Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4138
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3735

Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. feb 2021, 10:43

* Virusser muterer løbende af sig selv, og så novel er CoVid19 heller ikke - men på den anden siden tror jeg der er en god chance for at Corona ved en fejl er undsluppet fra et laboratorie i Wuhan. Og efterfølgende bureaukratisk nonsense gjorde det tog så lang tid før der blev gjort noget.
Senest rettet af Vlad Kalashnikov 24. maj 2021, 05:00, rettet i alt 3 gange.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf EmoJanice » 17. feb 2021, 11:46

Af alle konspirationsteorierne som omgav Trump's smedekampagne mod Clinton og den politiske elite må det nu være slået fast med tyv-tommer søm at Jeffery Epstein begik selvmord og rene tilfældigheder gjorde at kameraerne ikke virkede og samtlige ansatte faldt i søvn den nat.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8770
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf Artem » 17. feb 2021, 11:51

Spaghettimonstret, den eneste religion der lyder fornuftigt.
5
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2979
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 281
Likede indlæg: 8387

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf Fru Himmelblå » 17. feb 2021, 12:30

Omfanget af mennesker, der pludselig skulle være i stand til at holde kæft, er grunden til, at jeg ikke tror på konspirationsteorier.

Mennesket er ude af stand til at holde på hemmeligheder selv hvis blot få er inde over. De store konspirationsteorier kræver flere hundrede hvis ikke tusinder skulle tie stille. Ikke muligt.
21
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4138
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3735

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. feb 2021, 13:28

Frøken Himmelblå skrev:Omfanget af mennesker, der pludselig skulle være i stand til at holde kæft, er grunden til, at jeg ikke tror på konspirationsteorier.

Mennesket er ude af stand til at holde på hemmeligheder selv hvis blot få er inde over. De store konspirationsteorier kræver flere hundrede hvis ikke tusinder skulle tie stille. Ikke muligt.
Ja, men ikke alle konspirationsteorier kræver mange involverede, og nogle konspirationsteorier har historisk vist sig at være korrekte. Kuwait baby incubators, og Tonkin Bay incident f.eks. Bombning i Cambodia også.

* I øvrigt tror jeg ikke Alcibiades var skyldig i at ødelægge Hermes-statuerne. Det var en sammensværgelse.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2979
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 281
Likede indlæg: 8387

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf Fru Himmelblå » 17. feb 2021, 14:10

Vlad Kalashnikov skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Omfanget af mennesker, der pludselig skulle være i stand til at holde kæft, er grunden til, at jeg ikke tror på konspirationsteorier.

Mennesket er ude af stand til at holde på hemmeligheder selv hvis blot få er inde over. De store konspirationsteorier kræver flere hundrede hvis ikke tusinder skulle tie stille. Ikke muligt.
Ja, men ikke alle konspirationsteorier kræver mange involverede, og nogle konspirationsteorier har historisk vist sig at være korrekte. Kuwait baby incubators, og Tonkin Bay incident f.eks. Bombning i Cambodia også.

* I øvrigt tror jeg ikke Alcibiades var skyldig i at ødelægge Hermes-statuerne. Det var en sammensværgelse.


Ok. Jeg medgiver. Der er sikkert små konspirationsteorier der har vist sig og vil vise sig at være sande.

Dem du nævner er noget før min tid.

Kigger man på store konspirationsteorier som f.eks. flat earth og andre i samme størrelsesorden, vil det kræve, at for mange mennesker holder tæt, til at man kan opretholde løgnen.

Og at mindre konspirationer bliver afsløret og viser sig at være sande, er vel case in point. Selv med ganske få involverede, kan folk ikke finde ud af at holde kæft.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3886
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3551

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf FruitFly » 17. feb 2021, 14:16

Jeg køber pt ind på at Epstein ikke begik selvmord og at Covid-19 undslap et laboratorie i Wuhan. Det sidste synes jeg nu strengt taget ikke er en konspirationsteori - det er relativt velunderbygget at det KAN være en rimelig forklaring... igen har Genstart en god gennemgang af fakta:
https://www.dr.dk/radio/special-radio/g ... enstart-57
2
#Klimatosse
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2979
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 281
Likede indlæg: 8387

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf Fru Himmelblå » 17. feb 2021, 14:23

FruitFly skrev:Jeg køber pt ind på at Epstein ikke begik selvmord og at Covid-19 undslap et laboratorie i Wuhan. Det sidste synes jeg nu strengt taget ikke er en konspirationsteori - det er relativt velunderbygget at det KAN være en rimelig forklaring... igen har Genstart en god gennemgang af fakta:
https://www.dr.dk/radio/special-radio/g ... enstart-57


Men det er jo blevet undersøgt - endda af en dansk forsker, hvis jeg husker korrekt. Den er ikke opstået i et laboratorie.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/ ... -den-er-en

For mig falder både Epstein og covid-19 lavet i et laboratorie på, at for mange mennesker skulle være inde over.

Selv i Kina kan de altså ikke holde tæt. Bare se på deres koncentrationslejre.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20606
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44162

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf paint » 17. feb 2021, 14:33

Den eneste konspirationsteori, som jeg tager lidt seriøst er den om, at Oswald ikke var alene om at skyde Kennedy, hvorefter en anden skød Oswald.
Det forekommer mig mærkeligt at Oswald havde boet i Sovjetunionen, midt under den kolde krig. Og ikke mindst, at han uden videre kunne flytte tilbage til USA, i samme periode, efter at have boet i Sovjetunionen. Dette skete lige omkring Cubakrisen, hvor verden var på randen af en atomkrig (USA vs Sovjetunionen)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3886
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3551

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf FruitFly » 17. feb 2021, 14:35

Frøken Himmelblå skrev:Kigger man på store konspirationsteorier som f.eks. flat earth og andre i samme størrelsesorden, vil det kræve, at for mange mennesker holder tæt, til at man kan opretholde løgnen.

