Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 37
Likede indlæg: 1097

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 10:35

Conway skrev:
dgd2007 skrev:Trump har nu efter en uges famlen officielt erklæret, at han er modstander af konetævning.

Galskaben vil ingen ende tage.
Snart vil alverdens koner stå frem og anklage sine mænd fordi han gav hende et klask i røven da hun skyggede for fjernsynet,
eller fordi han kastede hende af under hyrdetimen, eller fordi han tabte hende over dørtrinet da de blev gift, eller noget :fløjt:

Det synes jeg ikke man kan udlede.

Det her handler om man åbenbart ikke kan blive sikkerhedsclearet i Det Hvide Hus, hvis der ligger "credible" voldsanklager (mod ens ægtefælle) i ens fortid. Jeg har ikke set disse voldsanklager og ved ikke hvor "credible" de er, men de er åbenbart alvorlige nok til at FBI ikke ville give manden clearance. Det kan man diskutere. Er de for nidkære i sikkerhedschecket? Eller har han fået midlertidig clearance fordi det netop "kun" er anklager? Det ved jeg ikke.

Hvad Trump angår, så er det da en ikke historie. Selvom han har talt pænt om Mr. Porter, står Trump nu selvfølgelig frem som modstander af ægtefællevold. Ligesom vi alle er. Trump selv har næppe været involveret i sikkerhedschecket, så han står i en åndsvag situation her. En mand han har stolet på har "lig i lasten", og det er selvfølgelig trist for Trump. Og medierne kræver jo at han tilkendegiver at hans støtte til Porter selvfølgelig ikke udstrækker sig til evt. hustruvold.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 339
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11147

Indlægaf Hunkat » 15. feb 2018, 10:38

Jeg synes godt nok også den er liiiige tynd nok, den historie.

"En af dine medarbejdere skal i retten for vold. Går du ind for vold?"
Ej men det svarer jo til at LLR skal ud og sige at han selvfølgelig ikke selv tager kokain. Det er jo fjollet.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 10:40

Den eneste historie, der evt. kan være her er, at FBI ikke har givet ham clearance og han alligevel har haft adgang til fortroligt materiale, som man skal være clearet for at have.

Dét ville være skandaløst, men vi ved ikke om det er sket her.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 841
Likede indlæg: 12059

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 10:45

FruitFly skrev:[...]
Det her handler om man åbenbart ikke kan blive sikkerhedsclearet i Det Hvide Hus, hvis der ligger "credible" voldsanklager (mod ens ægtefælle) i ens fortid. Jeg har ikke set disse voldsanklager og ved ikke hvor "credible" de er, men de er åbenbart alvorlige nok til at FBI ikke ville give manden clearance. Det kan man diskutere. Er de for nidkære i sikkerhedschecket? Eller har han fået midlertidig clearance fordi det netop "kun" er anklager? Det ved jeg ikke.
[...]

FBI's tjek er ikke moralsk - det er rent praktisk. Fx om den pågældende har noget i sin fortid eller nutid, der kan bruges til afpresning.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 10:51

Hunkat skrev:Jeg synes godt nok også den er liiiige tynd nok, den historie.

Ej men det svarer jo til at LLR skal ud og sige at han selvfølgelig ikke selv tager kokain. Det er jo fjollet.

Ikke hvis man har fulgt sagen dag for dag.
Trump har først kommet med alle mulige udmeldinger, om at han var en dejlig mand, og det var synd at sådan nogle anklager skulle ødelægge en persons karriere. Og ikke et ord af fordømmelse af hustruvold eller sympati med de pågældende damer, der havde fået tæv. Derfor har hans folk formentlig presset ham til at sidde og mumle, at han er "modstander af hustruvold" ("opposed to" - det var hans egen formulering).

Han har også hver gang, der har været noget, fremstillet den anklagede som offeret: Roger Ailes og ham den anden fra Fox News, som jeg ikke kan huske, hvad hedder, og ham den tovlige fra Alabama. Så det har formenlig været en stor overvindelse for ham at sige det.
Senest rettet af dgd2007 15. feb 2018, 10:53, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 10:53

dgd2007 skrev:
Hunkat skrev:Jeg synes godt nok også den er liiiige tynd nok, den historie.

Ikke hvis man har fulgt sagen dag for dag.
Trump har først kommet med alle mulige udmeldinger, om at han var en dejlig mand, og det var synd at sådan nogle anklager skulle ødelægge en persons karriere. Og ikke et ord af fordømmelse af hustruvold eller sympati med de pågældende damer, der havde fået tæv. Derfor har hans folk formentlig presset ham til at sidde og mumle, at han er "modstander af hustruvold" ("opposed to" - det var hans egen formulering).

Ja, det burde ikke have taget så lang tid for at ham at komme med den melding, men det er jo Trump. Det er en lille-bitte historie.
Senest rettet af FruitFly 15. feb 2018, 10:55, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 10:54

dgd2007 skrev:
FruitFly skrev:[...]
[...]

