Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 22. feb 2018, 08:12

FruitFly skrev:
Conway skrev:Lidt status over Trump, FBI, Obama, Hillary og Rusland.
Nu er det FBI's tur til at komme i den varme stol:
https://newspeek.us15.list-manage.com/t ... dfed94de34

Come on, Conway, det er eddermame et underlødig link.

De skriver:
"Etablerede medier verden over har i over et år spredt løgne, udokumenterede rygter og ondsindede konspirationer om samarbejde med Putins Rusland imod den politiske ukorrekte præsident Trump.

Men nu har USAs statsanklager Rob Rosenstein efter grundig efterforskning erklæret, at ingen amerikanere – altså heller ikke Donald Trump – har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016.
"

Men det er objektivt set ikke korrekt. Hvad der ER korrekt er at i DENNE ANKLAGE mod de 13 russere der ingen amerikanere indblandet - Rob Rosenstein har ikke sagt en SKID om hvorvidt amerikanere - fra Trumps stab eller ej - ELLERS er indblandet.

Men det er IKKE det de skriver. Du må være lidt mere omhyggelig med dine kilder (sorry).

I call BS.


Min kilde er skam solid nok, men hvor er din FruitFly ?
Nu har FBI brugt et helt år på at finde beviser - uden held, så indtil videre er min kilde den mest troværdige.
Når han siger ingen amerikanere var indblandet må det vel selvsagt også inkludere Trump's stab "eller hur" ? :)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 22. feb 2018, 09:41

Conway skrev:Nu har FBI brugt et helt år på at finde beviser - uden held, så indtil videre er min kilde den mest troværdige.

Det handler om hvad Rob Rosenstein sagde - og han sagde ikke det din kilde påstår.

Når det er sagt, så har du da helt ret i at der indtil videre ikke er nogen offentlig kendte beviser på at der skulle være amerikanerne indblandet i de russiske aktiviteter på de sociale medier og der er da heller ingen amerikanerne, som er blevet sigtet endnu. Jeg har ikke hørt nogen sige at "ingen amerikanere har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016" - hvordan skulle man også kunne sige det? Hvordan beviser man en negativ?

Men jeg er da med på at det er sagtens kan være at sagen om de russiske aktiviteter på de sociale medier ender her uden nogen amerikanerne bliver sigtet - eller har været indblandet.

Conway skrev:Når han siger ingen amerikanere var indblandet må det vel selvsagt også inkludere Trump's stab "eller hur" ? :)

Helt bestemt!

Jeg er ikke en af dem, der tror at Trump eller hans stab arbejdede sammen med russerne om disse aktiviteter på de sociale medier - det behøver Trump ikke hjælp til ;)

Men jeg er til gengæld bekymret for/interesseret i om hvorvidt Trump eller hans stab arbejdede sammen med russiske agenter om andre ting, f.eks. Clinton's emails eller andre ting (mødet i Trump Tower, Trump Jr's "I love it", sanktionerne/"adoptionerne", Veselnitskaya, etc). Der er stadig meget røg der.

https://www.theguardian.com/us-news/201 ... hael-wolff
https://www.nytimes.com/2018/01/31/us/p ... eller.html
http://www.newsweek.com/russian-lawyer- ... nts-786296
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 22. feb 2018, 09:46

Conway skrev:
FruitFly skrev:
Conway skrev:Lidt status over Trump, FBI, Obama, Hillary og Rusland.
Nu er det FBI's tur til at komme i den varme stol:
https://newspeek.us15.list-manage.com/t ... dfed94de34

Come on, Conway, det er eddermame et underlødig link.

De skriver:
"Etablerede medier verden over har i over et år spredt løgne, udokumenterede rygter og ondsindede konspirationer om samarbejde med Putins Rusland imod den politiske ukorrekte præsident Trump.

Men nu har USAs statsanklager Rob Rosenstein efter grundig efterforskning erklæret, at ingen amerikanere – altså heller ikke Donald Trump – har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016.
"

Men det er objektivt set ikke korrekt. Hvad der ER korrekt er at i DENNE ANKLAGE mod de 13 russere der ingen amerikanere indblandet - Rob Rosenstein har ikke sagt en SKID om hvorvidt amerikanere - fra Trumps stab eller ej - ELLERS er indblandet.

Men det er IKKE det de skriver. Du må være lidt mere omhyggelig med dine kilder (sorry).

I call BS.


Min kilde er skam solid nok, men hvor er din FruitFly ?

