Regeringen passer ikke på danskerne

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf Dane » 19. mar 2020, 17:33

Hvis man er imod regeringens nuværende beslutninger er man jo samtidig imod hele folketinget da enigheden omkring de vedtagne tiltag, mig bekendt, aldrig har haft så bred en tilslutning på tværs af alle partier som tilfældet er nu.

Jeg er overbevist om at hvilken som helst regeringskonstellation havde fået samme opbakning i den nuværende situation så der er absolut ingen grund til kun at angribe Mette F hvis man er uenig :gruble:
6
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf FruitFly » 19. mar 2020, 18:29

Jeg har ikke set skyggen af panik. Og selv hvis jeg havde, ville jeg foretrække det over

https://www.dr.dk/nyheder/udland/haeren ... -italiensk
2
#Klimatosse
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf Bad Samaritan » 20. mar 2020, 05:31

Falstria skrev:
Mistermor skrev:
Falstria skrev:
tjald62 skrev:
Den må du sgu uddybe nærmere for jeg føler ikke noget panik ved dem jeg kender.


Mistermor skrev:
Jeg synes faktisk, hun er meget rolig og tillidsvækkende. Modsat mange af de andre, der ikke har samme ro over sig. Heunicke klarede f.eks. ikke sit pressemøde nær så godt.

Jeg synes, hun virker rolig, åben og nede på jorden i sine forklaringer. Selvfølgelig er det skræmmende, at hun siger, at de ikke er sikre, og at de kommer til at begå fejl, men det ville være mere skræmmende, hvis hun påstod, at de ikke gjorde.

Situationen i sig selv er skræmmende for mange mennesker (selvfølgelig alt efter temperament)



De tiltag hun har valgt er panikløsninger, ligegyldigt hvad man ellers kan sige om hende.
De spreder panik.

Når folk hamstrer eller flytter ud i sommerhusene, eller stjæler håndsprit fra hospitaler, eller ikke tør passe deres børnebørn osv. så er det ren panik!


Altså! Vi er langt fra enige. (Og jeg skal være den første til at indrømme, at jeg ikke har været fan af MF)

For det første kan du da ikke klandre Mette Frederiksen alene for de tiltag, der er igang; de er jo vedtaget med et bredt flertal.
Hvordan tænker du, man skal gøre noget ved corona uden at sprede panik; det er trods alt en alvorlig situation.

Panikløsninger synes jeg ikke, man kan kalde det, for panikløsninger er i mine øjne, at man handler hurtigt uden at tænke sig om, - og eftersom andre klandrer regeringen og sundhedsmyndighederne for at komme for sent igang, er det vel ikke tilfældet.

Jeg synes ikke, der er panik over de eksempler, du nævner. Folk hygger sig i deres sommerhuse. Bedsteforældrene ved at de er sårbare, så de passer på sig selv - det er fornuft i mine øjne.
Folk stjæler også alt muligt andet fra hospitaler, hoteller og børnehaver. Det er ikke panik, det er egoisme.



For det første: JO!
Det er regeringen der fremsætter lovforslag, det er sådan processen er.
Jeg kan ikke bare fremsætte et lovforslag, og det kan du heller ikke, men det kan regeringen.

For det andet: Det er netop at træffe en hurtig beslutning uden at tænke sig om, når man lige lukker et helt land ned over en bred kam.
Der er ikke blevet kigget på detaljerne overhovedet.

For det tredie: De havde ikke taget i sommerhus på denne årstid, hvis ikke de flygtede fra noget.
Det er godt de hygger sig, jeg siger de skal være velkomne her i sommerhusområdet, for JEG panikker ikke.
Andre panikker nu over sommerhusgæsterne der slæber smitte med, og den panik har de jo fra Mette F.


Dig:

:panik: Panik! Panik! Mette spreder panik! :panik:

Resten af landet:
:alien: :sarkasme: :træt3: :nej: :mellow: :/ :forvirret:
7
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf tjald62 » 20. mar 2020, 07:41

Falstria skrev:
tjald62 skrev:
Den må du sgu uddybe nærmere for jeg føler ikke noget panik ved dem jeg kender.


