Landsindsamling Læger uden grænser

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf dykkersild » 11. jan 2016, 08:16

I år - 29 maj - vil Læger uden grænser gennemføre deres første landsindsamling.

Hvordan vil du modtage dem?

Jeg støtter selv organisationen fast hver mdr. og har gjort det igennem mange år og vil naturligvis være at finde til indsamling. Det ville være rart at høre jeres pros and cons.

Jeg tænker selv, at det er fantastisk at de endelig "får lov" til at lave en indsamling men at det er en svær tid at samle ind i og at budskabet kan fortabe sig i en flygtningepolitik nationalt som intet har med indsamlingen at gøre.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Akehurst2 » 11. jan 2016, 08:24

Jeg giver normalt ikke til husstandsindsamlinger, men Læger uden grænser vil jeg give, hvis jeg er hjemme, når de kommer.

Jeg støtter dem også fast hver måned.
1
bralle
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. okt 2015, 08:33
Kort karma: 5
Likede indlæg: 76

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf bralle » 11. jan 2016, 08:25

Jeg er også positivt stemt. Læger uden grænser har for mig altid fremstået som en af de mest troværdige og altruistiske organisationer. For nogle år siden syntes jeg, at de (den danske afdeling) begyndte at politisere lidt rigeligt. Jeg kan ikke huske i hvilken forbindelse det var, men jeg har heller ikke bemærket det i den seneste tid. Så det kunne tyde på, at de er vendt tilbage til at koncentrere sig mere om klassiske MsF dyder.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2016, 09:22

Sandsynligvis kommer jeg ikke til at give noget i indsamlingsbøssen, da jeg aldrig har kontanter på mig og glemmer at få nogen hævet.
Jeg plejer dog i stedet at benytte en af de støttemuligheder, som den folder, man får, anviser.

MSF er min foretrukne humanitære organisation, og når der er en akut katastrofe, er det derfor for det meste dem, jeg støtter igennem.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf dykkersild » 11. jan 2016, 09:24

DetSorteCirkus skrev:Sandsynligvis kommer jeg ikke til at give noget i indsamlingsbøssen, da jeg aldrig har kontanter på mig og glemmer at få nogen hævet.
Jeg plejer dog i stedet at benytte en af de støttemuligheder, som den folder, man får, anviser.

MSF er min foretrukne humanitære organisation, og når der er en akut katastrofe, er det derfor for det meste dem, jeg støtter igennem.


Ville du syntes, at det var ok hvis indsamleren oplyste, at det var muligt at støtte med Mobil-pay?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2016, 09:32

dykkersild skrev:
DetSorteCirkus skrev:Sandsynligvis kommer jeg ikke til at give noget i indsamlingsbøssen, da jeg aldrig har kontanter på mig og glemmer at få nogen hævet.
Jeg plejer dog i stedet at benytte en af de støttemuligheder, som den folder, man får, anviser.

MSF er min foretrukne humanitære organisation, og når der er en akut katastrofe, er det derfor for det meste dem, jeg støtter igennem.


Ville du syntes, at det var ok hvis indsamleren oplyste, at det var muligt at støtte med Mobil-pay?


Ja, hvis jeg kunne se, at nummeret var autoriseret af MSF. MobilePay fungerer dog sjældent på min tlf., så det ville næppe gøre den store forskel.

Sådan generelt synes jeg, at det er fint med forskellige støttemuligheder, men indsamlerne skal, for begge parters skyld, være opmærksom på at holde sig på den rigtige side af den tynde linie, som går mellem indsamling og salg. De må til at starte med gerne informerer folk om, at man både kan støtte kontant og via MobilePay, men der skal stadig være plads til et nej tak, også selvom dette bliver pakket ind som en "dårlig undskyldning/hvid løgn".
Senest rettet af DetSorteCirkus 11. jan 2016, 09:33, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Hunkat » 11. jan 2016, 09:32

Jeg har ikke noget imod LuG men den 29. maj er 2. dag af mine hvedebrødsdage, så døren bliver ikke åbnet med mindre vi snakker akut livsfare af en art.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf dykkersild » 11. jan 2016, 09:35

Hunkat skrev:Jeg har ikke noget imod LuG men den 29. maj er 2. dag af mine hvedebrødsdage, så døren bliver ikke åbnet med mindre vi snakker akut livsfare af en art.


