Dansk politik - stort og småt

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8611

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Raenil » 22. mar 2024, 10:59

Mani skrev:
Raenil skrev:
Akehurst2 skrev:
Raenil skrev:
Mani skrev:Seriøst?

"Der igangsættes en undersøgelse af muligheden for at indføre en afgift i regi af svineafgiftsfonden, hvor provenuet fordeles til producenter, der kan dokumentere, at de ikke halekuperer, står der i ministerens forslag under punktet "Flere grise med hele haler"."

https://avisendanmark.dk/politik/absurd ... olde-loven


Hvorfor ikke?


Hvorfor ikke bare forbyde halekupering?


Det er jeg sådan set med på, dansk kød bliver så bare dyrere end at få det sejlet ind fra Kina ligesom alt muligt andet der er for dyrt at producere i Danmark.

Men når nu man har besluttet en ordning med undtagelser, så giver det vel mening at tage penge fra dem der ikke gør en indsats og så give til dem der gør en indsats.

Totalforbud er også en løsning, det virkede med hunde. Men hunde er også et beskyttet marked, det er svært at importere kinesisk producerede hundehvalpe.

I øvrigt er artiklens overskrift uvederhæftig. Man skal et stykke ned i artiklen før det går op for læseren at det ikke er skatteyderens penge der er på spil.

Jeg synes det er hul i hovedet at et erhverv, der i forvejen er så subsidieret, nu også vil give tilskud for at overholde lovgivningen. Der skal ikke flere tilskud og sære ordninger til.


Det er ikke et tilskud. Man tager penge fra nogle landmænd og giver til andre.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11402
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23669

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Mani » 22. mar 2024, 11:24

Raenil skrev:
Mani skrev:
Raenil skrev:
Akehurst2 skrev:
Raenil skrev:
Mani skrev:Seriøst?

"Der igangsættes en undersøgelse af muligheden for at indføre en afgift i regi af svineafgiftsfonden, hvor provenuet fordeles til producenter, der kan dokumentere, at de ikke halekuperer, står der i ministerens forslag under punktet "Flere grise med hele haler"."

https://avisendanmark.dk/politik/absurd ... olde-loven


Hvorfor ikke?


Hvorfor ikke bare forbyde halekupering?


Det er jeg sådan set med på, dansk kød bliver så bare dyrere end at få det sejlet ind fra Kina ligesom alt muligt andet der er for dyrt at producere i Danmark.

Men når nu man har besluttet en ordning med undtagelser, så giver det vel mening at tage penge fra dem der ikke gør en indsats og så give til dem der gør en indsats.

Totalforbud er også en løsning, det virkede med hunde. Men hunde er også et beskyttet marked, det er svært at importere kinesisk producerede hundehvalpe.

I øvrigt er artiklens overskrift uvederhæftig. Man skal et stykke ned i artiklen før det går op for læseren at det ikke er skatteyderens penge der er på spil.

Jeg synes det er hul i hovedet at et erhverv, der i forvejen er så subsidieret, nu også vil give tilskud for at overholde lovgivningen. Der skal ikke flere tilskud og sære ordninger til.


Det er ikke et tilskud. Man tager penge fra nogle landmænd og giver til andre.

Så det er ikke en straf og en belønning? Jeg synes det er fucking latterligt at belønne et erhverv for at overholde lovgivningen uanset. Helt hul i hovedet i et så subsidieret erhverv.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11402
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23669

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Mani » 22. mar 2024, 11:26

Mani skrev:
Raenil skrev:
Mani skrev:
Raenil skrev:
Akehurst2 skrev:
Raenil skrev:
Mani skrev:Seriøst?

"Der igangsættes en undersøgelse af muligheden for at indføre en afgift i regi af svineafgiftsfonden, hvor provenuet fordeles til producenter, der kan dokumentere, at de ikke halekuperer, står der i ministerens forslag under punktet "Flere grise med hele haler"."

https://avisendanmark.dk/politik/absurd ... olde-loven


Hvorfor ikke?


Hvorfor ikke bare forbyde halekupering?


Det er jeg sådan set med på, dansk kød bliver så bare dyrere end at få det sejlet ind fra Kina ligesom alt muligt andet der er for dyrt at producere i Danmark.

Men når nu man har besluttet en ordning med undtagelser, så giver det vel mening at tage penge fra dem der ikke gør en indsats og så give til dem der gør en indsats.

