Ny Mohammed krise i Frankrig

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3635

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Petrix » 1. nov 2020, 16:52

Hvad synes I om Nye Borgerliges initiativ (hvis man kan kalde det det) om at indrykke Mohammed tegningerne som annoncer i dagbladene?
0
27102021
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2020, 16:54

Petrix skrev:Hvad synes I om Nye Borgerliges initiativ (hvis man kan kalde det det) om at indrykke Mohammed tegningerne som annoncer i dagbladene?

Jeg synes det er en fin idé. Den tester både medierne og Islam.
1
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3635

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Petrix » 1. nov 2020, 17:09

abcd skrev:
Petrix skrev:Hvad synes I om Nye Borgerliges initiativ (hvis man kan kalde det det) om at indrykke Mohammed tegningerne som annoncer i dagbladene?

Jeg synes det er en fin idé. Den tester både medierne og Islam.


Ja synes nu mere at det var medierne der burde have reageret med at smide nogle tegninger på forsiden umiddelbart efter Erdogan og andre muslimske ledere fordømte Macron og appelerede til boycott af franske produkter.
Det er jo vores medier, som er ytringsfrihedens mest markante ambassadør.
1
27102021
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Ado » 1. nov 2020, 17:47

Petrix skrev:Hvad synes I om Nye Borgerliges initiativ (hvis man kan kalde det det) om at indrykke Mohammed tegningerne som annoncer i dagbladene?

Fuldstændig hul i hovedet. De gør det udelukkende for at provokere et folkefærd, som de ikke kan lide - ikke pga. ytringsfrihed. Jeg gider fandeme ikke mere utryghed, og det er netop det Nye Borgerlige kaster over Danmark.
2
Donna Martin Graduates!
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Bad Samaritan » 1. nov 2020, 18:16

Jeg synes, at Bonnichsen opsummerer det ret godt her:

"Jeg synes, at det er en tåbelig, fantasiløs og barnagtig provokation, hvor man leger med alle andres sikkerhed, samtidig med at man selv sidder i sit elfenbenstårn, og hvor Vermund og hendes partifæller vil være beskyttet af PET mod selv den mindste trussel."

Jeg forstår ikke, hvem det er de tror deres "sympatierklæring" skal rokke ved. Hvis man lige ser bort fra ham dér marokkaner-duden, som al efterforskning indtil videre peger imod nærmere er skrupskør, end en eller anden ardcore, hjemmegroet terrorist, så tror jeg at målgruppen af "unge, enlige mænd i sen-30erne, som synes, at halshugninger er cool, allerede er ret meget tabt på gulvet...

... og så får man også lige ved samme slag fremmedgjort et kæmpeflertal af moderate muslimer, både herhjemme og i udlandet, som tilsyneladende hverken skal have en demokratisk sikret ret til at synes, at den slags provokationer er platte og ekstremt respektløse - eller for den sags skyld retten til på ditto demokratisk vis at vise deres afsky gennem handelssanktioner og aktive forbrugervalg.

At Pernille Bæmund for Gud ved hvilken gang driver politisk plat på menneskelig tragedie kommer ikke som nogen overraskelse. Men at så mange med så stor velvillighed køber præmissen om fremskridt gennem fornærmelse, synes jeg godt nok er trist...
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf paint » 1. nov 2020, 18:26

Petrix skrev:Hvad synes I om Nye Borgerliges initiativ (hvis man kan kalde det det) om at indrykke Mohammed tegningerne som annoncer i dagbladene?


