 14:36

Misantropen skrev:
Delfin skrev:Man får vel ikke meget kvalitet i et telt til 4-500 kr, eller også er folk bare hårde ved tingene. Vi kunne dengang jeg var på festivaller fint tage vores telt, underlag og soveposer med hjem igen. Det hele kan jo vaskes, men jeg kan da godt se, at det kan knibe, hvis folk vælter rundt i dem, så kan jeg da godt se, at det bliver svært at få dem til at holde. Men super at I er nogle af dem, der kan finde ud af at samle tingene sammen. Det synes jeg er det mindste man kan gøre.

Ej men jeg kan godt selv høre at jeg lyder hellig og gammel, men tiderne var nok ikke til at forbruge ting på den måde i min ungdom.

Som skrevet tidligere i tråden er det ikke altid bare lige til at pakke sit udstyr sammen og tage med, hvis man ikke bor i nærheden af festivalen.

Jeg tror mange, inkl. mig selv, er af den opfattelse at man ikke skal tage noget med man ikke kan tåle at miste. Arrangørerne ved heldigvis godt at der efterlades meget affald og det tager de højde for festivalen igennem og efterfølgende.

Skulle de mindske affaldet af campingudstyr skulle de helt forbyde man medbringer sit eget og i stedet sælge noget mere holdbart på campingområdet, men det er næppe realistisk lige foreløbig.


Hvordan har man så fået det med derhen? Kan man ikke få det med tilbage på samme måde?
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Delfin » 3. jun 2019, 14:45

Misantropen skrev:
Delfin skrev:Man får vel ikke meget kvalitet i et telt til 4-500 kr, eller også er folk bare hårde ved tingene. Vi kunne dengang jeg var på festivaller fint tage vores telt, underlag og soveposer med hjem igen. Det hele kan jo vaskes, men jeg kan da godt se, at det kan knibe, hvis folk vælter rundt i dem, så kan jeg da godt se, at det bliver svært at få dem til at holde. Men super at I er nogle af dem, der kan finde ud af at samle tingene sammen. Det synes jeg er det mindste man kan gøre.

Ej men jeg kan godt selv høre at jeg lyder hellig og gammel, men tiderne var nok ikke til at forbruge ting på den måde i min ungdom.

Som skrevet tidligere i tråden er det ikke altid bare lige til at pakke sit udstyr sammen og tage med, hvis man ikke bor i nærheden af festivalen.

Jeg tror mange, inkl. mig selv, er af den opfattelse at man ikke skal tage noget med man ikke kan tåle at miste. Arrangørerne ved heldigvis godt at der efterlades meget affald og det tager de højde for festivalen igennem og efterfølgende.

Skulle de mindske affaldet af campingudstyr skulle de helt forbyde man medbringer sit eget og i stedet sælge noget mere holdbart på campingområdet, men det er næppe realistisk lige foreløbig.


Selvfølgelig kan man da pakke det sammen, hvis man altså gider. Hvad tror du spejdere og campister gør? Eller os der tog det hele med hjem fra festivaller? Hvis det er møgbeskidt, lægger man bare en sort sæk omkring, så man ikke sviner toget til.
Jeg er godt klar over, at det ikke er en adfærd, jeg kan ændre på. Det gør festfolket, som de selv vil, men jeg ville ikke have samvittighed til at smide så mange ting ud. Når der er lagt billeder op fra oprydninger, er det tydeligt at det absolut ikke kun er ødelagte ting, der ryger på affaldsdyngen.



Det der med ikke at tage noget med, man ikke vil miste, er jeg selvfølgelig enig i. I den sammenhæng er det jo også tyveri at tage højde for, men det er en anden snak.
0
14 11 14
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16882
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20972

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Misantropen » 3. jun 2019, 14:50

Akehurst2 skrev:Hvordan har man så fået det med derhen? Kan man ikke få det med tilbage på samme måde?

I teorien burde det være ret ligetil, men det er det bare ikke altid i virkeligheden. Meget kan købes i Roskilde by, og er ikke noget man har med fra sin hjemby eller hjemland.

