Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 20. jul 2018, 08:06

dgd2007 skrev:
Conway skrev:
dgd2007 skrev:Hvad er sputnik for noget? :gruble:
Dengang jeg var barn, var det en sovjetisk raket :)

Uha-dada dgd, prøv at trykke på linket hvis du tør !

Det er ikke et spørgsmål om mit personlige mod til at trykke på link ... :fløjt:

Men altså, det bliver vist almindeligvis beskrevet som et russisk statspropagandaorgan, så derfor kunne det da være interessant at høre hvordan du opfatter det - hvis det er der du får noget af din information fra?


Jeg besøger et utal af udenlandske medier og årsagen til at det lige er Sputnik er naturligvis grundet Trumps besøg i Rusland.
Altid interessant at høre russernes mening om både Trump, men også giftsagerne, Syrien krigen, nord Korea, Kina, Tyrkiet og hvad der ellers sker i verden.
Jeg mistænker at mange herinde kun henter sin information fra vestlige venstreorienterede propagandamedier der alle har det tilfælles at de hader Trump og Putin, men forguder EU og indvandring.
Hvis man ønsker en bred viden om store begivenheder må man opsøge både venner og fjender.
Jeg læser engelsksprogede nyhedsmedier fra hele verden for at høre deres mening hver eneste gang vestlige main stream medier går i selvsving over dit og dat.
Du skulle tage og prøve det og du vil blive forbavset over hvor mange aspekter der udelades i vestlige msm...
Lad os bare tage seneste eksempel med den russiske (spion) kvinde der blev anholdt samme dag som Trump mødtes med Putin, hvad tror du den sag ender med ?
Jeg gætter på vi aldrig får at vide at hun er blevet løsladt da hun blot skulle bruges som en brik i anti Trump kampagnen.
Eller hvad med giftsagerne i England hvor hele verden fordømte russerne, har nogen overhovedet set skyggen af et bevis ?
Nej og de kommer heller aldrig til det fordi de ikke findes !
Lad mig slutte af med Israel hvor Knesset vedtager en symbolpolitisk lov der fratager det arabiske mindretal sin selvbestemmelse indenfor Israels grænser.
MSM går i selvsving uagtet ingen aner hvad loven betyder i praksis. Hvor var MSM dengang jøder blev angrebet og stukket ned over hele Israel af selvsamme arabiske befolkning ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 20. jul 2018, 08:55

^^ Jeg er skam rimeligt bredt orienteret - og kan som regel også godt tænke selv, når hele den vestlige presse går i selvsving en gang imellem.
Men statspropaganda og desinformationskampagner kan jeg slet ikke holde ud. Som jeg nævnte engang, kunne jeg engang se Saddam-tv via en parabol. Alting holder op med at give mening efter et stykke tid.
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf annellaII » 20. jul 2018, 09:03

Trump - i al beskedenhed:

Billede
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 20. jul 2018, 10:54

dgd2007 skrev:^^ Jeg er skam rimeligt bredt orienteret - og kan som regel også godt tænke selv, når hele den vestlige presse går i selvsving en gang imellem.
Men statspropaganda og desinformationskampagner kan jeg slet ikke holde ud. Som jeg nævnte engang, kunne jeg engang se Saddam-tv via en parabol. Alting holder op med at give mening efter et stykke tid.


Hæ hæ dgd så ved du præcis hvordan jeg har det med denne tråds 300 siders overvejende anti Trump propaganda - det bliver sku en smule ensidigt i længden :-)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 20. jul 2018, 11:30

Ok, så må jeg have medlidenhed med dig på det punkt ... :ae:
Men jeg må lige korrigere: en debat er altså ikke det samme som propaganda - ikke engang hvis der er en høj grad af grundlæggende konsensus.
Propaganda er når nogen fastlægger nogle paroler, pointer, teorier, påstande som forventes at have en bestemt virkning, og så har en gruppe hjælpere eller ansatte der går i gang med at gentage disse igen og igen.
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 20. jul 2018, 12:20

Conway skrev:
dgd2007 skrev:^^ Jeg er skam rimeligt bredt orienteret - og kan som regel også godt tænke selv, når hele den vestlige presse går i selvsving en gang imellem.
Men statspropaganda og desinformationskampagner kan jeg slet ikke holde ud. Som jeg nævnte engang, kunne jeg engang se Saddam-tv via en parabol. Alting holder op med at give mening efter et stykke tid.


