Papegøjesnak...?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 21. jun 2019, 22:15

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:Som sagt så kan vi ikke nå målende med livsstilsomlægninger alene, det derfor 100% grøn egeri er en vigtigt vej frem. Så strømmen er grøn, så kan vi omlægge så meget at vores forbrug som muligt til strøm og så køre vi derud af. Men det er jo stadig meget som ikke kan løses ved grøn strøm.

Og klimatosser som Uffe Elbæk som ikke fatter noget og som bare kommer med ideer uden reelt indhold, skal man holde sig fra. Eks. så nytter det ikke at reducer dansk landbrug til kun at producerer grønsager, med minder du kan tvinge alle mennesker i både Danmark og udlandet til at blive vegetarer og her kan jeg personligt godt sige fra klimaforandringer eller ej, så vil jeg stadig spis kød omend i mindre mængder og større andel af det lyse kød (vi producerer i øvrigt meget at netop det lyse kød - gris og kylling, som det bedte kød at spise rent CO2 mæssig). Du får heller ikke alle mennesker til at lade være med at flyve eller på andre måder udlede. Men det skal ikke afholder fra at gør lidt hver især, som det passer ind i vores liv, dermed kan vi sammen også spare nogle procenter af den vej.

Men det store kommer ikke fra forbrugernes eget valg, ved ændret livsstil.


Har du skiftet holdning siden du skrev dette:
deliciouscookie skrev:Så længe vi sætte målet til 70% co2 reduktion, så kan jeg leve med resten :)


Nej nu taler vi om hvad vi kan gøre for at nå frem imod målet.


Godt, er du så kommet i tanke om hvad du kan gøre, som du ikke allerede gør nu, som kan mere end halvere din nuværende udledning?


Starter med at gå på en kødkur hvor jeg kun spiser rødt kød, grillet på kul baseret på træ fra regnskoven, leje en bil hvor brændstoffet måles i liter pr. kiloment og så køre lande og rige rundt, regner co2 ud derfra som baseline. Så kan jeg spare 70% derfra, dvs. at jeg kommer i mål, så snart jeg har målingen færdig.

Done case closed. Hvordan får vi så hele landet i mål, det er det interessante.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Artem » 22. jun 2019, 07:36

Nej nej nej... :rulle: Gud hvor jeg træt af at der altid mangler væsentlig fakta i nyhedsdækningen...
Vi har vi jo talt meget om den 70% co2 reduktion, og alle her i tråden går ud fra at det er fra vores nuværende udledning.

Men nej reference året man går ud fra er 1990 og på de 30 år har vi reduceret vores udledning med 35%
Så det de reelt har slåset om er en reducerering på 25% eller 35% mere de næste 10 år.

På den baggrund giver det jo meget mere mening at de synes EU's mål om 40% reduktion er for lidt, da det jo kun er 5% mere her i landet. Men der er sikkert mange andre EU lande der vil have svært ved bare at opnå de 40%

Men 35% reducering fra vores nuværende forbrug er stadig rigtigt meget, som er dobbelt så meget som det jeg tænker der er realistisk med 10-20%
Eller med andre ord omkring 1% om året som vores reduktion hidtil har ligget på.

For mig privat ville de 35% godt kunne lade sig gøre. Det vil kræve at jeg skifter min store dieselbil ud med en elbil, og at jeg dropper oksekød.
Problemet er bare at jeg endnu ikke kan købe den elbil der opfylder mit behov, men det kan jeg måske i 2029
For lige nu er der reelt kun en bil der opfylder mit behov. Audi e-tron Som er en stor luksus SUV til 800.000 kr. Men før den er nede i en pris hvor jeg har råd til den, så er det jo en meget gammel bil.

https://ing.dk/artikel/regeringsforhand ... w_comments
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 22. jun 2019, 19:28

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Starter med at gå på en kødkur hvor jeg kun spiser rødt kød, grillet på kul baseret på træ fra regnskoven, leje en bil hvor brændstoffet måles i liter pr. kiloment og så køre lande og rige rundt, regner co2 ud derfra som baseline. Så kan jeg spare 70% derfra, dvs. at jeg kommer i mål, så snart jeg har målingen færdig.

Done case closed. Hvordan får vi så hele landet i mål, det er det interessante.


Jeg tolker det svar som en erkendelse af at målet er urealistisk og uopnåeligt.

Den erkendelse kunne man godt have nået inden man gik i stemmeboksen.
Nu kommer det bare til at ende som en latterlig farce med løftebrud, dårlig lovgivning og malplacerede afgifter.
Og en hel masse papegøjesnak i mange år frem omkring klima politik.


Du kan tolke som at vi skal viderer fra din fejlslagen påstand om 70% individuel reduktion.
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 22. jun 2019, 19:31

Artem skrev:Nej nej nej... :rulle: Gud hvor jeg træt af at der altid mangler væsentlig fakta i nyhedsdækningen...
Vi har vi jo talt meget om den 70% co2 reduktion, og alle her i tråden går ud fra at det er fra vores nuværende udledning.

