Sofie Linde og sex chikane

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf hotlips » 29. aug 2020, 14:40

Jeg vil vædde med at man på dr udmærket godt ved hvem der er tale om.

Når man arbejder sammen med folk så ved man jo godt hvem der har tendens til at bruge sin position uheldigt, hvem der er lidt for meget fremme i skoene omkring de pæne piger, ligesom man ved hvem der hellere vil grave sig ned end at komme med en klam kommentar eller nævne sit sexliv til morgenmødet.

Jeg har lidt svært ved at se problemet i at linde siger det, det har hun da al ret til, ligesom hun har til selv at vælge hvor meget hun vil fortælle.
1
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf A 7 » 29. aug 2020, 17:08

hotlips skrev:Jeg vil vædde med at man på dr udmærket godt ved hvem der er tale om.

Når man arbejder sammen med folk så ved man jo godt hvem der har tendens til at bruge sin position uheldigt, hvem der er lidt for meget fremme i skoene omkring de pæne piger, ligesom man ved hvem der hellere vil grave sig ned end at komme med en klam kommentar eller nævne sit sexliv til morgenmødet.

Jeg har lidt svært ved at se problemet i at linde siger det, det har hun da al ret til, ligesom hun har til selv at vælge hvor meget hun vil fortælle.

Det tror jeg ikke, du skal regne med. Hvis ingen af de forulempede siger noget - hverken til ledelsen eller andre - hvor skulle de så vide det fra?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf paint » 29. aug 2020, 17:13

Modesty Blame skrev:Hvis Sofie Linde havde sat navn på, havde diskussionen været, om pågældende var blevet dømt i folkedomstolen. Hvis hun havde sagt navnet til HR, havde de ikke kunnet gøre noget 12 år senere. De kunne bare sidde med 12 år gamle beskyldninger, som ikke kan bevises.


Præcis - hvis hun var heldig slap hun for en anklage om injurier. Det ville være den letteste sag i verden for den pågældende mand at benægte ethvert kendskab til det. Han ville sandsynligvis være tvunget til at anklage hende for injurier, for at rense sit navn. Og selvfølgelig ville han gøre det, når det gælder en 12 år gammel hændelse, som ingen kan bevise og hvor han ikke rørte hende.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf hotlips » 29. aug 2020, 17:23

paint skrev:
Modesty Blame skrev:Hvis Sofie Linde havde sat navn på, havde diskussionen været, om pågældende var blevet dømt i folkedomstolen. Hvis hun havde sagt navnet til HR, havde de ikke kunnet gøre noget 12 år senere. De kunne bare sidde med 12 år gamle beskyldninger, som ikke kan bevises.


Præcis - hvis hun var heldig slap hun for en anklage om injurier. Det ville være den letteste sag i verden for den pågældende mand at benægte ethvert kendskab til det. Han ville sandsynligvis være tvunget til at anklage hende for injurier, for at rense sit navn. Og selvfølgelig ville han gøre det, når det gælder en 12 år gammel hændelse, som ingen kan bevise og hvor han ikke rørte hende.


Det kan jo også være hun har nogle overvejelser i forhold til at hvis hun først sætter navn på så er det helt uforudsigeligt hvad der sker, han kan blive fyret, skilt, det kan vælte ind med trusler og folk der står og råber efter ham i netto, og der kan være nogle børn der uforvarende kommer i klemme.

Og så kan man synes det er rimeligt der er en straf for den slags, men derfor er det måske på ingen måde så slemt som det han kan blive udsat for i værste fald i disse tider og det er jo ikke til at vide hvad der ville ske.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf paint » 29. aug 2020, 17:39

hotlips skrev:
paint skrev:
Modesty Blame skrev:Hvis Sofie Linde havde sat navn på, havde diskussionen været, om pågældende var blevet dømt i folkedomstolen. Hvis hun havde sagt navnet til HR, havde de ikke kunnet gøre noget 12 år senere. De kunne bare sidde med 12 år gamle beskyldninger, som ikke kan bevises.


Præcis - hvis hun var heldig slap hun for en anklage om injurier. Det ville være den letteste sag i verden for den pågældende mand at benægte ethvert kendskab til det. Han ville sandsynligvis være tvunget til at anklage hende for injurier, for at rense sit navn. Og selvfølgelig ville han gøre det, når det gælder en 12 år gammel hændelse, som ingen kan bevise og hvor han ikke rørte hende.


