Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2016, 10:52

annella skrev:Nej det har ikke noget at gøre med, at vi ikke har tillid til politiet, for enhver ved da, at de ikke samtidig kan være overalt og ledsage hver enkelt kvinde der nødvendigvis pga af deres arbejde er tvunget til færdes ude alene i mørke eller om natten.

Jeg tror ikke, at NPD høster stemmer på det skete, flertallet af de stemmer CDU, SPD mister, er jeg i øjeblikket overbevist om går til AfD, men også det kan hurtigt slå om, alt efter hvordan Merkel og oppositionen håndterer det skete i Køln og flygtningestrømmen.


Det er jo også en del af tilliden til politiet og retssamfundet helt generelt om man anser steder for usikre eller sikre at færdes. Så når der kommer flere usikre pletter på kortet hvor folk vil have pebersprays med, vil jeg mene det er ensbetydende med mistilid.

Og ja heldigvis har NPD ikke for alvor høstet stemmer endnu, Men det kan gå hurtigt hvis der ikke kommer styr på tingene. Vi er vant til at partierne kun forskyder sig med 3-4% mellem valgene fordi vi er vokset op i en ekstremt stabil periode, og derfor tror det er en naturlov at det er sådan. Men det er det ikke, i ekstreme situationer er forskydningerne meget mere voldsomme og uforudsigelige.
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf D.itsen » 8. jan 2016, 11:17

Code71 skrev:
thomassneum skrev:Bare lige for at knytte en kommentar til udsagnet om at vi også herhjemme oplever de her masseprobelemr. Jeg har på egen krop mærket og oplevet bla. de legendariske nytårsaftner i Istegade - her var der virkelig knald på, med bål og brand i gaden, vold og hærværk i massemål og alt det som hører til. Sådan var det i en række år.

Lidt beskrevt her:

Ellers var det mere løst krudt, der blev fyret af i gaden, nemlig på de legendariske nytårsaftener. Allerede omkring år 1900 var der knald på, især på hjørnet af Saxogade, hvor de rigtig slemme fyre boede.

Og et år slæbte de unge møbler, madrasser og trækvogne ud på gaden, hældte petroleum over og antændte det. Hvorefter de satte trumf på ved at hente latrintønderne i gårdene og også kaste dem på bålet, hvilket afstedkom, at stanken i dagevis hang så tæt om husene, at man ikke kunne åbne et vindue.

»Jeg kan huske min første nytårsaften her i 1981. Hold da kæft, mand! Det var vildt«, siger Hanne Fabricius.

Dengang klædte alle butikkerne om til nytårsaften. Med træplader for ruderne. På selve aftenen jog politiet folk op gennem Oehlenschlægersgade. Og, siger hun:

»Næste dag lignede gaden Beirut«.

http://politiken.dk/kultur/boger/ECE188 ... r-en-gade/


Nej du forsøger da på ingen måde at neglicere :lol:

Og hvis man ikke vil forstå pointen, så kæmper alle forgæves :lol:
Jeg synes du har en frygtelig nedladende debatstil.
Pointen er at det er set lignende ting i Europa før, så man skal måskelige trække vejret engang inden man udråber det til et fuldstændigt nyt fænomen, som alene stammer fra flytningestrømen.
Det betyder jo på ingen måde at det ikke et kæmpe problem, og selvfølgelig skal der gøres noget. Og det er frygteligt for dem det er gået ud over ( og det er så ligemeget om det er en flok indvandrere, der laver seksuelle krænkelser, eller stive bøv til Halbal (at han er fuld gør det ikke til mere drengestreger eller acceptabelt))
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2016, 11:32

News havde lige et indslag fra Køln.

Politiet har fået fat på to mænd, der havde mistænkelige sedler på sig og mobiloptagelser fra nytårsaften. Deres mulige indblanding er ved at blive undersøgt.
Bortset fra det synes den helt store achilleshæl ift. efterforskningen fortsæt at være, at det som bekendt ikke lykkedes politiet at foretage anholdelser.

Det blev også oplyst, at man ikke kunne sige om dem, der havde fået tjekket identifikationspapirer, selv havde deltaget i overgrebene
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Code71 » 8. jan 2016, 11:37

D.itsen skrev:
Code71 skrev:
thomassneum skrev:Nej du forsøger da på ingen måde at neglicere :lol:


Og hvis man ikke vil forstå pointen, så kæmper alle forgæves :lol:
Jeg synes du har en frygtelig nedladende debatstil.
Pointen er at det er set lignende ting i Europa før, så man skal måskelige trække vejret engang inden man udråber det til et fuldstændigt nyt fænomen, som alene stammer fra flytningestrømen.
Det betyder jo på ingen måde at det ikke et kæmpe problem, og selvfølgelig skal der gøres noget. Og det er frygteligt for dem det er gået ud over ( og det er så ligemeget om det er en flok indvandrere, der laver seksuelle krænkelser, eller stive bøv til Halbal (at han er fuld gør det ikke til mere drengestreger eller acceptabelt))


Hehe det er vidst et åbent spørgsmål hvem af os to der har den mest nedladende stil. Du er da i hvert fald den første der bliver personlig :lol: Noget med sten og glashus... Men det må du selv ligge og rode med. Det gider jeg ikke bekymre mig om.

