Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2018, 13:18

KIM K skrev:Jo men det skyldes vel bare at du ikke ønsker folk placeret på betydningsfulde poster med anden politisk observans end din egen, i og for sig meget forståeligt, men det diskvalificerer jo ikke manden til embedet.
[...]

Lige på det punkt er jeg dog enig med Paint. Man bør ikke have folk med en ekstrem poiltisk agenda siddende i Højesteret. Tænk hvis det var herhjemme og en mulig højesteretsdommer sad med fråde om munden og karakterisere de borgerlige eller socialdemokraterne som generelt uverderhæftige og skurkagtige. Det ville jo aldrig blive accepteret.

Men spændende at se hvad der nu sker. Et tværpolitisk initiativ i går fik jo i sidste øjeblik gennemtrumfet at FBI rent faktisk kigger på det. Dog kun i en uge.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14622

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. sep 2018, 13:22

paint skrev:Jeg hader at sige det, måske i sær fordi jeg på ingen måde deler hverken Kavanaughs, republikanerne eller Trumps synspunkter - men denne sag er langt ude på overdrevet.
På den éne side, har vi en kvinde, der som 15'-årig mener sig udsat for grove tilnærmelser fra en 17-årig fyr til en gymnasiefest. På den anden side, en mand med en pletfri fortid som dommer, som hvis man bliver fravalgt, får ødelagt både sit eget og hans families liv. Det er ikke kun ham, der rammes, men hans kone og børn, skal også leve med konsekvenserne.

For det første mangler der proportionalitet. For det andet hviler det på en påstand, som ikke kan bevises. For det tredje og måske vigtigste, er sagen blevet en led i et politisk spil, mere end det egentlig handler om selve sagen.

Efter min mening, kan man ikke komme 35 år efter og smadre en persons liv pga noget som man mener at have oplevet for oplevet for 35 år siden.

Kvinden skulle, for så vidt som det er rigtigt, have fået sine forældre til at anmelde sagen dengang den fandt sted. Havde han fået en straf for det, ville han aldrig være blevet dommer (som han er nu). Og sagen ville aldrig være opstået.


Jeg vil anbefale at du ser The Hunting Ground. Måske den kan åbne dine øjne for hvilke udfordringer man har som ung kvinde, der ønsker at melde en voldtægt/voldtægtsforsøg.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf landsbytossen » 3. nov 2018, 17:36

Kan I huske, da I gjorde nar af Trump, fordi han nævnte et land, som ikke eksisterer.

Nu har Pernille Skipper lavet det samme og endda med præcis samme land. 2 gange sagde hun Nambia. Kun fordi journalisten rettede hende og sagde Namibia blev det ikke 3. 4. og 5. gang.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 3. nov 2018, 17:42

landsbytossen skrev:Kan I huske, da I gjorde nar af Trump, fordi han nævnte et land, som ikke eksisterer.

Nu har Pernille Skipper lavet det samme og endda med præcis samme land. 2 gange sagde hun Nambia. Kun fordi journalisten rettede hende og sagde Namibia blev det ikke 3. 4. og 5. gang.

Jeg er heller ikke sikker på at jeg ville endorse PS som præsident i USA - og nok ikke engang som statsminsiter i DK. :lol:

Men bortset fra det, virker hun da ret intellektuel, så jeg ville faktisk have troet hun havde styr på sådan noget.
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 4. nov 2018, 08:35

landsbytossen skrev:Kan I huske, da I gjorde nar af Trump, fordi han nævnte et land, som ikke eksisterer.

Nu har Pernille Skipper lavet det samme og endda med præcis samme land. 2 gange sagde hun Nambia. Kun fordi journalisten rettede hende og sagde Namibia blev det ikke 3. 4. og 5. gang.