Mistermor skrev:
Jeg synes faktisk, hun er meget rolig og tillidsvækkende. Modsat mange af de andre, der ikke har samme ro over sig. Heunicke klarede f.eks. ikke sit pressemøde nær så godt.

Jeg synes, hun virker rolig, åben og nede på jorden i sine forklaringer. Selvfølgelig er det skræmmende, at hun siger, at de ikke er sikre, og at de kommer til at begå fejl, men det ville være mere skræmmende, hvis hun påstod, at de ikke gjorde.

Situationen i sig selv er skræmmende for mange mennesker (selvfølgelig alt efter temperament)



De tiltag hun har valgt er panikløsninger, ligegyldigt hvad man ellers kan sige om hende.
De spreder panik.

Når folk hamstrer eller flytter ud i sommerhusene, eller stjæler håndsprit fra hospitaler, eller ikke tør passe deres børnebørn osv. så er det ren panik!

Så det du siger at vi skal bare ignorere hvad vores regering siger også selvom man kan blive alvorlig syg og for nogen dø af det ??
1
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf tjald62 » 20. mar 2020, 07:46

Falstria skrev:
tjald62 skrev:
Den må du sgu uddybe nærmere for jeg føler ikke noget panik ved dem jeg kender.


Mistermor skrev:
Jeg synes faktisk, hun er meget rolig og tillidsvækkende. Modsat mange af de andre, der ikke har samme ro over sig. Heunicke klarede f.eks. ikke sit pressemøde nær så godt.

Jeg synes, hun virker rolig, åben og nede på jorden i sine forklaringer. Selvfølgelig er det skræmmende, at hun siger, at de ikke er sikre, og at de kommer til at begå fejl, men det ville være mere skræmmende, hvis hun påstod, at de ikke gjorde.

Situationen i sig selv er skræmmende for mange mennesker (selvfølgelig alt efter temperament)



De tiltag hun har valgt er panikløsninger, ligegyldigt hvad man ellers kan sige om hende.
De spreder panik.

Når folk hamstrer eller flytter ud i sommerhusene, eller stjæler håndsprit fra hospitaler, eller ikke tør passe deres børnebørn osv. så er det ren panik!

Og lige et spørgsmål til: Jeg har svær astma samt kohl i start fasen jeg skal bare gøre som jeg er vant til selvom jeg kan risikere at dø ??
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf Bad Samaritan » 20. mar 2020, 14:47

tjald62 skrev:Og lige et spørgsmål til: Jeg har svær astma samt kohl i start fasen jeg skal bare gøre som jeg er vant til selvom jeg kan risikere at dø ??

Jeg tror, det er meningen du skal tage til takke med det meeeeeeeeget, meget rationelle argument, at det her er sket 1000 gange før og vil ske 1000 gange igen - at det er naturens måde at rydde op i dets svage elementer, fordi... hey! Evolution, du ved! Så hvis du bare lige vil være så venlig at lægge dig til at dø, uden alt for meget larm, tak - evt. sammen med alle de gule, brune og sorte, som verden alligevel har for mange af, og som liiiiiige må tage éen for det neoliberale landshold. :lol:

Falstria skrev:De tiltag hun har valgt er panikløsninger, ligegyldigt hvad man ellers kan sige om hende.
De spreder panik.

Når folk hamstrer eller flytter ud i sommerhusene, eller stjæler håndsprit fra hospitaler, eller ikke tør passe deres børnebørn osv. så er det ren panik!

