Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Code71 » 8. jan 2016, 09:35

thomassneum skrev:
Code71 skrev:
thomassneum skrev:Jeg var tilstede i '81 og nogle efterfølgende år. Jeg kan garenterer dig for, at jeg ikke negilgerer noget.
Som jeg også gør opmærksom på, så er det bare en kommentar til ytringerne om at vi også herhjemme, oplever de har problemer, når masser samles og 'fester' og laver ballede. Det var for mig, mere held end forstand, at ingen døde de år. (som jeg husker)

Igen er det ikke for at negilgerer, men for at lade folk forstå, at 'problemerne' ikke bør have kun ét fokusområde (indvanding), men at problemernes rod, typisk ligger meget dybere og en række forskellige årsager.


Men det er jo SÅ meget pærer og bananer. Der er tale om en hidtil uset grad af overgreb. Seksuelle overgreb. Det du taler om er hærværk.

Hvis det skulle være det samme, ville man aldrig kunne debattere ting som feks det der er sket nytårsaften, fordi man så bare kan henvise til da ungdomshuset blev ryddet. Selvom det ikke har den fjerneste sammenhæng

i DEN kontekst mener jeg stadig at du taler det skete ned i en ekstrem grad og mener det er victimblaming i højeste grad
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf thomassneum » 8. jan 2016, 09:36

eks-Maupassant skrev:
thomassneum skrev:Bare lige for at knytte en kommentar til udsagnet om at vi også herhjemme oplever de her masseprobelemr. Jeg har på egen krop mærket og oplevet bla. de legendariske nytårsaftner i Istegade - her var der virkelig knald på, med bål og brand i gaden, vold og hærværk i massemål og alt det som hører til. Sådan var det i en række år.

Lidt beskrevt her:

Ellers var det mere løst krudt, der blev fyret af i gaden, nemlig på de legendariske nytårsaftener. Allerede omkring år 1900 var der knald på, især på hjørnet af Saxogade, hvor de rigtig slemme fyre boede.

Og et år slæbte de unge møbler, madrasser og trækvogne ud på gaden, hældte petroleum over og antændte det. Hvorefter de satte trumf på ved at hente latrintønderne i gårdene og også kaste dem på bålet, hvilket afstedkom, at stanken i dagevis hang så tæt om husene, at man ikke kunne åbne et vindue.

»Jeg kan huske min første nytårsaften her i 1981. Hold da kæft, mand! Det var vildt«, siger Hanne Fabricius.

Dengang klædte alle butikkerne om til nytårsaften. Med træplader for ruderne. På selve aftenen jog politiet folk op gennem Oehlenschlægersgade. Og, siger hun:

»Næste dag lignede gaden Beirut«.

http://politiken.dk/kultur/boger/ECE188 ... r-en-gade/


De handler om sexuelle overgreb det her, så hærværk og afbrændte møbler har ikke rigtigt noget med noget at gøre. Perspektivet i det her er jo at det for mange kvinder i Tyskland bliver sådan at karneval og nytårsaften på offentlige steder, det er ikke noget de gør, fordi de er bange for at blive sexuel forulempet.

Det vil så gøre at alle de her udendørs ting ikke rigtigt bliver det samme. Og kvinderne vil nok næppe være venligt stemt på integrationsfronten. Jeg tvivler på man tænker rare tanker om de syriske flygtninge, hvis man gerne ville have været til karneval men sidder derhjemme og tænker på hvor fedt det var i 2014 og 2015 - men nu kan man ikke mere - fordi man er bange.

Den frygt har vist allerede sat sig. ARD har lavet en meningsmåling hvor 37% af kvinderne siger de nu vil undgå menneskemængder pga det der skete i Köln.

https://presse.wdr.de/plounge/tv/das_er ... BC.presse2


Der var skam også rigeligt af cikane i de dage. Der var bare ikke den samme fokus på det.