Ah come on - I skal vel have en pause i ny og næ :lol:
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf dykkersild » 11. jan 2016, 09:38

DetSorteCirkus skrev:
dykkersild skrev:
DetSorteCirkus skrev:Sandsynligvis kommer jeg ikke til at give noget i indsamlingsbøssen, da jeg aldrig har kontanter på mig og glemmer at få nogen hævet.
Jeg plejer dog i stedet at benytte en af de støttemuligheder, som den folder, man får, anviser.

MSF er min foretrukne humanitære organisation, og når der er en akut katastrofe, er det derfor for det meste dem, jeg støtter igennem.


Ville du syntes, at det var ok hvis indsamleren oplyste, at det var muligt at støtte med Mobil-pay?


Ja, hvis jeg kunne se, at nummeret var autoriseret af MSF. MobilePay fungerer dog sjældent på min tlf., så det ville næppe gøre den store forskel.

Sådan generelt synes jeg, at det er fint med forskellige støttemuligheder, men indsamlerne skal, for begge parters skyld, være opmærksom på at holde sig på den rigtige side af den tynde linie, som går mellem indsamling og salg. De må til at starte med gerne informerer folk om, at man både kan støtte kontant og via MobilePay, men der skal stadig være plads til et nej tak, også selvom dette bliver pakket ind som en "dårlig undskyldning/hvid løgn".


Jeg har samlet ind i mange år til to andre organisationer - så jeg er fuldt ud opmærksom på, at der skal fares med lempe. Jeg har altid respekteret et nej tak og aldrig gået over grænsen.

Jeg smilede såmænd også pænt, den gang jeg samlede ind til Røde Kors og en ung pige sagde det bevingede ord: Nej tak jeg har givet - min onkel er i Afrika.

At jeg så skraldgrinede da hun havde lukket døren - melder historien vist ikke noget om.
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Akehurst2 » 29. maj 2016, 12:05

Er der andre, der har været ude i dag? Eller har de været forbi hos jer?

Jeg endte med at melde mig som indsamler efter mange lange overvejelser. Egentlig bryder jeg mig slet ikke om husstandsindsamlingerne, for jeg synes det er så påtrængende at opsøge folk i deres hjem og bede om penge, men lige Læger uden grænser synes jeg er en virkelig god organisation, og da jeg så kunne forstå, de manglede indsamlere besluttede jeg mig for at melde mig.

Folk var generelt rigtig søde, så det var en god oplevelse - men er lidt træt i fødderne efter en rute kun med etageejendomme :-D
1
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Maoam » 29. maj 2016, 12:28

Hvornår slutter indsamlingen? Der har ikke været nogen hos os endnu.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Sangius » 29. maj 2016, 12:34

De kom her i dag og fik en 10'er i bøssen og 50 kr på Mobilepay.

Jeg giver altid noget til dem der kommer og samler, forleden var det Hjerteforeningen, og før det Kræftens Bekæmpelse.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Charly » 29. maj 2016, 13:12

Der har lige været en forbi. Jeg har aldrig kontanter, men de tog heldigvis MobilePay. Jeg støtter meget gerne MSF.
Senest rettet af Charly 30. maj 2016, 06:37, rettet i alt 1 gang.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf TomKah » 29. maj 2016, 16:58

De var her ca kl 12. Jeg synes det er træls med flere indsamlinger. Man burde få lov at få sådan et klistermærke på døren ligesom reklamer nej tak. Indsamlinger nej tak. Hvis jeg vil give vil jeg helst selv bestemme og det er ubehageligt at sige nej, selvom jeg altid gør det af princip uanset hvad de samler ind til.
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Landsindsamling Læger uden grænser

Indlægaf Wizzze » 29. maj 2016, 17:15

Heller ingen her, mens vi har været i lejligheden, men vi har også været ude, så i teorien kan de godt have været her, der er dog ingen girokort eller lign. der indikerer det :gruble:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"