Vegetarer går i retten: Kræver kødfri måltider i offentlige køkkener

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Vegetarer går i retten: Kræver kødfri måltider i offentlige køkkener

Indlægaf JoyNips » 13. jul 2020, 17:44

deliciouscookie skrev:
JoyNips skrev:
deliciouscookie skrev:
Kanga skrev:Ja, hvis de så kan rumme alle de andre krav, der kan være til økologi, halal, glutenfri, laktosefri...

Men ligefrem at gå i retten, det virker noget overdrevet. Der er mange hensyn at tage.

Hvis man laver vegetarisk, glutenfri og laktosefri mad, så er den også halal og økologi er en luksus man ikke kan forlange.

Så en ret til alle mad minoriteter det skulle dække, den bliver dog nok lide kedelig men hej det var jo ikke sagens kerne :D


Hvis kød er det eneste, der gør forskellen for om ens mad er kedelig eller ej, så skulle man altså helt generelt nok prøve at smutte forbi krydderihylden i supermarkedet :-p

Good point men jeg ville nu nødig undvære kød uanset hvad :D

Billede


Men det er der vel heller ingen der taler om at nogen behøver, hvis de ikke ønsker det? Der tales om et vegetarisk eller vegansk alternativ for dem der ønsker det. Kødspiserne kan fortsat få kød.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Vegetarer går i retten: Kræver kødfri måltider i offentlige køkkener

Indlægaf Misantropen » 13. jul 2020, 18:11

Mads skrev:
Misantropen skrev:Det forstår jeg godt, men hvordan er det anderledes end familier der spiser efter alle mulige andre idéer eller er uvidende om kost?


Jeg forstår ikke hvad du mener?

Jeg misforstod dig vist.

Da jeg svarede på dit indlæg havde jeg læst det som at det omhandlede børn med vegetariske og veganske kostvaner, og ikke alle børnene i insitutionen.
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Vegetarer går i retten: Kræver kødfri måltider i offentlige køkkener

Indlægaf deliciouscookie » 14. jul 2020, 14:39

JoyNips skrev:
deliciouscookie skrev:
JoyNips skrev:
deliciouscookie skrev:
Kanga skrev:Ja, hvis de så kan rumme alle de andre krav, der kan være til økologi, halal, glutenfri, laktosefri...

Men ligefrem at gå i retten, det virker noget overdrevet. Der er mange hensyn at tage.

Hvis man laver vegetarisk, glutenfri og laktosefri mad, så er den også halal og økologi er en luksus man ikke kan forlange.

Så en ret til alle mad minoriteter det skulle dække, den bliver dog nok lide kedelig men hej det var jo ikke sagens kerne :D


Hvis kød er det eneste, der gør forskellen for om ens mad er kedelig eller ej, så skulle man altså helt generelt nok prøve at smutte forbi krydderihylden i supermarkedet :-p

Good point men jeg ville nu nødig undvære kød uanset hvad :D

Billede


Men det er der vel heller ingen der taler om at nogen behøver, hvis de ikke ønsker det? Der tales om et vegetarisk eller vegansk alternativ for dem der ønsker det. Kødspiserne kan fortsat få kød.

Fuldstændig korrekt, jeg nævner bare hvorfor jeg vil synes at maden ville blive kedelig :)
0
make cookies not war
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Vegetarer går i retten: Kræver kødfri måltider i offentlige køkkener

Indlægaf thomassneum » 14. jul 2020, 16:19

Nej..det skal ikke være et krav.

Jeg synes det skal være en nærdemokratisk beslutning. Hvor institution skal overholde kravet om ernæring, hvordan de opnår dette er beslutninger de selv tager.

Der er ingen grund til at tvinge vegetarmad igennem, hvis ingen har brug/ønsker det. Ligesom der ikke SKAL serveres grisekød i på en stue som kun består af muslimer (evnesvag beslutning). Og naturligvis skal institutionen kunne arbejde ud fra behov, så som allegener.

Nærdemokratiske beslutninger...please. :)
1
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"