Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Jørn » 1. feb 2016, 12:22

Er Clement for grov ?

Er det synd for Mette ?

*

https://www.dr.dk/tv/se/vi-ses-hos-clem ... clement-40

Jeg synes, at Clement er "lige i overkanten her ...

Fik medlidenhed med Mette.

Men på den anden side, så svarer hun ikke klart og tydeligt !
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32467

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf icelady » 1. feb 2016, 12:51

Næh.

Men jeg synes så også at en del journalister fejler, fordi de ikke går politikere nok på klingen.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. feb 2016, 12:55

Jeg tænker det er forventeligt når man siger ja til at deltage i hans programmer.
Man ved hvad præmissen er, og man ved at han er mere end kniv skarp. - så må man også tåle mosten.

Det er jo ikke fordi manden har begået et totalt karakterskifte natten over.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Precaseptica » 1. feb 2016, 12:57

icelady skrev:Men jeg synes så også at en del journalister fejler, fordi de ikke går politikere nok på klingen.


Det kommer i høj grad an på hvem de er. Jeg bliver hurtigt irriteret, når jeg kan mærke at en journalist misbruger et interview til i højere grad at profilere sig selv som kritisk end til rent faktisk at interviewe. Jeg så gerne, at de i stedet for konstant at afbryde og skære igennem analyserede det fulde svar (argument) fra politikerne og eksperterne bagefter de har givet dem.

Alt for mange journalister tror, at det er mængden af statistik og kritiske spørgsmål de kan stille der tæller, fremfor hvor gode de er til på stående fod at vurdere de svar de får. Clement er normalt ret hurtig til at bemærke, når der ikke svares på et spørgsmål, men det kan godt gøres endnu bedre. Og så er han i øvrigt næsten alene om det.
Senest rettet af Precaseptica 1. feb 2016, 13:02, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf LaScrooge » 1. feb 2016, 12:57

Nej. Jeg synes ikke journalister kan være for hårde, i bestræbelsen på at få en politiker til at begrunde udsagn/beslutninger tilstrækkeligt. Det er ikke synd at det gennem journalistens insisterende spørgsmål bliver tydeligt, at man som lovgiver ikke kan svare for sig. Det bør man kunne, ellers bør det, man foreslår ikke kunne stilles som forslag eller vedtages.

Men det forudsætter også, at der rent faktisk afsættes tid til at undersøge noget tilstrækkeligt. Det sker bare meget sjældent, at der er mere end 2-4 minutter (max) til at redegøre for grundlaget for ét eller andet. Mange journalister har desuden det irriterende fokus at udstille uenigheder i stedet for at undersøge argumenterne.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Code71 » 1. feb 2016, 13:16

Nej han er ikke for hård. Det er dejligt forfriskende at det for en gangs skyld ikke blot er mikrofonholderi at interviewe politikkere som aldrig svarer på nogen spørgsmål ever. De taler konstant udenom.
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Sophies-mor » 1. feb 2016, 13:34

Nu er Clement enormt god til at afbryde.
Men synd for Mette? Nej.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2016, 13:42

Jeg orker ikke at se en hel times udsendelse ... men Clement er generelt umådeligt anstengende (og selvglad) at høre på :genert:
4
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Pølsemix » 1. feb 2016, 16:09

Clement er en uhøflig, selvcentreret og fladpandet interviewer. Emnerne bliver simplificeret noget så grusomt( her har Mette F en pointe), det hele handler om floskler og kvikke bemærkninger. Se bare på hans debatprogram, det eneste der mangler er cheerleaders, pointtavlen og en lille klokke der ringer når en runde er overstået, så er det en ikke-fysisk boksekamp. Knivskarp er et ord jeg aldrig ville bruge om ham.
Senest rettet af Pølsemix 1. feb 2016, 18:29, rettet i alt 1 gang.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Slettet bruger » 1. feb 2016, 16:30

At se en journalist og en politiker forsøge at kommunikere med hinanden minder mig altid om en samtale fra en galeanstalt.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf landsbytossen » 1. feb 2016, 17:40

Det interview havde to tabere. Den største var Clement.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Wizzze » 1. feb 2016, 18:06

Clement handler mest om at profilere Clement. Jeg synes det er fint der bliver gået til politikerne og de holdes fast og afkræves svar. Men Clement handler mest om at han får afleveret hans punchlines, og hurtige replikker. Tror manden i virkeligheden hellere ville være entertainer/standup´er end journalist :gruble:

Jeg synes en journalist som Nynne Bjerre fra Deadline, er meget bedre til at bore i et emne, og fastholde en politiker til der kommer svar.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf FruitFly » 1. feb 2016, 19:05

Jeg synes det er SÅ FEDT at journalisterne går til stålet. Vi har RIGELIGT med mikrofonholdere, og politikerne får lov til at slippe afsted med alt for meget tyndt spin, meningsløse gentagelser og vel-øvede mekaniske svar. Vi fortjener sgu' bedre.

Politikerne har SÅ meget magt - de skal sørme også være parat til at få den magt balanceret lidt ud med nærgående og insisterende spørgsmål.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf Pølsemix » 1. feb 2016, 19:05

Hvorfor slettede du dit indlæg fruitfly?
Men jeg vil alligevel gerne spørge dig, var Clement vitterligt det modsatte af en mikrofonholder for tyndt spin i det interview?
Hvilken substans kom han ind til?
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Er Clement for grov ? - Synd for Mette ?

Indlægaf FruitFly » 1. feb 2016, 19:11

Pølsemix skrev:Hvorfor slettede du dit indlæg fruitfly?

Der var dumme slåfejl - det skulle være fint nu.
Pølsemix skrev:Men jeg vil alligevel gerne spørge dig, var Clement vitterligt det modsatte af en mikrofonholder for tyndt spin i det interview?

Jeg ved ikke om Clement var det "modsatte" af en mikrofonholder, men vi kan da vel godt blive enige om, at mikrofonholder, dét var han ikke. Jeg er bare træt af mikrofonholdere og bliver begejstret, når der bliver stillet skarpt på de undvigende svar. Mette kunne bare sige "det vil jeg ikke svare på", hvis hun ikke bryder sig om spørgsmålet.
1
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"