Hamstring og selvisolation er helt basal menneskelig adfærd - og nej, det er ikke særlig kønt. Især ikke, hvis man lider af den vrangforestilling, at vi i Danmark - qua vores kristenhvide, finkulturelle fælleskab - er noget helt særligt og undtaget den menneskelige naturs spilleregler. Men det sker overalt i verden, hver eneste dag, når menneskeheden bliver fucked af krig, recession... og ja, også sygdom. Det er ikke et tegn på noget som helst andet end bare god, gammeldags selvpræservans - og intet Mette F. eller nogen anden har at sige, kan stoppe det. Hvad de KAN gøre noget ved, er hvordan vi som samfund dealer med det. Om vi tillader små opportunist-svin at sælge alko-gel for 500 kr flasken, om unge skal have lov at spille beer-pong midt i en dødelig epidemi, og om folk skal have lov til helt tankeløst at køre tre retter med suppe, steg og is, for hele den pukkelryggede familie i Smørum Nedre Forsamlingshus, mens andre lande med mindre robuste sundhedssystemer falder fra hinanden, når vi så heller ikke kan finde ud af at blive indenfor landets grænser... og det er da lige præcis, hvad hun gør. Er det ikke? :)
4
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9500

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf Modesty Blame » 20. mar 2020, 15:04

Jeg tror jeg har forstået, hvorfor vi ikke tester mere: https://www.dr.dk/nyheder/detektor/dete ... ste-corona

Noget tyder på, at det ikke er fysisk muligt.
0
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf Bad Samaritan » 20. mar 2020, 16:04

Falstria skrev:
Bad Samaritan skrev:
tjald62 skrev:Og lige et spørgsmål til: Jeg har svær astma samt kohl i start fasen jeg skal bare gøre som jeg er vant til selvom jeg kan risikere at dø ??

Jeg tror, det er meningen du skal tage til takke med det meeeeeeeeget, meget rationelle argument, at det her er sket 1000 gange før og vil ske 1000 gange igen - at det er naturens måde at rydde op i dets svage elementer, fordi... hey! Evolution, du ved! Så hvis du bare lige vil være så venlig at lægge dig til at dø, uden alt for meget larm, tak - evt. sammen med alle de gule, brune og sorte, som verden alligevel har for mange af, og som liiiiiige må tage éen for det neoliberale landshold. :lol:

Falstria skrev:De tiltag hun har valgt er panikløsninger, ligegyldigt hvad man ellers kan sige om hende.
De spreder panik.

Når folk hamstrer eller flytter ud i sommerhusene, eller stjæler håndsprit fra hospitaler, eller ikke tør passe deres børnebørn osv. så er det ren panik!

Hamstring og selvisolation er helt basal menneskelig adfærd - og nej, det er ikke særlig kønt. Især ikke, hvis man lider af den vrangforestilling, at vi i Danmark - qua vores kristenhvide, finkulturelle fælleskab - er noget helt særligt og undtaget den menneskelige naturs spilleregler. Men det sker overalt i verden, hver eneste dag, når menneskeheden bliver fucked af krig, recession... og ja, også sygdom. Det er ikke et tegn på noget som helst andet end bare god, gammeldags selvpræservans - og intet Mette F. eller nogen anden har at sige, kan stoppe det. Hvad de KAN gøre noget ved, er hvordan vi som samfund dealer med det. Om vi tillader små opportunist-svin at sælge alko-gel for 500 kr flasken, om unge skal have lov at spille beer-pong midt i en dødelig epidemi, og om folk skal have lov til helt tankeløst at køre tre retter med suppe, steg og is, for hele den pukkelryggede familie i Smørum Nedre Forsamlingshus, mens andre lande med mindre robuste sundhedssystemer falder fra hinanden, når vi så heller ikke kan finde ud af at blive indenfor landets grænser... og det er da lige præcis, hvad hun gør. Er det ikke? :)


Fra og med idag, er jeg ikke længere alene med synspunktet om at Mette spredte panikken, den kom fra hende.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsk ... r-lyst-til


De helt fornuftige retningslinier, om maks. antal personer pr. rum, minimum areal pr. person og minimum afstand imellem personer, kunne fint være serveret helt tørt og med en bødetakst for ikke at følge de retningslinier.
Andet behøvedes der slet ikke.


