Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Mangoness » 12. nov 2016, 07:35

eks-Maupassant skrev::) Sygt nok, han kender Copenhagen, Denmark



:nerve:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Mangoness » 12. nov 2016, 07:36

eks-Maupassant skrev:Cruz kender os fandme også!



:panik:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 12. nov 2016, 11:55

FruitFly skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg er næsten lige så sur på demokraterne som jeg er på republikanerne. De kunne jo have kommet med nogen der ikke var Clinton.

Som de siger: Clinton var nok den eneste demokratiske kandidat som kunne tabe til Trump. Men de så ikke hans momentum. Ligesom vi andre heller ikke gjorde. Trygge som vi er i vores små ekko-bobler, hvor alt vi hører bekræfter os i hvad vi allerede ved.


Smukt formuleret FruitFly. ;)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 12. nov 2016, 12:26

FruitFly skrev:Som de siger: Clinton var nok den eneste demokratiske kandidat som kunne tabe til Trump. Men de så ikke hans momentum. Ligesom vi andre heller ikke gjorde. Trygge som vi er i vores små ekko-bobler, hvor alt vi hører bekræfter os i hvad vi allerede ved.

Ja, nu ved man jo aldrig, hvad der ville sket hvis og hvis ... Det er jo det mest almindelige, at magten skifter efter to præsidentperioder. Jeg ved ikke rigtigt ... den eneste anden kandidat der var på tale, var jo Bernie Sanders. Det er svært at bedømme hans chancer i selve valget. Han nåede jo trods alt ikke længere end til at være "den spændende alternative kandidat". Jeg er ikke helt sikker på, at han i selve valget ville være slået igennem. Hans ideer om et mere "dansk-agtigt" system er jo trods alt lidt fremmedartet for mange amerikanere ;)

Ja ok, der var noget "Trump-momentum", som du siger. Men det bør heller ikke overdrives. Som jeg nævnte tidligere, fik han trods alt kun 27% af de stemmeberettigede. Altså ikke at der er noget lumsk i det, sådan er det tit derovre. Men jeg mener bare, det er jo ikke hele forlket, der pludselig elsker Trump. Exit polls tyder på, at 18 mio. af dem, som rent faktisk stemte, fandt begge kandidater uegnede. Af dem valgte de fleste (ca. 12 mio.) så at prøve Trump. Men så er vi jo nede på, at kun ca. 22% af befolkningen rent faktisk har stemt på Trump med begejstring. Og det svarer vel meget godt til, hvad der er af diverse protest-partier rundt mkring i den vestlige verden. Det skal så dog siges, at der jo også godt kan være en gruppe af ukendt størrelse, der sympatiserer med ham, men ikke gad stemme.

CNN: How voters who found both candidates unfit broke
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 12. nov 2016, 12:35

Bad Samaritan skrev:
eks-Maupassant skrev::) Sygt nok, han kender Copenhagen, Denmark



Trump elsker Danmark! Fordi vi er blevet præmieeksemplet på den fremmedangst og frygt for at miste, han lever så højt på at trompetere ud i mediasfæren. Ser du nøgternt på det, så har Danmark allerede ført hans politik i årtier. Vi har bygget mure om vores land og gjort det noget nær umuligt for selv- og velfungerende muslimer at komme hertil og opbygge en tilværelse - andet end selvfølgelig de flygtninge, vi er tvunget til at tage (af det fæle FN og alle de kedelige fælesskabsforpligtelser i det EU-NOGET dér), og hardcore vaneforbrydere, som de landsforræderiske humanister og væmliboere byder os at beholde.

Han kan pege på os og sige "Se! De (fremmede) siver ind gennem sprækkerne, fordi murene ikke er høje nok, og fordi de ikke er uønskede nok!"... Han kan sige, at høje skatter, afgifter og investeringer i fælleskabet - i sygesikring, skolegang, grøn energi og bæreygtighed for fremtidige generationer af danskere uanset tro eller hudfarve - ikke kunne betale sig... og vælgerne elsker ham for det. På samme måde som vi elsker vores egne små "rebeller", når de lader en ny grænseoverskridende hjernefjært om de fremmede sive, og alligevel afskriver det som et opgør med den forestillede politiske korrekthed.

Hvis Trump stillede op i DK ville han blive valgt ind i Folketinget med lige så stor sikkerhed som Messerschmidt og Co. Den eneste forskel er, at han har nosserne til rent faktisk at tage magten. Derfor er danskerne - især dem tæt på midten - så fucking rædselsslagne ved udsigten til Trump's præsidentskab... fordi med ham er der udsigt til kontant afregning ved kasse 1, for en gangs skyld.