Faktum er at det der skete i Køln og efterhånden en DEL andre byer i Tyskland og i feks Schweiz ER nyt og ikke set tidligere. At det iflg politiet og øjenvidner er mænd af anden etnisk herkomst end tysk, er lige så klart. Så at du forsøger at normalisere det der er sket, er jo helt hen i vejret. Men det må du igen selv ligge og rode med.

Det der er sket kan ikke på nogen måde ties ihjel, eller ligges ind under et eller andet "normalt" hyppigt forekommende. For det er det på ingen måde. For bliver det det, kommer vi nemlig i vid udstrækning til at se det andre steder.
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf D.itsen » 8. jan 2016, 11:42

Code71 skrev:
D.itsen skrev:
Code71 skrev:
thomassneum skrev:Nej du forsøger da på ingen måde at neglicere :lol:


Og hvis man ikke vil forstå pointen, så kæmper alle forgæves :lol:
Jeg synes du har en frygtelig nedladende debatstil.
Pointen er at det er set lignende ting i Europa før, så man skal måskelige trække vejret engang inden man udråber det til et fuldstændigt nyt fænomen, som alene stammer fra flytningestrømen.
Det betyder jo på ingen måde at det ikke et kæmpe problem, og selvfølgelig skal der gøres noget. Og det er frygteligt for dem det er gået ud over ( og det er så ligemeget om det er en flok indvandrere, der laver seksuelle krænkelser, eller stive bøv til Halbal (at han er fuld gør det ikke til mere drengestreger eller acceptabelt))


Hehe det er vidst et åbent spørgsmål hvem af os to der har den mest nedladende stil. Du er da i hvert fald den første der bliver personlig :lol: Noget med sten og glashus... Men det må du selv ligge og rode med. Det gider jeg ikke bekymre mig om.

Faktum er at det der skete i Køln og efterhånden en DEL andre byer i Tyskland og i feks Schweiz ER nyt og ikke set tidligere. At det iflg politiet og øjenvidner er mænd af anden etnisk herkomst end tysk, er lige så klart. Så at du forsøger at normalisere det der er sket, er jo helt hen i vejret. Men det må du igen selv ligge og rode med.

Det der er sket kan ikke på nogen måde ties ihjel, eller ligges ind under et eller andet "normalt" hyppigt forekommende. For det er det på ingen måde. For bliver det det, kommer vi nemlig i vid udstrækning til at se det andre steder.

Jeg gjorde det kun for at påpege din stil. Men selvfølgelig er det, det eneste du læser.
Jeg har ikke normaliseret noget som helst. Det ligger helt i den tolkning du åbenbart insisterer på at lave, uanset hvor meget folk forsøger at forklare dig, hvad de mener.
Der var en grund til jeg ikke gad diskutere politik på den gamle debat. Den grund findes også her, så jeg er ude.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2016, 11:58

Code71 skrev:Hehe det er vidst et åbent spørgsmål hvem af os to der har den mest nedladende stil. Du er da i hvert fald den første der bliver personlig :lol: Noget med sten og glashus... Men det må du selv ligge og rode med. Det gider jeg ikke bekymre mig om.

Faktum er at det der skete i Køln og efterhånden en DEL andre byer i Tyskland og i feks Schweiz ER nyt og ikke set tidligere. At det iflg politiet og øjenvidner er mænd af anden etnisk herkomst end tysk, er lige så klart. Så at du forsøger at normalisere det der er sket, er jo helt hen i vejret. Men det må du igen selv ligge og rode med.

Det der er sket kan ikke på nogen måde ties ihjel, eller ligges ind under et eller andet "normalt" hyppigt forekommende. For det er det på ingen måde. For bliver det det, kommer vi nemlig i vid udstrækning til at se det andre steder.


Men selvom man er uenig i en debattørs pointe, er det vel ikke implicit, at personen bevidst forsøger at negligere og bare ikke vil indrømme det?
Jeg ville også finde det nedladende, hvis en debattør under dit indlæg skrev:
"Nej du forsøger da på ingen måde at piske en stemning op :lol:"

Det sagt, er jeg sådan set enig i, at (formodede) organiserede, kollektive sexovergreb i fredstid er noget nyt i Europa; jeg mener dog ligeledes, at man ikke finder den mest effektive løsning på problemet ved alene at se på mændenes geografisk-kulturelle baggrund. Samtidig med at en del af deres opførsel bunder i et kønssyn, der på mange måder heldigvis er antikvarisk på vore breddegrader, har deres ageren også fællestræk med europæiske grupperinger af unge mænd fra bunden af samfundshierarkiet, nemlig det med at stive sig selv af og prøve at virke farlig ved at indtage en selvbestaltet machorolle og bruge fysisk styrke til at ydmyge og skræmme andre.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 8. jan 2016, 12:10

DetSorteCirkus skrev:]...]Jeg underkender intet sted, at mange indbyggere i Køln og i Tyskland, og øjensynligt også en del på europæisk plan, er oprørte, bange og vrede, men jeg er ikke enig i dgd's profeti om, at hvis politiet i Køln ikke retter forholdsvist hurtigt op, så styrer Tyskland mod et Dystopia af selvtægt og vil nå frem indenfor en overskuelig fremtid.

