Sass Larsen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Sass Larsen

Indlægaf Kisser » 10. jun 2019, 22:26

Da min mand ikke gider at diskutere med mig og jeg er indigneret, så MÅ jeg simpelthen spørge jer: hvad mener I om hele sagen med Sass Larsen?

Personligt forstår jeg ikke den tidslinje der bliver fremlagt hvor:

1: EB går hårdt til Sass Larsen pga. hans fravær i stsatsrevisionen.
2: Sass Larsen udvikler en depression pga. EBs hetz.

Det ville give mening for mig, hvis Sass Larsen var deprimeret og blev væk fra møder. Og at EBs dækning så forværrede tilstanden.

Selvfølgelig kan og skal EBs metoder diskuteres, men omvendt så SKAL de da netop også agere vagthund, hvis en politiker ikke passer sit job.

Jeg vil mene, at det snarere er S-ledelsen, der har svigtet deres ledelsesansvar ved ikke at sygemelde Sass Larsen, da han ikke selv var i stand til det (da han stoppede med at passe sit job i stsatsrevisionen).

Jeg ved godt, at politikere kan komme til at udstille sig selv i en sårbar situation ved at lade sig sygemelde, men som jeg ser det, er det den eneste løsning, hvis ikke vi skal ende med berøringsangst.

Hvad mener I?
1
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Sass Larsen

Indlægaf Daflo » 10. jun 2019, 22:34

Jeg er meget mere indigneret over at manden har været syg længe, men alligevel lige venter med at sygemelde sig til han er genvalgt til folketinget og sikret løn. Og først derefter melder ud at han ikke genopstiller efter næste valg. Altså næste valg om fire år.
17
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Sass Larsen

Indlægaf Misantropen » 10. jun 2019, 22:42

Hvem har fremlagt tidslinjen?

Jeg synes det for nogle måneder siden (på TV 2 måske :gruble:) blev fremlagt sådan at han offentliggjorde at hans fravær skyldtes en depression, og at han følte sig nødsaget til det fordi nogle medier, heriblandt eller måske især Ekstra Bladet, var begyndt at vise interesse for hans fravær.

Men bortset fra det, og uanset hvordan forløbet op til den nuværende sygemelding har været, er jeg enig med dig i at nogen burde have taget ansvar og sygemeldt ham for længe siden. Eller i det mindste været åben omkring at hans fravær skyldtes det og det og han derfor vil skrue ned for blusset. Det tror jeg da der er mange der kan forstå og vil have sympati med.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Sass Larsen

Indlægaf Misantropen » 10. jun 2019, 22:47

Daflo skrev:Jeg er meget mere indigneret over at manden har været syg længe, men alligevel lige venter med at sygemelde sig til han er genvalgt til folketinget og sikret løn. Og først derefter melder ud at han ikke genopstiller efter næste valg. Altså næste valg om fire år.

Fordi du mistænker han har planlagt det eller at det er et træls sammentræf?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Sass Larsen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. jun 2019, 02:34

Jeg tvivler på at EB alene står med ansvaret for hans depression.

Sass har møgsager i ryggen med hele sagen om café Vanilla og Suzuki Torben. Siden da har han hadet pressen og agiterer for at de skal formenes adgang på gangene på Christiansborg.

Så bliver der gjort opmærksom på fravær fra noget som han får temmeligt mange penge for. Og så er det hele pressens skyld.

Jeg synes i den grad at det udviser arrogance at opføre sig som han har gjort og skyde skylden på pressen. Det han har gjort har han jo gjort, ja eller ikke gjort ift de møder. Han har ikke ført valgkamp, men blot stillet op og med møje og besvær er han kommet ind. For at sygemelde sig og meddele at han er færdig med politik om 4 år. Jeg håber da at han havde en idé om at han var klar og rask, men jeg har et stik af tvivl.
9
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Sass Larsen

Indlægaf IrmaPigen » 11. jun 2019, 05:53

Daflo skrev:Jeg er meget mere indigneret over at manden har været syg længe, men alligevel lige venter med at sygemelde sig til han er genvalgt til folketinget og sikret løn. Og først derefter melder ud at han ikke genopstiller efter næste valg. Altså næste valg om fire år.