Artiklen handler om noget helt andet end Statsministerens kommunikationsstrategi. Det er om Sundhedsstyrelsens og SSI's skiftende budskaber om børns legevaner, og har 0 og en bjælde at gøre med din påstand om Mette F.'s manglende fornemmelser. Men altså, bliv da endelig bare ved, hvis det holder dig kørende! :lol:
3
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf Bad Samaritan » 20. mar 2020, 16:24

Falstria skrev:
Bad Samaritan skrev:
Falstria skrev:
Bad Samaritan skrev:
tjald62 skrev:Og lige et spørgsmål til: Jeg har svær astma samt kohl i start fasen jeg skal bare gøre som jeg er vant til selvom jeg kan risikere at dø ??

Jeg tror, det er meningen du skal tage til takke med det meeeeeeeeget, meget rationelle argument, at det her er sket 1000 gange før og vil ske 1000 gange igen - at det er naturens måde at rydde op i dets svage elementer, fordi... hey! Evolution, du ved! Så hvis du bare lige vil være så venlig at lægge dig til at dø, uden alt for meget larm, tak - evt. sammen med alle de gule, brune og sorte, som verden alligevel har for mange af, og som liiiiiige må tage éen for det neoliberale landshold. :lol:

Falstria skrev:De tiltag hun har valgt er panikløsninger, ligegyldigt hvad man ellers kan sige om hende.
De spreder panik.

Når folk hamstrer eller flytter ud i sommerhusene, eller stjæler håndsprit fra hospitaler, eller ikke tør passe deres børnebørn osv. så er det ren panik!

Hamstring og selvisolation er helt basal menneskelig adfærd - og nej, det er ikke særlig kønt. Især ikke, hvis man lider af den vrangforestilling, at vi i Danmark - qua vores kristenhvide, finkulturelle fælleskab - er noget helt særligt og undtaget den menneskelige naturs spilleregler. Men det sker overalt i verden, hver eneste dag, når menneskeheden bliver fucked af krig, recession... og ja, også sygdom. Det er ikke et tegn på noget som helst andet end bare god, gammeldags selvpræservans - og intet Mette F. eller nogen anden har at sige, kan stoppe det. Hvad de KAN gøre noget ved, er hvordan vi som samfund dealer med det. Om vi tillader små opportunist-svin at sælge alko-gel for 500 kr flasken, om unge skal have lov at spille beer-pong midt i en dødelig epidemi, og om folk skal have lov til helt tankeløst at køre tre retter med suppe, steg og is, for hele den pukkelryggede familie i Smørum Nedre Forsamlingshus, mens andre lande med mindre robuste sundhedssystemer falder fra hinanden, når vi så heller ikke kan finde ud af at blive indenfor landets grænser... og det er da lige præcis, hvad hun gør. Er det ikke? :)


Fra og med idag, er jeg ikke længere alene med synspunktet om at Mette spredte panikken, den kom fra hende.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsk ... r-lyst-til


De helt fornuftige retningslinier, om maks. antal personer pr. rum, minimum areal pr. person og minimum afstand imellem personer, kunne fint være serveret helt tørt og med en bødetakst for ikke at følge de retningslinier.
Andet behøvedes der slet ikke.


Artiklen handler om noget helt andet end Statsministerens kommunikationsstrategi. Det er om Sundhedsstyrelsens og SSI's skiftende budskaber om børns legevaner, og har 0 og en bjælde at gøre med din påstand om Mette F.'s manglende fornemmelser. Men altså, bliv da endelig bare ved, hvis det holder dig kørende! :lol:


Prøv at læs mere end overskriften, man skal da ned i bunden før man finder det, men det der står er jo aktuelt nok.


