Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 37
Likede indlæg: 1082

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 6. apr 2018, 17:58

Conway skrev:Jeg skal ikke komme nærmere ind på hvordan fanden læser Bibelen, men med de pivåbne grænser hentydes der både til de ydre og indre grænser i EU samt resten af verdens ubevogtede landegrænser der udgør 90% af den samlede grænsestrækning.

Ah ok. Jeg troede det var den "bløde venstresnoede indvandringspolitik" du hentydede til og ikke den manglende grænsebevogtning/mur.
Conway skrev:At krydse disse ubevogtede grænser uden tilladelse betragtes som illegal adgang så der lærte du sku også lidt idag FruitFly :D

Jeg tager smiley'en forpålydende og vælger ikke at blive fornærmet.
Conway skrev:At du ligefrem ønsker nationalstaterne opløst kommer dog bag på mig og det vil jeg da gerne høre grunden til :gruble:

Jeg kan ikke længere se hvad pointen med nationalstaterne er. Hvorfor skal de grænser nogen krigsvindere engang i syttenhundredehvidkål slog på et kort betyde noget for hvem, der skal bestemme over mig i dag? Jeg føler ikke noget særligt stærkt tilhørsforhold til "danskere" som sådan. Hvorfor skulle jeg det? Fordi vi - og vore forfædre - til tilfældigvis blev spyttet ud på denne lille plet jord?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 10
Likede indlæg: 779

Indlægaf DenBruneMunk » 11. apr 2018, 12:57

Er det nu vi skal væbne os imod en 3. verdenskrig, som Trump får sat igang mod Rusland.

Når først Russere skyder missiler ned fra USA, så er der vel ikke langt imellem det? Ikke at glemme gengældelse for det andet angreb mod Israel for at bombe en lufthavn et sted som vist ikke er snakket meget om siden?

Skal vi danskere nu begynde at lære russisk meget hurtigt? :)
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 337
Likede indlæg: 13844

Indlægaf paint » 11. apr 2018, 13:05

Det lyder unægteligt ikke særligt beroligende:

"Hvis de amerikanske styrker begynder at affyre missiler mod Syrien, vil russerne skyde dem ned, inden de når deres mål.

Det siger Ruslands ambassadør i Libanon, Alexander Zasypkin, ifølge nyhedsbureauet Reuters til den libanesiske tv-kanal al-Manar.

- Hvis der kommer et amerikansk angreb, vil missilerne blive skudt ned - og endda også de steder, hvor de blev affyret fra, siger han."

Det skaber virkelig en 'Cubakrise agtig' situation for Trump- På den ene side, har han allerede meldt ud, at der vil komme et angreb. På den anden, vil en konfrontation med Rusland, være en hårrejsende affære.

Der er meldt ud, at flyvning med passagerfly frarådes i det østlige Middelhav (især i luftrummet over Cypern).

"Eurocontrol, der er den europæiske organisation for luftfartens sikkerhed, advarer luftfartsselskaber om at udvise særlig forsigtighed under flyvninger over den østlige del af Middelhavet.

Årsagen er et muligt luftangreb mod Syrien inden for de kommende 72 timer.

Eurocontrol oplyser, at der kan komme et missilangreb i perioden, og at det kan forstyrre flyenes navigationssystemer
."
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 10
Likede indlæg: 779

Indlægaf DenBruneMunk » 11. apr 2018, 13:21

Donald Trump meddelte mandag, at han inden for 48 timer ville komme med "et kraftig modsvar" på angrebet i Douma.

Holder dette, så må angrebet være lige om hjørnet, nok mens vi andre er på vej i seng og det er aften i USA.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 824
Likede indlæg: 11748

Indlægaf dgd2007 » 11. apr 2018, 13:25

Plus en ekstra tweet om, at det hele er demokraternes skyld og den forfærdelige Mueller og Justitsministeriet og alle de andre korrupte demokrater. Det virker som om havelågen er røget helt af nu. :kryds:
1
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 11. apr 2018, 13:31

Nyeste tweet

"Donald J. Trump
‏Verificeret konto @realDonaldTrump

Russia vows to shoot down any and all missiles fired at Syria. Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and “smart!” You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it!"

12.57 - 11. apr. 2018
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
catnip
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1757

Indlægaf catnip » 11. apr 2018, 14:33

Jeg håber virkelig det er en substansløs eskalering tænkt som afledningsmanøvre fra opmærksomheden der pludselig er blevet omkring hans advokat.
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 11. apr 2018, 14:39

catnip skrev:Jeg håber virkelig det er en substansløs eskalering tænkt som afledningsmanøvre fra opmærksomheden der pludselig er blevet omkring hans advokat.