Fra mit tidligere indlæg i tråden:
Fordi tingene bliver totalt smadret. Ikke kun af en selv eller andre, men også hvis det fx har regnet hele festivalen og alt er beskidt og gennemblødt. Mange festivalgæster kommer langvejs fra og skal ofte med en form for offentlig transport for at komme hjem. Jeg har “kun” skulle med tog fra Roskilde til Århus eller København efter endt festival, og DSB’s tog har aldrig været gearet til alle de mennesker og den ekstra bagage. Det er ærlig talt et helved, også for de almindelige rejsende. 


Jeg har prøvet at pakke vådt og beskidt udstyr for at tage det med hjem, men det er ikke altid besværet værd. Det har ikke altid været med min gode vilje det bare har skulle smides i en container eller gives væk på pladsen, men nogle gange har det været den bedste løsning.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16882
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20972

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Misantropen » 3. jun 2019, 15:01

Delfin skrev:
Misantropen skrev:
Delfin skrev:Man får vel ikke meget kvalitet i et telt til 4-500 kr, eller også er folk bare hårde ved tingene. Vi kunne dengang jeg var på festivaller fint tage vores telt, underlag og soveposer med hjem igen. Det hele kan jo vaskes, men jeg kan da godt se, at det kan knibe, hvis folk vælter rundt i dem, så kan jeg da godt se, at det bliver svært at få dem til at holde. Men super at I er nogle af dem, der kan finde ud af at samle tingene sammen. Det synes jeg er det mindste man kan gøre.

Ej men jeg kan godt selv høre at jeg lyder hellig og gammel, men tiderne var nok ikke til at forbruge ting på den måde i min ungdom.

Som skrevet tidligere i tråden er det ikke altid bare lige til at pakke sit udstyr sammen og tage med, hvis man ikke bor i nærheden af festivalen.

Jeg tror mange, inkl. mig selv, er af den opfattelse at man ikke skal tage noget med man ikke kan tåle at miste. Arrangørerne ved heldigvis godt at der efterlades meget affald og det tager de højde for festivalen igennem og efterfølgende.

Skulle de mindske affaldet af campingudstyr skulle de helt forbyde man medbringer sit eget og i stedet sælge noget mere holdbart på campingområdet, men det er næppe realistisk lige foreløbig.


Selvfølgelig kan man da pakke det sammen, hvis man altså gider. Hvad tror du spejdere og campister gør? Eller os der tog det hele med hjem fra festivaller? Hvis det er møgbeskidt, lægger man bare en sort sæk omkring, så man ikke sviner toget til.
Jeg er godt klar over, at det ikke er en adfærd, jeg kan ændre på. Det gør festfolket, som de selv vil, men jeg ville ikke have samvittighed til at smide så mange ting ud. Når der er lagt billeder op fra oprydninger, er det tydeligt at det absolut ikke kun er ødelagte ting, der ryger på affaldsdyngen.



Det der med ikke at tage noget med, man ikke vil miste, er jeg selvfølgelig enig i. I den sammenhæng er det jo også tyveri at tage højde for, men det er en anden snak.

Jeg tvivler på at spejdere og campister har så lidt respekt for deres ting at de behandler det som mange festivalgæster gør. Eller at de arrangementer de bruger deres udstyr i kan sammenlignes med en uges drukfestival. Det er en ulige sammenligning, no offence.

Og før jeg får revet hovedet af så er jeg ikke uenig i at det er dårlig stil at efterlade en masse ting. Jeg fortæller bare hvordan jeg har oplevet det som festivalgænger i moderne tid. At det var anderledes engang er jeg ikke i tvivl om. Det er det meste som regel når man ser tilbage.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Delfin » 3. jun 2019, 15:18

Misantropen skrev:
Delfin skrev:
Misantropen skrev:
Delfin skrev:Man får vel ikke meget kvalitet i et telt til 4-500 kr, eller også er folk bare hårde ved tingene. Vi kunne dengang jeg var på festivaller fint tage vores telt, underlag og soveposer med hjem igen. Det hele kan jo vaskes, men jeg kan da godt se, at det kan knibe, hvis folk vælter rundt i dem, så kan jeg da godt se, at det bliver svært at få dem til at holde. Men super at I er nogle af dem, der kan finde ud af at samle tingene sammen. Det synes jeg er det mindste man kan gøre.