Hæ hæ dgd så ved du præcis hvordan jeg har det med denne tråds 300 siders overvejende anti Trump propaganda - det bliver sku en smule ensidigt i længden :-)


Men det er jo fordi han er så ensidig og igen igen igen, får rodet sig ud i sager, hvor ting ikke er gennemtænkt, eller konsekvensanalyseret.
Et er at man kan være politisk uenig, det er jo en ærlig ting, hvor man må acceptere at et flertal vil noget andet, men dumhed, direkte løgne, arbejde mod egne interesser og totalt fokus på her og nu taktik, frem for fremsyn og strategi, åbner bare for så mange facepalm episoder at det ikke kan undgås også at føre til latterliggørelse.
Der er ikke tvivl om at han og hans inderkreds har identificeret en gruppe vælgere som det etablerede Washington har ignoreret, og her bør især Demokraterne piske sig selv, for det burde i høj grad have været deres vælgere. Men i stedet for reelt at service denne vælgergruppe, f.eks. ved at flytte føderale jobs og investeringer ud af storbyerne, og bygge bedre og mere infrastruktur, så lover Trump dem reelt at spole tiden tilbage til 50´er og 60´erne hvor disse samfund levede godt. Men tiden og verden er en anden, og uanset hvor meget han prøver at isolere USA fra resten af verden, så kan han ikke rulle udviklingen tilbage.
3
Do as I say! :whip:
Konsensa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. maj 2018, 11:45
Kort karma: 8
Likede indlæg: 42

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Konsensa » 20. jul 2018, 16:35

Wizzze skrev:
Conway skrev:
dgd2007 skrev:^^ Jeg er skam rimeligt bredt orienteret - og kan som regel også godt tænke selv, når hele den vestlige presse går i selvsving en gang imellem.
Men statspropaganda og desinformationskampagner kan jeg slet ikke holde ud. Som jeg nævnte engang, kunne jeg engang se Saddam-tv via en parabol. Alting holder op med at give mening efter et stykke tid.


Hæ hæ dgd så ved du præcis hvordan jeg har det med denne tråds 300 siders overvejende anti Trump propaganda - det bliver sku en smule ensidigt i længden :-)


Men det er jo fordi han er så ensidig og igen igen igen, får rodet sig ud i sager, hvor ting ikke er gennemtænkt, eller konsekvensanalyseret.
Et er at man kan være politisk uenig, det er jo en ærlig ting, hvor man må acceptere at et flertal vil noget andet, men dumhed, direkte løgne, arbejde mod egne interesser og totalt fokus på her og nu taktik, frem for fremsyn og strategi, åbner bare for så mange facepalm episoder at det ikke kan undgås også at føre til latterliggørelse.
Der er ikke tvivl om at han og hans inderkreds har identificeret en gruppe vælgere som det etablerede Washington har ignoreret, og her bør især Demokraterne piske sig selv, for det burde i høj grad have været deres vælgere. Men i stedet for reelt at service denne vælgergruppe, f.eks. ved at flytte føderale jobs og investeringer ud af storbyerne, og bygge bedre og mere infrastruktur, så lover Trump dem reelt at spole tiden tilbage til 50´er og 60´erne hvor disse samfund levede godt. Men tiden og verden er en anden, og uanset hvor meget han prøver at isolere USA fra resten af verden, så kan han ikke rulle udviklingen tilbage.


Enig. USA´s politiske dårligdomme skyldes ikke bare Trump her og nu, men er resultatet af flere årtiers skæv udvikling, som begge sider har ansvar for. Bare det at der kun er plads til to "sider" er en smule sygt og forstærker polariseringen og skjuler at mange er trætte af både R og D. De føler at de ingen steder har at gå hen og tvinges til at vælge mellem de to eller blive hjemme, for manges vedkommende. Dette beskrives af flere anerkendte kommentorer i USA også moderate konservative, der får det dårligt ved at være vidne til Trump.