Hvis ikke det var fordi denne 'afledningsmanøvre', potentielt, kan få langt værre konsekvenser end en advokatundersøgelse, ville jeg nok håbe det samme.
Hverken Putin eller Trump, er personer der kan tåle at tabe ansigt ved at komme med tomme trusler (desværre)
0

Brugeravatar
catnip
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1757

Indlægaf catnip » 11. apr 2018, 14:45

paint skrev:
catnip skrev:Jeg håber virkelig det er en substansløs eskalering tænkt som afledningsmanøvre fra opmærksomheden der pludselig er blevet omkring hans advokat.

Hvis ikke det var fordi denne 'afledningsmanøvre', potentielt, kan få langt værre konsekvenser end en advokatundersøgelse, ville jeg nok håbe det samme.
Hverken Putin eller Trump, er personer der kan tåle at tabe ansigt ved at komme med tomme trusler (desværre)

Nej, det er jo det. Man kan snildt mistænke Trump for ikke at tænke eventuelle tomme trusler helt igennem før han poster dem på Twitter.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2846
Likede indlæg: 18132

Indlægaf Wizzze » 11. apr 2018, 19:22

Paul Ryan genopstiller ikke!!
Han forlader Kongressen efter valget til november :8:

Lige nu er han nummer 2 i "arvefølgen" efter Pence, nu skal republikanerne, både gå til valg uden en formand, kæmpe for et sæde de ellers anså for sikkert, og så står de foran et grimt formandsopgør, der sikkert bliver med en masse knive i ryggen, det var det sidst.

https://edition.cnn.com/2018/04/11/poli ... index.html
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 824
Likede indlæg: 11748

Indlægaf dgd2007 » 14. apr 2018, 01:12

Så skulle et amerikansk (+ britisk og fransk) angreb på Syrien være i gang.
Det vides endnu ikke helt, hvad det går ud på.
0
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 49
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 806

Indlægaf Seladon » 14. apr 2018, 06:48

dgd2007 skrev:Så skulle et amerikansk (+ britisk og fransk) angreb på Syrien være i gang.

det skal aflede opmærksomheden fra en agent Orange fortabt i Stormy Daniels' bryster :D

nu seriøs, det ser ud som om Assad fik et vink med en vognstang.
Lad os hope at han forstår det og ikke bruger giftgas mod civiler fra nu af.
Men den russiske bjørnen sov så godt at den ikke nåede at reagere med andet end udtalelser i medier. Post festum.
0
Murphy's golden law: whoever has the gold makes the law :slem:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2846
Likede indlæg: 18132

Indlægaf Wizzze » 14. apr 2018, 07:18

Seladon skrev:
dgd2007 skrev:Så skulle et amerikansk (+ britisk og fransk) angreb på Syrien være i gang.

det skal aflede opmærksomheden fra en agent Orange fortabt i Stormy Daniels' bryster :D

Men den russiske bjørnen sov så godt at den ikke nåede at reagere med andet end udtalelser i medier. Post festum.

Man valgte mål meget langt væk fra russerne, alligevel blev flere missiler skudt ned af Assads gamle 70-80´er luftforsvar. Så alle kan tale om en succes, russerne "skræmte" vesten væk, Assad mistede ikke noget vigtigt eller led stor skade, US/UK/Frankring kan sige de straffede Assad og alle kan komme videre fra en potentiel krise uden at have tabt ansigt, og uden stormagterne har udvekslet slag.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 49
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 806

Indlægaf Seladon » 14. apr 2018, 07:45

Wizzze skrev:
Seladon skrev:

Man valgte mål meget langt væk fra russerne, alligevel blev flere missiler skudt ned af Assads gamle 70-80´er luftforsvar. Så alle kan tale om en succes, russerne "skræmte" vesten væk, Assad mistede ikke noget vigtigt eller led stor skade, US/UK/Frankring kan sige de straffede Assad og alle kan komme videre fra en potentiel krise uden at have tabt ansigt, og uden stormagterne har udvekslet slag.

Nemlig Wizze, godt set. Alle bevarer ders status quo, inden det næste giftgas angreb :gruble:

jeg tror ikke et millimeter, at Assad fik lært noget som helst, og vil lade være med at bruge sit arsenal af beskidte våben.
1
Murphy's golden law: whoever has the gold makes the law :slem:
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 14. apr 2018, 08:11

Wizzze skrev:
Seladon skrev:

Assad, påstår at Syriens glorværdige og slagkraftige forsvar, skød de fleste krydsermissiler ned. Russerne, oplyser at det var 12, der blev ramt. Der blev sendt ca. 110 missiler. Sandheden er altid det første offer. :fløjt:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"