Ej men jeg kan godt selv høre at jeg lyder hellig og gammel, men tiderne var nok ikke til at forbruge ting på den måde i min ungdom.

Som skrevet tidligere i tråden er det ikke altid bare lige til at pakke sit udstyr sammen og tage med, hvis man ikke bor i nærheden af festivalen.

Jeg tror mange, inkl. mig selv, er af den opfattelse at man ikke skal tage noget med man ikke kan tåle at miste. Arrangørerne ved heldigvis godt at der efterlades meget affald og det tager de højde for festivalen igennem og efterfølgende.

Skulle de mindske affaldet af campingudstyr skulle de helt forbyde man medbringer sit eget og i stedet sælge noget mere holdbart på campingområdet, men det er næppe realistisk lige foreløbig.


Selvfølgelig kan man da pakke det sammen, hvis man altså gider. Hvad tror du spejdere og campister gør? Eller os der tog det hele med hjem fra festivaller? Hvis det er møgbeskidt, lægger man bare en sort sæk omkring, så man ikke sviner toget til.
Jeg er godt klar over, at det ikke er en adfærd, jeg kan ændre på. Det gør festfolket, som de selv vil, men jeg ville ikke have samvittighed til at smide så mange ting ud. Når der er lagt billeder op fra oprydninger, er det tydeligt at det absolut ikke kun er ødelagte ting, der ryger på affaldsdyngen.



Det der med ikke at tage noget med, man ikke vil miste, er jeg selvfølgelig enig i. I den sammenhæng er det jo også tyveri at tage højde for, men det er en anden snak.

Jeg tvivler på at spejdere og campister har så lidt respekt for deres ting at de behandler det som mange festivalgæster gør. Eller at de arrangementer de bruger deres udstyr i kan sammenlignes med en uges drukfestival. Det er en ulige sammenligning, no offence.

Og før jeg får revet hovedet af så er jeg ikke uenig i at det er dårlig stil at efterlade en masse ting. Jeg fortæller bare hvordan jeg har oplevet det som festivalgænger i moderne tid. At det var anderledes engang er jeg ikke i tvivl om. Det er det meste som regel når man ser tilbage.


Så skulle de måske gro noget respekt for deres ting (med fare for at få revet hovedet af :-D )
14 dages spejderlejr i mudder er nu heller ikke noget, der pynter på udstyret. Jeg har ikke selv været spejder, men jeg har set hvordan det så ud, når der blev pakket ud.

Jeg ved det godt, ting er anderledes i dag på både godt og ondt.
Men jeg er træt af at få at vide (ikke af dig), at det er os i de ældre generationer, der har splittet jorden ad, når jeg så samtidig kan sidde og se på et spild af den kaliber. Vi har da bestemt lavet vores del af svineriet, men de nye generationer tæller bestemt også med i det regnskab
4
14 11 14
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Madam » 3. jun 2019, 15:25

Dette foto taler vist for sig selv:

Billede
4
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16882
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20972

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Misantropen » 3. jun 2019, 15:44

Delfin skrev:Så skulle de måske gro noget respekt for deres ting (med fare for at få revet hovedet af :-D )
14 dages spejderlejr i mudder er nu heller ikke noget, der pynter på udstyret. Jeg har ikke selv været spejder, men jeg har set hvordan det så ud, når der blev pakket ud.

Jeg ved det godt, ting er anderledes i dag på både godt og ondt.
Men jeg er træt af at få at vide (ikke af dig), at det er os i de ældre generationer, der har splittet jorden ad, når jeg så samtidig kan sidde og se på et spild af den kaliber. Vi har da bestemt lavet vores del af svineriet, men de nye generationer tæller bestemt også med i det regnskab

Jeg er også træt af at få at vide det er mig, som en del af den unge generation, der er nogle storforbrugende miljøsvin, ikke har respekt for andre mennesker og ting og at vi er holder "brug og smid væk" kulturen i gang :lol:

Spøg til side. Jeg tror vi er enige i en stor del af dette, men jeg vil vove den påstand at spejdere har en højere moral, et større fokus og respekt for deres omgivelser på en spejderlejr end de typiske festivalgæster der ligger i spritlage i en uge på dyreskuepladsen. Jeg tror det gør en forskel at man som festivalgæst ved der bliver ryddet op efter en, uanset hvor meget man efterlader.

