Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 11. jun 2018, 12:37

Seladon skrev:
Conway skrev:
Seladon skrev:
Conway skrev:Sjovt nok går der altid en rum tid før der dukker artikler op som faktisk viser at Trump har en pointe.
I dette tilfælde gælder det handelskrigen som resten af verden anså som en kæmpe uretfærdighed begået af Trump.
(.....)


Conway, du blander for mange ting sammen.

Ang. topmødet er det klokke klart, at han ikke forstår hvorfor EU ikke vil have amerikanske GMO madvarer og amerikansk klorbehandlet kød ! Han kalder det "handelsforhindringer", og påstår at USA bliver "snydt", når de ikke får lov at sælge det i EU.
Jeg ved ikke hvad du vil spise, men jeg vil holde mig langt væk fra disse produkter. Føj.


Har du overhovedet læst det link Seladon ? Vi taler om toldsatser og ikke om gen modificerede produkter !


Jo. EU har i flere år været presset af amerikanere for at lempe reglerne for GMO, men indtil nu har holdt skansen såvidt jeg ved.

https://www.information.dk/udland/2014/ ... gler-gmoer

At vi ikke lader EU blive oversvømmet af GMO fødevarer betragter Trump som " unfair trade barrier".

Men hvis det kan trøste dig , så kan han sælge fødervarerne til sine venner i Nordkorea og Rusland (selv om jeg ikke tror at Putin er så dum til at grønt lys til at købe dem).


Jeg troede der var lagt låg på samhandelen med netop disse to lande !
Jeg troede ligeledes at lande i EU selv producerede GMO produkter !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 11. jun 2018, 12:45

Conway, du må endelig lade troen blive i kirke :lol:


Dine venner de presser og presser....

her er noget fra 2016 : " I øjeblikket presser den amerikanske regering og den agrokemiske industri EU-Kommissionen for at få den til at droppe de sædvanlige strikse godkendelsesregler for GMO’er, genmodificerede organismer, og i stedet følge den liberale amerikanske GMO-praksis, når det gælder de nye afgrødetyper."

https://www.information.dk/udland/2016/ ... er?lst_rel
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 11. jun 2018, 12:49

dgd2007 skrev:
Conway skrev:Har du overhovedet læst det link Seladon ? Vi taler om toldsatser og ikke om gen modificerede produkter !

Mon ikke de fleste holder op med at læse mere, når du skriver sekt-udtryk som "MSM" :genert:

Jeg havde en parabol i 90'erne - hvor jeg blandt andet kunne se Saddam-tv. Jeg kan godt forsikre dig, det er fuldstændig uudholdeligt i det lange løb med medier der ikke bestiller andet end at synge lederens pris fra morgen til aften.





Sekt-udtryk det har jeg aldrig hørt før dgd. Hvilken sekt taler du om :-)

Hvordan havde man ellers tænkt sig at jeg skulle benævne mainstream medierne ?
Det er jo ikke en benævnelse jeg har fundet på !

Hvis du mener jeg lovpriser Trump bedes du læse mit indlæg en gang til og nu vi er ved det uudholdelige så er det nok langtfra lovprisningen af Trump der udgør den røde tråd i dette 228 sider lange emne :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 11. jun 2018, 13:01

Seladon skrev:Conway, du må endelig lade troen blive i kirke :lol:


Dine venner de presser og presser....

her er noget fra 2016 : " I øjeblikket presser den amerikanske regering og den agrokemiske industri EU-Kommissionen for at få den til at droppe de sædvanlige strikse godkendelsesregler for GMO’er, genmodificerede organismer, og i stedet følge den liberale amerikanske GMO-praksis, når det gælder de nye afgrødetyper."

https://www.information.dk/udland/2016/ ... er?lst_rel


Jeg forstår ikke hvorfor du overhovedet trækker GMO ind i billedet når det intet har med handelskrigen at gøre Seladon !

https://finans.dk/artikel/ECE4241748/Ha ... EU-og-USA/

Iøvrigt var det et elendigt link du sendte, jeg nåede kun halvvejs da skærmen blev sort (læsetid 2 min) står der !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 11. jun 2018, 13:03

I en artiklel fra 2014 men findes en god forklaring på forskellen mellem EU og USA , når det kommer til fødevaresikkerhed og krav til kvalitet.
her er et uddrag , så Conway kan læse :D :D :D