Det er også fordi du ... med vilje eller ved et hændeligt uheld ... fejltolker mine udtalelser.
Det er ikke spørgsmålet om politiet på stedet har været inkompetent i en bestemt situation, men om den politiske ledelse, der har travlt med først at sige, at der slet ikke var noget problem, og derefter at det i hvert fald ikke var syriske flygtninge. Det anser jeg for meget alvorligt - og hvis ikke det ret hurtigt ændrer sig, vil folk begynder at se sig om efter andre, der vil "gøre noget". Det behøver ikke alle sammen at være bevæbnede "modbander", for de fleste vil nok være politikere, der lover at gøre noget drastisk.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2016, 12:22

dgd2007 skrev:Det er også fordi du ... med vilje eller ved et hændeligt uheld ... fejltolker mine udtalelser.
Det er ikke spørgsmålet om politiet på stedet har været inkompetent i en bestemt situation, men om den politiske ledelse, der har travlt med først at sige, at der slet ikke var noget problem, og derefter at det i hvert fald ikke var syriske flygtninge. Det anser jeg for meget alvorligt - og hvis ikke det ret hurtigt ændrer sig, vil folk begynder at se sig om efter andre, der vil "gøre noget". Det behøver ikke alle sammen at være bevæbnede "modbander", for de fleste vil nok være politikere, der lover at gøre noget drastisk.


Jeg forholder og har hele tiden forholdt mig til det markerede:

Men under alle omstændigheder mener jeg, det er katastrofal strategi at skjule sandheden - uanset om der ligger ædle motiver bag. Hvis borgerne begynder at tvivle på, at staten beskytter dem og fortæller dem sandheden, så er vejen netop åben til selvtægt og borgerkrigslignende tilstande.


Hvis du nu også vil inkludere populistiske politikere og symbolpolitik i din profeti, er det klart, at mit syn på den også ændrer sig, for det er altså "den åbne vej til selvtægt og borgerkrigslignende tilstande", jeg har udtalt mig ud fra.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2016, 13:45

Morskaben stiger stadig.

På af de arresteredes telefon er der fundet et billede af en hjemmelavet tysk-arabisk parlør, formentlig produceret til lejligheden. Det har expres.de fået fat i (det ligner i øvrigt at de meninge politifolk gerne vil lække det hele så sandheden kommer frem)

Billede

det tyske er ting som

"store bryster", "jeg vil kneppe" "jeg vil kysse dig" "jeg knepper hende ihjel" ("ich töte sie ficken"), "hvad er hun?"

Så man må nok gå ud fra at overgrebene var planlagte.

Bliver spændende at se hvad der ellers kommer ud af videoer.



http://www.express.de/koeln/koeln-ueber ... n-23404260
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 8. jan 2016, 14:12

Bliver spændende at se hvad der ellers kommer ud af videoer.

Det tager nok sin tid, inden vi hører om det hvis overhovedet, jeg har lige hørt at politiet skal gennemse 350 timers videomateriale.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf thomassneum » 8. jan 2016, 14:25

eks-Maupassant skrev:Morskaben stiger stadig.

På af de arresteredes telefon er der fundet et billede af en hjemmelavet tysk-arabisk parlør, formentlig produceret til lejligheden. Det har expres.de fået fat i (det ligner i øvrigt at de meninge politifolk gerne vil lække det hele så sandheden kommer frem)

Billede

det tyske er ting som

"store bryster", "jeg vil kneppe" "jeg vil kysse dig" "jeg knepper hende ihjel" ("ich töte sie ficken"), "hvad er hun?"

Så man må nok gå ud fra at overgrebene var planlagte.

Bliver spændende at se hvad der ellers kommer ud af videoer.



http://www.express.de/koeln/koeln-ueber ... n-23404260


Boys will be boys.. huh! .. :gisp:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 8. jan 2016, 15:47

thomassneum skrev:
eks-Maupassant skrev:Morskaben stiger stadig.



Boys will be boys.. huh! .. :gisp:


De er blevet løsladt igen, de to omtalte gutter.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 8. jan 2016, 16:26

Politichefen er blevet fyret.
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf FruitFly » 8. jan 2016, 17:15

dgd2007 skrev:OG PLEASE ... de af jer, der kan: vil I ikke godt "trimme" citaterne, så man ikke skal sidde og spole forbi kilometerlange citater af citater og de samme billeder otte gange til ...? :engel:

HØRT!!!!!
2
#Klimatosse
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 8. jan 2016, 17:26

dgd2007 skrev:Politichefen er blevet fyret.


Diplomatisk udtrykt - han er sendt på pension, men man skulle hellere have fyret Merkel.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"