Totalforbud er også en løsning, det virkede med hunde. Men hunde er også et beskyttet marked, det er svært at importere kinesisk producerede hundehvalpe.

I øvrigt er artiklens overskrift uvederhæftig. Man skal et stykke ned i artiklen før det går op for læseren at det ikke er skatteyderens penge der er på spil.

Jeg synes det er hul i hovedet at et erhverv, der i forvejen er så subsidieret, nu også vil give tilskud for at overholde lovgivningen. Der skal ikke flere tilskud og sære ordninger til.


Det er ikke et tilskud. Man tager penge fra nogle landmænd og giver til andre.

Så det er ikke en straf og en belønning? Jeg synes det er fucking latterligt at belønne et erhverv for at overholde lovgivningen uanset. Helt hul i hovedet i et så subsidieret erhverv.

Sorry, det blev surt. Har bare lige siddet hørt om tilskud til diesel, tilskud til bestemte afgrøder, tilskud til braklægning osv
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8611

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Raenil » 22. mar 2024, 15:19

Mani skrev:
Raenil skrev:
Mani skrev:
Raenil skrev:
Akehurst2 skrev:
Raenil skrev:
Mani skrev:Seriøst?

"Der igangsættes en undersøgelse af muligheden for at indføre en afgift i regi af svineafgiftsfonden, hvor provenuet fordeles til producenter, der kan dokumentere, at de ikke halekuperer, står der i ministerens forslag under punktet "Flere grise med hele haler"."

https://avisendanmark.dk/politik/absurd ... olde-loven


Hvorfor ikke?


Hvorfor ikke bare forbyde halekupering?


Det er jeg sådan set med på, dansk kød bliver så bare dyrere end at få det sejlet ind fra Kina ligesom alt muligt andet der er for dyrt at producere i Danmark.

Men når nu man har besluttet en ordning med undtagelser, så giver det vel mening at tage penge fra dem der ikke gør en indsats og så give til dem der gør en indsats.

Totalforbud er også en løsning, det virkede med hunde. Men hunde er også et beskyttet marked, det er svært at importere kinesisk producerede hundehvalpe.

I øvrigt er artiklens overskrift uvederhæftig. Man skal et stykke ned i artiklen før det går op for læseren at det ikke er skatteyderens penge der er på spil.

Jeg synes det er hul i hovedet at et erhverv, der i forvejen er så subsidieret, nu også vil give tilskud for at overholde lovgivningen. Der skal ikke flere tilskud og sære ordninger til.


Det er ikke et tilskud. Man tager penge fra nogle landmænd og giver til andre.

Så det er ikke en straf og en belønning? Jeg synes det er fucking latterligt at belønne et erhverv for at overholde lovgivningen uanset. Helt hul i hovedet i et så subsidieret erhverv.


Hvad mener du? Det er udgiftsneutralt. Problemet er lovgivningen, som så vag at halekupering i praksis er lovligt.

Det er lyder som en hel rimelig afgift, hvis man ikke vil lovgive sig ud af problemet - givet incitament til at overholde reglerne uden at skatteyderne skal betale.

Alle din andre betragtning er jeg delvis enig i. Landmændene gider heller ikke alle de regler, men de vil jo gerne have tilskuddet.

Men som sagt: køer og korn fra Argentina og Kina er billigere, og det er en god økonomisk løsning. Så kan vi også have vores natur i fred for landmændene. Jeg er opvokset på en gård men er ikke særlig romantisk om at beholde dansk landbrug. Men mad skal jo komme et sted fra.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11402
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23669

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Mani » 22. mar 2024, 15:39

Raenil skrev:Hvad mener du? Det er udgiftsneutralt. Problemet er lovgivningen, som så vag at halekupering i praksis er lovligt.

Det er lyder som en hel rimelig afgift, hvis man ikke vil lovgive sig ud af problemet - givet incitament til at overholde reglerne uden at skatteyderne skal betale.

Alle din andre betragtning er jeg delvis enig i. Landmændene gider heller ikke alle de regler, men de vil jo gerne have tilskuddet.

Men som sagt: køer og korn fra Argentina og Kina er billigere, og det er en god økonomisk løsning. Så kan vi også have vores natur i fred for landmændene. Jeg er opvokset på en gård men er ikke særlig romantisk om at beholde dansk landbrug. Men mad skal jo komme et sted fra.

