Tillykke til rød blok

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Tillykke til rød blok

Indlægaf Dane » 6. jun 2019, 22:17

Som DF’er var valget langt fra opmuntrende og uden at forklejne resultatet vil jeg mene at specielt 3 ting var årsag til partiets nedtur :gruble:

1: Klimadebatten fik usædvanlig hurtigt første prioritet på den politiske dagsorden som DF slet ikke tog alvorligt hvilket Pia.K tydeliggjorde med bemærkningen om klimatosser.

2: Lars Løkke begravede blå blok da han opfordrede til samarbejde henover midten (S).

3: Indvandringen er på sit laveste i mange år og da S oven i købet har overtaget DF’s indvandringspolitik flyttede mange tidligere S vælgere tilbage til S.

Om en S mindretalsregering har nogen overlevelseschance er tvivlsomt hvis S fastholder den stramme indvandringspolitik og et bud herfra vil derfor være at det ender med en S-V regering efter kort tid :gruble:

Uanset hvad der sker har rød blok nu håneretten overfor blå blok de næste (måske) fire år og jeg håber på en periode hvor der falder ro over grøftegravningen ml. de to blokke :gruble:

Jeg håber endvidere at alle dem der flyttede ud af landet ved sidste valg (da DF fik 37 mandater) nu flytter tilbage igen :D

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE7 ... flygtning/

Om de så skal udvandre igen om fire år er spørgsmålet - hvad tror du ?
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"