Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 11. jun 2018, 20:59

Conway skrev:
Seladon skrev:I en artiklel fra 2014 men findes en god forklaring på forskellen mellem EU og USA , når det kommer til fødevaresikkerhed og krav til kvalitet.
her er et uddrag , så Conway kan læse :D :D :D



Ja ja Seladon bare hæng i med din fødevaresikkerhed og GMO produkter mens jeg fortsætter med handelskrigen.

USA eksporterer for 256 mia.euro årligt til EU.
EU eksporterer for 375 mia.euro årligt til USA.

USA har dermed et handelsunderskud med EU på 120 mia.euro så forklar venligst hvorfor det er Trump der er skurken ?
Iøvrigt er Trump ikke den første der er sur over forskellen.
Bush truede i 2003 med at pålægge EU en straftold på 30% hvis ikke der blev rettet op på misforholdet, men denne handelskrig blev afværget uden dog at ændre på misforholdet.
Jeg forstår til fulde hvorfor Trump er træt af at denne uretfærdige forskel :gruble:


Den orange græskar kan godt begynde at styre sig, for EU kan ikke gøre for at USA underpræsterer på det europæiske fødevaremarket.

Her på det gamle kontinent er der et ønske om at købe oksekød opfostret uden hormoner og kyllingekød der ikke er desinficeret i klor.
Med undtagelse af vine fra Californien, kan jeg ikke komme i tanker om nogle amerikanske produkter, som er specielt efterspurgte.
Måske mæsker du dig i Donkin Donuts og Haagen Dasz is? velbekomme, men du er ret alene med dine præferencer. :)
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 11. jun 2018, 21:01

dgd2007 skrev:
Screenshot-2018-6-11.png



Eller hvad med denne her !

Vi er på skideren Donald - giv os en chance til :D :fløjt:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 11. jun 2018, 21:05

Seladon skrev:
Conway skrev:
Seladon skrev:I en artiklel fra 2014 men findes en god forklaring på forskellen mellem EU og USA , når det kommer til fødevaresikkerhed og krav til kvalitet.
her er et uddrag , så Conway kan læse :D :D :D



Ja ja Seladon bare hæng i med din fødevaresikkerhed og GMO produkter mens jeg fortsætter med handelskrigen.

USA eksporterer for 256 mia.euro årligt til EU.
EU eksporterer for 375 mia.euro årligt til USA.

USA har dermed et handelsunderskud med EU på 120 mia.euro så forklar venligst hvorfor det er Trump der er skurken ?
Iøvrigt er Trump ikke den første der er sur over forskellen.
Bush truede i 2003 med at pålægge EU en straftold på 30% hvis ikke der blev rettet op på misforholdet, men denne handelskrig blev afværget uden dog at ændre på misforholdet.
Jeg forstår til fulde hvorfor Trump er træt af at denne uretfærdige forskel :gruble:


Den orange græskar kan godt begynde at styre sig, for EU kan ikke gøre for at USA underpræsterer på det europæiske fødevaremarket.

Her på det gamle kontinent er der et ønske om at købe oksekød opfostret uden hormoner og kyllingekød der ikke er desinficeret i klor.
Med undtagelse af vine fra Californien, kan jeg ikke komme i tanker om nogle amerikanske produkter, som er specielt efterspurgte.
Måske mæsker du dig i Donkin Donuts og Haagen Dasz is? velbekomme, men du er ret alene med dine præferencer. :)


Ha ha - underpræsterer Seladon, ja men så er der jo også al mulig grund til at underpræstere på importen fra EU - ik' ;)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 11. jun 2018, 21:21

Falstria skrev:Jeg tror det er handler om kål.


Ja. Merkel, ligner en der gerne ville gøre kål på Trump.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 12. jun 2018, 00:48

Wizzze skrev:[...]

[...]

Kudlow er lige blevet indlagt efter et hjerteanfald (ifølge Trump).
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 12. jun 2018, 05:50

dgd2007 skrev:
Wizzze skrev:[...]

[...]

Kudlow er lige blevet indlagt efter et hjerteanfald (ifølge Trump).


https://edition.cnn.com/2018/06/11/poli ... index.html

Pas på med for meget ophidselse :panik:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 12. jun 2018, 06:02

Falstria skrev:Jeg tror det er handler om kål.


