Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 18. jul 2018, 18:52

0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 18. jul 2018, 19:33

dgd2007 skrev:Hvad er sputnik for noget? :gruble:

Dengang jeg var barn, var det en sovjetisk raket :)


Uha-dada dgd, prøv at trykke på linket hvis du tør !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 18. jul 2018, 23:21

Trump under massiv kritik efter endnu engang at sige en ting, og så prøve at sige han mente noget andet.

Og bemærk lige hvor kritikken fremføres

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 19. jul 2018, 07:16

Wizzze skrev:Trump under massiv kritik efter endnu engang at sige en ting, og så prøve at sige han mente noget andet.

Og bemærk lige hvor kritikken fremføres

Shep Smith and Chris Wallace er altid rimeligt nuancerede, også hvad angår Trump - selvom de er på Fox (shocker!).

Det er Fox & Friends og Sean Hannity, som er de bizarre hysteriske Trump-all-the-way supportere og de generelle nyheder er også biased as fuck. Men der ER altså også rimelige folk på Fox (du har selv lige set det). Det er ingen forskel fra før. Stik mig et klik fra Fox & Friends, og SÅ vil jeg medgive at Fox har skiftet holdning.

Når det er sagt, så KAN det altså godt argumenteres at det er et andet spørgsmål, han siger nej til. Forestil dig en, uden mikrofon, der spørger om han vil tage flere spørgsmål... Han HAR sagt "thank you very much" og DEREFTER vælger han bare ikke at svare på det spørgsmål, der bliver stillet. Hans gentagne "no"s er meget lavere end hans Thank you very much og ude af sync med de spørgsmål, der stilles. Jeg er ærligt talt skuffet, jeg troede der var mere kød på den.
1
#Klimatosse
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf KIM K » 19. jul 2018, 07:58

Megyn Kelly var en anden kritisk ankerkvinde på Fox News. Trump truede sågar med at udeblive fra en af præsidentdebatterne hun og Fox News stod for.
Det var også Megyn Kelly hans meget omtalte citat “There was blood coming out of her eyes, blood coming out of her wherever.” hentydede til efter at hun havde stillet ham en række kritiske spørgsmål.

Her er det Newt Gingrich der mister beherskelsen og angriber hende for at være forudindtaget mod Trump op til præsidentvalget.



Harvard universitetet har analyseret de første 100 dages nyhedsdækning efter Trumps indsættelse fra flere fremtrædende medier.
Selv Fox News havde faktisk en (lille) overvægt af negative vinklede indslag om Trump.

https://shorensteincenter.org/news-cove ... -100-days/
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af KIM K 19. jul 2018, 08:31, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf KIM K » 19. jul 2018, 08:37

Jeg synes kæden hopper helt af da han beskylder hende for at være være fascineret af sex ”you are fascinated with sex” :)

Men bemærk hvordan hun under hele interviewet køligt bevarer roen, og dermed får Newt Gingrich til at fremstå som klovnen.
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 19. jul 2018, 09:30

Tucker Carlson hjælper lidt til damage control . Han prøver en afledningsmanøvre:

In an interview with "The Five," Fox News host Tucker Carlson said that Russia had sought to meddle in US affairs. But he asserted that other countries, such as Mexico, have been more successful in doing so. "I don't think Russia is our close friend or anything like that. I think of course they try to interfere in our affairs. They have for a long time. Many countries do. Some more successfully than Russia, like Mexico, which is routinely interfering in our elections by packing our electorate."

Ja, Meksikanere er skurke, de blander sig i amerikanske valg, og i øvrigt vil de heller ikke betale for opførelse af muren. :lol: :lol: :lol:

Fantasien kender ingen grænser.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 19. jul 2018, 10:29

KIM K skrev:Jeg synes kæden hopper helt af da han beskylder hende for at være være fascineret af sex ”you are fascinated with sex” :)

Men bemærk hvordan hun under hele interviewet køligt bevarer roen, og dermed får Newt Gingrich til at fremstå som klovnen.

Gingrich var nok den første sådan rigtig "crazy-republikanske" leder - længe før Teaparty og alt det. Han blev jo formand for Huset efter en stor midtvejssejr til Rep. under Clinton. Men til sidst blev republikanerne selv så trætte af ham, at de dumpede ham. (Sådan ca. som jeg husker det. ;))
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 19. jul 2018, 15:59

1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 19. jul 2018, 16:11



Elsker Jeanne Moos. :klap: :klap:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf KIM K » 19. jul 2018, 18:21

dgd2007 skrev:
KIM K skrev:Jeg synes kæden hopper helt af da han beskylder hende for at være være fascineret af sex ”you are fascinated with sex” :)

Men bemærk hvordan hun under hele interviewet køligt bevarer roen, og dermed får Newt Gingrich til at fremstå som klovnen.