Når pressen har kørt på en såden historie i flere dage, så er det klart at det får betydning for meningsmålinger taget umiddelbart efter, eller under hypen. Det vil flade ud igen og normaliserer sig.

Pointen er netop at kvinder ikke skal gå og være bange. Det er nu fornuftigt at tage forbehold, også fordi de her episoder har det med at have efterdyninger (bølgeeffekter) så man ser nye relaterede hændelser, eller efterspil.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2016, 09:37

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:Nej, det har du vist fået galt i halsen. Jeg snakker ikke om "burde" eller "har ret" - men mere eller naturlove: at sådan bliver det, hvis staten ikke beskytter borgerne. Så vil der helt sikkert opstå selvtægtsgrupper. Det er en profeti ... ikke en filosofi. :gammel:


Jeg er ikke enig i, at det er en naturlov. Eller rettere - ikke enig i, at det på overskuelig sigt er den naturlige konsekvens af, at politiet i Køln åbenbart kører elendigt for tiden. Hvis politiet slet ikke var til stede i byen mere, eller hvis domstolene var bundkorrupte, ville der være et reelt tomrum, men lige nu og i den fremtid, man overhovedet realistisk kan forestille sig, vil selvtægt være et aktivt, værdibaseret valg, som den enkelte borger træffer, velvidende at vedkommende kriminaliserer sig selv. At indbyggerne i et vestligt demokrati i stor stil skulle træffe det valg, anser jeg som usandsynligt under de nuværende omstændigheder, og så langt mit udsyn rækker, men det er klart, at hvis vi fx. kalder det en naturlov, så er vi med til at fratage den, der vælger at gribe til selvtægt, det personlige ansvar.

Terrorister, bandemedlemmer, hooligans og autonome mener også ofte, at de blot forsvarer sig selv og deres egne og fører en nødvendig justits, men det gør ikke deres gerninger til naturlig selvtægt,


Ja - faren er at store dele af befolkningen vender ryggen til det normale retssystem. Hvis man vil holde gadefest, så spørger man måske hooliganforeningen om de vil sende nogen hooligans til at holde asylsøgerne væk, istedet for at man spørger politiet. I og med at man opfatter politiet som virkningsløst, at man regner med politiets bidrag ville være at stå ude i siden og kigge på, og så bagefter lyve om hvad der er sket og påstå at alt gik fint.

Det er derfor det er så sindsygt vigtigt at folk føler at politiet er i stand til at beskytte dem. Hooligans og højreekstreme vil hellere end gerne lege politi, så de skal ikke have muligheden.
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf thomassneum » 8. jan 2016, 09:37

Code71 skrev:Det er og bliver et kulturelt betinget problem, selvom mange forsøger at tale det ned:

Waseem Hussain, 32 år, imam og formand for Dansk Islamisk Center:

Kunne det her ske i København?

»Kan det ske i København? Ja, hvis der er skøre mennesker nok. Men problemet er, at noget af det her er meget velkendt i Egypten og i andre nordafrikanske lande. Der er det meget velkendt at genere tilfældige, forbipasserende kvinder. Der snakker vi ikke om kvinder, som er letpåklædte eller udfordrende, men også kvinder som har tørklæde på. Det fænomen findes ikke på samme måde i andre lande, selv om nogle på sociale medier forsøger at fremstille det sådan og siger, at det også findes i Vesten. Der er en kultur, der gør, at det her sker i særligt de nordafrikanske lande.

http://www.b.dk/nationalt/kunne-kraenke ... koebenhavn

Men ikke et religiøst betinget problem, som mange OGSÅ gerne vil gøre det til. Nærmere dårlig opdragelse:

Er der et generelt problem med deres seksualitet, som gør, at de reagerer på den her måde overfor vestlige kvinder?