Igen: Jeg forstår ikke kritikken - hverken din eller hende erhvervspsykologen eller hvad hun nu er. Danmark er sgu da ikke i panik! Det er da om noget det modsatte - og idag var Politiet nødt til at fise rundt langs havnefronten og bede folk om at tage hjem, fordi der var ved at gå sommerdag i den. Der har været... hvad? ... TRE pressemøder nu, hvor indholdet er gået fra en beskrivelse af situation til stadigt mere detaljerede anvisninger til borgerne om, hvad de kan forvente sig, både af udvikling i kontekst og støtte fra Staten. Til sammenligning var kinesiske myndigheder nødt til at svejse folk inde i deres hjem, og i Italien kører militær-lastbiler i nattens mulm og mørke i hundredevis af kister ud af byerne om natten... Altså, det ER ok at perspektivere lidt til, hvad der sker udenfor andedammen! :sarkasme:

Man kan sagtens stille spørgsmålstegn ved mange af beslutningerne omkring responsen. Personligt synes jeg, at man var ALT for lang tid om at reagere og lukke ned for rejse til områder, man vidste var udsatte. At få 147 smittede hjem fra Østrig i ét hug vidner i mine øjne om, at man ikke har taget det seriøst hurtigt nok... og det tror jeg de fleste europæiske statsoverhoveder er pinligt bevidste om i skrivende stund. Som vores egen statsmedister selv sagde det, så er vi på ubetrådt jord her. INGEN ved, hvordan det her kommer til at spille sig ud. Hun sagde også, at der VIL blive begået fejl. Det synes jeg er en ret nøgtern forholden sig til, hvad der med sikkerhed bliver hendes - nogen statsminister i nyere tid, faktisk - med garanti største udfordring - og det er da så ufatteligt meget bedre end, hvad andre lande har budt ind med. I Tyskland er man stadig mere eller mindre fucking ligeglade. I Østrig gik der turist-kroner i den. Macron ville holde kommunalvalg til det allersidste, og I USA gjorde Trump udbruddet med vanlig præcision det hele til sit eget lille papkasse-show, indtil aviserne mindede ham om at lige præcis denne her særegne form for idioti, kunne koste ham præsidentskabet.

Men altså, ja... Jeg kan virkelig godt se, hvad du mener! Verden er af lave og himlen er ved at falde ned om ørerne på os, fordi... hvad? Mette Frederiksen lukker for grænsehandlen? :stoned:
Senest rettet af Bad Samaritan 20. mar 2020, 16:36, rettet i alt 1 gang.
9
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5041

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf HerErJeg » 22. mar 2020, 06:43

Med den informationsstrøm der vælter ind alle steder, så forventer vi en øjeblikkelig udvikling i sygdomsbekæmpelse - hver dag. Tiden går langsomt, og så er det "kraftedeme" også for dårligt at regeringen ikke for det hele til at gå væk - NU. Jeg tager lige til stranden og venter på at det sker....

Når vi engang er på den anden side og trækker vejret igen, så tror jeg det vil vælte ned med kritik fra 117 retninger. Pludselig er alle blevet selvudnævnte eksperter og ved alt hvad der er gjort forkert. Det bliver så utaknemmeligt.
7
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5041

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf HerErJeg » 22. mar 2020, 09:33

Nogle gange får lærere bare ikke nok i løn.
Nu er det også galt at der hjemmeundervises, tænk at barnet skal presses til noget og ikke bare holde evig ferie.
https://www.bt.dk/samfund/flere-foraeld ... t-strategi
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. mar 2020, 10:04

HerErJeg skrev:Nogle gange får lærere bare ikke nok i løn.
Nu er det også galt at der hjemmeundervises, tænk at barnet skal presses til noget og ikke bare holde evig ferie.
https://www.bt.dk/samfund/flere-foraeld ... t-strategi