Han er ikke det første menneske i DK, der har troet han var rask for stress og depression og første gang buen så spændes lidt hårdt knækker den.

Jeg tror presset med først valgkamp og dernæst den efterfølgende fnidder-fnadder fra pressens side har gjort det klart for ham, han ikke var så klar som han troede. Han er ikke den første dansker, der går ned med flaget kort tid efter en raskmelding.

Jeg tror næppe han har spekuleret i sygemelding med løn. Det forhold at han allerede nu melder klart ud, han ikke genopstiller, synes jeg viser, at han gerne vil have rene linjer.

Igen tvivl om manden burde have sygemeldt sig tidligere i stedet for at pjække fra møder. Men manden har nu stadig min fulde sympati. Jeg tror det er rigtig hårdt at stå model til nutidens presse. Mange mennesker er knækket på det.
11
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Sass Larsen

Indlægaf Santa » 11. jun 2019, 06:04

Jeg synes at Folketingets regler (eller mangel på samme, stort set!) om sygemeldinger er ufatteligt arrogante og det grænser til pamperi, når en MF'er ikke engang skal aflevere en lægeerklæring eller lægge en mulighedserklæring ved langvarig sygdom.
Det er at gøre grin med vælgerne og alle de penge politikerne får i løn.
At politikerne ikke selv lynhurtigt sørger for at ændre det, er en skandale. Ligesom deres fede pensioner, lave pensionsalder etc.
Og det nyder Sass Larsen jo så godt af.
At han ikke kan holde til det pres, der ligger på en politiker i dag, er synd for ham. Men med tanke på, hvor mange mennesker i almindelige jobs, både offentlige og private som går ned med stress pga af arbejdspres, så har jeg ret svært ved at mønstre dyb medfølelse for ham. Hans høje løn er sikret i de næste fire år uden nogen krav fra arbejdsgivers eller jobcenters side.
I min branche fyres folk i dag efter 3-4 måneders sygdom. Velbekomme.

Der er gode grunde til den udbredte politikerlede i DK.
21
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Sass Larsen

Indlægaf hotlips » 11. jun 2019, 07:05

Mon ledelsen ligefrem havde nægtet ham den hvis han havde insisteret på at blive sygemeldt?

Han burde have taget ansvar for det og da han nu ikke gjorde det er det jo fuldstændig håbløst at der ikke er en der har sans nok for ret og rimelighed i forhold til hvad de har lavet love om for andre der har sat foden ned og holdt på at det skulle ordnes.

Der er ikke noget der hedder hensyn når andre skal hoste op med papirer og en omfattende detaljerigdom om hvad man præcis fejler hvis man skal have sygedagpenge eller forlænget perioden og at man vælger at være så ligeglad fordi det er en politiker det synes jeg er rimeligt og forventeligt at de får høvl for.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Sass Larsen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. jun 2019, 07:25

Cali skrev:Pressen kan jo ikke respektere sygdom, hvis de ikke er bekendt med sygdommen. Hans udsagn om EB fremstår latterlige - han kunne have meldt ud langt tidligere.


præcis.

Jeg tror at det havde givet mega mange point hvis det var blevet håndteret anderledes, mange kan jo relatere til det. Ligesom at Sass så havde fået ro. Hvis lysten til den slags åbenhed ikke var der, så kunne man sådan set også bare have meldt det ud stille og roligt og så er jeg sikker på at pressen havde trukket sig. Den måde det er blevet håndteret på er helt pløk.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Sass Larsen

Indlægaf Wizzze » 11. jun 2019, 07:32

FormerlyKnownAs skrev:Jeg tvivler på at EB alene står med ansvaret for hans depression.

Sass har møgsager i ryggen med hele sagen om café Vanilla og Suzuki Torben. Siden da har han hadet pressen og agiterer for at de skal formenes adgang på gangene på Christiansborg.

Så bliver der gjort opmærksom på fravær fra noget som han får temmeligt mange penge for. Og så er det hele pressens skyld.

Jeg synes i den grad at det udviser arrogance at opføre sig som han har gjort og skyde skylden på pressen. Det han har gjort har han jo gjort, ja eller ikke gjort ift de møder. Han har ikke ført valgkamp, men blot stillet op og med møje og besvær er han kommet ind. For at sygemelde sig og meddele at han er færdig med politik om 4 år. Jeg håber da at han havde en idé om at han var klar og rask, men jeg har et stik af tvivl.