Det samme sker, så vidt jeg ved, ikke efter de store spejderlejre? Der er det vist spejderne selv der sørger for oprydningen. Det er vel også noget andet der foregår på en spejderlejr end fest og ballade med alkohol og stoffer 24/7? I hvert fald officielt :-D

Vilkårene er ikke de samme og det er derfor jeg ikke synes de er sammenlignelige hvad angår affald og oprydning.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Delfin » 3. jun 2019, 16:05

Misantropen skrev:
Delfin skrev:Så skulle de måske gro noget respekt for deres ting (med fare for at få revet hovedet af :-D )
14 dages spejderlejr i mudder er nu heller ikke noget, der pynter på udstyret. Jeg har ikke selv været spejder, men jeg har set hvordan det så ud, når der blev pakket ud.

Jeg ved det godt, ting er anderledes i dag på både godt og ondt.
Men jeg er træt af at få at vide (ikke af dig), at det er os i de ældre generationer, der har splittet jorden ad, når jeg så samtidig kan sidde og se på et spild af den kaliber. Vi har da bestemt lavet vores del af svineriet, men de nye generationer tæller bestemt også med i det regnskab

Jeg er også træt af at få at vide det er mig, som en del af den unge generation, der er nogle storforbrugende miljøsvin, ikke har respekt for andre mennesker og ting og at vi er holder "brug og smid væk" kulturen i gang :lol:

Spøg til side. Jeg tror vi er enige i en stor del af dette, men jeg vil vove den påstand at spejdere har en højere moral, et større fokus og respekt for deres omgivelser på en spejderlejr end de typiske festivalgæster der ligger i spritlage i en uge på dyreskuepladsen. Jeg tror det gør en forskel at man som festivalgæst ved der bliver ryddet op efter en, uanset hvor meget man efterlader.

Det samme sker, så vidt jeg ved, ikke efter de store spejderlejre? Der er det vist spejderne selv der sørger for oprydningen. Det er vel også noget andet der foregår på en spejderlejr end fest og ballade med alkohol og stoffer 24/7? I hvert fald officielt :-D

Vilkårene er ikke de samme og det er derfor jeg ikke synes de er sammenlignelige hvad angår affald og oprydning.


Det har du da helt ret i. Det er en del af spejderlærdommen at kunne sætte en lejr op og pille den ned igen. Så vidt jeg ved, det kan i princippet også godt have ændret sig siden dengang, jeg havde en smule kontakt til spejdere.

Nej vilkårene er ikke de samme, men der kunne vel strengt taget godt ændres på ansvarligheden, hvis man vil.
Drukkulturen var også anderledes. Vi kunne også godt gå til den, men det handlede ikke kun om at blive så fuld og skæv som muligt, som jeg godt kan få indtryk af, når jeg kører med s-toget mod Købehavn i weekenderne. De sidder i flok og tømmer den ene flaske efter den anden i løbet af nogle få minutter for at blive mest muligt fuld, inden de når ind til de dyre drinks. Jeg har set 3 mand bunde en flaske stærk spiritus på ½ times tur. Den slags fatter jeg ikke. Det er jo ikke engang sådan rigtigt sjovt at vælte rundt. Drik til du griner og ikke til du segner
2
14 11 14
fisken80
Indlæg: 22083
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1128
Likede indlæg: 52060

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf fisken80 » 3. jun 2019, 16:09

Misantropen skrev:
Delfin skrev:Så skulle de måske gro noget respekt for deres ting (med fare for at få revet hovedet af :-D )
14 dages spejderlejr i mudder er nu heller ikke noget, der pynter på udstyret. Jeg har ikke selv været spejder, men jeg har set hvordan det så ud, når der blev pakket ud.