Vi kan tage denne her (min understregning):
Deputy Attorney General Rod Rosenstein announced Friday the indictment of 13 Russian nationals and entities, accusing them of breaking U.S. laws to interfere with the 2016 presidential election. The defendants, he said, conducted information warfare against the U.S. Twelve of the individual defendants worked at various times for Internet Research Agency, based in St. Petersburg.

They set up a virtual private network in the U.S. - making it appear that the social media accounts they were using were controlled by people in the U.S., Rosenstein told reporters. He said that there's no allegation that any American was knowingly involved in the conspiracy. Nor is there an allegation that the efforts of the defendants affected the outcome of the election. The indictment, he said, is a reminder that "people are not always who they appear to be." The defendants aimed to undermine confidence in our democracy, Rosenstein said.

https://www.cbsnews.com/news/russian-in ... 018-02-16/

Han siger at
"ingen amerikanerne er anklaget for at have været med i denne sammensværgelse".
Det ekstrapolerer din kilde til:
"ingen amerikanere har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016.
3
#Klimatosse
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 22. feb 2018, 11:25

rigtigt, Fruitfly, men vi ved allerede at Conways svage punkt er det at forholde sig kritisk til kilder. :lol:

Anyway, en ny tåbelig ide fra Trump: Lærerne på skoler skal nu bevæbnes og de forventes også af dem at stoppe galninge. Med andre ord skal de stakkels mennesker undervise samt ramme rigtigt hvis det skulle være nødvendigt. Vorherre til hest. Magen til dumhed...

http://metro.co.uk/2018/02/22/trump-con ... g-7332511/
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 22. feb 2018, 19:14

FruitFly skrev:
Conway skrev:
FruitFly skrev:
Conway skrev:Lidt status over Trump, FBI, Obama, Hillary og Rusland.
Nu er det FBI's tur til at komme i den varme stol:
https://newspeek.us15.list-manage.com/t ... dfed94de34

Come on, Conway, det er eddermame et underlødig link.

De skriver:
"Etablerede medier verden over har i over et år spredt løgne, udokumenterede rygter og ondsindede konspirationer om samarbejde med Putins Rusland imod den politiske ukorrekte præsident Trump.

Men nu har USAs statsanklager Rob Rosenstein efter grundig efterforskning erklæret, at ingen amerikanere – altså heller ikke Donald Trump – har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016.
"

Men det er objektivt set ikke korrekt. Hvad der ER korrekt er at i DENNE ANKLAGE mod de 13 russere der ingen amerikanere indblandet - Rob Rosenstein har ikke sagt en SKID om hvorvidt amerikanere - fra Trumps stab eller ej - ELLERS er indblandet.

Men det er IKKE det de skriver. Du må være lidt mere omhyggelig med dine kilder (sorry).

I call BS.


Min kilde er skam solid nok, men hvor er din FruitFly ?

Vi kan tage denne her (min understregning):
Deputy Attorney General Rod Rosenstein announced Friday the indictment of 13 Russian nationals and entities, accusing them of breaking U.S. laws to interfere with the 2016 presidential election. The defendants, he said, conducted information warfare against the U.S. Twelve of the individual defendants worked at various times for Internet Research Agency, based in St. Petersburg.

They set up a virtual private network in the U.S. - making it appear that the social media accounts they were using were controlled by people in the U.S., Rosenstein told reporters. He said that there's no allegation that any American was knowingly involved in the conspiracy. Nor is there an allegation that the efforts of the defendants affected the outcome of the election. The indictment, he said, is a reminder that "people are not always who they appear to be." The defendants aimed to undermine confidence in our democracy, Rosenstein said.

https://www.cbsnews.com/news/russian-in ... 018-02-16/

Han siger at
"ingen amerikanerne er anklaget for at have været med i denne sammensværgelse".
Det ekstrapolerer din kilde til:
"ingen amerikanere har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016.


Vi kan jo også prøve den rigtige oversættelse af ordet "allegation" som er "påstand el. erklæring".
Dermed bliver det til " der er ingen påstande om at nogen amerikaner bevidst "knowingly" var involveret i konspirationen !
Dermed konkluderer jeg at min kilde citerer Rosenstein korrekt :)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 22. feb 2018, 19:23

Seladon skrev:rigtigt, Fruitfly, men vi ved allerede at Conways svage punkt er det at forholde sig kritisk til kilder. :lol:

Anyway, en ny tåbelig ide fra Trump: Lærerne på skoler skal nu bevæbnes og de forventes også af dem at stoppe galninge. Med andre ord skal de stakkels mennesker undervise samt ramme rigtigt hvis det skulle være nødvendigt. Vorherre til hest. Magen til dumhed...