... og måske er det dét, vi i virkeligheden har brug for herhjemme? At få førsteparket til hvordan alt det shit, vi stiltiende har accepteret som opgør med pladderhumanisme og godhedsindustri, tager sig ud, når det ikke forsøges sneget ind ad bagdøren, men rammer os allesammen lige i face.


Måske uenig i de første to afsnit, men derimod helt enig i de to sidste.
Jeg skriver måske fordi det er svært at tyde hvorvidt det er ironisk eller ej.
Jeg ser desværre ikke de mure du hentyder til og ej heller begrænsninger for velfungerende muslimer i vores samfund, omend det afhænger af hvad du mener med velfungerende ? I min verden er en velfungerende muslim en selvforsørgende muslim.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 12. nov 2016, 13:05

dgd2007 skrev:
FruitFly skrev:Som de siger: Clinton var nok den eneste demokratiske kandidat som kunne tabe til Trump. Men de så ikke hans momentum. Ligesom vi andre heller ikke gjorde. Trygge som vi er i vores små ekko-bobler, hvor alt vi hører bekræfter os i hvad vi allerede ved.

Ja, nu ved man jo aldrig, hvad der ville sket hvis og hvis ... Det er jo det mest almindelige, at magten skifter efter to præsidentperioder. Jeg ved ikke rigtigt ... den eneste anden kandidat der var på tale, var jo Bernie Sanders. Det er svært at bedømme hans chancer i selve valget. Han nåede jo trods alt ikke længere end til at være "den spændende alternative kandidat". Jeg er ikke helt sikker på, at han i selve valget ville være slået igennem. Hans ideer om et mere "dansk-agtigt" system er jo trods alt lidt fremmedartet for mange amerikanere ;)

Ja ok, der var noget "Trump-momentum", som du siger. Men det bør heller ikke overdrives. Som jeg nævnte tidligere, fik han trods alt kun 27% af de stemmeberettigede. Altså ikke at der er noget lumsk i det, sådan er det tit derovre. Men jeg mener bare, det er jo ikke hele forlket, der pludselig elsker Trump. Exit polls tyder på, at 18 mio. af dem, som rent faktisk stemte, fandt begge kandidater uegnede. Af dem valgte de fleste (ca. 12 mio.) så at prøve Trump. Men så er vi jo nede på, at kun ca. 22% af befolkningen rent faktisk har stemt på Trump med begejstring. Og det svarer vel meget godt til, hvad der er af diverse protest-partier rundt mkring i den vestlige verden. Det skal så dog siges, at der jo også godt kan være en gruppe af ukendt størrelse, der sympatiserer med ham, men ikke gad stemme.

CNN: How voters who found both candidates unfit broke


Og han stillede jo op mod Clinton. Stort set alle republikanerne fra primærvalgene kunne vel have slået Clinton.

Det var lidt som en landkamp mellem Andorra og Liechtenstein. Uanset hvem der vinder er de ikke gode.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. nov 2016, 04:22

Starter ud med at vil afslutte US støtte til den syriske borgerkrig, som ellers er Hillarys kæledægge - og nok en af grundende til at Saudi Arabien var så vild med at støtte hendes kampagne: Donald Trump signifies he will end US support for Syrian rebels despite their pleas to him for help

Håber han følger igennem med denne beslutning, selvom den nok ikke vil være populær blandt diverse våbenfabrikanter og i venstreorienterede og islamistiske kredse. Men alt i alt, gode toner.
Senest rettet af Vlad Kalashnikov 13. nov 2016, 05:24, rettet i alt 1 gang.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 13. nov 2016, 04:23

Det kan godt være, at USA ikke fik sin første kvindelige præsident i denne omgang. Men de skuffede kan heldigvis trøste sig med, at Frankrig måske får sin første kvinde i præsidentembedet inden så længe.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. nov 2016, 06:01

Billede
0
Grab them by the pussy
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf fisken80 » 13. nov 2016, 08:23

Advocatus-Diaboli skrev:Det kan godt være, at USA ikke fik sin første kvindelige præsident i denne omgang. Men de skuffede kan heldigvis trøste sig med, at Frankrig måske får sin første kvinde i præsidentembedet inden så længe.