Det kan jo også være hun har nogle overvejelser i forhold til at hvis hun først sætter navn på så er det helt uforudsigeligt hvad der sker, han kan blive fyret, skilt, det kan vælte ind med trusler og folk der står og råber efter ham i netto, og der kan være nogle børn der uforvarende kommer i klemme.

Og så kan man synes det er rimeligt der er en straf for den slags, men derfor er det måske på ingen måde så slemt som det han kan blive udsat for i værste fald i disse tider og det er jo ikke til at vide hvad der ville ske.


Jeg kunne godt forestille mig, at hun har talt med en jurist (eller lign) som har frarådet hende at sætte navn på anklagerne. Der er formentlig kun hendes ord for det, og det kan man ikke få nogen dømt for. Tværtimod (som allerede nævnt) vil manden være tvunget til at anklage hende for injurier. Hvis man kommer med anklager i den vægtklasse, skal man have beviser af en art.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf Modesty Blame » 29. aug 2020, 17:55

Selv hvis hun havde sagt det for 12 år siden, hvad skulle HR så have gjort? Hvis der ingen vidner er - hvordan skal hun så bevise det? Det er ord mod ord, og så HAVDE hendes karriere nok været ovre.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf hotlips » 29. aug 2020, 18:17

paint skrev:
hotlips skrev:
paint skrev:
Modesty Blame skrev:Hvis Sofie Linde havde sat navn på, havde diskussionen været, om pågældende var blevet dømt i folkedomstolen. Hvis hun havde sagt navnet til HR, havde de ikke kunnet gøre noget 12 år senere. De kunne bare sidde med 12 år gamle beskyldninger, som ikke kan bevises.


Præcis - hvis hun var heldig slap hun for en anklage om injurier. Det ville være den letteste sag i verden for den pågældende mand at benægte ethvert kendskab til det. Han ville sandsynligvis være tvunget til at anklage hende for injurier, for at rense sit navn. Og selvfølgelig ville han gøre det, når det gælder en 12 år gammel hændelse, som ingen kan bevise og hvor han ikke rørte hende.


Det kan jo også være hun har nogle overvejelser i forhold til at hvis hun først sætter navn på så er det helt uforudsigeligt hvad der sker, han kan blive fyret, skilt, det kan vælte ind med trusler og folk der står og råber efter ham i netto, og der kan være nogle børn der uforvarende kommer i klemme.

Og så kan man synes det er rimeligt der er en straf for den slags, men derfor er det måske på ingen måde så slemt som det han kan blive udsat for i værste fald i disse tider og det er jo ikke til at vide hvad der ville ske.


Jeg kunne godt forestille mig, at hun har talt med en jurist (eller lign) som har frarådet hende at sætte navn på anklagerne. Der er formentlig kun hendes ord for det, og det kan man ikke få nogen dømt for. Tværtimod (som allerede nævnt) vil manden være tvunget til at anklage hende for injurier. Hvis man kommer med anklager i den vægtklasse, skal man have beviser af en art.


Selv hvis han trak hende i retten og hvis hun blev dømt engang om flere år så ville det stadig være en brøkdel af den straf han fik hvis internettet først ruller og når hun nu selv er på toppen i medierne så ville han jo få hele turen.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf A 7 » 29. aug 2020, 18:49

Hvis han også har sagt det til andre unge piger, så er det jo muligt, at nogle af dem nu har fået mod til at gå til ledelsen, efter Sofies udbrud. Og hvis flere gør det, og angiver den samme mand, så kan man jo håbe, at ledelsen tager affære.
2
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf Petrix » 30. aug 2020, 05:40

Nu er det jo mange år siden og tiderne har ændret sig.
Derfor mener jeg at Sofie Linde er i sin gode ret til at undlade at nævne navne og blot sætte fokus på problemet ud fra egen erfaring.
Personligt synes jeg det skal sidestilles med korruption. Dvs. man også har et ansvar for at sige fra og hvis man knalder med den kvindelige eller mandlige chef, så må begge stå til ansvar.
Det må så være de enkelte virksomheder der bør have sådanne politikker på plads.
1
27102021
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf Purple Haze » 30. aug 2020, 06:31

hotlips skrev:Selv hvis han trak hende i retten og hvis hun blev dømt engang om flere år så ville det stadig være en brøkdel af den straf han fik hvis internettet først ruller og når hun nu selv er på toppen i medierne så ville han jo få hele turen.


