15årig pige - terrorist?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 15årig pige - terrorist?

Indlægaf Slettet bruger » 14. jan 2016, 22:19

Der er jo nævnt teenagepiger der tog ned for at joine Islamisk Stat, der var to bosnisk-østigske søstre som begge skulle være døde nu. Jeg kan ikke huske at jeg har hørt om så unge som 15, men det undrer mig da ikke specielt meget.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 15årig pige - terrorist?

Indlægaf Slettet bruger » 15. jan 2016, 02:04

Den her artikel er ret nice, iflg. den er det især piger der joiner som teenagere.

http://www.b.dk/globalt/pigerne-tilbede ... opstjerner
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: 15årig pige - terrorist?

Indlægaf landsbytossen » 8. mar 2016, 08:53

Hun ville ifølge anklageskriftet bombe en jødisk skole i København og en skole i Fårevejle.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: 15årig pige - terrorist?

Indlægaf Torn » 8. mar 2016, 10:08

landsbytossen skrev:Hun ville ifølge anklageskriftet bombe en jødisk skole i København og en skole i Fårevejle.


Det er simpelthen så uhyggeligt.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: 15årig pige - terrorist?

Indlægaf landsbytossen » 8. mar 2016, 10:37

Torn skrev:
landsbytossen skrev:Hun ville ifølge anklageskriftet bombe en jødisk skole i København og en skole i Fårevejle.


Det er simpelthen så uhyggeligt.

Ja, at børn går efter at dræbe andre børn er skræmmende.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: 15årig pige - terrorist?

Indlægaf Code71 » 8. mar 2016, 11:08

landsbytossen skrev:
Torn skrev:
landsbytossen skrev:Hun ville ifølge anklageskriftet bombe en jødisk skole i København og en skole i Fårevejle.


Det er simpelthen så uhyggeligt.

Ja, at børn går efter at dræbe andre børn er skræmmende.


Hvis hun bliver dømt, så håber jeg virkelig hun hun får en hård dom inkl en masse terapi. Hun er jo ikke rask den pige
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: 15årig pige - terrorist?

Indlægaf Sophies-mor » 8. mar 2016, 11:13

Jeg forstår så måske ikke den undren over, at hun kan finde på det?
Som jeg har hørt det - ikke her - så mange af de samme mennesker, som "ævler" løs om, at nu må hun dyrke sex (det er hun voksen nok til) - jamen, det er jo kun et barn, hvordan kan hun dog rode med sprængstoffer?
Tja, hvis hun er voksen nok til at rode med sex, så er hun vel også voksen nok til at rode med sprængstoffer?

Jeg har det sådan lidt, hun er helt sikkert blevet "forelsket" (og jeg skriver det i citationstegn, fordi hun sagtens kan være forelsket i forelskelsen og den "farlige kæreste" hun skal redde og hjælpe) og på den måde præget til at gøre det.
Rask anser jeg hende i hvert fald ikke for at være.

Og det blev nok et rodet indlæg, men jeg skyder skylden på min feber og hoste.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: 15årig pige - terrorist?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. mar 2016, 18:59

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Var de ikke midt/sidst i 20´erne? Mener de begge studerede på universitet. Det var et af ofrene der var et barn mener jeg :gruble:

Men det er frygteligt at unge kan bearbejdes så de kommer så langt ud. Nu må vi se om historien holder de næste dage, men jeg er sgu lidt rystet, selvom jeg godt ved at sådan manipulering finder sted.


Den yngste bror var 19, kan jeg se. Det er ham, der nu sidder på dødsgangen.
I Paris forlød det en overgang, at en af selvmordsbomberne ved Stade de France var en 15-årig dreng, men den yngste af de identificerede gerningsmænd fra de tre angreb var 20.

De fleste skolemassakrer begås til gengæld er virkelig unge mennesker, så selve brutaliteten i at fremstille sprængstof og evt. planlægge terror undrer mig egentlig ikke hos en 15-årig.


Jeg er nok bare frygtelig naiv, men i min verden er 15årige piger mere optaget af One Direction eller lign. makeup og tøj, drenge, og ikke mindst andre piger og hvad de siger, gør osv. Ikke ret meget i den lille kemiker :tie:


Omvendt så husker jeg også tydeligt live-billederne på tv2 news, hvor danske teenagere m/k høvlede brosten, mototovcocktails, flasker, og træstykker fra paller af sted mod politifolk med det formål at ramme for alvor.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: 15årig pige - terrorist?

Indlægaf Tibbler » 8. mar 2016, 20:11

Målene for hende terrorplaner, tænker jeg, illustrerer hende alder meget godt. Halvvoksen og umoden.

En jødisk skole - Et oplagt mål for en terrorhandling. Det ville ikke undre nogle, hvorfor en muslimsk terrorist ville vælge en jødisk skole. Det er koldblodigt, men et oplagt mål, i forhold til at gøre så meget både fysisk og følelsesmæssig skade som mulig.

Men at vælge en almindelig folkeskole, som hun selv har gået på vidner netop mere om en umoden teenager, som har set sig sur på elever eller lærere. Sådan et personligt vendetta. Der er ingen sammenhæng mellem de to mål.

Men jeg er så heller ikke i tvivl om, at kæresten har haft stor indflydelse. Det kan dog måske nok blive svært at bevise.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"