Ved fjerkrækød har USA hidtil stået over for
restriktioner på eksport af klorbehandlet kød til EU,
men hvis denne begrænsning blev ophævet, kunne
de europæiske fjerkræproducenter imødese, at amerikansk
fjerkrækød til en værdi på op til 300 mio. $
(ca. 1,7 mia. kr.) kommer ind på markedet i EU.
Hvis der ikke bliver enighed om reglerne som en
del af aftalen, vil landmændene i EU være dårligere
stillet, da de har flere restriktioner end de amerikanske
landmænd omkring emner som dyrevelfærd,
bioteknologi, brug af kemi
ske stoffer og miljø.
Men hvis der sker en lovgivningsmæssig konvergens,
kan det resultere i, at EU's internationalt
anerkendte høje standarder sænkes.

Dette kunne underminere de grundlæggende
EU-normer for forbrugerbeskyttelse, fødevaresikkerhed
og miljøbeskyttelse, siger rapporten.

Farmers Weekly / jnl
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 11. jun 2018, 13:58

Balladen med Canada og Trudeau handler ikke om handel eller toldsatser, det handler om image, noget både Trump og hans inderkreds har bekræftet. Præsidenten er ret ensporet i sin tankegang, og lige nu er hans fokus udelukkende på Nordkorea mødet, og at fremstå magtfuld og "in control".
Så skal Trudeau og EU ikke komme og "nedgøre" Trump med afgifter og sige han er forkert på dem. I Trumps verden er det at tabe ansigt, og blive peget fingre ad, det samme som et angreb, og noget han tager meget personligt, det har vi set igen og igen. Så alt det her handler om ego ikke økonomi.





Spændende rådgivere :tie:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 11. jun 2018, 14:04

Det lyder meget betryggende. Commander in Chief for verdens største hær, bliver sur og tager det personligt, hvis nogen ikke er enige med ham. :stoned:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21035

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf catnip » 11. jun 2018, 14:55

Noget helt andet er at jeg grinede højt, da Kim og Donald af FOX News (af alle!) blev omtalt som "de to diktatorer" :klap:

Den brøler er så fantastisk på så uendeligt mange niveauer.
3
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 11. jun 2018, 16:01

catnip skrev:Noget helt andet er at jeg grinede højt, da Kim og Donald af FOX News (af alle!) blev omtalt som "de to diktatorer" :klap:

Den brøler er så fantastisk på så uendeligt mange niveauer.


Jepper. Det er måske et freudiansk slip ? :wacko:
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 11. jun 2018, 18:22

Wizzze skrev:Balladen med Canada og Trudeau handler ikke om handel eller toldsatser, det handler om image, noget både Trump og hans inderkreds har bekræftet. Præsidenten er ret ensporet i sin tankegang, og lige nu er hans fokus udelukkende på Nordkorea mødet, og at fremstå magtfuld og "in control".
Så skal Trudeau og EU ikke komme og "nedgøre" Trump med afgifter og sige han er forkert på dem. I Trumps verden er det at tabe ansigt, og blive peget fingre ad, det samme som et angreb, og noget han tager meget personligt, det har vi set igen og igen. Så alt det her handler om ego ikke økonomi.





Spændende rådgivere :tie:


Så vær venlig at nævne blot en enkelt statsleder der er ligeglad med at blive snigløbet og peget fingre af uden at tage det personligt, og ovenikøbet efter han har forladt fællesmødet.
Det har ikke en skid med ego at gøre, men derimod en amatøragtig fadæse af forhandlingslederen Justin T.
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 11. jun 2018, 18:36

Conway skrev:
Wizzze skrev:Balladen med Canada og Trudeau handler ikke om handel eller toldsatser, det handler om image, noget både Trump og hans inderkreds har bekræftet. Præsidenten er ret ensporet i sin tankegang, og lige nu er hans fokus udelukkende på Nordkorea mødet, og at fremstå magtfuld og "in control".
Så skal Trudeau og EU ikke komme og "nedgøre" Trump med afgifter og sige han er forkert på dem. I Trumps verden er det at tabe ansigt, og blive peget fingre ad, det samme som et angreb, og noget han tager meget personligt, det har vi set igen og igen. Så alt det her handler om ego ikke økonomi.