Jeg ved det godt, ting er anderledes i dag på både godt og ondt.
Men jeg er træt af at få at vide (ikke af dig), at det er os i de ældre generationer, der har splittet jorden ad, når jeg så samtidig kan sidde og se på et spild af den kaliber. Vi har da bestemt lavet vores del af svineriet, men de nye generationer tæller bestemt også med i det regnskab

Jeg er også træt af at få at vide det er mig, som en del af den unge generation, der er nogle storforbrugende miljøsvin, ikke har respekt for andre mennesker og ting og at vi er holder "brug og smid væk" kulturen i gang :lol:

Spøg til side. Jeg tror vi er enige i en stor del af dette, men jeg vil vove den påstand at spejdere har en højere moral, et større fokus og respekt for deres omgivelser på en spejderlejr end de typiske festivalgæster der ligger i spritlage i en uge på dyreskuepladsen. Jeg tror det gør en forskel at man som festivalgæst ved der bliver ryddet op efter en, uanset hvor meget man efterlader.

Det samme sker, så vidt jeg ved, ikke efter de store spejderlejre? Der er det vist spejderne selv der sørger for oprydningen. Det er vel også noget andet der foregår på en spejderlejr end fest og ballade med alkohol og stoffer 24/7? I hvert fald officielt :-D

Vilkårene er ikke de samme og det er derfor jeg ikke synes de er sammenlignelige hvad angår affald og oprydning.


Jeg TROR altså heller ikke (og ret mig endelig hvis jeg tager fejl) at spejderne tisser på hinandens telte... jeg har været på festival en gang, og ja, jeg efterlod mit telt. Der var tisset på det og det stank og der var kommet en stor flænge i bunden. Det havde jeg helt ærligt ikke lyst til at slæbe med hjem i bus og tog.
Jeg proppede de i en sæk og stillede det sammen med vores øvrige affald. Der var ingen containere opstillede, så der var vitterligt ikke andet at gøre end at samle sit affald i en bunke og efterlade det. Det er så også 15 år siden, jeg forestiller mig, at der er kommet større fokus på affaldshåndtering i mellemtiden.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16882
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20972

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Misantropen » 3. jun 2019, 16:12

Delfin skrev:
Misantropen skrev:
Delfin skrev:Så skulle de måske gro noget respekt for deres ting (med fare for at få revet hovedet af :-D )
14 dages spejderlejr i mudder er nu heller ikke noget, der pynter på udstyret. Jeg har ikke selv været spejder, men jeg har set hvordan det så ud, når der blev pakket ud.

Jeg ved det godt, ting er anderledes i dag på både godt og ondt.
Men jeg er træt af at få at vide (ikke af dig), at det er os i de ældre generationer, der har splittet jorden ad, når jeg så samtidig kan sidde og se på et spild af den kaliber. Vi har da bestemt lavet vores del af svineriet, men de nye generationer tæller bestemt også med i det regnskab

Jeg er også træt af at få at vide det er mig, som en del af den unge generation, der er nogle storforbrugende miljøsvin, ikke har respekt for andre mennesker og ting og at vi er holder "brug og smid væk" kulturen i gang :lol:

Spøg til side. Jeg tror vi er enige i en stor del af dette, men jeg vil vove den påstand at spejdere har en højere moral, et større fokus og respekt for deres omgivelser på en spejderlejr end de typiske festivalgæster der ligger i spritlage i en uge på dyreskuepladsen. Jeg tror det gør en forskel at man som festivalgæst ved der bliver ryddet op efter en, uanset hvor meget man efterlader.

Det samme sker, så vidt jeg ved, ikke efter de store spejderlejre? Der er det vist spejderne selv der sørger for oprydningen. Det er vel også noget andet der foregår på en spejderlejr end fest og ballade med alkohol og stoffer 24/7? I hvert fald officielt :-D

Vilkårene er ikke de samme og det er derfor jeg ikke synes de er sammenlignelige hvad angår affald og oprydning.


Det har du da helt ret i. Det er en del af spejderlærdommen at kunne sætte en lejr op og pille den ned igen. Så vidt jeg ved, det kan i princippet også godt have ændret sig siden dengang, jeg havde en smule kontakt til spejdere.