Ja, men det ville hun også.
Lige nu får hun en “light” version. Dagbladene viser billeder af hende og manden, hvor de fortæller om deres økonomi, og hun bliver fremstillet som grådig. Hun og hendes troværdighed diskuteres lystigt, hvor dette fora nok er det mest ubetydelige.
Og mit gæt er at hun modtager alt fra klamme beskeder eller skæld ud til dødstrusler i sin indboks - Fordi sådan opfører folk sig nu engang.

Det kan jeg godt forstå hun ikke har lyst til at blive udsat for, potentielt i årevis.
Tænker som det er nu har folk fundet sig nye ofre om et par måneder.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf Goozilla » 30. aug 2020, 08:27

Petrix skrev:Nu er det jo mange år siden og tiderne har ændret sig.
Derfor mener jeg at Sofie Linde er i sin gode ret til at undlade at nævne navne og blot sætte fokus på problemet ud fra egen erfaring.
Personligt synes jeg det skal sidestilles med korruption. Dvs. man også har et ansvar for at sige fra og hvis man knalder med den kvindelige eller mandlige chef, så må begge stå til ansvar.
Det må så være de enkelte virksomheder der bør have sådanne politikker på plads.


Jeg synes man skal passe på med at gøre gensidig lyst imellem voksne mennesker til noget forbudt. De steder hvor det kan give problemer må det være op til arbejdspladsen at have politikker.

Derimod synes jeg sagtens, at man kan sidestille det Sofie har oplevet med en slags voldtægtsforsøg. Der er jo reelt set blevet fremsat trusler for at opnå sex med hende og endda i en situation, hvor magtbalancen imellem dem ikke kunne have været mere skæv.
1
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf Nicolait » 30. aug 2020, 08:52

Hvis jeg var komiker, så var jeg nok blevet ked af, at værten til hyldestaftenen for komikere brugte aftenen på så meget selvpromovering. Særligt når værten ikke vælger at følge op på sine udmeldinger. Endvidere tænker jeg, at en eventuel sag, ville falde på bevisets stilling.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19607

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf Animi » 30. aug 2020, 09:36

Ift at Sofie Linde "overtog" showet, så skal man huske, at det jo altså var planlagt sammen med dem, der står bag showet. Så det er ikke bare fordi, hun selv pludselig har besluttet, at det skulle det lige handle l.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Ernie
Permanent bortvist
Indlæg: 359
Tilmeldt: 16. dec 2018, 15:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 94

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf Ernie » 30. aug 2020, 10:11

Det handler om magt og magtkamp. Fyren har åbenbart været nysgerrig efter at se, om hans magt var stor nok til at få hende til at acceptere noget sådant. Det var den så ikke. For hun faldt ikke for hans bluff.

Historien viser, at magt korrumperer. Samt at nogle (både kvinder og mænd) ikke tåler at have magt. Dette er for mig problemet. Men jeg ser ikke umiddelbart en god måde at løse problemet på?

At hun måske forsøgte at advare andre unge kvinder, har jeg derimod kun et skuldertræk tilovers for. For andre unge kvinder må da gøre, som de vil. Nogle vil gerne skyde genvej til forfremmelser ved at have sex med chefen og ville derfor acceptere. Andre vil ligesom hende sige fra, fordi de går mindre op i forfremmelser og vil have lov til selv at bestemme, hvem de har sex med. Om de, der bruger sex som et middel til at skyde genvej til forfremmelser, så egentlig får noget ud af det er et andet spørgsmål?

Magtsyge og magtkamp er aldrig kønt at se på. Hendes forsøg på at hænge en tidligere chef hos DR ud er det heller ikke. For hun bringer jo samtidig alle andre chefer hos DR under mistanke.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Sofie Linde og sex chikane

Indlægaf Purple Haze » 30. aug 2020, 10:18

Ernie skrev:At hun måske forsøgte at advare andre unge kvinder, har jeg derimod kun et skuldertræk tilovers for. For andre unge kvinder må da gøre, som de vil. Nogle vil gerne skyde genvej til forfremmelser ved at have sex med chefen og ville derfor acceptere. Andre vil ligesom hende sige fra, fordi de går mindre op i forfremmelser og vil have lov til selv at bestemme, hvem de har sex med. Om de, der bruger sex som et middel til at skyde genvej til forfremmelser, så egentlig får noget ud af det er et andet spørgsmål?



Og holdninger som den her er grunden til at det er godt at nogen står frem indimellem.
9
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"