FBI's tjek er ikke moralsk - det er rent praktisk. Fx om den pågældende har noget i sin fortid eller nutid, der kan bruges til afpresning.

Jeg har intet at indvende imod FBI's check. Jeg indvender alene imod Conway's kommentar som er irrelevant i forhold til denne historie og måske det skulle forestille en kommentar imod FBI checket?
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 10:56

FruitFly skrev:Ja, det burde ikke have taget så lang tid for at ham at komme med den melding, men det er jo Trump. Det er en lille-bitte historie.

Arj, jeg synes nu ikke den er så lille. Og jeg bryder mig bestemt ikke om det der "herregud, det er jo Trump" - mens han systematisk nedbryder al respekt.
0
Conway
Bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 11:07

FruitFly skrev:
Conway skrev:
dgd2007 skrev:Trump har nu efter en uges famlen officielt erklæret, at han er modstander af konetævning.

Galskaben vil ingen ende tage.
Snart vil alverdens koner stå frem og anklage sine mænd fordi han gav hende et klask i røven da hun skyggede for fjernsynet,
eller fordi han kastede hende af under hyrdetimen, eller fordi han tabte hende over dørtrinet da de blev gift, eller noget :fløjt:

Det synes jeg ikke man kan udlede.

Hvad Trump angår, så er det da en ikke historie. Selvom han har talt pænt om Mr. Porter, står Trump nu selvfølgelig frem som modstander af ægtefællevold. Ligesom vi alle er. Trump selv har næppe været involveret i sikkerhedschecket, så han står i en åndsvag situation her. En mand han har stolet på har "lig i lasten", og det er selvfølgelig trist for Trump. Og medierne kræver jo at han tilkendegiver at hans støtte til Porter selvfølgelig ikke udstrækker sig til evt. hustruvold.

Jeg er skam enig med dig FruitFly, men det er som om alting escalerer ovenpå MeeToo bevægelsen.
Alting skal beklages, undskyldes og tages afstand fra pt. og det er sku til at få lange "løg" af :D
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 11:16

dgd2007 skrev:
FruitFly skrev:Ja, det burde ikke have taget så lang tid for at ham at komme med den melding, men det er jo Trump. Det er en lille-bitte historie.

Arj, jeg synes nu ikke den er så lille. Og jeg bryder mig bestemt ikke om det der "herregud, det er jo Trump" - mens han systematisk nedbryder al respekt.

Det forstår jeg godt. Men man bliver jo træt når man hele tiden skal forarges.
0
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 11:17

dgd2007 skrev:

Måske du skulle vende den om og se det fra Trump's side - herregud han kender jo knap nok manden så hvorfor skal han overhovedet forholde sig til mandens forhistorie ? :gruble:
0
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 15. feb 2018, 11:20

Conway skrev:Jeg er skam enig med dig FruitFly, men det er som om alting escalerer ovenpå MeeToo bevægelsen.
Alting skal beklages, undskyldes og tages afstand fra pt. og det er sku til at få lange "løg" af :D

Her er det dig, der eskalerer, men jo, jeg er enig så langt at der er et højt niveau af hysteri (no pun intended) omkring overgreb i øjeblikket og det svært at få nuancerne frem. Her er noget, der måske hjælpe (klik ikke, hvis Bill Maher ikke er din kop te, men hans gæst her er virkelig god):
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 12:47

Conway skrev:Måske du skulle vende den om og se det fra Trump's side - herregud han kender jo knap nok manden så hvorfor skal han overhovedet forholde sig til mandens forhistorie ? :gruble:

Det må du jo spørge ham om. Det var ham selv, der først var ude at sige, at det var synd for sådan en dejlig mand at skulle have sin karriere ødelagt af sådan noget. :genert:
0
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 13:19

dgd2007 skrev:
Conway skrev:Måske du skulle vende den om og se det fra Trump's side - herregud han kender jo knap nok manden så hvorfor skal han overhovedet forholde sig til mandens forhistorie ? :gruble:

Det må du jo spørge ham om. Det var ham selv, der først var ude at sige, at det var synd for sådan en dejlig mand at skulle have sin karriere ødelagt af sådan noget. :genert:

Svarer vel til at jeg synes det er synd at min bedste ven ikke kan få et job fordi han har en plet på straffeattesten :gruble:
Man kan vel godt synes det er synd for folk i nutid uden at forholde sig til deres fortid :)
1
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 15. feb 2018, 13:21

Conway skrev:
dgd2007 skrev:

Svarer vel til at jeg synes det er synd at min bedste ven ikke kan få et job fordi han har en plet på straffeattesten :gruble:
Man kan vel godt synes det er synd for folk i nutid uden at forholde sig til deres fortid :)

Er han overhovedet dømt for hustruvold :gruble:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"