Nej vilkårene er ikke de samme, men der kunne vel strengt taget godt ændres på ansvarligheden, hvis man vil.
Drukkulturen var også anderledes. Vi kunne også godt gå til den, men det handlede ikke kun om at blive så fuld og skæv som muligt, som jeg godt kan få indtryk af, når jeg kører med s-toget mod Købehavn i weekenderne. De sidder i flok og tømmer den ene flaske efter den anden i løbet af nogle få minutter for at blive mest muligt fuld, inden de når ind til de dyre drinks. Jeg har set 3 mand bunde en flaske stærk spiritus på ½ times tur. Den slags fatter jeg ikke. Det er jo ikke engang sådan rigtigt sjovt at vælte rundt. Drik til du griner og ikke til du segner

Ja, det tror jeg også.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf LadyFox » 3. jun 2019, 17:06

Som ung var jeg både spejder og festivalgænger, og altså, spejder-mig ryddede på efter mig og tog mit udstyr med hjem, det gjorde festival-mig ikke.
Dels er det jo en del af spejderkulturen, dels var mit spejderudstyr mange gange så dyrt som mit festivaludstyr. På spejderlejren lavede vi mad på bål, løb orienteringsløb, sejlede tømmerflåde og røg en hyggefed.
På festival stod den på dødsdruk, jordhugger og det der var meget værre, vi havde gerne en for sjov nabokrig kørende med den faste nabolejr der gik ud på blandt andet at se hvem der kunne overhælde hinandens lejr med mest konserves uden at blive opdaget, sprut, tis og opkast på teltene var da heller ikke unormalt. Hvis man ikke så sig om og ikke kom nok hjem kunne ens telt meget vel ende som hele områdets horetelt. Roskildekulturen var på mange områder rigtig klam, hvert fald den gang i de områder jeg lå i.

Dog tør jeg godt påstå at gennemsnitsalderen på både Roskilde og Distortion er ældre end det virker til at enkelte i tråden tror.
1
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Delfin » 3. jun 2019, 21:02

Mavis skrev:Som en af de dersens unge synes jeg

1. Det er pænt irriterende og ignorant at gå ud fra at fra at alle i aldersgruppen 13-20 mener det samme, tænker det samme og går op i det samme
2. Der er mange der har utroligt travlt med at fortælle både de unge selv og deres jævnaldrende hvor meget vi ligesom bare går op i klimaet, for at validere deres eget synspunkt i sagen. Enten “haha, unge mennesker ved jo ingenting, klimatosser” eller “VI DØR I MORGEN!! TÆNK PÅ BØRNENE!!”.

Jeg HADER det. Det er lidt den samme mekanisme jeg ser i feminisme-debatten. Bare fordi jeg har en vagina betyder det ikke jeg repræsenterer kvinder som køn, eller endnu værre, repræsenterer feminisme. HOLY guacamole altså...

Og ja, det er en mega kæphest for mig :P


Så ensidigt tvivler jeg nu på, at ret mange ser på det
1
14 11 14
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 34
Likede indlæg: 996

Re: De klimabevidste unge ???

Indlægaf Dane » 4. jun 2019, 12:01

Mavis skrev:Som en af de dersens unge synes jeg

1. Det er pænt irriterende og ignorant at gå ud fra at fra at alle i aldersgruppen 13-20 mener det samme, tænker det samme og går op i det samme
2. Der er mange der har utroligt travlt med at fortælle både de unge selv og deres jævnaldrende hvor meget vi ligesom bare går op i klimaet, for at validere deres eget synspunkt i sagen. Enten “haha, unge mennesker ved jo ingenting, klimatosser” eller “VI DØR I MORGEN!! TÆNK PÅ BØRNENE!!”.

Jeg HADER det. Det er lidt den samme mekanisme jeg ser i feminisme-debatten. Bare fordi jeg har en vagina betyder det ikke jeg repræsenterer kvinder som køn, eller endnu værre, repræsenterer feminisme. HOLY guacamole altså...

Og ja, det er en mega kæphest for mig :P


Hvis statistikker og undersøgelser viser at det primært er unge mennesker der bekymrer sig om klimaet og når nyhederne viser skoleelever og studerende der demonstrerer for klimaet er det vel ikke helt forkert at adressere de unge som frontløbere i klimadebatten :gruble:

Din vagina betyder at du i fysisk og statistisk forstand repræsenterer kvindekønnet uanset om du vil det eller ej, ideologisk og politisk er dog en frivillig sag :)
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"