DET ER IKKE SJOVT :cuss: :gammel: :whine:
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 13. nov 2016, 10:01

Vlad Kalashnikov skrev:Starter ud med at vil afslutte US støtte til den syriske borgerkrig, som ellers er Hillarys kæledægge - og nok en af grundende til at Saudi Arabien var så vild med at støtte hendes kampagne: Donald Trump signifies he will end US support for Syrian rebels despite their pleas to him for help

Håber han følger igennem med denne beslutning, selvom den nok ikke vil være populær blandt diverse våbenfabrikanter og i venstreorienterede og islamistiske kredse. Men alt i alt, gode toner.


Og til at russerne støttede Trump.

For mig er det fint nok at Assad vinder. Den ene diktator Syrien eller den anden, hip som hap.

Man skal bare passe på med at gi russere for meget vind i sejlene. Inden for få år har de så fået Krim, østukraine (sådan da) og Syrien som lydstat.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 13. nov 2016, 10:08

Trumps børn får åbenbart politisk magt. Mens de tager sig af hans firma. Bananrepublik USA.

On Friday, he named three of his grown children — Ivanka, Donald Jr. and Eric — as well as his son-in-law, Jared Kushner, to his transition team, an arrangement that rang alarm bells in Washington because they will also manage his businesses. The Trump family, it is clear, will wield unusual power in the composition of an administration that is already shaping up as remarkable for its clannishness.


http://www.nytimes.com/2016/11/13/us/po ... ments.html
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 13. nov 2016, 10:14

Anti-Trump demonstrationerne skulle være de største mod en nyvalgt præsident siden Lincoln vandt i 1860.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43965

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 13. nov 2016, 10:24

eks-Maupassant skrev:Trumps børn får åbenbart politisk magt. Mens de tager sig af hans firma. Bananrepublik USA.

On Friday, he named three of his grown children — Ivanka, Donald Jr. and Eric — as well as his son-in-law, Jared Kushner, to his transition team, an arrangement that rang alarm bells in Washington because they will also manage his businesses. The Trump family, it is clear, will wield unusual power in the composition of an administration that is already shaping up as remarkable for its clannishness.


http://www.nytimes.com/2016/11/13/us/po ... ments.html


Nordkorea: Kim Jong-il
..............Kim Jong-un

USA:.........Trump l
..............Trump ll
..............Trump lll
..............Etc.....

:nerve:
Senest rettet af paint 13. nov 2016, 23:51, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Thomas31 » 13. nov 2016, 10:28

kidkomb skrev:
Falstria skrev:



Trump talte selv om at USA behøvede en sundhedsreform, altså i starten af valgkampen (som er længe siden). Det skal bare ikke være efter Obamas model.
Han har jo desuden flirtet med begge af de to partier de har.


Jeg kan godt få øje på muligheder for gode løsninger i dét.

Jeg mente nu mest at jeg håber at det er et positivt tegn at han allerede nu slækker lidt på sine bombastiske udtalelser.
Jeg håber det fortsætter sådan.
Selvom det er små skridt, så er alt nedtoning af hans forkastelige retorik og stejle holdninger i valgkampen velkommen.


Det vil givetvis fortsætte, men jeg tror ikke, han selv ser det som et problem. Tværtimod. Det er lige efter bogen. Hans egen bog, faktisk, hvor han kan citeres for, at det handler om at overdrive for at få mediernes opmærksomhed. Det er tilsyneladende bare hans stil. Man skulle måske tro, hans vælgere ville straffe ham for det, men det er måske netop udtryk for den vanetænkning, der undervurderer hvor ufattelig trætte mange amerikanere er af traditionelle politikere. Hvis Trump kommer med bombastiske løfter, hvorefter det gennemføres i en ultra light version, er det ganske tænkeligt, at hans vælgere vil opfatte det som mere ærligt end gennemsnittet.

Hvis "build that wall" bliver til bare en jævnt forbedret grænsekontrol, bliver hans vælgere så reelt sure? Jeg tvivler. Forbuddet mod muslimers indrejse ender tilsyneladende som restriktionrr ift lande med terror-problemer. Osv. For mig at se er Trump først og fremmest et problem for de retorisk sensitive. Jeg tvivler på, han kommer til at gennemføre noget voldsomt kontroversielt. Faktisk kommer han måske til at fremstå som den, der har dræbt den republikanske højrefløj. USA er på vej mod venstre. Samtidig med Trumps valg var der for første gang i 50 år et flertal mod dødsstraf. Opbakningen til ting som homoseksuelle ægteskaber stiger kraftigt, og Trump støtter su dhedsreformer, der trækker i europæisk retning. Og Demokraterne bliver nødt til at trække til venstre. Det er Sanders-fløjen, der står til at vinde deres interne kampe.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"