Meget enig.
Han fik ikke stress/depression af at EB/pressen skrev om ham, den var der allerede, se f.eks. hans TV2 udsendelser med Pind, der er det ret tydeligt at manden bliver mere og mere usammenhængende over forløbet. Det var bl.a. for at lave disse udsendelser at han udeblev fra hans andre møder og hverv. Manden havde helt tydeligt sagt ja til for meget, og nogen burde have sagt det til ham. Men han var bare ikke sådan en som noget i Soc.Dem. turde gå imod eller sige fra overfor. Sass var den der gik ind og sagde sådan noget til andre, men ingen skulle sig det til ham. Reelt ville det kun være MF selv der kunne gøre det, og hun reagerede ikke. Og igen burde det være hende som trådte ind da han vendte tilbage fra sygeorlov, og have sat ham på "let tjeneste" men det turde de ikke, for han var jo Sass og der var udsigt til valg...
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Sass Larsen

Indlægaf Wizzze » 11. jun 2019, 07:44

FormerlyKnownAs skrev:
Cali skrev:Pressen kan jo ikke respektere sygdom, hvis de ikke er bekendt med sygdommen. Hans udsagn om EB fremstår latterlige - han kunne have meldt ud langt tidligere.


præcis.

Jeg tror at det havde givet mega mange point hvis det var blevet håndteret anderledes, mange kan jo relatere til det. Ligesom at Sass så havde fået ro. Hvis lysten til den slags åbenhed ikke var der, så kunne man sådan set også bare have meldt det ud stille og roligt og så er jeg sikker på at pressen havde trukket sig. Den måde det er blevet håndteret på er helt pløk.


Hele hans politiske profil og magt/indflydelse hvilede på at han var en hård nyser, en af dem man slog sig på hvis man lagde sig ud med ham. Så at vise svaghed ved at melde ud om stress / sygdom, ville i hans verden underminere alt. Derfor blev der ikke meldt ud, de troede /ønskede vel at han bare kunne "gemme sig" i lidt tid, uden nogen ville bemærke det. Men lidt tid blev til meget tid, og folk begyndte at undre sig, men i stedet for så at melde ud der, så gik Sass til angreb som han altid har gjort på kritik, i håb om at skræmme folk væk fra sandheden. Men da kritikken fortsatte, så måtte de endelig melde offentligt ud, noget som skulle være sket fra start.
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Sass Larsen

Indlægaf Akehurst2 » 11. jun 2019, 08:26

Jeg synes, Søren Pind er helt urimelig i sin måde at skrive på.

Sass privatliv er i da i den grad ikke blevet udstillet. Hans politiske arbejde er, ja, for det har handlet rigtig meget om ham og hvordan han havde tid til at lave tv uden journalister, men ikke kunne passe statsrevisorerne, men det har sgu da ikke noget med hans privatliv at gøre.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Sass Larsen

Indlægaf Akehurst2 » 11. jun 2019, 08:43

IrmaPigen skrev:
Daflo skrev:Jeg er meget mere indigneret over at manden har været syg længe, men alligevel lige venter med at sygemelde sig til han er genvalgt til folketinget og sikret løn. Og først derefter melder ud at han ikke genopstiller efter næste valg. Altså næste valg om fire år.


Han er ikke det første menneske i DK, der har troet han var rask for stress og depression og første gang buen så spændes lidt hårdt knækker den.

Jeg tror presset med først valgkamp og dernæst den efterfølgende fnidder-fnadder fra pressens side har gjort det klart for ham, han ikke var så klar som han troede. Han er ikke den første dansker, der går ned med flaget kort tid efter en raskmelding.

Jeg tror næppe han har spekuleret i sygemelding med løn. Det forhold at han allerede nu melder klart ud, han ikke genopstiller, synes jeg viser, at han gerne vil have rene linjer.

Igen tvivl om manden burde have sygemeldt sig tidligere i stedet for at pjække fra møder. Men manden har nu stadig min fulde sympati. Jeg tror det er rigtig hårdt at stå model til nutidens presse. Mange mennesker er knækket på det.


