Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 838
Likede indlæg: 11993

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 17. feb 2018, 21:29

FruitFly skrev:Ja, det er velkendt og det fortryder han. Men han siger at han var bange for at det ville blive set som om han brugte det føderale magtapparat til at supportere demokraterne. Andre siger at det var fordi han ikke ville de-legitimesere Clinton's "sikre" sejr. Og det er da også tydeligt at demokraterne er all over det her russiske hack EFTER at Trump vandt og SÅ kan det bruges til at kaste tvivl om sejren.
[...]

Harry Reid opfordrede faktisk FBI til at omtale deres undersøgelser af dette - på linje med deres offentliggørelse af genoptagelsen af Clintons emailsag. Men på det tidspunkt tror jeg de fleste (inkl. mig selv) tænkte, at nu rabler det det da for ham. Men han har jo nok vidst noget, vi andre ikke vidste. Han var jo leder af Dem. i Senatet.
0
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 49
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 806

Indlægaf Seladon » 18. feb 2018, 07:44

Hmmm, kan det godt ske at den russiske bjørn har agenter der påvirker medier i andre lande end USA? Også herhjemme?

Det er fakta at russerne har (haft ) en "troldefabrik" i Skt. Petersburg, og jeg synes at det er usandsynligt at de kun har USA som mål. Og jeg tror heller ikke, at det kun var 13 agenter der opererede i USA, det er måske kun toppen af isbjerget, for russerne er ikke amatører, når der kommer til den slags operationer.
0
Murphy's golden law: whoever has the gold makes the law :slem:
Conway
Bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Indlægaf Conway » 20. feb 2018, 18:45

Lidt status over Trump, FBI, Obama, Hillary og Rusland.
Nu er det FBI's tur til at komme i den varme stol:
https://newspeek.us15.list-manage.com/t ... dfed94de34
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 20. feb 2018, 18:51

Seladon skrev:Hmmm, kan det godt ske at den russiske bjørn har agenter der påvirker medier i andre lande end USA? Også herhjemme?

Det er fakta at russerne har (haft ) en "troldefabrik" i Skt. Petersburg, og jeg synes at det er usandsynligt at de kun har USA som mål. Og jeg tror heller ikke, at det kun var 13 agenter der opererede i USA, det er måske kun toppen af isbjerget, for russerne er ikke amatører, når der kommer til den slags operationer.

image.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Seladon

Indlægaf Seladon » 21. feb 2018, 06:03

hæ hæ hæ, den lille dråbe er kun den del, som blev opdaget. :lol:
0
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 21. feb 2018, 08:16

Seladon skrev:hæ hæ hæ, den lille dråbe er kun den del, som blev opdaget. :lol:

Ja måske Seladon, men de har jo haft lang tid til at undersøge :gruble:
0
Brugeravatar
Seladon

Indlægaf Seladon » 21. feb 2018, 09:10

Conway skrev:
Seladon skrev:hæ hæ hæ, den lille dråbe er kun den del, som blev opdaget. :lol:

Ja måske Seladon, men de har jo haft lang tid til at undersøge :gruble:

I min forståelse giver ingen mening kun at sætte 13 mænd på en opgave, der er så omfattende. Det er ikke det som russere er kendt for.
Det er mere under gulvtæppet, det kan man bande på. Men jeg forestiller mig ikke at det er nemt at undersøge sagen, for en del agenter er over alle bjerge nu. :gruble:
0
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 37
Likede indlæg: 1094

Indlægaf FruitFly » 21. feb 2018, 22:38

Conway skrev:Lidt status over Trump, FBI, Obama, Hillary og Rusland.

Come on, Conway, det er eddermame et underlødig link.

De skriver:
"Etablerede medier verden over har i over et år spredt løgne, udokumenterede rygter og ondsindede konspirationer om samarbejde med Putins Rusland imod den politiske ukorrekte præsident Trump.