Intellektuelt, forstår jeg deres tankegang. Men rent pragmatisk, er det en sindssyg og uansvarlig ide at udsætte landet for eventuelle terrorangreb, som sandsynligvis vil ramme komplet uskyldige mennesker - og sikkert ikke Pernille Vermund og hendes mangemillionær af en mand - der fint og flot( og sikkert fredeligt) residerer i Schweiz.
Det vil formentlig heller ikke ramme nogle af de skrivebordskrigere, som sætter andres liv i fare for en ide.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2020, 18:28

Bad Samaritan skrev:Jeg synes, at Bonnichsen opsummerer det ret godt her:

"Jeg synes, at det er en tåbelig, fantasiløs og barnagtig provokation, hvor man leger med alle andres sikkerhed, samtidig med at man selv sidder i sit elfenbenstårn, og hvor Vermund og hendes partifæller vil være beskyttet af PET mod selv den mindste trussel."

Jeg forstår ikke, hvem det er de tror deres "sympatierklæring" skal rokke ved. Hvis man lige ser bort fra ham dér marokkaner-duden, som al efterforskning indtil videre peger imod nærmere er skrupskør, end en eller anden ardcore, hjemmegroet terrorist, så tror jeg at målgruppen af "unge, enlige mænd i sen-30erne, som synes, at halshugninger er cool, allerede er ret meget tabt på gulvet...

... og så får man også lige ved samme slag fremmedgjort et kæmpeflertal af moderate muslimer, både herhjemme og i udlandet, som tilsyneladende hverken skal have en demokratisk sikret ret til at synes, at den slags provokationer er platte og ekstremt respektløse - eller for den sags skyld retten til på ditto demokratisk vis at vise deres afsky gennem handelssanktioner og aktive forbrugervalg.

At Pernille Bæmund for Gud ved hvilken gang driver politisk plat på menneskelig tragedie kommer ikke som nogen overraskelse. Men at så mange med så stor velvillighed køber præmissen om fremskridt gennem fornærmelse, synes jeg godt nok er trist...


Det er jo fint du kan kalde Pernille Vermund for Bæmund fordi du synes hun er en idiot. Det hedder ytringsfrihed. Tegningerne er sådan set det samme, blot er ofret Mohammed. Og der er nok ikke nogen der kommer efter dig fordi du kalder Pernille for et grimt navn.
4
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Pølsemix » 1. nov 2020, 18:38

Det optimale ville være at alle medier bragte dem jævnligt, det ville sætte ekstremisterne skakmat. Men det er ikke realistisk, så det er da prisværdigt og modigt at nogle aviser vil bringe tegningerne, i den henseende er motivationen for at bringe dem ligegyldig.
3
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3635

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Petrix » 1. nov 2020, 18:43

Jeg ser også NB’s annoncer som en direkte provokation, men jeg synes vores frie medier har fejlet. Jeg synes de burde have dækket mordet på Samuel Paty grundigere, herunder vist og skitseret det undervisningsmateriale han brugte og som kom til at koste hans liv.
0
27102021
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3635

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Petrix » 2. nov 2020, 17:38

Noget tyder på at Charlie Hebdo ikke deler holdning med Pernille Vermund.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... er/8350690
0
27102021
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf paint » 2. nov 2020, 18:23

Petrix skrev:Noget tyder på at Charlie Hebdo ikke deler holdning med Pernille Vermund.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... er/8350690


De er nok ikke alene med den holdning ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2020, 18:37

Petrix skrev:Noget tyder på at Charlie Hebdo ikke deler holdning med Pernille Vermund.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... er/8350690


Det kommer ikke som en overraskelse.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2020, 18:40

Og nu droppes projektet endegyldigt.
0
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3635

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Petrix » 2. nov 2020, 19:04

DetSorteCirkus skrev:
Petrix skrev:Noget tyder på at Charlie Hebdo ikke deler holdning med Pernille Vermund.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... er/8350690


Det kommer ikke som en overraskelse.


Ja ok, Jeg kender ikke Charlie Hebdo’s holdninger, men jeg kunne nu heller ikke forestille mig, at de tilhører den yderste højrefløj.
0
27102021
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Ny Mohammed krise i Frankrig

Indlægaf Seladon » 2. nov 2020, 19:06

DetSorteCirkus skrev:Og nu droppes projektet endegyldigt.


Quelle tristesse pour mme. Vermund. :wink3:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"