http://metro.co.uk/2018/02/22/trump-con ... g-7332511/


Omvendt bør du ikke sælge skindet før bjørnen er skudt Seladon. ;)
Iøvrigt et fremragende forslag fra Trump. Jeg gætter på at rigtig mange skoleelevers liv kunne være sparet hvis lærerne var bevæbnet. Forestil dig en sindsforvirret knægt gå bevæbnet ind på en skole, vel vidende at alle lærerne bærer våben.
Jeg tror nok jeg ville tænke mig om en ekstra gang.
Samme ide' kunne med fordel implementeres i mange andre lande og sikkert også snart i Danmark :)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 22. feb 2018, 19:57

FruitFly skrev:
Conway skrev:Nu har FBI brugt et helt år på at finde beviser - uden held, så indtil videre er min kilde den mest troværdige.

Det handler om hvad Rob Rosenstein sagde - og han sagde ikke det din kilde påstår.

Når det er sagt, så har du da helt ret i at der indtil videre ikke er nogen offentlig kendte beviser på at der skulle være amerikanerne indblandet i de russiske aktiviteter på de sociale medier og der er da heller ingen amerikanerne, som er blevet sigtet endnu. Jeg har ikke hørt nogen sige at "ingen amerikanere har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016" - hvordan skulle man også kunne sige det? Hvordan beviser man en negativ?

Men jeg er da med på at det er sagtens kan være at sagen om de russiske aktiviteter på de sociale medier ender her uden nogen amerikanerne bliver sigtet - eller har været indblandet.

Conway skrev:Når han siger ingen amerikanere var indblandet må det vel selvsagt også inkludere Trump's stab "eller hur" ? :)

Helt bestemt!

Jeg er ikke en af dem, der tror at Trump eller hans stab arbejdede sammen med russerne om disse aktiviteter på de sociale medier - det behøver Trump ikke hjælp til ;)

Men jeg er til gengæld bekymret for/interesseret i om hvorvidt Trump eller hans stab arbejdede sammen med russiske agenter om andre ting, f.eks. Clinton's emails eller andre ting (mødet i Trump Tower, Trump Jr's "I love it", sanktionerne/"adoptionerne", Veselnitskaya, etc). Der er stadig meget røg der.

https://www.theguardian.com/us-news/201 ... hael-wolff
https://www.nytimes.com/2018/01/31/us/p ... eller.html
http://www.newsweek.com/russian-lawyer- ... nts-786296



Jeg synes omvendt at det er patetisk så nidkært medierne forsøger at ramme Trump.
Agendaen er helt klar fra MSM's side, de har kastet alt ind i kampen for at finde intimiderende materiale der kan føre frem til det ovale kontor og den mand der kører dem rundt i manegen gang på gang.
Tænk engang hvor mange resourcer medierne indtil nu har brugt, uden andet resultat end at gøre både sig selv og FBI til grin :D
Jeg tror ikke der findes noget fortilfælde i USA's historie faktisk :gruble:
Fandt lige denne om e-mail sagen:
Debate over source of Clinton email leaks is missing the mark, former CIA director says
http://www.foxnews.com/politics/2016/12 ... -says.html
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 22. feb 2018, 20:14

Conway, du bør forlade science fiction verden og komme mere i kontakt med virkeligheden.

Mange lærere er akademikere og de fleste har tilbragt mange dage på biblioteker , ikke på skydebaner. Til dette kan du regne med at en del lærere er ældre, og måske har syn- og helbredsproblemer, der gør at de ikke kan være så hurtige og - præcise - på aftrækkeren.
Når selv politibetjente mangler skydetræning, hvordan kan man forvente at lærere bliver gode til at håndtere våben?

Og prøv at forestille dig skrækscenariet, hvor en eller flere lærer åbner ild og rammer de forkerte i forsøget på at neutralisere en galning!
det bliver sgu ikke Trumps problem, vel???

Fanme nemt at kaste aben til lærere, FBI og folk på gulvet, men svært at tage ansvar og faktisk gøre noget.
2
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 22. feb 2018, 22:01

Seladon skrev:Conway, du bør forlade science fiction verden og komme mere i kontakt med virkeligheden.

Mange lærere er akademikere og de fleste har tilbragt mange dage på biblioteker , ikke på skydebaner. Til dette kan du regne med at en del lærere er ældre, og måske har syn- og helbredsproblemer, der gør at de ikke kan være så hurtige og - præcise - på aftrækkeren.
Når selv politibetjente mangler skydetræning, hvordan kan man forvente at lærere bliver gode til at håndtere våben?