Man skal vurdere om det er konflikterne værd, og om det passer ind i det man som forældre evt. selv skal løse af arbejdsopgaver.
Jeg har 2 børn i indskoling, og de synes det er mega svært og frustrerende at skulle lave skolearbejde, og det går lynhurtigt konflikt i den.
Vi finder alternative måder at lave undervisnig på, for det er også dansk at læse brugsens tilbuds avis og skrive indkøbssedlen, det er matematik dansk og hjemkundskab at være med til at bage en kage, måle og veje.
Det er undervisning at se "den blå planet" og lære om klodens dyr og leveforhold, eller se naturpatruljen og lille nørd på ramasjang.
Eller at benytte sig af nogle af de flotte tiltag med undervisning der kommer fra alle mulige steder.
Ydermere er uni-login så belastet at det tit ikke er muligt at logge på læringsportaler, samt der ligger forslag om læringsportaler børnene slet ikke kender og er vant til at bruge.

Jeg oplever at mange lærere har overkompenseret i deres forventninger, og glemmer at børn er taget ud af kontekst, struktur og rammer, så det er vanskeligt for dem at honorere krav og forventninger, samtidig med de også er bekymrede.

Mine 2 udskolingsbørn er det noget nemmere med, især ham der går i 9. klasse har faktisk noget der minder om en normal skoledag, med indmøder, afleveringer, og drengene er allerede viturelt konblet op via discord fra når de gamer, så de kommer let i kontakt med hinanden og samarbejder om opgaveløsning. Men de er også digitalt indfødte, kan selv, og det gør det SÅ meget nemmere og mere ligetil.


Mit hoved var ved at brænde fuldstændigt samme forrige weekend, med 4 børn i folkeskole aldere væltede der nok 60 beskeder ind i aula, om opgaver, med links, med forventninger osv. - Og jeg er stadig på job, jeg skal stadig præstere 37 timer/ugen som socialpædagog.
Jeg har ikke kræfter og overskud til at hjemmeskole og støtte mine børn i undervisning, til at konflikte med dem. Jeg har rigeligt at se til.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26705

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf Santa » 22. mar 2020, 11:48

Men, at forældrene ikke kan (yderst forståeligt!) holde styr på, motivere og undervise i alt, ændrer bare ikke på at vi lærere bliver bedt om at levere undervisning af så god en kvalitet som muligt.
Vi frygter jo irettesættelser og erstatningsundervisning, hvis vi ikke kan dokumentere at vi gjorde hvad vi kunne.
Vi ved godt, at eleverne nu sidder med portaler, de ikke kender, at unilogin driller og at det meget svært for børn at arbejde så selvstændigt. Men det kan vi jo ikke løse hjemmefra og vi har ikke så mange andre muligheder.
Jeg forventer kun at forældrene yder, hvad de kan overkomme og ikke klager over os, når det faglige niveau så viser sig at være faldet i fremtiden.
At gå i den helt anden grøft og fuldstændig ignorere skolearbejdet, fordi lille Emil nok selv skal lære tysk, hvis han får LYST, er Big time ansvarsfralæggende.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Regeringen passer ikke på danskerne

Indlægaf fisken80 » 22. mar 2020, 13:03

Santa skrev:Men, at forældrene ikke kan (yderst forståeligt!) holde styr på, motivere og undervise i alt, ændrer bare ikke på at vi lærere bliver bedt om at levere undervisning af så god en kvalitet som muligt.
Vi frygter jo irettesættelser og erstatningsundervisning, hvis vi ikke kan dokumentere at vi gjorde hvad vi kunne.
Vi ved godt, at eleverne nu sidder med portaler, de ikke kender, at unilogin driller og at det meget svært for børn at arbejde så selvstændigt. Men det kan vi jo ikke løse hjemmefra og vi har ikke så mange andre muligheder.
Jeg forventer kun at forældrene yder, hvad de kan overkomme og ikke klager over os, når det faglige niveau så viser sig at være faldet i fremtiden.
At gå i den helt anden grøft og fuldstændig ignorere skolearbejdet, fordi lille Emil nok selv skal lære tysk, hvis han får LYST, er Big time ansvarsfralæggende.


Præcis. Vi gør sådan set kun, hvad vi har fået besked på at gøre. Fra grundskole til videregående uddannelser.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"