Men nej reference året man går ud fra er 1990 og på de 30 år har vi reduceret vores udledning med 35%
Så det de reelt har slåset om er en reducerering på 25% eller 35% mere de næste 10 år.

På den baggrund giver det jo meget mere mening at de synes EU's mål om 40% reduktion er for lidt, da det jo kun er 5% mere her i landet. Men der er sikkert mange andre EU lande der vil have svært ved bare at opnå de 40%

Men 35% reducering fra vores nuværende forbrug er stadig rigtigt meget, som er dobbelt så meget som det jeg tænker der er realistisk med 10-20%
Eller med andre ord omkring 1% om året som vores reduktion hidtil har ligget på.

For mig privat ville de 35% godt kunne lade sig gøre. Det vil kræve at jeg skifter min store dieselbil ud med en elbil, og at jeg dropper oksekød.
Problemet er bare at jeg endnu ikke kan købe den elbil der opfylder mit behov, men det kan jeg måske i 2029
For lige nu er der reelt kun en bil der opfylder mit behov. Audi e-tron Som er en stor luksus SUV til 800.000 kr. Men før den er nede i en pris hvor jeg har råd til den, så er det jo en meget gammel bil.

https://ing.dk/artikel/regeringsforhand ... w_comments


Ja præcist. Som jeg sagde løsninger er gøre hvad vi kan som individer inden for rimeligheden grænse, og så skal teologien og de politiske beslutninger gøre resten.

Du kan godt få en SUV EL bil til 350.000 nu (godt nok 10-12 måneders leveringstid men alligevel), så det skulle være muligt længe før 2029 og i mellemtiden kan du jo starte med en hybrid eller vi kunne overveje 100% biodiesel som en overgangsløsning.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf Artem » 22. jun 2019, 21:20

deliciouscookie skrev:Ja præcist. Som jeg sagde løsninger er gøre hvad vi kan som individer inden for rimeligheden grænse, og så skal teologien og de politiske beslutninger gøre resten.

Du kan godt få en SUV EL bil til 350.000 nu (godt nok 10-12 måneders leveringstid men alligevel), så det skulle være muligt længe før 2029 og i mellemtiden kan du jo starte med en hybrid eller vi kunne overveje 100% biodiesel som en overgangsløsning.

Nu er der jo også vildt stor forskel på 35% og 70% reduktion. Hvor det sidste nærmest er tilbage til jordhulen.

Udfordringen for mig med elbiler er anhængertrækket. Eller rettere mangel på anhængertræk. Jeg har reelt brug for en bil som må trække 2500 kg, min nuværende diesel må trække 2000 kg. Ja og den Audi e-tron 1800 kg.
Jeg er på den måde allerede gået kraftigt på kompromis i forhold til hvad jeg har brug for, men med netop at købe en mindre mere økonomisk bil. Da det reelt kun er en håndfuld gange om året jeg har brug for at den må trække 2500 kg. Så der vælger jeg at køre med "overlæs".

Ny skriver du hybrid. For det første skal det være en plug in hybrid for at det giver mening. Problemet er bare at der nærmest heller ikke er nogle af dem som må trække noget særligt.
Men er ellers sikker på at det nok skal komme. For en elbil er faktisk vildt god til at trække fra bunden. Så det er reelt bare typegodkendelsen der mangler og ikke fordi at elbilerne ikke kan trække noget.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf JoyNips » 23. jun 2019, 07:24

Hvis man i øvrigt er lidt interesseret i hvordan de forskellige lande fordeler sig mht produktion af sort og grøn energi:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf FruitFly » 23. jun 2019, 08:51

JoyNips skrev:Hvis man i øvrigt er lidt interesseret i hvordan de forskellige lande fordeler sig mht produktion af sort og grøn energi:

Tak! Hvor fedt at se Danmarks udvikling her!
:klap:
0
#Klimatosse
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 23. jun 2019, 21:11

Artem skrev:
deliciouscookie skrev:Ja præcist. Som jeg sagde løsninger er gøre hvad vi kan som individer inden for rimeligheden grænse, og så skal teologien og de politiske beslutninger gøre resten.

Du kan godt få en SUV EL bil til 350.000 nu (godt nok 10-12 måneders leveringstid men alligevel), så det skulle være muligt længe før 2029 og i mellemtiden kan du jo starte med en hybrid eller vi kunne overveje 100% biodiesel som en overgangsløsning.

Nu er der jo også vildt stor forskel på 35% og 70% reduktion. Hvor det sidste nærmest er tilbage til jordhulen.

Udfordringen for mig med elbiler er anhængertrækket. Eller rettere mangel på anhængertræk. Jeg har reelt brug for en bil som må trække 2500 kg, min nuværende diesel må trække 2000 kg. Ja og den Audi e-tron 1800 kg.
Jeg er på den måde allerede gået kraftigt på kompromis i forhold til hvad jeg har brug for, men med netop at købe en mindre mere økonomisk bil. Da det reelt kun er en håndfuld gange om året jeg har brug for at den må trække 2500 kg. Så der vælger jeg at køre med "overlæs".

