Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 7. jan 2016, 17:37

DetSorteCirkus skrev:Jeg må indrømme, at jeg allerede finder det skandaløst, at politiet ovenpå den nat meldte ud, at det havde været en rolig og festlig nytårsaften.

Nå, det vidste jeg ikke. Det bliver da værre og værre. :gruble:
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 7. jan 2016, 17:43

dgd2007 skrev:Det er en skandale, hvis myndighederne har løjet om gerningsmændene.


Det har myndighederne heller ikke bevidst, men der har været så kaotiske tilstande bl.a. med både hvad der skete, med anmeldelser og vidneafhøringer etc.

Da det hele startede i Køln, var ingen heller ikke det tilstedeværende politi slet ikke klar over, hvad det var, der egentlig skete og udviklede sig i den retning, vi nu sikkert alle har hørt om, og jeg tager det ikke politiet ilde op, at de har kunne handle anderledes end de gjorde, det var nytårsfaten med menneskemasser på gaderne, hvor der blev jublet, drukket festet og fejret, og jeg vil da gerne tro, at ingen kunne kende forskel på hvad der kun var sjov og hvad der virkeligt var alvor den aften/nat.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 7. jan 2016, 17:45

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:Det er en skandale, hvis myndighederne har løjet om gerningsmændene.


Jeg må indrømme, at jeg allerede finder det skandaløst, at politiet ovenpå den nat meldte ud, at det havde været en rolig og festlig nytårsaften.


Politiet har enten udtrykt sig forkert eller duog andre har opfattet udmeldingen forkert, det politiet meldte med en rolig nytårsaften var, at der ingen tilskadekomne var pga fyrværkeriet, ingen sårede og ingen blev bragt til et sygehus.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 17:45

dgd2007 skrev:Det interessante (eller rettere potentielt skandaløse) er jo, at politiledelsen lagde ud med at afvise, at asylansøgere var involveret. Det ser jo ikke godt ud, uanset om der også var andre. :genert:


Jeg tror, at de har sagt det, fordi de ikke har vidst en skid. Og grunden til at de ikke har vidst en skid er, at politiledelsen ikke tog begivenhederne alvorligt. Det er for mig der, hvor hele miseren udspringer fra. At politiet negligerede, hvad der foregik omkring dem. Havde de ikke gjort det, ville de kunne have hjulpet ofrene, forhindret, at overgrebene fik det omfang, de fik og fået fat på nogle gerningsmænd.

Jeg ser i øvrigt frem til at få opklaret, om de evt. involverede asylansøgere primært var afviste eller godkendte.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 17:47

annella skrev:
Politiet har enten udtrykt sig forkert eller duog andre har opfattet udmeldingen forkert, det politiet meldte med en rolig nytårsaften var, at der ingen tilskadekomne var pga fyrværkeriet, ingen sårede og ingen blev bragt til et sygehus.


Det er i så fald en retorisk flovser af dimensioner.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dykkersild » 7. jan 2016, 17:48

annella skrev:
dykkersild skrev:
Code71 skrev:
dykkersild skrev:
annella skrev:
thomassneum skrev:Herhjemme har vi hjemmel i loven til at undgå dette.

Fænomenet er jo ikke ukendt og relaterer ikke alene til udlændinge - det er klart, at der kan være komplekse kræfter omkring kvindesyn, kultur osv., men vi har også set overgreb på kvinder herhjemme, som ikke alene kan dikteres til kulturelle forskelle. Vi har en situation, hvor overgreb blev et massefænomen, grundet en lang række omstændigheder - muligvis forstærket igennem en passivitet hos ordensmagten.

Man kan ikke tilskrive begivenheden, som forløber til en eller anden 'standard', som nu udbredes igennem den stærkt voksende indvandring vi ser i disse dage.

Bevares.. vi har massere af eksempler på forkvaklede kvindesyn. Men det behøver vi skam ikke kigge på nytilkommende for at finde, det lever i bedste velgående blandt egne rækker. Integrationsproblemer er forventeligt og uundgåeligt, og vil naturligvis også stige, sammen med antallet af flygtninge i landet, men at prædikerer at eksempelt her, er et klassisk billede af "de fremmedes" laverstående natur, er usmageligt. (Ikke at det er tilsigtet med tråden)

Handlingerne i sig selv er forkastelige, men ikke noget som vi ikke har oplevet før til byfester, halballer osv.



