Regeringens nye tiltag og et procenttal som er blevet væk

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1334
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 316
Kontakt:

Regeringens nye tiltag og et procenttal som er blevet væk

Indlægaf EmoJanice » 22. jan 2021, 05:52

Regeringen tumler med at kræve at vi:

  • Bærer mundbind når vi forlader vores hjem, selvom vi måtte være ene den dag når vi ved en forælders sommerhus på Albuens lufter hans hund.
  • At alle som har været nær en smittet person skal isolere sig selv symptomer eller ej

Det vil sige at kommer en kunde ind i supermarkedet hvor jeg sidder med kassen, og ja, I holder ikke afstand og hvordan kan vi også gøre noget ved det eftersom bossen ikke har hyret en stærk mand til at holde kunder tilbage hvis der er mange i butikken i forvejen, så skal jeg i isolation selvom jeg sidder bag en skærm og har mundbind på.

Jeg har læst at smitten er luftbåren, men hvor luftbåren hvis jeg er eneste person på stranden?

Er det ikke overdrevne tiltag?

Og så er der det med at den Britiske variant er 74 procent mere smitsom. Hvem har undersøgt det, så myndighederne kan sige det? En eller anden Facebook gruppe? SSI kan ikke dokumentere det.

Risikerer staten ikke at borgerne mister tillid når intet af det som de siger er fakta, viser sig at være det. Så kunne vi lige så godt høre på en anden Facebook gruppe som siger noget andet?

0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Regeringens nye tiltag og et procenttal som er blevet væk

Indlægaf fisken80 » 22. jan 2021, 06:22

Men der var jo ikke opbakning til at indføre tiltaget om mundbind også udendørs, så det bliver ikke til noget. Hvorfor skal vi så diskutere det?

Har man ikke hele tiden skullet isoleres sig, hvis man har været nær en smittet - altså indtil man havde en negativ test?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Regeringens nye tiltag og et procenttal som er blevet væk

Indlægaf TinaW » 22. jan 2021, 06:28

fisken80 skrev:Men der var jo ikke opbakning til at indføre tiltaget om mundbind også udendørs, så det bliver ikke til noget. Hvorfor skal vi så diskutere det?

Har man ikke hele tiden skullet isoleres sig, hvis man har været nær en smittet - altså indtil man havde en negativ test?


Nej heldigvis ingen opbakning til, at bære mundbind udendørs.

Mht. hvor smitsom man mener den britiske mutation er, så har det da været fremme i medierne de sidste par dage, at man mener den er ca. 35 % mere smitsom og ikke omkring de 70 %, som man tidligere har nævnt.
En eller anden professor viste en meget fin kurve.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"