Ny skriver du hybrid. For det første skal det være en plug in hybrid for at det giver mening. Problemet er bare at der nærmest heller ikke er nogle af dem som må trække noget særligt.
Men er ellers sikker på at det nok skal komme. For en elbil er faktisk vildt god til at trække fra bunden. Så det er reelt bare typegodkendelsen der mangler og ikke fordi at elbilerne ikke kan trække noget.


Ja, det kommer og hvis du ikke lige står for at skulle udskifte lige nu, så vent et par år til den rigtige bil er der. Hybrid giver mening i forhold til bytosser som mig, men ikke hvis man køre meget på motorvej og bor på landet (der er Diesel fortsat det bedste valg).
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 23. jun 2019, 21:14

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Du kan tolke som at vi skal viderer fra din fejlslagen påstand om 70% individuel reduktion.


Jamen det er da også nemt at stemme for de 70% og så bagefter bare læne sig tilbage og sige at det må andre tage sig af at få til at ske...

Det er ikke mig der har lagt stemme til.


Det er jo sådan flertalts diktatur fungere, flertallet bestemmer hvad man vil have af fællesskabet, og så må mindretallet lever med det, i det mindste indtil de får flertallet ved et valg.

At du ikke forstår eller er enig med præmissen er så bare ærgerligt for dig, fordi det giver mening for mange af os andre.
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 24. jun 2019, 17:24

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Du kan tolke som at vi skal viderer fra din fejlslagen påstand om 70% individuel reduktion.


Jamen det er da også nemt at stemme for de 70% og så bagefter bare læne sig tilbage og sige at det må andre tage sig af at få til at ske...

Det er ikke mig der har lagt stemme til.


Det er jo sådan flertalts diktatur fungere, flertallet bestemmer hvad man vil have af fællesskabet, og så må mindretallet lever med det, i det mindste indtil de får flertallet ved et valg.

At du ikke forstår eller er enig med præmissen er så bare ærgerligt for dig, fordi det giver mening for mange af os andre.


Så må i jo også lige finde pengepungen frem...

Køb andele i de vindmøller og solceller der skal sættes op, køb andele i det jord der skal tages ud af drift, køb andele i de træer der skal plantes, osv.
Istedet for bare at snakke om hvad andre skal.

Der kommer ikke til at ske noget som helst uden at der følger penge med.


Korrekt og derfor tvinge alle til at bidrage via skat og afgifter, så dem som ikke vil, så alligevel kommer til at give deres bidrag.
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 25. jun 2019, 14:41

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Korrekt og derfor tvinge alle til at bidrage via skat og afgifter, så dem som ikke vil, så alligevel kommer til at give deres bidrag.


De findes allerede...

Hvor meget af CO2 afgifterne mener du er gået til de ting hidtil?


Ikke nok, men vi skal selvfølgelig gøre det klogt og ikke dumdristigt.
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 27. jun 2019, 19:37

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Korrekt og derfor tvinge alle til at bidrage via skat og afgifter, så dem som ikke vil, så alligevel kommer til at give deres bidrag.


De findes allerede...

Hvor meget af CO2 afgifterne mener du er gået til de ting hidtil?


Ikke nok, men vi skal selvfølgelig gøre det klogt og ikke dumdristigt.


Altså ikke hæve afgifter og skatter, men omfordele imellem dem vi allerede har...

Sikre en fortsat økonomisk vækst, så der er råd til forskning, innovation og investeringer i grønnere teknologier.
Og sikre at borgerne har råd til at købe de grønneste produkter.


Omfordele imellem dem vi allerede har ja, men eftersom regering også er rød så vil det hæve skatter for at øge velfærden, og er der jeg er uenig. Men man kan ikke få alt.
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Papegøjesnak...?

Indlægaf deliciouscookie » 27. jun 2019, 22:19

Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Falstria skrev:
deliciouscookie skrev:
Korrekt og derfor tvinge alle til at bidrage via skat og afgifter, så dem som ikke vil, så alligevel kommer til at give deres bidrag.


De findes allerede...

Hvor meget af CO2 afgifterne mener du er gået til de ting hidtil?


Ikke nok, men vi skal selvfølgelig gøre det klogt og ikke dumdristigt.


Altså ikke hæve afgifter og skatter, men omfordele imellem dem vi allerede har...

Sikre en fortsat økonomisk vækst, så der er råd til forskning, innovation og investeringer i grønnere teknologier.
Og sikre at borgerne har råd til at købe de grønneste produkter.


Omfordele imellem dem vi allerede har ja, men eftersom regering også er rød så vil det hæve skatter for at øge velfærden, og er der jeg er uenig. Men man kan ikke få alt.


Du kunne da have stemt konservativt.


Det ville ikke give en ny retning på flere andre vigtige område, men jeg kan godt lide Pape og co., men en støtte til blå blok er også indflydelser til DF, Nye borgerlige og LA og så vil jeg trods alt heller have SF sammen med de radikale og når det ikke kan være anderledes så også Enhedslisten.
0
make cookies not war

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"