:lol:

Det er ikke fikst. Hvor meget stab har hun til at hjælpe sig med den slags?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 4. nov 2018, 08:52

Namibia grænser op til Zambia. Dét ville jeg nok have brugt som undskyldning ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24983
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 4. nov 2018, 09:05

paint skrev:Namibia grænser op til Zambia. Dét ville jeg nok have brugt som undskyldning ;)


Kun fordi man har "snydt" med kortet for at give adgang til Zambezi floden. Naturligt burde Namibia stoppe ved Okavango floden. Men ja pinligt så dårlige politikere er til geografi og verden omkring sig.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 4. nov 2018, 09:23

Wizzze skrev:
paint skrev:Namibia grænser op til Zambia. Dét ville jeg nok have brugt som undskyldning ;)


Kun fordi man har "snydt" med kortet for at give adgang til Zambezi floden. Naturligt burde Namibia stoppe ved Okavango floden. Men ja pinligt så dårlige politikere er til geografi og verden omkring sig.


Jeg synes nu heller ikke, at min hurtigt fabrikerede undskyldning, var ret meget bedre end politikernes geografikundskaber :P
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf annellaII » 4. nov 2018, 10:19

landsbytossen skrev:Kan I huske, da I gjorde nar af Trump, fordi han nævnte et land, som ikke eksisterer.


Det kan jeg nu ikke huske, men Trump roder noget rundt i geografien, som da han i valgkampen i en tale herunder om Europa i Atlanta siger "Belgien er
en smuk by med interessante bygninger, jeg har været der engang for mange år siden".

På twitter skrev han bl.a.: En mand blev skudt på en politistation i Paris, Tyskland er et totalt kaos med mange forbrydelser.

Jooo der bliver gjort nar af Trump i tyske debatter.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf landsbytossen » 4. nov 2018, 10:54

FruitFly skrev:
landsbytossen skrev:Kan I huske, da I gjorde nar af Trump, fordi han nævnte et land, som ikke eksisterer.

Nu har Pernille Skipper lavet det samme og endda med præcis samme land. 2 gange sagde hun Nambia. Kun fordi journalisten rettede hende og sagde Namibia blev det ikke 3. 4. og 5. gang.

:lol:

Det er ikke fikst. Hvor meget stab har hun til at hjælpe sig med den slags?

I et live interview er hun alene. Jeg betragter det som en dum talefejl, vi alle kan lave, inkl. præsidenter og partiledere med en lille statsminister i maven.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf landsbytossen » 4. nov 2018, 11:02

annellaII skrev:
landsbytossen skrev:Kan I huske, da I gjorde nar af Trump, fordi han nævnte et land, som ikke eksisterer.


Det kan jeg nu ikke huske, men Trump roder noget rundt i geografien, som da han i valgkampen i en tale herunder om Europa i Atlanta siger "Belgien er
en smuk by med interessante bygninger, jeg har været der engang for mange år siden".

På twitter skrev han bl.a.: En mand blev skudt på en politistation i Paris, Tyskland er et totalt kaos med mange forbrydelser.

Jooo der bliver gjort nar af Trump i tyske debatter.

Han burde have tjek på det, når det er en tale. Men han er ikke den eneste amerikaner, der har svært ved at placere byer i korrekte lande i Europa. Ligesom europæere kan have svært ved at placere amerikanske byer i de korrekte stater.

Jeg ved ikke, hvorfor jeg kan huske det, men jeg ved, at Memphis er i Tennessee.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf annellaII » 4. nov 2018, 13:18

landsbytossen skrev:
annellaII skrev:
landsbytossen skrev:Kan I huske, da I gjorde nar af Trump, fordi han nævnte et land, som ikke eksisterer.


Det kan jeg nu ikke huske, men Trump roder noget rundt i geografien, som da han i valgkampen i en tale herunder om Europa i Atlanta siger "Belgien er
en smuk by med interessante bygninger, jeg har været der engang for mange år siden".

På twitter skrev han bl.a.: En mand blev skudt på en politistation i Paris, Tyskland er et totalt kaos med mange forbrydelser.

Jooo der bliver gjort nar af Trump i tyske debatter.