Det er da underordnet om 'vi' har oplevet det før til byfester, halballer etc., det har jo intet at gøre med det skete i Køln, Frankfurt, Hamborg og Stuttgart nytårsaften/nat, det ER nu engang foregået og kan på ingen forsvares, fordi 'vi' har oplevet det før - jeg f.eks. har aldrig oplevet det, og har heller aldrig hørt om, at tilfældet Køln også skulle være foregået i Danmark.


Det er ikke underordnet - når du som TS lagde ud med: jeg er bange for at det er et fænomen, der uden videre kan udbrede sig i andre tyske byer og andre EU-lande.

Det er ikke noget nyt - det er sket utallige, mange gange, verden over igennem al tid - det er ikke nyt, hvor tragisk det end må være.


Arrrrrh nu skal man også passe på med at neglicere det der er sket. Der er ingen tvivl om at det der skete i Køln og et par andre tyske byer ikke på nogen måde er set tidligere i europa og det nytter ikke at sammenligne det med en småstiv bondeknold til et halbal i øster bøvelse. Det her er en del mere.

Jeg tror simpelthen ikke på at en så rutineret politimand som Køln politis formand er SÅ rystet og chokeret hvis det blot drejede sig om drengestreger eller andet mere eller mindre ligegyldigt.


Jeg neglicerer det absolut ikke - det skrev jeg såmænd i mit først indlæg i tråden. Jeg tror blot ikke på - som TS - at det er helt nyt, aldrig hørt om fænomen som nu kommer med flygtningene i bølger igennem Europa - som i slet ikke.


Nu er det da dig, der bringer flygtninge ind i temaet. Om du tror på, om det er helt ny eller ej, det er din sag, jeg har ALDRIG nogensinde hørt om lignende tilfælde.


Du kan godt sige, at du ikke havde flygtningen i tankerne i dit startsoplæg - jeg vil tillade mig at sige, at det har du i allerhøjest grad, når du i dit startsindlæg linker til en artikel der omtaler asylansøgere - og du mener, at nu starter en hidtil uset bølge af kriminalitet.

Har du hørt aldrig om voldtægterne i Indien, har du ikke hørt om hvad der er sket i Egypten på Tairpladsen, har du aldrig hørt om holigans-mentaliteten, så du mit indlæg om kvinder der forulempes i Japan, har du ikke hørt om massevoldtæger i div. afrikanske lande - du gør dig ellers meget i medier? Sig til hvis du vil have link til diverse.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 17:53

annella skrev:
dgd2007 skrev:Det er en skandale, hvis myndighederne har løjet om gerningsmændene.


Det har myndighederne heller ikke bevidst, men der har været så kaotiske tilstande bl.a. med både hvad der skete, med anmeldelser og vidneafhøringer etc.

Da det hele startede i Køln, var ingen heller ikke det tilstedeværende politi slet ikke klar over, hvad det var, der egentlig skete og udviklede sig i den retning, vi nu sikkert alle har hørt om, og jeg tager det ikke politiet ilde op, at de har kunne handle anderledes end de gjorde, det var nytårsfaten med menneskemasser på gaderne, hvor der blev jublet, drukket festet og fejret, og jeg vil da gerne tro, at ingen kunne kende forskel på hvad der kun var sjov og hvad der virkeligt var alvor den aften/nat.


Hvis politiet slet ikke er i stand til at opfange det, når - og nu bruger jeg din egen trådtitel - 1000 mænd forgriber sig på 90 kvinder indenfor et relativt kort tidsrum, så ved jeg ikke, hvad vi skal bruge udkommanderede politibetjente til en nytårsaften.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dykkersild » 7. jan 2016, 17:59

Code71 skrev:
dykkersild skrev:
Code71 skrev:
dykkersild skrev:
annella skrev:
thomassneum skrev:Herhjemme har vi hjemmel i loven til at undgå dette.

Fænomenet er jo ikke ukendt og relaterer ikke alene til udlændinge - det er klart, at der kan være komplekse kræfter omkring kvindesyn, kultur osv., men vi har også set overgreb på kvinder herhjemme, som ikke alene kan dikteres til kulturelle forskelle. Vi har en situation, hvor overgreb blev et massefænomen, grundet en lang række omstændigheder - muligvis forstærket igennem en passivitet hos ordensmagten.

Man kan ikke tilskrive begivenheden, som forløber til en eller anden 'standard', som nu udbredes igennem den stærkt voksende indvandring vi ser i disse dage.