»Der findes blandt nogle etniske minoriteter i Danmark en mentalitet, som siger, at danske kvinder er ludere. Det er ikke et gennemgående træk, for så ville der ske voldtægter overalt hele tiden. Det findes, og det må vi erkende, men det er ikke en religiøs ting, for hvis du kommer fra et muslimsk hjem og er korrekt opdraget, lærer du, at du ikke engang må tale grimt til kvinder. Jeg er forfærdet over det, der er sket, og jeg er også chokeret over de mange mennesker, der mener, at man skal fortie, at der var tale om etniske grupper, fordi sagen var så grotesk. Der har aldrig været et tilfælde, hvor tusind mænd har samlet sig og pludselig forulempet sig på en masse kvinder, der går forbi. Det er aldrig sket, så selvfølgelig har det da relevans at sige, at der er tale om folk med anden etnisk baggrund. Når der er tale om ekstraordinære hændelser, må man se på alle faktorer, der gør sig gældende.«



Jeg synes ham her balancerer det meget godt:

Ebrahim Said, 16 år, debattør og studerende på Niels Brocks Handelsgymnasium i København. Kom tidligere i år i vælten på grund af sine udtalelser om kvinders medansvar for voldtægt:

Kunne det samme ske i Danmark?

»Ja, for voldtægt og overgreb er et verdensomspændende problem. Det begås ikke udelukkende af danskere, muslimer eller arabere, men vi kan se i statistikken, at der er en overvægt af ikke-vestlige indvandrere. Det kunne tyde på, at der er et kulturelt problem, hvor manden har et andet syn på kvinder. Det kan være, at han mener, at han har ret til at forgribe sig på kvinden, fordi han er mand, og der ikke er ligestilling i hans kultur på samme måde. Hvis de kommer fra et hjem, hvor deres fædre og onkler har bestemt det hele, og hvor kvinderne ikke har noget at skulle have sagt, kan det være, at de bliver voldtægtsmænd.«

Bør kvinder i Danmark og Europa tage ekstra forholdsregler og frygte voldtægter, fordi der kommer mange asylansøgere, som ikke har forstået, hvordan vi lever?

»Ja, der er selvfølgelig større risiko for, at der kan blive begået flere voldtægter, når der kommer flere asylansøgere til landet, men det er vigtigt at sige, at det ikke gælder for alle asylansøgere. Det kan gælde for mænd med mellemøstlig baggrund, som endnu ikke er indforståede med, hvordan vi lever her. Så kan vi starte med at lære dem, at her i Danmark har kvinderne de samme rettigheder som mænd, der ikke går tildækket, og sådan er det.«
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf thomassneum » 8. jan 2016, 09:41

Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:
thomassneum skrev:Jeg var tilstede i '81 og nogle efterfølgende år. Jeg kan garenterer dig for, at jeg ikke negilgerer noget.
Som jeg også gør opmærksom på, så er det bare en kommentar til ytringerne om at vi også herhjemme, oplever de har problemer, når masser samles og 'fester' og laver ballede. Det var for mig, mere held end forstand, at ingen døde de år. (som jeg husker)

Igen er det ikke for at negilgerer, men for at lade folk forstå, at 'problemerne' ikke bør have kun ét fokusområde (indvanding), men at problemernes rod, typisk ligger meget dybere og en række forskellige årsager.


Men det er jo SÅ meget pærer og bananer. Der er tale om en hidtil uset grad af overgreb. Seksuelle overgreb. Det du taler om er hærværk.

Hvis det skulle være det samme, ville man aldrig kunne debattere ting som feks det der er sket nytårsaften, fordi man så bare kan henvise til da ungdomshuset blev ryddet. Selvom det ikke har den fjerneste sammenhæng

i DEN kontekst mener jeg stadig at du taler det skete ned i en ekstrem grad og mener det er victimblaming i højeste grad


Du er velkommen til at have den holdning, jeg er ked af at du får det ud af min argumentation. Jeg har måske ikke gjort det godt nok.