Spændende rådgivere :tie:


Så vær venlig at nævne blot en enkelt statsleder der er ligeglad med at blive snigløbet og peget fingre af uden at tage det personligt, og ovenikøbet efter han har forladt fællesmødet.
Det har ikke en skid med ego at gøre, men derimod en amatøragtig fadæse af forhandlingslederen Justin T.


Men han er jo ikke blevet snigløbet, Trudeau og EU lederne har igen og igen fortalt ham at hvis han holder fast i de nye afgifter, så holder de også fast i afgifter mod USA. De håber at det ikke bliver nødvendigt og at man kan forhandle i WTO regi, men det kræver jo at USA ændre kurs og det ønsker han ikke, for man indrømmer ikke fejl, og man lytter ikke, når man er Trump. De andre ledere håbede at de var nået ind til Trump, da han gik med til den fælles udtalelse, men nej Trump hoppede, fordi Trudeau sagde det han hele tiden har sagt :stoned:
1
Do as I say! :whip:
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 11. jun 2018, 19:07

Seladon skrev:I en artiklel fra 2014 men findes en god forklaring på forskellen mellem EU og USA , når det kommer til fødevaresikkerhed og krav til kvalitet.
her er et uddrag , så Conway kan læse :D :D :D

Ved fjerkrækød har USA hidtil stået over for
restriktioner på eksport af klorbehandlet kød til EU,
men hvis denne begrænsning blev ophævet, kunne
de europæiske fjerkræproducenter imødese, at amerikansk
fjerkrækød til en værdi på op til 300 mio. $
(ca. 1,7 mia. kr.) kommer ind på markedet i EU.
Hvis der ikke bliver enighed om reglerne som en
del af aftalen, vil landmændene i EU være dårligere
stillet, da de har flere restriktioner end de amerikanske
landmænd omkring emner som dyrevelfærd,
bioteknologi, brug af kemi
ske stoffer og miljø.
Men hvis der sker en lovgivningsmæssig konvergens,
kan det resultere i, at EU's internationalt
anerkendte høje standarder sænkes.

Dette kunne underminere de grundlæggende
EU-normer for forbrugerbeskyttelse, fødevaresikkerhed
og miljøbeskyttelse, siger rapporten.

Farmers Weekly / jnl



Ja ja Seladon bare hæng i med din fødevaresikkerhed og GMO produkter mens jeg fortsætter med handelskrigen.

USA eksporterer for 256 mia.euro årligt til EU.
EU eksporterer for 375 mia.euro årligt til USA.

USA har dermed et handelsunderskud med EU på 120 mia.euro så forklar venligst hvorfor det er Trump der er skurken ?
Iøvrigt er Trump ikke den første der er sur over forskellen.
Bush truede i 2003 med at pålægge EU en straftold på 30% hvis ikke der blev rettet op på misforholdet, men denne handelskrig blev afværget uden dog at ændre på misforholdet.
Jeg forstår til fulde hvorfor Trump er træt af at denne uretfærdige forskel :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. jun 2018, 19:37

Wizzze skrev:Men han er jo ikke blevet snigløbet, Trudeau og EU lederne har igen og igen fortalt ham at hvis han holder fast i de nye afgifter, så holder de også fast i afgifter mod USA. De håber at det ikke bliver nødvendigt og at man kan forhandle i WTO regi, men det kræver jo at USA ændre kurs og det ønsker han ikke, for man indrømmer ikke fejl, og man lytter ikke, når man er Trump. De andre ledere håbede at de var nået ind til Trump, da han gik med til den fælles udtalelse, men nej Trump hoppede, fordi Trudeau sagde det han hele tiden har sagt :stoned:

Trump kan og vil ikke høre på andre, når de taler ham imod. Der er kun en vej frem, det er Trump's vej. Så når de backstabber manden ved en konference afslutning og forklarer sig som Trudeeau har gjort, så kan man kun forvente man trumpes af det.

If you can't Trump it, you can only dump it :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 11. jun 2018, 19:58

Screenshot-2018-6-11.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 11. jun 2018, 20:22

dgd2007 skrev:
Screenshot-2018-6-11.png


:D :D :D Putin har et fast greb om nogle små nødder.

Jeg kan dog bedst lide Shizo Abes ansigts udtryk. Det er lige før har råber : "Beam me up Scotty. It's too embarassing."
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"