Bevares.. vi har massere af eksempler på forkvaklede kvindesyn. Men det behøver vi skam ikke kigge på nytilkommende for at finde, det lever i bedste velgående blandt egne rækker. Integrationsproblemer er forventeligt og uundgåeligt, og vil naturligvis også stige, sammen med antallet af flygtninge i landet, men at prædikerer at eksempelt her, er et klassisk billede af "de fremmedes" laverstående natur, er usmageligt. (Ikke at det er tilsigtet med tråden)

Handlingerne i sig selv er forkastelige, men ikke noget som vi ikke har oplevet før til byfester, halballer osv.



Det er da underordnet om 'vi' har oplevet det før til byfester, halballer etc., det har jo intet at gøre med det skete i Køln, Frankfurt, Hamborg og Stuttgart nytårsaften/nat, det ER nu engang foregået og kan på ingen forsvares, fordi 'vi' har oplevet det før - jeg f.eks. har aldrig oplevet det, og har heller aldrig hørt om, at tilfældet Køln også skulle være foregået i Danmark.


Det er ikke underordnet - når du som TS lagde ud med: jeg er bange for at det er et fænomen, der uden videre kan udbrede sig i andre tyske byer og andre EU-lande.

Det er ikke noget nyt - det er sket utallige, mange gange, verden over igennem al tid - det er ikke nyt, hvor tragisk det end må være.


Arrrrrh nu skal man også passe på med at neglicere det der er sket. Der er ingen tvivl om at det der skete i Køln og et par andre tyske byer ikke på nogen måde er set tidligere i europa og det nytter ikke at sammenligne det med en småstiv bondeknold til et halbal i øster bøvelse. Det her er en del mere.

Jeg tror simpelthen ikke på at en så rutineret politimand som Køln politis formand er SÅ rystet og chokeret hvis det blot drejede sig om drengestreger eller andet mere eller mindre ligegyldigt.


Jeg neglicerer det absolut ikke - det skrev jeg såmænd i mit først indlæg i tråden. Jeg tror blot ikke på - som TS - at det er helt nyt, aldrig hørt om fænomen som nu kommer med flygtningene i bølger igennem Europa - som i slet ikke.


Det er helt i orden at det ikke er din mening. Men der er ikke nogen tvivl om at din bemærkning om at det her ikke er noget nyt og er sket utallige gange er en grov negligering af det som skete. Det der foregik i Køln og tildels i Hamborg, Stuttgart og i Bielefeld er ikke på nogen måde noget nogen tidligere har oplevet i europa og jeg kan virkelig godt forstå at folk lige stopper op og tænker WTF? Har det her noget med flytgninge strømmen at gøre.

Det kan ingen fortænke dem i.

Personligt tror jeg IKKE at det kan henføres til flygtningestrømmen. Da jeg er ret overbevist om at de mænd der var med til dette også var bosiddende i Tyskland for et år siden.

Men omvendt er der ikke den fjerneste tvivl om at det er kulturelt betinget i mit hoved. Der er nogle tusind individer som ikke har nogen lyst til at opføre sig som de udmærket godt er klar over, forlanges i et demokrati. Det skal de "hjælpes" til at lære. Der skal tonsvis af oplysning til og dem der så stadig ikke vil opføre sig ordenligt, må straffes efter lovens bogstav i Tyskland eller det land der nu oplever det eller lignende


Vi kommer til at blive enige om at være uenige i udsagnet om, at det at det er sket mange gange før i verdenshistorien er lige med en grov negligering af det der er sket. Det er ikke hvad jeg siger og ej heller mener. Du kommer ikke til at tage mig i at sige at den opførelse er ok - om der så er en, to eller 1000 mænd og om disse er gule, grønne eller blå. Vi talte om mentalitet - så jeg forstår ikke hvorfor at vi skal "afgrænse" ved Europas grænser - det er sket mange gange, der kommer nok desværre til at ske mange gange igen i verden.

Min reaktion kommer af, at der lægges op til at flygtningestrømme nu betyder, at dette vil ske i stride strømme i Europa - og der er jeg uenig. Så vidt jeg kan se, er vi enige der. Og resten af dit indlæg - har jeg vist beskrevet i lidt andre ord men med samme mening tidligere i tråden til pølsemix.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 7. jan 2016, 17:59

Jeg vil kippe med foliehatten, og indrømme at det for mig pt. mest ligner bevidst vildledning fra politiledelsens side, og/eller borgmesterens.

bild.de fik fat i en minut-for-minut rapport her til morgen, der beskriver en alt andet end rolig nat.