Jeg har ikke ville modargumenterer at nogle ikke-vestlige kulturer, har en tendens til et forkvalket kvindesyn. Jeg vil bare gerne nuancerer debatten, til at handle om mere mere end dette alene, hvis/når vi taler om den samlede episode. Men hvis man kun vil debatterer kvindeundertrykkelse, så bude man måske have klarlagt det i statindlægget. :)
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Code71 » 8. jan 2016, 09:43

thomassneum skrev:
Code71 skrev:Det er og bliver et kulturelt betinget problem, selvom mange forsøger at tale det ned:

Waseem Hussain, 32 år, imam og formand for Dansk Islamisk Center:

Kunne det her ske i København?

»Kan det ske i København? Ja, hvis der er skøre mennesker nok. Men problemet er, at noget af det her er meget velkendt i Egypten og i andre nordafrikanske lande. Der er det meget velkendt at genere tilfældige, forbipasserende kvinder. Der snakker vi ikke om kvinder, som er letpåklædte eller udfordrende, men også kvinder som har tørklæde på. Det fænomen findes ikke på samme måde i andre lande, selv om nogle på sociale medier forsøger at fremstille det sådan og siger, at det også findes i Vesten. Der er en kultur, der gør, at det her sker i særligt de nordafrikanske lande.

http://www.b.dk/nationalt/kunne-kraenke ... koebenhavn

Men ikke et religiøst betinget problem, som mange OGSÅ gerne vil gøre det til. Nærmere dårlig opdragelse:

Er der et generelt problem med deres seksualitet, som gør, at de reagerer på den her måde overfor vestlige kvinder?

»Der findes blandt nogle etniske minoriteter i Danmark en mentalitet, som siger, at danske kvinder er ludere. Det er ikke et gennemgående træk, for så ville der ske voldtægter overalt hele tiden. Det findes, og det må vi erkende, men det er ikke en religiøs ting, for hvis du kommer fra et muslimsk hjem og er korrekt opdraget, lærer du, at du ikke engang må tale grimt til kvinder. Jeg er forfærdet over det, der er sket, og jeg er også chokeret over de mange mennesker, der mener, at man skal fortie, at der var tale om etniske grupper, fordi sagen var så grotesk. Der har aldrig været et tilfælde, hvor tusind mænd har samlet sig og pludselig forulempet sig på en masse kvinder, der går forbi. Det er aldrig sket, så selvfølgelig har det da relevans at sige, at der er tale om folk med anden etnisk baggrund. Når der er tale om ekstraordinære hændelser, må man se på alle faktorer, der gør sig gældende.«



Jeg synes ham her balancerer det meget godt:

Ebrahim Said, 16 år, debattør og studerende på Niels Brocks Handelsgymnasium i København. Kom tidligere i år i vælten på grund af sine udtalelser om kvinders medansvar for voldtægt:

Kunne det samme ske i Danmark?

»Ja, for voldtægt og overgreb er et verdensomspændende problem. Det begås ikke udelukkende af danskere, muslimer eller arabere, men vi kan se i statistikken, at der er en overvægt af ikke-vestlige indvandrere. Det kunne tyde på, at der er et kulturelt problem, hvor manden har et andet syn på kvinder. Det kan være, at han mener, at han har ret til at forgribe sig på kvinden, fordi han er mand, og der ikke er ligestilling i hans kultur på samme måde. Hvis de kommer fra et hjem, hvor deres fædre og onkler har bestemt det hele, og hvor kvinderne ikke har noget at skulle have sagt, kan det være, at de bliver voldtægtsmænd.«

Bør kvinder i Danmark og Europa tage ekstra forholdsregler og frygte voldtægter, fordi der kommer mange asylansøgere, som ikke har forstået, hvordan vi lever?

