Så er det slut med menthol cigaretter, stopper det dig?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
KisPus
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. maj 2020, 01:07
Kort karma: 22
Geografisk sted: Mælkevejen
Likede indlæg: 75

Re: Så er det slut med menthol cigaretter, stopper det dig?

Indlægaf KisPus » 25. maj 2020, 20:21

Lover-Moses skrev:
tron skrev:
Lover-Moses skrev:Jeg mener bare helt generelt at etaten, om det er den i EU eller inde på borgen, skal blande sig helt uden om hvad voksne mennesker gør med deres liv, så længe det ikke går ud over andre.

Endnu en grund til at stemme for at lægge afstand til EU.

Problemet er jo sådan set bare at det er jo netop er hvad folk gør. Rygning er lovlig og dermed skubbes en regning fra sundhedssektor over på alle borger også dem som ikke rygere, og det kommer dem til økonomisk skade. Hertil kommer at folk udsættes for passive rygning i en langt række tilfælde fordi reelt er det umuligt at undgå i det samfund vi har i dag og det kommer folks helbred til skade.

Det er altså tale om at voksen mennesker gør noget som går ud over andre end dem selv.


Men hvor går grænsen for regeringens smagsdommeri? Hvad med ekstremsport? Eller bare almindelig sport som fodbold. Hvad med folk der kører motorcykel?

Jeg går helt klart ind for kampagner, og forbud mod at reklamere, men direkte at forbyde produktet, det synes jeg er forkert.


EU's logik er noget bagvendt.

Jeg kender ingen rygere der startede med mentholsmøger fordi de smagte godt.

Jeg selv skiftede til menthol, fordi så gad ingen nasse smøger af mig længere.
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Så er det slut med menthol cigaretter, stopper det dig?

Indlægaf tron » 26. maj 2020, 10:09

KisPus skrev:
Lover-Moses skrev:
tron skrev:
Lover-Moses skrev:Jeg mener bare helt generelt at etaten, om det er den i EU eller inde på borgen, skal blande sig helt uden om hvad voksne mennesker gør med deres liv, så længe det ikke går ud over andre.

Endnu en grund til at stemme for at lægge afstand til EU.

Problemet er jo sådan set bare at det er jo netop er hvad folk gør. Rygning er lovlig og dermed skubbes en regning fra sundhedssektor over på alle borger også dem som ikke rygere, og det kommer dem til økonomisk skade. Hertil kommer at folk udsættes for passive rygning i en langt række tilfælde fordi reelt er det umuligt at undgå i det samfund vi har i dag og det kommer folks helbred til skade.

Det er altså tale om at voksen mennesker gør noget som går ud over andre end dem selv.


Men hvor går grænsen for regeringens smagsdommeri? Hvad med ekstremsport? Eller bare almindelig sport som fodbold. Hvad med folk der kører motorcykel?

Jeg går helt klart ind for kampagner, og forbud mod at reklamere, men direkte at forbyde produktet, det synes jeg er forkert.


EU's logik er noget bagvendt.

Jeg kender ingen rygere der startede med mentholsmøger fordi de smagte godt.

Jeg selv skiftede til menthol, fordi så gad ingen nasse smøger af mig længere.

Ja rygning skylde nok mere kultur (at være in), brug for stoffer til at slappe af (nikotinens virkning) og så ender man med afhængighed (nikotinens bivirkning).
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Så er det slut med menthol cigaretter, stopper det dig?

Indlægaf Ado » 26. maj 2020, 11:28

Altså, mine veninder og jeg startede med at ryge menthol, fordi det smagte bedre end almindelige cigaretter. Faktisk er jeg sikker på, at jeg aldrig var begyndt at ryge, hvis mentholcigaretterne ikke havde fandtes dengang.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Så er det slut med menthol cigaretter, stopper det dig?

Indlægaf didas » 6. jun 2020, 11:18

Fru Sunshine skrev:Jeg har samlet lager, og jeg er ærligt talt godt gnaven over den tåbelige lov.

Det afholder altså ikke unge fra at begynde at ryge, ligesom det heller ikke hjælper at sætte priserne op.


Jeg er begyndt at hacke King’s Purple ved at dryppe 1 dråbe pebermynteolie ned i hulrummet i filteret. Det virker glimrende :D
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Zaki
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. jul 2020, 11:40
Kort karma: 0

Re: Så er det slut med menthol cigaretter, stopper det dig?

Indlægaf Zaki » 15. jul 2020, 12:10

didas skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har samlet lager, og jeg er ærligt talt godt gnaven over den tåbelige lov.

Det afholder altså ikke unge fra at begynde at ryge, ligesom det heller ikke hjælper at sætte priserne op.


Jeg er begyndt at hacke King’s Purple ved at dryppe 1 dråbe pebermynteolie ned i hulrummet i filteret. Det virker glimrende :D


Hvilke cigaretter har hulrum i filteret som er billige?
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Så er det slut med menthol cigaretter, stopper det dig?

Indlægaf didas » 15. jul 2020, 12:12

Zaki skrev:
didas skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har samlet lager, og jeg er ærligt talt godt gnaven over den tåbelige lov.

Det afholder altså ikke unge fra at begynde at ryge, ligesom det heller ikke hjælper at sætte priserne op.


Jeg er begyndt at hacke King’s Purple ved at dryppe 1 dråbe pebermynteolie ned i hulrummet i filteret. Det virker glimrende :D


Hvilke cigaretter har hulrum i filteret som er billige?


Jeg køber stadig King's til "gammel" pris, kr. 39,50.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Så er det slut med menthol cigaretter, stopper det dig?

Indlægaf Skorstenen » 15. jul 2020, 12:29

Zaki skrev:
didas skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har samlet lager, og jeg er ærligt talt godt gnaven over den tåbelige lov.

Det afholder altså ikke unge fra at begynde at ryge, ligesom det heller ikke hjælper at sætte priserne op.


Jeg er begyndt at hacke King’s Purple ved at dryppe 1 dråbe pebermynteolie ned i hulrummet i filteret. Det virker glimrende :D


Hvilke cigaretter har hulrum i filteret som er billige?


Mener at Winston har hulrum i filteret
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"