Og prøv at forestille dig skrækscenariet, hvor en eller flere lærer åbner ild og rammer de forkerte i forsøget på at neutralisere en galning!
det bliver sgu ikke Trumps problem, vel???

Fanme nemt at kaste aben til lærere, FBI og folk på gulvet, men svært at tage ansvar og faktisk gøre noget.


Virkeligheden Seladon er at våbendecimering ikke har nogen chance i et land hvor ejendomsretten til våben er lige så naturlig som det at eje en mobiltelefon.
Hvis alle lærere var bevæbnede ville det have enorm afskrækkende effekt i et land hvor du, som sagt, IKKE kan fjerne våbene.
Derudover skal det selvfølgelig følges op med våbenscannere på alle skoler, overfor alle elever inden adgang gennem permanent aflåste indgange :)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Petrix » 23. feb 2018, 05:20

Conway skrev:
Seladon skrev:Conway, du bør forlade science fiction verden og komme mere i kontakt med virkeligheden.

Mange lærere er akademikere og de fleste har tilbragt mange dage på biblioteker , ikke på skydebaner. Til dette kan du regne med at en del lærere er ældre, og måske har syn- og helbredsproblemer, der gør at de ikke kan være så hurtige og - præcise - på aftrækkeren.
Når selv politibetjente mangler skydetræning, hvordan kan man forvente at lærere bliver gode til at håndtere våben?

Og prøv at forestille dig skrækscenariet, hvor en eller flere lærer åbner ild og rammer de forkerte i forsøget på at neutralisere en galning!
det bliver sgu ikke Trumps problem, vel???

Fanme nemt at kaste aben til lærere, FBI og folk på gulvet, men svært at tage ansvar og faktisk gøre noget.


Virkeligheden Seladon er at våbendecimering ikke har nogen chance i et land hvor ejendomsretten til våben er lige så naturlig som det at eje en mobiltelefon.
Hvis alle lærere var bevæbnede ville det have enorm afskrækkende effekt i et land hvor du, som sagt, IKKE kan fjerne våbene.
Derudover skal det selvfølgelig følges op med våbenscannere på alle skoler, overfor alle elever inden adgang gennem permanent aflåste indgange :)


Det har ingen afskækkende effekt.
Jeg er overbevist om at den gennemsnitlige gerningsmand ser på sit eget angreb, som en sidste hævn overfor det sted som han hader mest på jorden. Vedkommende forventer ikke at overleve og mange begår efterfølgende selvmord.
0
27102021
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Hunkat » 23. feb 2018, 05:39

Det var faktisk en bevæbnet vagt ansat, netop til at beskytte lærere og elever, det har gerningsmanden formentlig vidst da han var tidligere elev på skolen. Det stoppede ham ikke. (Især ikke fordi vagten valgte at blive udenfor og ikke gribe ind men det er så en anden historie). To politibetjente er også suspenderet for ikke have handlet "korrekt" ved ankomst, hvilket formentlig også betyder at de ikke i tilstrækkelig grad har forsøgt at gribe ind/eftersætte gerningsmanden.
Så tre guns mod en og alligevel fik han lov til at slå 17 mennesker ihjel.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 23. feb 2018, 07:28

Hunkat skrev:Det var faktisk en bevæbnet vagt ansat, netop til at beskytte lærere og elever, det har gerningsmanden formentlig vidst da han var tidligere elev på skolen. Det stoppede ham ikke. (Især ikke fordi vagten valgte at blive udenfor og ikke gribe ind men det er så en anden historie). To politibetjente er også suspenderet for ikke have handlet "korrekt" ved ankomst, hvilket formentlig også betyder at de ikke i tilstrækkelig grad har forsøgt at gribe ind/eftersætte gerningsmanden.
Så tre guns mod en og alligevel fik han lov til at slå 17 mennesker ihjel.


Lidt dårlig sammenligning da vagten befandt sig i den anden ende af skolen, og politifolkene ankom vel først efter han havde skudt alle 17 så scenariet var i virkeligheden at han havde frit spil :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Hunkat » 23. feb 2018, 07:31

Conway skrev:
Hunkat skrev:Det var faktisk en bevæbnet vagt ansat, netop til at beskytte lærere og elever, det har gerningsmanden formentlig vidst da han var tidligere elev på skolen. Det stoppede ham ikke. (Især ikke fordi vagten valgte at blive udenfor og ikke gribe ind men det er så en anden historie). To politibetjente er også suspenderet for ikke have handlet "korrekt" ved ankomst, hvilket formentlig også betyder at de ikke i tilstrækkelig grad har forsøgt at gribe ind/eftersætte gerningsmanden.
Så tre guns mod en og alligevel fik han lov til at slå 17 mennesker ihjel.