Men nu har USAs statsanklager Rob Rosenstein efter grundig efterforskning erklæret, at ingen amerikanere – altså heller ikke Donald Trump – har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016.
"

Men det er objektivt set ikke korrekt. Hvad der ER korrekt er at i DENNE ANKLAGE mod de 13 russere der ingen amerikanere indblandet - Rob Rosenstein har ikke sagt en SKID om hvorvidt amerikanere - fra Trumps stab eller ej - ELLERS er indblandet.

Men det er IKKE det de skriver. Du må være lidt mere omhyggelig med dine kilder (sorry).

I call BS.
4
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 838
Likede indlæg: 11993

Indlægaf dgd2007 » 21. feb 2018, 22:43

FruitFly skrev:[...]
Men det er objektivt set ikke korrekt. Hvad der ER korrekt er at i DENNE ANKLAGE mod de 13 russere der ingen amerikanere indblandet - Rob Rosenstein har ikke sagt en SKID om hvorvidt amerikanere - fra Trumps stab eller ej - ELLERS er indblandet.
[...]

Han sagde vist endda, at dette anklageskrift ikke hævdede, at nogen amerikanere "bevidst" havde medvirket ...
0
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 22. feb 2018, 08:12

FruitFly skrev:

De skriver:
"Etablerede medier verden over har i over et år spredt løgne, udokumenterede rygter og ondsindede konspirationer om samarbejde med Putins Rusland imod den politiske ukorrekte præsident Trump.

Men nu har USAs statsanklager Rob Rosenstein efter grundig efterforskning erklæret, at ingen amerikanere – altså heller ikke Donald Trump – har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016.
"

Men det er IKKE det de skriver. Du må være lidt mere omhyggelig med dine kilder (sorry).

I call BS.

Min kilde er skam solid nok, men hvor er din FruitFly ?
Nu har FBI brugt et helt år på at finde beviser - uden held, så indtil videre er min kilde den mest troværdige.
Når han siger ingen amerikanere var indblandet må det vel selvsagt også inkludere Trump's stab "eller hur" ? :)
0
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 22. feb 2018, 09:41

Conway skrev:Nu har FBI brugt et helt år på at finde beviser - uden held, så indtil videre er min kilde den mest troværdige.

Det handler om hvad Rob Rosenstein sagde - og han sagde ikke det din kilde påstår.

Når det er sagt, så har du da helt ret i at der indtil videre ikke er nogen offentlig kendte beviser på at der skulle være amerikanerne indblandet i de russiske aktiviteter på de sociale medier og der er da heller ingen amerikanerne, som er blevet sigtet endnu. Jeg har ikke hørt nogen sige at "ingen amerikanere har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016" - hvordan skulle man også kunne sige det? Hvordan beviser man en negativ?

Men jeg er da med på at det er sagtens kan være at sagen om de russiske aktiviteter på de sociale medier ender her uden nogen amerikanerne bliver sigtet - eller har været indblandet.

Conway skrev:Når han siger ingen amerikanere var indblandet må det vel selvsagt også inkludere Trump's stab "eller hur" ? :)

Helt bestemt!

Jeg er ikke en af dem, der tror at Trump eller hans stab arbejdede sammen med russerne om disse aktiviteter på de sociale medier - det behøver Trump ikke hjælp til ;)

Men jeg er til gengæld bekymret for/interesseret i om hvorvidt Trump eller hans stab arbejdede sammen med russiske agenter om andre ting, f.eks. Clinton's emails eller andre ting (mødet i Trump Tower, Trump Jr's "I love it", sanktionerne/"adoptionerne", Veselnitskaya, etc). Der er stadig meget røg der.

https://www.theguardian.com/us-news/201 ... hael-wolff
https://www.nytimes.com/2018/01/31/us/p ... eller.html
http://www.newsweek.com/russian-lawyer- ... nts-786296
0
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 22. feb 2018, 09:46

Conway skrev:
FruitFly skrev:

De skriver:

"

I call BS.

Vi kan tage denne her (min understregning):
Deputy Attorney General Rod Rosenstein announced Friday the indictment of 13 Russian nationals and entities, accusing them of breaking U.S. laws to interfere with the 2016 presidential election. The defendants, he said, conducted information warfare against the U.S. Twelve of the individual defendants worked at various times for Internet Research Agency, based in St. Petersburg.