Man selv om alt dårligdom ikke startede med Trump, så fjerner det ikke følgende fakta. Han lyver igen og igen, taler til de laveste instinkter hos en presset middel-underklasse; læs; find syndebukke så som brune indvandrere, legale som illegale, EU som udnytter USA, samt andre handelpartnere så som Canada og såmænd NATO. Dette er fakta, som er dokumenterer i adskillige videoer. Hvis man synes dette er godt og er en del af det danske samfund, så må man enten være en skjult selvforagtende småfacist, ligesom dem der så op til Der Fuhrer i tredverne eller blot en barnlig Rasmus modsat, der synes det er sjovt at lave rav i den og fryder sig over at der er respons, så men bliver "set", når man sætter noget igang. Lidt ligesom i længst forgangne tider før internettet, når man lavede telefonfis. Bestilte du en taxi til genboen, så var det blot irriterende, man lavede du en falsk alarm, så kunne det faktisk koste liv, hvis der var brug for hjælp andre steder.
3
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 20. jul 2018, 16:58

jeg læser tit debatforum på yahoo.com, og der er mange amerikanere der i høj grad gør grin med Tumpen. De andre er der også, selvfølgeligt, og alt er i orden. Jeg morer mig gevældigt , da folk er ret skrappe , og ikke holder sig tilbage. Sammenlignet med yahoo forum er vores tråd det rene vand !

Jeg ville faktisk klistre here nogle af kommentarerne, så skal I se bølger der går højt !!! jeg er dog lidt i tvivl mht copyright, måske er der nogen som kan hjælpe mig?
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 20. jul 2018, 16:59

dgd2007 skrev:Ok, så må jeg have medlidenhed med dig på det punkt ... :ae:
Men jeg må lige korrigere: en debat er altså ikke det samme som propaganda - ikke engang hvis der er en høj grad af grundlæggende konsensus.
Propaganda er når nogen fastlægger nogle paroler, pointer, teorier, påstande som forventes at have en bestemt virkning, og så har en gruppe hjælpere eller ansatte der går i gang med at gentage disse igen og igen.


Dejligt med begrebsafklaring Dgd2007. Jeg har dog et spørgsmål: de hjælperer du nævner, hedder de ikke påvirkningsagenter?
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 20. jul 2018, 17:01

uh uh, Cohen har optaget Trump

https://www.nytimes.com/2018/07/20/us/p ... v=top-news

Hvis der er en optagelse, hvor mange flere mon der er? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Konsensa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. maj 2018, 11:45
Kort karma: 8
Likede indlæg: 42

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Konsensa » 20. jul 2018, 17:23

Seladon skrev:jeg læser tit debatforum på yahoo.com, og der er mange amerikanere der i høj grad gør grin med Tumpen. De andre er der også, selvfølgeligt, og alt er i orden. Jeg morer mig gevældigt , da folk er ret skrappe , og ikke holder sig tilbage. Sammenlignet med yahoo forum er vores tråd det rene vand !

Jeg ville faktisk klistre here nogle af kommentarerne, så skal I se bølger der går højt !!! jeg er dog lidt i tvivl mht copyright, måske er der nogen som kan hjælpe mig?


Kan ikke hjælpe med det juridiske, men det står dig vel frit for at citere, hvis det er et åbent forum? Spørgsmålet er dog hvor oplyste vi bliver af den ofte stupide og hadefulde mudderkastning på mange, selv seriøse sites (fx Washington Post), der er udtryk for den polariserede stemning i USA. Selvfølgelig er der mange fornuftige indlæg, men de enkelte tråde har det med at degenerere til ekstremerne på begge sider, hvor folk har brug for at hade hinanden for at mærke hvem de er. Man bliver så dejligt afklaret, når man har en tydelige modstander, der tydeligvis har indgået en pagt med djævelen. Bruger man ignore-knappen nogle gange, kan man fjerne de fleste fanatikere og trolls og så er det til at holde ud.

Det er fint at tonen her for det meste er afdæmpet og venlig, som om den ikke altid er særlig faktabaseret. :kram:
3
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 20. jul 2018, 17:37

Konsensa skrev:
Seladon skrev:jeg læser tit debatforum på yahoo.com, og der er mange amerikanere der i høj grad gør grin med Tumpen. De andre er der også, selvfølgeligt, og alt er i orden. Jeg morer mig gevældigt , da folk er ret skrappe , og ikke holder sig tilbage. Sammenlignet med yahoo forum er vores tråd det rene vand !

Jeg ville faktisk klistre here nogle af kommentarerne, så skal I se bølger der går højt !!! jeg er dog lidt i tvivl mht copyright, måske er der nogen som kan hjælpe mig?