Jeg er selv opvokset på landet og har ikke noget imod landbrug. Jeg har noget imod tilskudsordninger der får landbrug til at optimerer mod tilskud. Jeg vil hellere have co2 afgifter på forbrugt af landbrugsvare end på produktionen. Men jeg er imod flere tilskud/belønnings ordninger. Lige såvel som jeg er imod skattesystemer med fradrag og ekstraskatter - gør det simpelt - og stop alle de særordninger.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3075
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 197
Likede indlæg: 5536

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Pølsemix » 22. mar 2024, 20:58

Hvad med at stille sig til rådighed for rigtige medier i stedet for denne her dumme uskik med egen producerede podcasts? :rulle:

https://skm.dk/aktuelt/presse-nyheder/p ... -til-debat
5
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf landsbytossen » 23. mar 2024, 10:04

Føj for helvede.

Iflg. EB snager folketingets formand i MF´ernes mails fra borgere og andre

Dermed har regeringen adgang til fortrolige ting i oppositionen. Hvorfor har sikkerhedseksperten Barbara B. Berthelsen ikke advaret mod det, eller advarer hun kun, når det gælder skrigeskinken.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8611

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Raenil » 23. mar 2024, 18:56

landsbytossen skrev:Føj for helvede.

Iflg. EB snager folketingets formand i MF´ernes mails fra borgere og andre

Dermed har regeringen adgang til fortrolige ting i oppositionen. Hvorfor har sikkerhedseksperten Barbara B. Berthelsen ikke advaret mod det, eller advarer hun kun, når det gælder skrigeskinken.


Du skal læse “artiklen”. Overskriften lader til at være bevidst løgnagtig, hvorimod artiklen rejser nogle interessante principielle spørgsmål om emailpolitik i Folketinget.

Men nej, du faldt i og lavede en automatreaktion.

Iøvrigt er det da meget interessant at en så voldsom beskyldning om spionage fra formandskabet:

Ikke længere er at finde på Ekstrabladets forside
Ikke er blevet taget op af seriøse it-medier
Ikke er blevet taget op af andre medier.

En skam, for diskussionen om administration af Folketingets data og hvad politikere må bruge systemet til - og især om det skal kunne kontrolleres - havde ellers været spændende.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... s/10172682
0
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1569
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1030

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Dane » 23. mar 2024, 21:13

0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8611

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Raenil » 23. mar 2024, 21:16



Læs ovenfor. Please? Vil du ikke nok? Ellers mister jeg tilliden til menneskeheden.
2
K.toldam
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1786

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf K.toldam » 23. mar 2024, 23:17

Raenil skrev:


Læs ovenfor. Please? Vil du ikke nok? Ellers mister jeg tilliden til menneskeheden.



Det undrer mig at Barbara ikke bare har slettet mailen
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1569
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1030

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Dane » 24. mar 2024, 07:39

Raenil skrev:


Læs ovenfor. Please? Vil du ikke nok? Ellers mister jeg tilliden til menneskeheden.


Hvis jeg nu havde skrevet “er den lige falsk eller hvad” - mon du så havde spottet ironien ?
0
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
klaus
Indlæg: 466
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 385

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf klaus » 24. mar 2024, 11:41

Pølsemix skrev:Hvad med at stille sig til rådighed for rigtige medier i stedet for denne her dumme uskik med egen producerede podcasts? :rulle:

https://skm.dk/aktuelt/presse-nyheder/p ... -til-debat


Så du vil ha at han skal svare på spørgsmål som han ikke selv har været med til at lave. Ej det går da ikke.
5
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Artem » 25. mar 2024, 14:27

Den Co2 afgift på landbruget er jo en ren bombe under beskæftigelse i det vestjyske :8:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/en-co ... omraaderne

Min kommunen står til at miste 2003 arbejdspladser... :shock: Det er jo næsten ti procent af arbejdspladserne i kommunen.
Shit jeg synes godt nok det er vildt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Thomas31
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 88
Likede indlæg: 2445

Re: Dansk politik - stort og småt

Indlægaf Thomas31 » 25. mar 2024, 15:03

Artem skrev:Den Co2 afgift på landbruget er jo en ren bombe under beskæftigelse i det vestjyske :8:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/en-co ... omraaderne

Min kommunen står til at miste 2003 arbejdspladser... :shock: Det er jo næsten ti procent af arbejdspladserne i kommunen.
Shit jeg synes godt nok det er vildt.


Ja det er næsten lige så slemt som når byer mistede værftet eller kasernen...
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"