They set up a virtual private network in the U.S. - making it appear that the social media accounts they were using were controlled by people in the U.S., Rosenstein told reporters. He said that there's no allegation that any American was knowingly involved in the conspiracy. Nor is there an allegation that the efforts of the defendants affected the outcome of the election. The indictment, he said, is a reminder that "people are not always who they appear to be." The defendants aimed to undermine confidence in our democracy, Rosenstein said.

https://www.cbsnews.com/news/russian-in ... 018-02-16/

Han siger at
"ingen amerikanerne er anklaget for at have været med i denne sammensværgelse".
Det ekstrapolerer din kilde til:
"ingen amerikanere har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016.
3
Brugeravatar
Seladon

Indlægaf Seladon » 22. feb 2018, 11:25

rigtigt, Fruitfly, men vi ved allerede at Conways svage punkt er det at forholde sig kritisk til kilder. :lol:

Anyway, en ny tåbelig ide fra Trump: Lærerne på skoler skal nu bevæbnes og de forventes også af dem at stoppe galninge. Med andre ord skal de stakkels mennesker undervise samt ramme rigtigt hvis det skulle være nødvendigt. Vorherre til hest. Magen til dumhed...

http://metro.co.uk/2018/02/22/trump-con ... g-7332511/
1
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 22. feb 2018, 19:14

FruitFly skrev:
Conway skrev:
FruitFly skrev:

De skriver:

"

I call BS.

Vi kan tage denne her (min understregning):
Deputy Attorney General Rod Rosenstein announced Friday the indictment of 13 Russian nationals and entities, accusing them of breaking U.S. laws to interfere with the 2016 presidential election. The defendants, he said, conducted information warfare against the U.S. Twelve of the individual defendants worked at various times for Internet Research Agency, based in St. Petersburg.

They set up a virtual private network in the U.S. - making it appear that the social media accounts they were using were controlled by people in the U.S., Rosenstein told reporters. He said that there's no allegation that any American was knowingly involved in the conspiracy. Nor is there an allegation that the efforts of the defendants affected the outcome of the election. The indictment, he said, is a reminder that "people are not always who they appear to be." The defendants aimed to undermine confidence in our democracy, Rosenstein said.

https://www.cbsnews.com/news/russian-in ... 018-02-16/

Han siger at
"ingen amerikanerne er anklaget for at have været med i denne sammensværgelse".
Det ekstrapolerer din kilde til:
"ingen amerikanere har været involveret i russiske forsøg på at påvirke det amerikanske demokrati op til valget i 2016.

Vi kan jo også prøve den rigtige oversættelse af ordet "allegation" som er "påstand el. erklæring".
Dermed bliver det til " der er ingen påstande om at nogen amerikaner bevidst "knowingly" var involveret i konspirationen !
Dermed konkluderer jeg at min kilde citerer Rosenstein korrekt :)
0
Conway
Bortvist

Indlægaf Conway » 22. feb 2018, 19:23

Seladon skrev:rigtigt, Fruitfly, men vi ved allerede at Conways svage punkt er det at forholde sig kritisk til kilder. :lol:

Anyway, en ny tåbelig ide fra Trump: Lærerne på skoler skal nu bevæbnes og de forventes også af dem at stoppe galninge. Med andre ord skal de stakkels mennesker undervise samt ramme rigtigt hvis det skulle være nødvendigt. Vorherre til hest. Magen til dumhed...

http://metro.co.uk/2018/02/22/trump-con ... g-7332511/

Omvendt bør du ikke sælge skindet før bjørnen er skudt Seladon. ;)
Iøvrigt et fremragende forslag fra Trump. Jeg gætter på at rigtig mange skoleelevers liv kunne være sparet hvis lærerne var bevæbnet. Forestil dig en sindsforvirret knægt gå bevæbnet ind på en skole, vel vidende at alle lærerne bærer våben.
Jeg tror nok jeg ville tænke mig om en ekstra gang.
Samme ide' kunne med fordel implementeres i mange andre lande og sikkert også snart i Danmark :)
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"