Præcis. Et gammelt græskar har slået en rådden kålprut.
:badr:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 12. jun 2018, 16:11

Trump og Kim har haft møde, lad os håbe det er starten på noget nyt, og afspænding på den koreanske halvø, og forbedringer for nordkoreanerne.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad Fox News, de talende hoveder og republikanerne ville sige, hvis det var Obama der vendte hjem fra topmøde, med den aftale Trump nu har underskrevet :gruble:

Når man ser på f.eks. Iran aftalen, som jo er the worst deal ever, så havde den jo meget mere specifikke mål, reduktion, overvågning, inspektion og tidshorisont. Mens aftalen med Kim er ukonkret, ikke har en tidshorisont, ikke har inspektion og overvågning mv. Men den vil sikkert blive rost til skyerne når Fox rigtig går i gang.
Lad os håbe rosen viser sig berettiget, men det bliver spændende at kigge tilbage om 6-12mdr.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 12. jun 2018, 17:42

Wizzze skrev:Trump og Kim har haft møde, lad os håbe det er starten på noget nyt, og afspænding på den koreanske halvø, og forbedringer for nordkoreanerne.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad Fox News, de talende hoveder og republikanerne ville sige, hvis det var Obama der vendte hjem fra topmøde, med den aftale Trump nu har underskrevet :gruble:

Når man ser på f.eks. Iran aftalen, som jo er the worst deal ever, så havde den jo meget mere specifikke mål, reduktion, overvågning, inspektion og tidshorisont. Mens aftalen med Kim er ukonkret, ikke har en tidshorisont, ikke har inspektion og overvågning mv. Men den vil sikkert blive rost til skyerne når Fox rigtig går i gang.
Lad os håbe rosen viser sig berettiget, men det bliver spændende at kigge tilbage om 6-12mdr.


Det lyder umiddelbart som flommefede fromme hensigtserklæringer a la 'fred på jorden' og 'vi arbejder hen mod fjernelsen af atomvåben' (men ikke i USA) etc. etc.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 12. jun 2018, 18:22

paint skrev:
Wizzze skrev:Trump og Kim har haft møde, lad os håbe det er starten på noget nyt, og afspænding på den koreanske halvø, og forbedringer for nordkoreanerne.(...)


Det lyder umiddelbart som flommefede fromme hensigtserklæringer a la 'fred på jorden' og 'vi arbejder hen mod fjernelsen af atomvåben' (men ikke i USA) etc. etc.

Come on. Det er en fantastisk achievement at have fået dette møde og fået Nord-Korea i tale. Enhver anden præsident var blevet rost til skyerne. Jeg tror selv at det netop fordi Trump er så ... utraditionel, at det har kunne ladet sig gøre. Og "flommefede fromme hensigtserklæringer" er vildt meget bedre end "jeg bomber Guam".
2
#Klimatosse
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 12. jun 2018, 18:50

Aftalen er indholdsløs. Varm luft. Men de har hygget sig , spist lækker mad og snakket sammen. Pressen fik taget masser af billeder. Fantastisk spild af tid. Men simple people er begejstrede, ikk' oss?
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 12. jun 2018, 18:54

Seladon skrev:Aftalen er indholdsløs. Varm luft. Men de har hygget sig , spist lækker mad og snakket sammen. Pressen fik taget masser af billeder. Fantastisk spild af tid. Men simple people er begejstrede, ikk' oss?

Jojo, men de har mødtes. Og har lavet de rigtige hensigtserklæringer. Verden er et (lidt) mere sikkert sted. Hvorfor kan vi ikke være glade for det?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 12. jun 2018, 19:11

FruitFly skrev:
Seladon skrev:Aftalen er indholdsløs. Varm luft. Men de har hygget sig , spist lækker mad og snakket sammen. Pressen fik taget masser af billeder. Fantastisk spild af tid. Men simple people er begejstrede, ikk' oss?

Jojo, men de har mødtes. Og har lavet de rigtige hensigtserklæringer. Verden er et (lidt) mere sikkert sted. Hvorfor kan vi ikke være glade for det?


Det er vi skam også, vi vil bare gerne se lidt mere faktisk / praktisk fremskridt inden vi bøjer os i støvet. Men lad os da håbe dette er starten på en rejse mod bedre ting og tider :kryds:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 12. jun 2018, 19:11

They say the Road to hell is paved with good intentions.

Jeg vil ikke spolere din glæde Fruitfly, glæd du dig bare, men jeg tilhører en generation som har opdaget at masser af hensigtserklæringer ikke var det papir værd, de var skrevet på. Deja vu.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 12. jun 2018, 20:18

Jeg er skam ikke overrasket over denne sides reaktion på mødet med Kim Jung.
Hvad nogle nok glemmer er at tommelskrue strategi og ultimative krav overfor en 60 år gl. fjende havde givet den modsatte effekt og medført yderligere 60 års fjendskab.
En hensigtserklæring er skam en god start når vi taler asiatiske lande.
Kina følger nøje med og må være tilfredse med udfaldet og måden det foregik på og denne mødestrategi er jeg sikker på at Trump har undersøgt inden han tog afsted.
En anden ting er betydningen for både nord og syd Korea der pludselig kan håbe på en normalisering.
Kim Jung ved bedre end nogen anden at bolden ligger hos ham og jeg tvivler ikke et sekund på at hensigtserklæringen vil blive fulgt op af handling fra begge parter.
Det mest spændende bliver hvad det første udspil kommer til at dreje sig om.
Jeg synes at Trump klarede det præcis så godt som man kunne forvente af enhver am. præsident og glem ikke at den hårde retorik i starten tilsyneladende var hvad der skulle til for at få Kim Jung ud af busken :-)
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"