Flat Earth er ikke en konspirationsteori. Det er dårskab.

9/11 som et inside-job er til gengæld en konspirationsteori i dén størrelsesorden.
1
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3886
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3551

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf FruitFly » 17. feb 2021, 14:42

Frøken Himmelblå skrev:
FruitFly skrev:Jeg køber pt ind på at Epstein ikke begik selvmord og at Covid-19 undslap et laboratorie i Wuhan. Det sidste synes jeg nu strengt taget ikke er en konspirationsteori - det er relativt velunderbygget at det KAN være en rimelig forklaring... igen har Genstart en god gennemgang af fakta:
https://www.dr.dk/radio/special-radio/g ... enstart-57


Men det er jo blevet undersøgt - endda af en dansk forsker, hvis jeg husker korrekt. Den er ikke opstået i et laboratorie.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/ ... -den-er-en

Idéen er ikke at den er SKABT på et laboratorie - det er den ikke - men at den er UNDSLUPPET et laboratorie. Det er simpelthen for stort et sammentræf at det første udbrud tilfældigvis er i en samme by som huser det eneste (førende?) laboratorium med aktive (naturlige!) corona-vira...
0
#Klimatosse
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf EmoJanice » 17. feb 2021, 15:10

FruitFly skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Kigger man på store konspirationsteorier som f.eks. flat earth og andre i samme størrelsesorden, vil det kræve, at for mange mennesker holder tæt, til at man kan opretholde løgnen.

Flat Earth er ikke en konspirationsteori. Det er dårskab.

9/11 som et inside-job er til gengæld en konspirationsteori i dén størrelsesorden.


Flat Earth skyldes bivirkninger :D

Billede

9/11 er prisen for at presse flest mulige m2 ind i et kontorbyggeri for at maximere indtægten af lejeindtægter på bekostning af sikkerhed.
5
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf EmoJanice » 17. feb 2021, 15:29

FruitFly skrev:Jeg køber pt ind på at Epstein ikke begik selvmord og at Covid-19 undslap et laboratorie i Wuhan. Det sidste synes jeg nu strengt taget ikke er en konspirationsteori - det er relativt velunderbygget at det KAN være en rimelig forklaring... igen har Genstart en god gennemgang af fakta:
https://www.dr.dk/radio/special-radio/g ... enstart-57


At Epstein's selvmord skulle være falsk, er kernen i de konspirationsteorier som Trump lagde frem.

I disse politisk-korrekte tider hvor alle monemeter for fortiden og alt hvad der trods skete af positive ting under Trumps perioder skal gemmes væk, kan man ikke pille hans selvmord ud som et muligt mord uden at åbne for Pandoras æske og begynde at undersøge hvem der besøgte Epstein's ø og samtidig havde midlerne til at begå et attentat. Gør man det, begynder man også at trække paralleler til prinsesse Diana's død som nogle ikke mener var et uheld og araberne, som Prins Andrew har lavet forretninger med på vegne af engelsk erhvervsliv.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3886
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3551

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf FruitFly » 17. feb 2021, 17:09

EmoJanice skrev:
FruitFly skrev:Jeg køber pt ind på at Epstein ikke begik selvmord og at Covid-19 undslap et laboratorie i Wuhan. Det sidste synes jeg nu strengt taget ikke er en konspirationsteori - det er relativt velunderbygget at det KAN være en rimelig forklaring... igen har Genstart en god gennemgang af fakta:
https://www.dr.dk/radio/special-radio/g ... enstart-57


At Epstein's selvmord skulle være falsk, er kernen i de konspirationsteorier som Trump lagde frem.

I disse politisk-korrekte tider hvor alle monemeter for fortiden og alt hvad der trods skete af positive ting under Trumps perioder skal gemmes væk, kan man ikke pille hans selvmord ud som et muligt mord uden at åbne for Pandoras æske og begynde at undersøge hvem der besøgte Epstein's ø og samtidig havde midlerne til at begå et attentat. Gør man det, begynder man også at trække paralleler til prinsesse Diana's død som nogle ikke mener var et uheld og araberne, som Prins Andrew har lavet forretninger med på vegne af engelsk erhvervsliv.

Epstein KAN være blevet myrdet uden at alle er blevet myrdet ;) Der er bare mistænkeligt mange sammentræf - og en fange som netop skulle være under konstant overvågning, så han IKKE tog livet af sig...
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3886
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3551

Re: Hvilke konspirationsteorier abonnerer du på?

Indlægaf FruitFly » 17. feb 2021, 17:14

EmoJanice skrev:
FruitFly skrev:Jeg køber pt ind på at Epstein ikke begik selvmord og at Covid-19 undslap et laboratorie i Wuhan. Det sidste synes jeg nu strengt taget ikke er en konspirationsteori - det er relativt velunderbygget at det KAN være en rimelig forklaring... igen har Genstart en god gennemgang af fakta:
https://www.dr.dk/radio/special-radio/g ... enstart-57


At Epstein's selvmord skulle være falsk, er kernen i de konspirationsteorier som Trump lagde frem.

Shit, jeg troede det var det med Obama og Kenya... ;)
0
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"