Han burde have tjek på det, når det er en tale. Men han er ikke den eneste amerikaner, der har svært ved at placere byer i korrekte lande i Europa. Ligesom europæere kan have svært ved at placere amerikanske byer i de korrekte stater.

Jeg ved ikke, hvorfor jeg kan huske det, men jeg ved, at Memphis er i Tennessee.


Måske kan jeg hjælpe dig til at huske, hvorfor du ikke kan huske det :D Memphis Tennessee er en kendt sang af Chuck, og Elvis Presley's Graceland ligger i Memphis Tennessee.
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 4. nov 2018, 14:30

annellaII skrev:Måske kan jeg hjælpe dig til at huske, hvorfor du ikke kan huske det :D Memphis Tennessee er en kendt sang af Chuck, og Elvis Presley's Graceland ligger i Memphis Tennessee.

Ja, der er en del hjælp til byplaceringshuskning at hente i sangskatten:
"It came from Maria, Chicago, Illinois"
"Jojo left his home in Tucson, Arizona"
Osv. :)

Men bortset fra det, burde en mand på Trumps alder kende Namibia - det har været meget meget omtalt fordi det i mange år var besat/styret af Sydafrika.
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2669

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf KIM K » 4. nov 2018, 15:49

Der er også det kendte videoklip fra 2008 hvor Obama under valgkampen til forsamlingen kommer til at udtale han har besøgt 57 delstater.
Og så er der episoden hvor Bush jr. udtaler: ”Afrika er en nation, der er hærget af mange sygdomme”.

De er sgu skægge de politikere :)
Men skal jeg være alvorlig et kort øjeblik, tror jeg i langt de fleste tilfælde der er tale om fortalelser som vi alle begår fra tid til anden, ikke uvidenhed.

Hvis jeg spoler filmen tilbage har jeg i tidens løb flere gange kommet med fortalelser hvor andre er brudt ind og rettet mit vrøvl, det er ikke altid man selv er opmærksom på hvad det er for noget sludder man ved en fejl er kommet til at sige.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 4. nov 2018, 21:19

KIM K skrev:Der er også det kendte videoklip fra 2008 hvor Obama under valgkampen til forsamlingen kommer til at udtale han har besøgt 57 delstater.
Og så er der episoden hvor Bush jr. udtaler: ”Afrika er en nation, der er hærget af mange sygdomme”.

De er sgu skægge de politikere :)
Men skal jeg være alvorlig et kort øjeblik, tror jeg i langt de fleste tilfælde der er tale om fortalelser som vi alle begår fra tid til anden, ikke uvidenhed.

Hvis jeg spoler filmen tilbage har jeg i tidens løb flere gange kommet med fortalelser hvor andre er brudt ind og rettet mit vrøvl, det er ikke altid man selv er opmærksom på hvad det er for noget sludder man ved en fejl er kommet til at sige.

Det er rigtigt nok - men nogle gange er der altså også en god portion uvidenhed involveret.
Med George Juniorbush var der jo en del kritik under valgkampen af at han ikke vidste hvem lederne af forskellige vigtige lande i verden var, men det blev jo fejet til side med henvisning til at amerikanerne heller ville have en til præsident som de kunne forestille sig at drikke en øl sammen med, end en der havde forstand på sagerne.

Men nogke gange har det betydning om man har lidt indsigt. Hans værste var ikke småfortalelser, men at han da han startede Irak-krigen, erklærede at det var "et korstog". Selvfølgelig er børn af hans generation vokset op med historier om Richard Løvehjerte og andre heltemodige korsfarere, og "korstog" i Vesten bliver også brugt om hvad som helst man med ildhu kaster sig ud i i en retfærdig sags tjeneste. Men man kan jo med et minimum af åndelig anstrengelse regne ud at araberne er vokset op med en helt anden fortælling om korsfarerne der invaderede deres land og myrdede til højre og venstre for mange år siden. :fløjt:

Disclaimer: Ok, det værste var måske ikke at han sagde det, men at han sgtartede krigen in the first place. Men nu snakkede vi jo om fortalelser. :)
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"