Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Kort karma: 22
Likede indlæg: 423

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 16. jun 2018, 10:41

Seladon skrev:Ciatater fra geniet, som får amerikanske diplomater til at krumme tæer:
//
Claiming that migration is a huge issue in Europe, he reportedly told Abe: “Shinzo, you don’t have this problem, but I can send you 25 million Mexicans and you’ll be out of office very soon,” a senior European Union official in the meeting in Quebec, told the Journal.

But Trump, who has followed up on his campaign promise to restrict immigration into the U.S., didn't stop there.

During talks about terrorism and Iran, the U.S. president told Macron: “You must know about this, Emmanuel, because all the terrorists are in Paris,” the EU official said.
//

Ha ha - ja sandheden er ilde hørt Seladon :P
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 752
Likede indlæg: 10607

Indlægaf dgd2007 » 16. jun 2018, 11:16

Conway har faktisk ret på ét punkt: Det er lidt synd for Trump at der findes rigtige "mainstream" medier i USA.
Se bare, hvordan topmødet blev dækket i Nordkoreansk tv:

(De to mødes ca. 21 min. inde):
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2646
Likede indlæg: 16641

Indlægaf Wizzze » 16. jun 2018, 13:08

dgd2007 skrev:Conway har faktisk ret på ét punkt: Det er lidt synd for Trump at der findes rigtige "mainstream" medier i USA.
Se bare, hvordan topmødet blev dækket i Nordkoreansk tv:

(De to mødes ca. 21 min. inde):

Lad mig gætte, der er ikke meget Late Night på koreansk TV :D

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 45
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 755

Indlægaf Seladon » 16. jun 2018, 15:48

to diktatorer :klovn: :klovn:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Murphy's golden law: whoever has the gold makes the law :slem:
Brugeravatar
Seladon

Indlægaf Seladon » 17. jun 2018, 05:54

Sand og sandhed.....Og Trumps sandhed, Conway.

Billede

NB. Tegneren ,som fik lavet denne tegning, er lige blevet fyret . :gruble: Sikke et originalt demokrati er Trump era. :shock: :shock:

GMA: "Rob Rogers, an award-winning editorial cartoonist for the Pittsburgh Post-Gazette whose sketches have been critical of President Donald Trump was fired Thursday."
0
Conway

Indlægaf Conway » 17. jun 2018, 19:04

Seladon skrev:Sand og sandhed.....Og Trumps sandhed, Conway.

Billede

NB. Tegneren ,som fik lavet denne tegning, er lige blevet fyret . :gruble: Sikke et originalt demokrati er Trump era. :shock: :shock:

GMA: "Rob Rogers, an award-winning editorial cartoonist for the Pittsburgh Post-Gazette whose sketches have been critical of President Donald Trump was fired Thursday."

Hvor står det skrevet at Trump har noget med fyringen at gøre Seladon ?
0
Brugeravatar
Seladon

Indlægaf Seladon » 17. jun 2018, 21:08

Conway skrev:

Hvad synes du selv Conway? :gisp:
0
Conway

Indlægaf Conway » 17. jun 2018, 23:01

Seladon skrev:
Conway skrev:

Hvad synes du selv Conway? :gisp:

Jeg synes ingenting, jeg spørger bare hvor det står ? Eller er det bare gætværk ?
0
Brugeravatar
Pølsemix
Likede indlæg: 1143

Indlægaf Pølsemix » 18. jun 2018, 06:04

paint skrev:Jeg siger ikke at Rusland, har en hemmelig Masterplan. Det jeg skrev var, at jeg godt kunne have en formodning om, at der eksisterede en Masterplan/strategisk spil, hvori Rusland også er involveret. Dette baserede jeg på, at man - som jeg mener ville være det realistiske, hvis man skulle have forhåbninger til det, ville skulle genoptage sekspartsforhandlingerne, med en aftale på basis af dette. Disse parter er alle, på den éne eller anden måde, involveret/påvirket af konflikten med Nordkorea.