Den var skrevet 24 timer før "en fredelig nat"-udmeldningen kom.

Ledelsen forsvarer sig med kommunikationsproblemer, men det virker på mig utroværdigt at der skulle opstå intern mytedannelse i politiet.

Motivationen til at undertrykke data tænker jeg er sådan noget som turistindtægter og byens renomme.

Men det er noget medierne nok skal få gravet videre i.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 7. jan 2016, 18:10

dykkersild skrev:
annella skrev:
dykkersild skrev:
Code71 skrev:
dykkersild skrev:
annella skrev:
thomassneum skrev:Herhjemme har vi hjemmel i loven til at undgå dette.

Fænomenet er jo ikke ukendt og relaterer ikke alene til udlændinge - det er klart, at der kan være komplekse kræfter omkring kvindesyn, kultur osv., men vi har også set overgreb på kvinder herhjemme, som ikke alene kan dikteres til kulturelle forskelle. Vi har en situation, hvor overgreb blev et massefænomen, grundet en lang række omstændigheder - muligvis forstærket igennem en passivitet hos ordensmagten.

Man kan ikke tilskrive begivenheden, som forløber til en eller anden 'standard', som nu udbredes igennem den stærkt voksende indvandring vi ser i disse dage.

Bevares.. vi har massere af eksempler på forkvaklede kvindesyn. Men det behøver vi skam ikke kigge på nytilkommende for at finde, det lever i bedste velgående blandt egne rækker. Integrationsproblemer er forventeligt og uundgåeligt, og vil naturligvis også stige, sammen med antallet af flygtninge i landet, men at prædikerer at eksempelt her, er et klassisk billede af "de fremmedes" laverstående natur, er usmageligt. (Ikke at det er tilsigtet med tråden)

Handlingerne i sig selv er forkastelige, men ikke noget som vi ikke har oplevet før til byfester, halballer osv.



Det er da underordnet om 'vi' har oplevet det før til byfester, halballer etc., det har jo intet at gøre med det skete i Køln, Frankfurt, Hamborg og Stuttgart nytårsaften/nat, det ER nu engang foregået og kan på ingen forsvares, fordi 'vi' har oplevet det før - jeg f.eks. har aldrig oplevet det, og har heller aldrig hørt om, at tilfældet Køln også skulle være foregået i Danmark.


Det er ikke underordnet - når du som TS lagde ud med: jeg er bange for at det er et fænomen, der uden videre kan udbrede sig i andre tyske byer og andre EU-lande.

Det er ikke noget nyt - det er sket utallige, mange gange, verden over igennem al tid - det er ikke nyt, hvor tragisk det end må være.


Arrrrrh nu skal man også passe på med at neglicere det der er sket. Der er ingen tvivl om at det der skete i Køln og et par andre tyske byer ikke på nogen måde er set tidligere i europa og det nytter ikke at sammenligne det med en småstiv bondeknold til et halbal i øster bøvelse. Det her er en del mere.

Jeg tror simpelthen ikke på at en så rutineret politimand som Køln politis formand er SÅ rystet og chokeret hvis det blot drejede sig om drengestreger eller andet mere eller mindre ligegyldigt.


Jeg neglicerer det absolut ikke - det skrev jeg såmænd i mit først indlæg i tråden. Jeg tror blot ikke på - som TS - at det er helt nyt, aldrig hørt om fænomen som nu kommer med flygtningene i bølger igennem Europa - som i slet ikke.


Nu er det da dig, der bringer flygtninge ind i temaet. Om du tror på, om det er helt ny eller ej, det er din sag, jeg har ALDRIG nogensinde hørt om lignende tilfælde.


Du kan godt sige, at du ikke havde flygtningen i tankerne i dit startsoplæg - jeg vil tillade mig at sige, at det har du i allerhøjest grad, når du i dit startsindlæg linker til en artikel der omtaler asylansøgere - og du mener, at nu starter en hidtil uset bølge af kriminalitet.

Har du hørt aldrig om voldtægterne i Indien, har du ikke hørt om hvad der er sket i Egypten på Tairpladsen, har du aldrig hørt om holigans-mentaliteten, så du mit indlæg om kvinder der forulempes i Japan, har du ikke hørt om massevoldtæger i div. afrikanske lande - du gør dig ellers meget i medier? Sig til hvis du vil have link til diverse.