»Ja, der er selvfølgelig større risiko for, at der kan blive begået flere voldtægter, når der kommer flere asylansøgere til landet, men det er vigtigt at sige, at det ikke gælder for alle asylansøgere. Det kan gælde for mænd med mellemøstlig baggrund, som endnu ikke er indforståede med, hvordan vi lever her. Så kan vi starte med at lære dem, at her i Danmark har kvinderne de samme rettigheder som mænd, der ikke går tildækket, og sådan er det.«


Hvilket underbygger det jeg har skrevet fra starten af denne tråd. Oplysning oplysning og så til dem som stadig ikke vil indse det, retsopgør
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 8. jan 2016, 09:48

DetSorteCirkus skrev:Jeg er ikke enig i, at det er en naturlov. Eller rettere - ikke enig i, at det på overskuelig sigt er den naturlige konsekvens af, at politiet i Køln åbenbart kører elendigt for tiden. Hvis politiet slet ikke var til stede i byen mere, eller hvis domstolene var bundkorrupte, ville der være et reelt tomrum, men lige nu og i den fremtid, man overhovedet realistisk kan forestille sig, vil selvtægt være et aktivt, værdibaseret valg, som den enkelte borger træffer, velvidende at vedkommende kriminaliserer sig selv. At indbyggerne i et vestligt demokrati i stor stil skulle træffe det valg, anser jeg som usandsynligt under de nuværende omstændigheder, og så langt mit udsyn rækker, men det er klart, at hvis vi fx. kalder det en naturlov, så er vi med til at fratage den, der vælger at gribe til selvtægt, det personlige ansvar.

Terrorister, bandemedlemmer, hooligans og autonome mener også ofte, at de blot forsvarer sig selv og deres egne og fører en nødvendig justits, men det gør ikke deres gerninger til naturlig selvtægt,

Men Cirkus dog! Når du har studeret så meget hirstorie, som du altid praler af :D ... så må du da også kende til, at der visse årsagssammenhænge, der styrer samfundsudviklingen - UDEN at det giver mening at begynde at moralisere over det, men som er et såkaldt "fact of life".

I øvrigt hentyder jeg ikke så meget til, om politiberedskabet er kikset en eller flere gange i en eller flere tyske byer. Men til, hvis der breder sig en fornemmelse af, at myndighederne i foruroligende grad har mere travlt med at forklejne problemerne og fralægge sig ansvaret, end at beskytte borgerne, så vil der opstå stigende selvtægt, hvad enten du synes, det er moralsk korrekt eller ej. Staten kan kun opretholde sit voldsmonopol, hvis den til gengæld garanterer borgerne sikkerhed.

I øvrigt det der med myndighedspersoner, der i begyndelsen havde travl med at forsikre, at "det var i hvert fald ikke de flygtninge, som vi har argumenteret for, skulle have opholdstilladelse" ... det minder mig om engang for mange, mange år siden, hvor jeg var til et foredrag i en eller semireligiøs eller yoga-agtig forening, hvor det var kutyme, at man stillede skoene ude i entreen. Ifølge Murphys lov skete det selvfølgelig hverken værre eller bedre, end at en af tilhørerne kom ud og opdagede, at hans sko var forsvundet.

Jeg kan stadig levende huske det medlem af den arrangende forening, som ikke gjorde mindste mine til at hjælpe ham med at finde dem, men med stor bestemthed fastslog: "Det kan i hvert fald ikke være nogen herfra, der har taget dem!" :alien:
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 8. jan 2016, 09:49

dgd2007 skrev:OG PLEASE ... de af jer, der kan: vil I ikke godt "trimme" citaterne, så man ikke skal sidde og spole forbi kilometerlange citater af citater og de samme billeder otte gange til ...? :engel:


Det ville vel nok være en stor hjælp og det sparer en masse tid på at finde svaret på det, der bliver citeret, jeg vil hellere end gerne efterkomme dit ønske.
1
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 8. jan 2016, 09:53

eks-Maupassant skrev:AfD er jeg OK med, men NPD ikke. Stemmetal kan skifte meget hurtigt i ekstreme situationer.

Nå men det bliver værre og værre efterhånden som kvinderne får sundet sig og sendt anmeldelserne af sted.

Köln er oppe på 121 anmeldelser, 75% ang. sexuel vold.