Jeg er ret enig med dig, men hvis han ville have virkelig rene linjer, så trak han sig og lod suppleanten komme til. Blot at sige, at han ikke genopstiller er jo ikke rene linjer - for hvor længe forestiller han sig, han kan være sygemeldt uden at søge orlov?
2
hyben
Indlæg: 381
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 911

Re: Sass Larsen

Indlægaf hyben » 11. jun 2019, 09:05

Jeg synes, at der kommer mange smålige kommentarer :-) Og at man mistænker ham i at spekulere i en sygemelding kort tid efter et folketingsvalg, synes jeg er groft. Endda et folketingsvalg, hvor han havde alle muligheder for en finansministerpost - hvis han havde været rask.

At være politiker i folketinget kan ikke sammenlignes med et almindeligt lønmodtagerjob. Der er andre retningslinjer, der gælder - både for løn, pensionsalder, ferie og ja sygdom. Jeg tror, at mange politikere - herunder også Sass Larsen - arbejder rigtig mange timer. I min optik er det er vildt belastende arbejde, som ind i mellem må være stressende, hårdt og svært. Sass Larsen har været med i mange år og har helt sikkert lagt mange flere arbejdstimer i de fleste år end en almindelig lønmodtager. Hatten af for hans engagement og at han har villet være med til at forme Socialdemokratiet.

Lad tvivlen om, hvad der er foregået kommet ham til gode. Ingen ved jo reelt, hvor slemt han har haft det - hvor meget han har prøvet at skjule sin depression - hvor meget han har kæmpet for at komme over sin depression. Han har tydeligvis været sårbar op til og efter valget og pressens noget negative vinkel på ham har åbenbart været en af de faktorer, der har sendt ham ud over kanten. Er det pressens skyld? Nej selvfølgelig ikke - men fint nok at han gør opmærksom på, at pressen er medvirkende til at sende ham ud i en sygemelding, når nu det er sådan han oplever det.

Jeg er i øvrigt ikke socialdemokrat og har aldrig stemt på socialdemokratiet.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Sass Larsen

Indlægaf TinaW » 11. jun 2019, 09:12

hyben skrev:Jeg synes, at der kommer mange smålige kommentarer :-) Og at man mistænker ham i at spekulere i en sygemelding kort tid efter et folketingsvalg, synes jeg er groft. Endda et folketingsvalg, hvor han havde alle muligheder for en finansministerpost - hvis han havde været rask.

At være politiker i folketinget kan ikke sammenlignes med et almindeligt lønmodtagerjob. Der er andre retningslinjer, der gælder - både for løn, pensionsalder, ferie og ja sygdom. Jeg tror, at mange politikere - herunder også Sass Larsen - arbejder rigtig mange timer. I min optik er det er vildt belastende arbejde, som ind i mellem må være stressende, hårdt og svært. Sass Larsen har været med i mange år og har helt sikkert lagt mange flere arbejdstimer i de fleste år end en almindelig lønmodtager. Hatten af for hans engagement og at han har villet være med til at forme Socialdemokratiet.

Lad tvivlen om, hvad der er foregået kommet ham til gode. Ingen ved jo reelt, hvor slemt han har haft det - hvor meget han har prøvet at skjule sin depression - hvor meget han har kæmpet for at komme over sin depression. Han har tydeligvis været sårbar op til og efter valget og pressens noget negative vinkel på ham har åbenbart været en af de faktorer, der har sendt ham ud over kanten. Er det pressens skyld? Nej selvfølgelig ikke - men fint nok at han gør opmærksom på, at pressen er medvirkende til at sende ham ud i en sygemelding, når nu det er sådan han oplever det.

Jeg er i øvrigt ikke socialdemokrat og har aldrig stemt på socialdemokratiet.


Nu får folketingsmedlemmer og f.eks mange topledere jo også en del mere i lønningsposen end den gængse lønmodtager. Og der er mange andre job der ind imellem er hårde, stressende og svære.
Og det er vel en del af gamet, man må overveje om man vil være med til, når man stiller op til den slags job.
Alle kan blive ramt af stress/depression, det tror jeg som sådan ikke nogen mener andet om. Men den måde det er blevet taklet på fra partiets side, er måske knap så hensigtsmæssigt.
5

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"