Og alle de lande du citerer, er voldtægterne begået af landeness egne borgere og ikke hverken af indvandrere, migranter eller asylsøgende.

Og forresten under 2. verdenskrig blev kvinder også voldtaget.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 7. jan 2016, 18:14

eks-Maupassant skrev:Jeg vil kippe med foliehatten, og indrømme at det for mig pt. mest ligner bevidst vildledning fra politiledelsens side, og/eller borgmesterens.

bild.de fik fat i en minut-for-minut rapport her til morgen, der beskriver en alt andet end rolig nat.

Den var skrevet 24 timer før "en fredelig nat"-udmeldningen kom.

Ledelsen forsvarer sig med kommunikationsproblemer, men det virker på mig utroværdigt at der skulle opstå intern mytedannelse i politiet.

Motivationen til at undertrykke data tænker jeg er sådan noget som turistindtægter og byens renomme.

Men det er noget medierne nok skal få gravet videre i.




Ja, ja Bild.de - glem alt om Bild.

Motivationen til evtl. at undertrykke data er ene og alene for ikke at hidse befolkningen op, mere end den allerede er i forvejen.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 7. jan 2016, 18:21

DetSorteCirkus skrev:
annella skrev:
dgd2007 skrev:Det er en skandale, hvis myndighederne har løjet om gerningsmændene.


Det har myndighederne heller ikke bevidst, men der har været så kaotiske tilstande bl.a. med både hvad der skete, med anmeldelser og vidneafhøringer etc.

Da det hele startede i Køln, var ingen heller ikke det tilstedeværende politi slet ikke klar over, hvad det var, der egentlig skete og udviklede sig i den retning, vi nu sikkert alle har hørt om, og jeg tager det ikke politiet ilde op, at de har kunne handle anderledes end de gjorde, det var nytårsfaten med menneskemasser på gaderne, hvor der blev jublet, drukket festet og fejret, og jeg vil da gerne tro, at ingen kunne kende forskel på hvad der kun var sjov og hvad der virkeligt var alvor den aften/nat.


Hvis politiet slet ikke er i stand til at opfange det, når - og nu bruger jeg din egen trådtitel - 1000 mænd forgriber sig på 90 kvinder indenfor et relativt kort tidsrum, så ved jeg ikke, hvad vi skal bruge udkommanderede politibetjente til en nytårsaften.


Hvad forventer du egentlig af politiet, hvor mange skal udkommanderes for at klare en situation, som den i Køln, der pludselig opstod?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 7. jan 2016, 18:25

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:Det interessante (eller rettere potentielt skandaløse) er jo, at politiledelsen lagde ud med at afvise, at asylansøgere var involveret. Det ser jo ikke godt ud, uanset om der også var andre. :genert:


Jeg tror, at de har sagt det, fordi de ikke har vidst en skid. Og grunden til at de ikke har vidst en skid er, at politiledelsen ikke tog begivenhederne alvorligt. Det er for mig der, hvor hele miseren udspringer fra. At politiet negligerede, hvad der foregik omkring dem. Havde de ikke gjort det, ville de kunne have hjulpet ofrene, forhindret, at overgrebene fik det omfang, de fik og fået fat på nogle gerningsmænd.

Jeg ser i øvrigt frem til at få opklaret, om de evt. involverede asylansøgere primært var afviste eller godkendte.


Hverken eller ifølge welt.de's kilde.

"Die meisten waren frisch eingereiste Asylbewerber. Sie haben Dokumente vorgelegt, die beim Stellen eines Asylantrags ausgehändigt werden. - "de fleste var nyligt indrejste asylsøgere, og fremviste papirer, som udleveres til asylsøgende".
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 18:27

annella skrev:
Hvad forventer du egentlig af politiet, hvor mange skal udkommanderes for at klare en situation, som den i Køln, der pludselig opstod?


Det aner jeg ikke, for det er ikke min branche, men som borger forventer jeg, at dem, hvis branche det er, i det mindste er i stand til at registrere, at noget er helt galt og derefter skønne, hvad der er bedst at gøre.
Jeg forventer også, at man i politiledelsen tager det alvorligt, hvis en mening betjent slår alarm om, at i massevis af mænd forgriber sig på kvinder, stjæler fra folk, osv.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dykkersild » 7. jan 2016, 18:47

annella skrev:
dykkersild skrev:
annella skrev:
dykkersild skrev:
Code71 skrev:
dykkersild skrev:
annella skrev:
thomassneum skrev:Herhjemme har vi hjemmel i loven til at undgå dette.