Hamburg er på 70, også unge kvinder og sexuel vold.

http://www.welt.de/politik/deutschland/ ... essen.html



Enig AfD er ok -

Og hvad der faktisk er endnu værre, flere inden for politiet er af den overbevisning, at det kun er begyndelsen, på det der forventes at komme, hvad der skete i Køln og andre byer.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2016, 10:07

dgd2007 skrev:Men Cirkus dog! Når du har studeret så meget hirstorie, som du altid praler af :D ... så må du da også kende til, at der visse årsagssammenhænge, der styrer samfundsudviklingen - UDEN at det giver mening at begynde at moralisere over det, men som er et såkaldt "fact of life".

I øvrigt hentyder jeg ikke så meget til, om politiberedskabet er kikset en eller flere gange i en eller flere tyske byer. Men til, hvis der breder sig en fornemmelse af, at myndighederne i foruroligende grad har mere travlt med at forklejne problemerne og fralægge sig ansvaret, end at beskytte borgerne, så vil der opstå stigende selvtægt, hvad enten du synes, det er moralsk korrekt eller ej. Staten kan kun opretholde sit voldsmonopol, hvis den til gengæld garanterer borgerne sikkerhed.

I øvrigt det der med myndighedspersoner, der i begyndelsen havde travl med at forsikre, at "det var i hvert fald ikke de flygtninge, som vi har argumenteret for, skulle have opholdstilladelse" ... det minder mig om engang for mange, mange år siden, hvor jeg var til et foredrag i en eller semireligiøs eller yoga-agtig forening, hvor det var kutyme, at man stillede skoene ude i entreen. Ifølge Murphys lov skete det selvfølgelig hverken værre eller bedre, end at en af tilhørerne kom ud og opdagede, at hans sko var forsvundet.

Jeg kan stadig levende huske det medlem af den arrangende forening, som ikke gjorde mindste mine til at hjælpe ham med at finde dem, men med stor bestemthed fastslog: "Det kan i hvert fald ikke være nogen herfra, der har taget dem!" :alien:


Jeg er ikke enig i din årsagsanalyse, og det handler ikke om moral, men om den almindelige borgers sædvanlige handlingsmønster.
Historisk set er der en end dog meget lang elastik, når det gælder borgere i et demokratis tillid til og respekt for myndighederne, hvilket bl.a. skyldes, at det er borgerne selv, som ER myndighederne.
Der begås allerede masser af fejl i det offentlige system, som ikke medfører selvtægt, så jeg er simpelthen bare ikke særlig magtesløs overfor det, du kalder en naturlov. Den mentalitet, som små tusind år med voldsmonopol har skabt, forsvinder ikke så let, som jeg mener, at du profeterer, at den vil.

Og nu du selv bringer mit fag på banen, så står der på side 1 Den Store Historiebog, at årsagssammenhænge ikke er en eksakt videnskab.
At jeg ikke er enig med dig, betyder derfor ikke, at jeg ikke ved, hvad årsagssammenhænge er.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 8. jan 2016, 10:15

DetSorteCirkus skrev:At jeg ikke er enig med dig, betyder derfor ikke, at jeg ikke ved, hvad årsagssammenhænge er.

Bist du sicher ...? :fløjt:
Nej, men ok, jeg anser åbenbart faren for mere umiddelbar, end du gør.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2016, 10:20

DetSorteCirkus skrev:
Jeg er ikke enig i din årsagsanalyse, og det handler ikke om moral, men om den almindelige borgers sædvanlige handlingsmønster.
Historisk set er der en end dog meget lang elastik, når det gælder borgere i et demokratis tillid til og respekt for myndighederne, hvilket bl.a. skyldes, at det er borgerne selv, som ER myndighederne.
Der begås allerede masser af fejl i det offentlige system, som ikke medfører selvtægt, så jeg er simpelthen bare ikke særlig magtesløs overfor det, du kalder en naturlov. Den mentalitet, som små tusind år med voldsmonopol har skabt, forsvinder ikke så let, som jeg mener, at du profeterer, at den vil.