Hvis jeg skulle kaste mig ud i en konspirationsteori (som du nævnte) ville jeg nok tage udgangspunkt i alt, hvad der stikker ud fra normalbilledet mht. Nordkorea.
F.eks ville jeg hæfte mig ved, at Nordkorea, til alles kæmpe overraskelse og helt ud af det blå, pludselig annoncerer at de vil deltage i vinter OL i Sydkorea (på forventet dispensation). Det gør de så, men ikke bare det. De stiller op hånd i hånd med Sydkorea og vandrer, under hele verdenspressens bevågenhed, ind på stadion til Vinter-OL, som et forenet Korea. (ikke et øje er tørt)

Og minsandten om ikke de (Nordkorea) kort efter meddeller, at de gerne vil nedlægge hele deres atomprogram og kort efter, at de også gerne vil mødes med Trump.

Hvorfor dette pludselige kursskifte? Hvem har beordret Nordkorea til at gøre dette (en måned tidligere sendte de missiler ind over Japan) og ikke mindst, hvad vil man opnå med det.
Se DET, ville der kunne komme en rigtig konspirationsteori ud af ;)

Så lad os bare kalde det gætteri, anyway du forholder dig jo ikke rigtig til det der bliver skrevet ;)
0
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 30
Likede indlæg: 916

Indlægaf FruitFly » 18. jun 2018, 07:00

Conway skrev:
Seladon skrev:NB. Tegneren ,som fik lavet denne tegning, er lige blevet fyret . :gruble: Sikke et originalt demokrati er Trump era. :shock: :shock:

Nu er jeg ikke Seladon, men så vidt jeg kan se, står det ingen steder.

Det er dig, der vælger at påstå at Seladon havde skrevet noget om at Trump havde noget med fyringen at gøre. Det skrev Seladon ikke. Seladon skrev: "Sikke et originalt demokrati er Trump era." hvilket i sig selv er vanskeligt at forstå, men som (formentlig) er en kommentar til at fyringen angiveligt skyldes de Trump-tegninger, som tegneren har lavet, og som hans arbejdsgiver angiveligt ikke brød sig om. Altså en kommentar, der der rettet imod at "Tænk, vi har nu et demokrati hvor folk bliver fyret for at gøre ondskabsfuldt grin med præsidenten".

Jeg medgiver gerne at Seladons kommentar ikke er super-klar, men at forsøge at få det til at lyde som om Seladon havde sagt at Trump selv havde noget at gøre med fyringen er enten baseret på forhastet læsning eller uhæderligt.
2
Conway

Indlægaf Conway » 18. jun 2018, 12:56

FruitFly skrev:
Conway skrev:
Seladon skrev:NB. Tegneren ,som fik lavet denne tegning, er lige blevet fyret . :gruble: Sikke et originalt demokrati er Trump era. :shock: :shock:

Nu er jeg ikke Seladon, men så vidt jeg kan se, står det ingen steder.

Det er dig, der vælger at påstå at Seladon havde skrevet noget om at Trump havde noget med fyringen at gøre. Det skrev Seladon ikke. Seladon skrev: "Sikke et originalt demokrati er Trump era." hvilket i sig selv er vanskeligt at forstå, men som (formentlig) er en kommentar til at fyringen angiveligt skyldes de Trump-tegninger, som tegneren har lavet, og som hans arbejdsgiver angiveligt ikke brød sig om. Altså en kommentar, der der rettet imod at "Tænk, vi har nu et demokrati hvor folk bliver fyret for at gøre ondskabsfuldt grin med præsidenten".

Jeg medgiver gerne at Seladons kommentar ikke er super-klar, men at forsøge at få det til at lyde som om Seladon havde sagt at Trump selv havde noget at gøre med fyringen er enten baseret på forhastet læsning eller uhæderligt.