Fænomenet er jo ikke ukendt og relaterer ikke alene til udlændinge - det er klart, at der kan være komplekse kræfter omkring kvindesyn, kultur osv., men vi har også set overgreb på kvinder herhjemme, som ikke alene kan dikteres til kulturelle forskelle. Vi har en situation, hvor overgreb blev et massefænomen, grundet en lang række omstændigheder - muligvis forstærket igennem en passivitet hos ordensmagten.

Man kan ikke tilskrive begivenheden, som forløber til en eller anden 'standard', som nu udbredes igennem den stærkt voksende indvandring vi ser i disse dage.

Bevares.. vi har massere af eksempler på forkvaklede kvindesyn. Men det behøver vi skam ikke kigge på nytilkommende for at finde, det lever i bedste velgående blandt egne rækker. Integrationsproblemer er forventeligt og uundgåeligt, og vil naturligvis også stige, sammen med antallet af flygtninge i landet, men at prædikerer at eksempelt her, er et klassisk billede af "de fremmedes" laverstående natur, er usmageligt. (Ikke at det er tilsigtet med tråden)

Handlingerne i sig selv er forkastelige, men ikke noget som vi ikke har oplevet før til byfester, halballer osv.



Det er da underordnet om 'vi' har oplevet det før til byfester, halballer etc., det har jo intet at gøre med det skete i Køln, Frankfurt, Hamborg og Stuttgart nytårsaften/nat, det ER nu engang foregået og kan på ingen forsvares, fordi 'vi' har oplevet det før - jeg f.eks. har aldrig oplevet det, og har heller aldrig hørt om, at tilfældet Køln også skulle være foregået i Danmark.


Det er ikke underordnet - når du som TS lagde ud med: jeg er bange for at det er et fænomen, der uden videre kan udbrede sig i andre tyske byer og andre EU-lande.

Det er ikke noget nyt - det er sket utallige, mange gange, verden over igennem al tid - det er ikke nyt, hvor tragisk det end må være.


Arrrrrh nu skal man også passe på med at neglicere det der er sket. Der er ingen tvivl om at det der skete i Køln og et par andre tyske byer ikke på nogen måde er set tidligere i europa og det nytter ikke at sammenligne det med en småstiv bondeknold til et halbal i øster bøvelse. Det her er en del mere.

Jeg tror simpelthen ikke på at en så rutineret politimand som Køln politis formand er SÅ rystet og chokeret hvis det blot drejede sig om drengestreger eller andet mere eller mindre ligegyldigt.


Jeg neglicerer det absolut ikke - det skrev jeg såmænd i mit først indlæg i tråden. Jeg tror blot ikke på - som TS - at det er helt nyt, aldrig hørt om fænomen som nu kommer med flygtningene i bølger igennem Europa - som i slet ikke.


Nu er det da dig, der bringer flygtninge ind i temaet. Om du tror på, om det er helt ny eller ej, det er din sag, jeg har ALDRIG nogensinde hørt om lignende tilfælde.


Du kan godt sige, at du ikke havde flygtningen i tankerne i dit startsoplæg - jeg vil tillade mig at sige, at det har du i allerhøjest grad, når du i dit startsindlæg linker til en artikel der omtaler asylansøgere - og du mener, at nu starter en hidtil uset bølge af kriminalitet.

Har du hørt aldrig om voldtægterne i Indien, har du ikke hørt om hvad der er sket i Egypten på Tairpladsen, har du aldrig hørt om holigans-mentaliteten, så du mit indlæg om kvinder der forulempes i Japan, har du ikke hørt om massevoldtæger i div. afrikanske lande - du gør dig ellers meget i medier? Sig til hvis du vil have link til diverse.


Og alle de lande du citerer, er voldtægterne begået af landeness egne borgere og ikke hverken af indvandrere, migranter eller asylsøgende.

Og forresten under 2. verdenskrig blev kvinder også voldtaget.

Og hvis det er forskellen mellem det og dit oplæg til debat, har du lige sagt at det er et spørgsmål om flygtninge - I rest my case.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"