Og nu du selv bringer mit fag på banen, så står der på side 1 Den Store Historiebog, at årsagssammenhænge ikke er en eksakt videnskab.
At jeg ikke er enig med dig, betyder derfor ikke, at jeg ikke ved, hvad årsagssammenhænge er.


Det store indkøb af peberspray tolker jeg som kraftig nedgang i befolkningens tillid til politiets evne til at beskytte kvinder, og en vilje til selv, i mangel af bedre, at indtage rollen som den, der forsvarer ens krop med vold.

De ville jo næppe bruge penge på dem hvis de stolede på at politiet kunne beskytte dem.

Min frygt går nu mere på at folk helt mister tilliden på den "genre" af politikere der har bragt dem i denne situation, og istedet helt kipper over, forkaster et helt værdisæt, og i stedet stemmer på NPD. Det er der jo ret kraftig historisk præcedens for.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 8. jan 2016, 10:32

eks-Maupassant skrev:
DetSorteCirkus skrev:eks-Maupassant » 8. jan 2016, 12:20



Det store indkøb af peberspray tolker jeg som kraftig nedgang i befolkningens tillid til politiets evne til at beskytte kvinder, og en vilje til selv, i mangel af bedre, at indtage rollen som den, der forsvarer ens krop med vold.

De ville jo næppe bruge penge på dem hvis de stolede på at politiet kunne beskytte dem.

Min frygt går nu mere på at folk helt mister tilliden på den "genre" af politikere der har bragt dem i denne situation, og istedet helt kipper over, forkaster et helt værdisæt, og i stedet stemmer på NPD. Det er der jo ret kraftig historisk præcedens for.



Nej det har ikke noget at gøre med, at vi ikke har tillid til politiet, for enhver ved da, at de ikke samtidig kan være overalt og ledsage hver enkelt kvinde der nødvendigvis pga af deres arbejde er tvunget til færdes ude alene i mørke eller om natten.

Jeg tror ikke, at NPD høster stemmer på det skete, flertallet af de stemmer CDU, SPD mister, er jeg i øjeblikket overbevist om går til AfD, men også det kan hurtigt slå om, alt efter hvordan Merkel og oppositionen håndterer det skete i Køln og flygtningestrømmen.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2016, 10:32

eks-Maupassant skrev:Det store indkøb af peberspray tolker jeg som kraftig nedgang i befolkningens tillid til politiets evne til at beskytte kvinder, og en vilje til selv, i mangel af bedre, at indtage rollen som den, der forsvarer ens krop med vold.

De ville jo næppe bruge penge på dem hvis de stolede på at politiet kunne beskytte dem.

Min frygt går nu mere på at folk helt mister tilliden på den "genre" af politikere der har bragt dem i denne situation, og istedet helt kipper over, forkaster et helt værdisæt, og i stedet stemmer på NPD. Det er der jo ret kraftig historisk præcedens for.


Der er sket en markant stigning i salget af peberspray, men hvor mange procent af tyskerne har samlet set sådan en i tasken nu, og hvor mange af dem, der har det, vil komme til at bruge den, og hvor mange af de episoder vil ske i selvtægt, der, skal vi huske på, ikke må forveksles med selvforsvar?

Jeg underkender intet sted, at mange indbyggere i Køln og i Tyskland, og øjensynligt også en del på europæisk plan, er oprørte, bange og vrede, men jeg er ikke enig i dgd's profeti om, at hvis politiet i Køln ikke retter forholdsvist hurtigt op, så styrer Tyskland mod et Dystopia af selvtægt og vil nå frem indenfor en overskuelig fremtid.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf thomassneum » 8. jan 2016, 10:40

Code71 skrev:
Hvilket underbygger det jeg har skrevet fra starten af denne tråd. Oplysning oplysning og så til dem som stadig ikke vil indse det, retsopgør


Det kan jeg kun tilslutte mig.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"