Med tanke på hvilken tråd vi debatterer i er det svært at misforstå hentydningen i Seladons indlæg da han jo ikke just er Pro Trump.
Til sammenligning kan man sige en tegner der gør grin med bøsser og bliver fyret. Er det så bøssernes skyld ?
1
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 18. jun 2018, 17:47

Conway skrev:Med tanke på hvilken tråd vi debatterer i er det svært at misforstå hentydningen i Seladons indlæg da han jo ikke just er Pro Trump.

Du er ikke dum og du ved godt at Seladon IKKE siger - eller antyder - at fyringen er Trumps skyld. Men han antyder bestemt at Trump og kulten omkring ham har gjort noget (usundt) ved det amerikanske demokrati.

Conway skrev:Til sammenligning kan man sige en tegner der gør grin med bøsser og bliver fyret. Er det så bøssernes skyld ?

Den sammenligning er helt hen i vejret, og kan kun give mening, hvis man forestiller sig at "bøsserne" sidder på magten og tager voldsomt på vej når der bliver gjort grin med dem, hvilket får journalister til at tænke sig om to gange. I så tilfælde, så ja, så har bøsserne en del af skylden for at folk ikke tør gøre grin med bøsser.

Eller hvis islamiske terrorister angriber nyhedsmedier og det får nyhedsmedier til at lade være med at trykke anti-muslimske vittighedstegninger, ja så kan man også sige at de islamiske terrorister har en del af skylden for den frygt. Bare sådan lige for at køre det HELT af sporet.
2
Conway

Indlægaf Conway » 18. jun 2018, 19:56

FruitFly skrev:
Conway skrev:Med tanke på hvilken tråd vi debatterer i er det svært at misforstå hentydningen i Seladons indlæg da han jo ikke just er Pro Trump.

Du er ikke dum og du ved godt at Seladon IKKE siger - eller antyder - at fyringen er Trumps skyld. Men han antyder bestemt at Trump og kulten omkring ham har gjort noget (usundt) ved det amerikanske demokrati.

Conway skrev:Til sammenligning kan man sige en tegner der gør grin med bøsser og bliver fyret. Er det så bøssernes skyld ?

Den sammenligning er helt hen i vejret, og kan kun give mening, hvis man forestiller sig at "bøsserne" sidder på magten og tager voldsomt på vej når der bliver gjort grin med dem, hvilket får journalister til at tænke sig om to gange. I så tilfælde, så ja, så har bøsserne en del af skylden for at folk ikke tør gøre grin med bøsser.

Eller hvis islamiske terrorister angriber nyhedsmedier og det får nyhedsmedier til at lade være med at trykke anti-muslimske vittighedstegninger, ja så kan man også sige at de islamiske terrorister har en del af skylden for den frygt. Bare sådan lige for at køre det HELT af sporet.

Hvis man, som mig, IKKE mener at at Trump har gjort noget (usundt) ved det amerikanske demokrati tillader jeg mig stadig at tolke indlægget om fyringen som værende Trump's skyld.
At tegnerens arb.giver måske er Trump fan kan ingen vel laste Trump for og iøvrigt forstår jeg slet ikke hvad demokratiet har med ansættelsesforhold at gøre :gruble:

Hvis du endelig vil diskutere demokratiets tilstand i USA vil jeg henlede din opmærksomhed på den vedvarende hetz mod Trump tilhængere der stadig den dag idag får ødelagt og stjålet deres Trump reklamer !
1
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 18. jun 2018, 20:25

Conway skrev:Hvis man, som mig, IKKE mener at at Trump har gjort noget (usundt) ved det amerikanske demokrati tillader jeg mig stadig at tolke indlægget om fyringen som værende Trump's skyld.

Jamen, det skal du da være velkommen til
:kram:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 173
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 3079

Indlægaf ExCoastal » 20. jun 2018, 04:48

Trump har travlt med at give skylden for, at børn bliver adskilt fra deres forældre ved grænsen, over på demokraterne. Men det er jo i virkeligheden Jeff Sessions, der har indført den nye zero tolorance politik

http://www.foxnews.com/politics/2018/06 ... order.html
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"