Lidt dårlig sammenligning da vagten befandt sig i den anden ende af skolen, og politifolkene ankom vel først efter han havde skudt alle 17 så scenariet var i virkeligheden at han havde frit spil :gruble:


Som jeg har læst det så er vagten suspenderet fordi han var klar over at der foregik noget men netop ikke går ind i bygningen/ned i den ende af skolen. Så ja, han får frit spil men i teorien kunne måske nogle af drabene være forhindret. Om politiet kunne have gjort noget står mere hen i det uvisse, de er tiltalt for ikke at handle "korrekt" men uden nærmere forklaring af hvad det betyder.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 23. feb 2018, 08:20

Hunkat skrev:
Conway skrev:
Hunkat skrev:Det var faktisk en bevæbnet vagt ansat, netop til at beskytte lærere og elever, det har gerningsmanden formentlig vidst da han var tidligere elev på skolen. Det stoppede ham ikke. (Især ikke fordi vagten valgte at blive udenfor og ikke gribe ind men det er så en anden historie). To politibetjente er også suspenderet for ikke have handlet "korrekt" ved ankomst, hvilket formentlig også betyder at de ikke i tilstrækkelig grad har forsøgt at gribe ind/eftersætte gerningsmanden.
Så tre guns mod en og alligevel fik han lov til at slå 17 mennesker ihjel.


Lidt dårlig sammenligning da vagten befandt sig i den anden ende af skolen, og politifolkene ankom vel først efter han havde skudt alle 17 så scenariet var i virkeligheden at han havde frit spil :gruble:


Som jeg har læst det så er vagten suspenderet fordi han var klar over at der foregik noget men netop ikke går ind i bygningen/ned i den ende af skolen. Så ja, han får frit spil men i teorien kunne måske nogle af drabene være forhindret. Om politiet kunne have gjort noget står mere hen i det uvisse, de er tiltalt for ikke at handle "korrekt" men uden nærmere forklaring af hvad det betyder.


Ja det er sku sørgeligt det skulle gå sådan, men konklusionen må være at i et land som USA kan problemet kun løses med våben og mere adgangskontrol :(
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 23. feb 2018, 08:57

Conway skrev:
Hunkat skrev:
Conway skrev:
Hunkat skrev:Det var faktisk en bevæbnet vagt ansat, netop til at beskytte lærere og elever, det har gerningsmanden formentlig vidst da han var tidligere elev på skolen. Det stoppede ham ikke. (Især ikke fordi vagten valgte at blive udenfor og ikke gribe ind men det er så en anden historie). To politibetjente er også suspenderet for ikke have handlet "korrekt" ved ankomst, hvilket formentlig også betyder at de ikke i tilstrækkelig grad har forsøgt at gribe ind/eftersætte gerningsmanden.
Så tre guns mod en og alligevel fik han lov til at slå 17 mennesker ihjel.


Lidt dårlig sammenligning da vagten befandt sig i den anden ende af skolen, og politifolkene ankom vel først efter han havde skudt alle 17 så scenariet var i virkeligheden at han havde frit spil :gruble:


Som jeg har læst det så er vagten suspenderet fordi han var klar over at der foregik noget men netop ikke går ind i bygningen/ned i den ende af skolen. Så ja, han får frit spil men i teorien kunne måske nogle af drabene være forhindret. Om politiet kunne have gjort noget står mere hen i det uvisse, de er tiltalt for ikke at handle "korrekt" men uden nærmere forklaring af hvad det betyder.


Ja det er sku sørgeligt det skulle gå sådan, men konklusionen må være at i et land som USA kan problemet kun løses med våben og mere adgangskontrol :(



Problemet løses med stram våbenkontrol, lige som Storbritannien og Australien har gjort efter de selv har oplevet masseskyderier.

https://jyllands-posten.dk/internationa ... skyderier/
Og ikke med idiotiske forslag om at bevæbne civile - lærere og skolens personale.

At føre ildkamp indefor bygninger kræver en speciel viden som soldater kan tilegne sig. At gøre det til en opgave for civile - vel at mærke utrænede og uden kamperfaring - er et himmelråbende idioti.
Efter min mening prøver Trump & comp. at tørre et kæmpestort problem (som vi ved at masseskyderierne udgør for samfundet) af på civile.

Fy for den lede!
3
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"