Kan ikke hjælpe med det juridiske, men det står dig vel frit for at citere, hvis det er et åbent forum? Spørgsmålet er dog hvor oplyste vi bliver af den ofte stupide og hadefulde mudderkastning på mange, selv seriøse sites (fx Washington Post), der er udtryk for den polariserede stemning i USA. Selvfølgelig er der mange fornuftige indlæg, men de enkelte tråde har det med at degenerere til ekstremerne på begge sider, hvor folk har brug for at hade hinanden for at mærke hvem de er. Man bliver så dejligt afklaret, når man har en tydelige modstander, der tydeligvis har indgået en pagt med djævelen. Bruger man ignore-knappen nogle gange, kan man fjerne de fleste fanatikere og trolls og så er det til at holde ud.

Det er fint at tonen her for det meste er afdæmpet og venlig, som om den ikke altid er særlig faktabaseret. :kram:


De grove indlæg har ingen interesse, tro mig. ;) Jeg synes bare der er mange som har en fin humor, dem kan vi hente lidt inspiration fra. :)

Enig med dig, dialogen kan blive hurtig polariseret, især når der en folk som "hjælper" med det, men USA er kontrasternes land , så er det næsten uundgåeligt. Desuden tror jeg at mange debatter over there kører uden moderator.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 20. jul 2018, 19:00

Wizzze skrev:
Conway skrev:
dgd2007 skrev:^^ Jeg er skam rimeligt bredt orienteret - og kan som regel også godt tænke selv, når hele den vestlige presse går i selvsving en gang imellem.
Men statspropaganda og desinformationskampagner kan jeg slet ikke holde ud. Som jeg nævnte engang, kunne jeg engang se Saddam-tv via en parabol. Alting holder op med at give mening efter et stykke tid.


Hæ hæ dgd så ved du præcis hvordan jeg har det med denne tråds 300 siders overvejende anti Trump propaganda - det bliver sku en smule ensidigt i længden :-)


Men det er jo fordi han er så ensidig og igen igen igen, får rodet sig ud i sager, hvor ting ikke er gennemtænkt, eller konsekvensanalyseret.
Et er at man kan være politisk uenig, det er jo en ærlig ting, hvor man må acceptere at et flertal vil noget andet, men dumhed, direkte løgne, arbejde mod egne interesser og totalt fokus på her og nu taktik, frem for fremsyn og strategi, åbner bare for så mange facepalm episoder at det ikke kan undgås også at føre til latterliggørelse.
Der er ikke tvivl om at han og hans inderkreds har identificeret en gruppe vælgere som det etablerede Washington har ignoreret, og her bør især Demokraterne piske sig selv, for det burde i høj grad have været deres vælgere. Men i stedet for reelt at service denne vælgergruppe, f.eks. ved at flytte føderale jobs og investeringer ud af storbyerne, og bygge bedre og mere infrastruktur, så lover Trump dem reelt at spole tiden tilbage til 50´er og 60´erne hvor disse samfund levede godt. Men tiden og verden er en anden, og uanset hvor meget han prøver at isolere USA fra resten af verden, så kan han ikke rulle udviklingen tilbage.


Jeg tror du undervurderer årsagen til at Trump vandt valget Wizzze.

Prøv lige at læse denne artikel:
https://www.b.dk/globalt/paa-rejse-i-tr ... idste-gisp
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 21. jul 2018, 08:57

Gode gamle Uffe mener at der er mere om sagen, men det ved vi ikke endnu med sikerhed.
Det er frygtelig grimt, hvis det viser sig at være sandt.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-20 ... siger-uffe
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 21. jul 2018, 09:23

Seladon skrev:Gode gamle Uffe mener at der er mere om sagen, men det ved vi ikke endnu med sikerhed.
Det er frygtelig grimt, hvis det viser sig at være sandt.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-20 ... siger-uffe

Ja, hvis man har holdt lidt øje med Uffe Ellemann gennem tiderne, kan man godt forestille sig at han lider en del i denne situation.
Han har altid været meget skeptisk over for Putin - og Rusland i det hele taget - og "staunch supporter" af en tæt alliance med USA og Nato og EU. Og han har endda været en af de få danske politikere der sagde at det ikke var så slemt når der kom en ny republikansk præsident, fordi Republikanerne gik mere ind for frihandel, mens Demokraterne var mere fagforeningsagtige og protektionistiske.
Og så skal den arme mand opleve dette på sine game dage. :genert:
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"