Gingrich var nok den første sådan rigtig "crazy-republikanske" leder - længe før Teaparty og alt det. Han blev jo formand for Huset efter en stor midtvejssejr til Rep. under Clinton. Men til sidst blev republikanerne selv så trætte af ham, at de dumpede ham. (Sådan ca. som jeg husker det. ;))


Nej den mand er vist ikke helt rask.
Også opsigtsvækkende at han tilsyneladende ikke kan skelne mellem sex og seksuelle overgreb, men at det var nødvendigt for Kelly at gøre opmærksom på forskellen.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf ExCoastal » 19. jul 2018, 18:27

dgd2007 skrev:
KIM K skrev:Jeg synes kæden hopper helt af da han beskylder hende for at være være fascineret af sex ”you are fascinated with sex” :)

Men bemærk hvordan hun under hele interviewet køligt bevarer roen, og dermed får Newt Gingrich til at fremstå som klovnen.

Gingrich var nok den første sådan rigtig "crazy-republikanske" leder - længe før Teaparty og alt det. Han blev jo formand for Huset efter en stor midtvejssejr til Rep. under Clinton. Men til sidst blev republikanerne selv så trætte af ham, at de dumpede ham. (Sådan ca. som jeg husker det. ;))


Han tordnede løs mod Clinton. Og så kom sandheden frem :lol:

https://abcnews.go.com/Politics/story?id=2937633&page=1
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 19. jul 2018, 23:58

Conway skrev:
dgd2007 skrev:Hvad er sputnik for noget? :gruble:
Dengang jeg var barn, var det en sovjetisk raket :)

Uha-dada dgd, prøv at trykke på linket hvis du tør !

Det er ikke et spørgsmål om mit personlige mod til at trykke på link ... :fløjt:

Men altså, det bliver vist almindeligvis beskrevet som et russisk statspropagandaorgan, så derfor kunne det da være interessant at høre hvordan du opfatter det - hvis det er der du får noget af din information fra?
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf annellaII » 20. jul 2018, 07:18

Trump ville ikke være Trump, hvis han ikke via Twitter ville angribe den Europæiske Union og kommentere rekordbøden på ca. 4.3 mia. $ til internetgiganten Google, som Europa-Kommissionen har dømt den amerikanske koncern til.

Den omstændighed, at en europæisk myndighed dømmer et amerikansk selskab til en bøde, vil USA's præsident ikke acceptere uden kommenterer-

"Jeg siger jer! Den Europæiske Union har netop pålagt en af vores store virksomheder, Google, en bøde på 5 mia. $. EU udnytter virkelig USA, men nu ikke længere".

Det lyder næsten som en trussel mod EU fra præsidentens side?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 20. jul 2018, 07:35

annellaII skrev:Trump ville ikke være Trump, hvis han ikke via Twitter ville angribe den Europæiske Union og kommentere rekordbøden på ca. 4.3 mia. $ til internetgiganten Google, som Europa-Kommissionen har dømt den amerikanske koncern til.

Den omstændighed, at en europæisk myndighed dømmer et amerikansk selskab til en bøde, vil USA's præsident ikke acceptere uden kommenterer-

"Jeg siger jer! Den Europæiske Union har netop pålagt en af vores store virksomheder, Google, en bøde på 5 mia. $. EU udnytter virkelig USA, men nu ikke længere".

Det lyder næsten som en trussel mod EU fra præsidentens side?


Det "sjove" er, at USA selv tidligere har været de mest aktive Anti-trust spillere og de nøjedes ikke med at udstikke bøder, nej der blev virksomheder splittet i atomer. Her i googles eksempel, ville det betyde at Google Maps blev udskilt i et selskab, android i et andet selskab, Chrome i et tredie selskab, Search i et fjerde og playstore i et femte, og de måtte ikke have kontakt eller koordinere. Men nu er de amerikanske antitrust og forbrugerbeskyttelsesmyndigheder blevet reduceret til nikkedukker, jo jo big business har fået valuta for deres lobbymillioner i Washington :tie:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"