Mette F.: For mange med ikkevestlig baggrund får corona

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Arend
Indlæg: 4712
Tilmeldt: 13. jan 2021, 11:33
Kort karma: 22
Likede indlæg: 1197

Re: Mette F.: For mange med ikkevestlig baggrund får corona

Indlægaf Arend » 25. mar 2021, 09:58

EmoJanice skrev:Jeg synes at Statsministeren skal slappe af. Folk har fået at vide hvordan de skal forholde sig. Hvis de ikke passer på, så bliver de syge, hvilket de kun kan takke sig selv for.

Men det er en privatsag om man synes at livet er værd at bevare. Som Danmark ser ud nu med udsigten til en uendelig slavetilværelse fordi regeringen har lovet at betale for EU nu hvor England har trukket sig ud, så kan jeg godt forstå at det hele er lige meget for vi kommer formentlig aldrig tilbage til tiden før pandemien. Danmark følger Polen, Ungarn, Hviderusland ud af et spor væk fra demokraktiet. Eneste forskel på landene nævnt før Danmark er at man ikke går efter den såkaldte frie presse, men kun dem som deler hvad de læser i avisen. Skal det gøre det hele bedre?


Det undrer mig, at du kun nævner, folk kun har sig selv at takke for, at de bliver syge - og ikke at de smitter andre, hvis de ikke holder afstand.

Man kan blive nødt til at handle ind - og andet - så folk er ikke selv herre over, om de bliver smittet, hvis andre ikke vil holde afstand.
1
I krig er sandheden det første offer
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1334
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 316
Kontakt:

Re: Mette F.: For mange med ikkevestlig baggrund får corona

Indlægaf EmoJanice » 25. mar 2021, 13:01

Anlewi skrev:
EmoJanice skrev:Jeg synes at Statsministeren skal slappe af. Folk har fået at vide hvordan de skal forholde sig. Hvis de ikke passer på, så bliver de syge, hvilket de kun kan takke sig selv for.

Men det er en privatsag om man synes at livet er værd at bevare. Som Danmark ser ud nu med udsigten til en uendelig slavetilværelse fordi regeringen har lovet at betale for EU nu hvor England har trukket sig ud, så kan jeg godt forstå at det hele er lige meget for vi kommer formentlig aldrig tilbage til tiden før pandemien. Danmark følger Polen, Ungarn, Hviderusland ud af et spor væk fra demokraktiet. Eneste forskel på landene nævnt før Danmark er at man ikke går efter den såkaldte frie presse, men kun dem som deler hvad de læser i avisen. Skal det gøre det hele bedre?


Jeg tænker faktisk vi skal hjælpe hinanden med at dele den nødvendige information til alle indbyggere i vores land.
Jeg bor i en landsdel med højt smittetryk
- almennyttigt boligbyggeri
- vi bor tæt, både i opgangene og i lejlighederne
- vi er ikke en ghetto med har en større andel af ikke vestlig baggrund
- vores 9 klasser er igen hjemsendt efter 2 dage i skole, på trods af det var et krav at man var testet og havde fået svar inden man dukkede op, alternativ skulle man blive hjemme og forsætte onlineundervisning. Desværre var en elev mødt op uden at have fået svar på test, hvilke viste sig at være positivt.

Jeg tænker det er vigtigt at vi kan hjælpe hinanden med at nedbringe smittetrykket og hvis budskabet ikke er nået ud til alle, så må vi prøve igen og igen. Jeg har svært ved at se fornuften i at jeg skal betale prisen for andres sløsethed.


At blive smittet kræver ligesom at man omgås andre. Jeg bor i Glostrup og jeg ved at omtale at naboerne er mange og nok er i målgruppen for dem som det er svært at trænge ind til, men det er så alt. Jeg kan dårligt navnene på dem som bor i opgangen og endnu mindre hvordan de ser ud. Hvorfor skal jeg kende dem? Jeg arbejder ikke sammen med dem. Jeg går ikke på bodega med dem. Jeg har selvfølgelig ikke børn, men havde jeg ville jeg konstant melde dem i risikozonen for dit og dat i disse tider, så de kunne få undervisning online.

Faktum er at selv børn fra familier med overskud sætter sig i farezonen hvis de går ud uanset om de er fremmede eller ej. Bare se på de to efterskoler som lige har sendt børn hjem fordi de har fået udbrud. Hvad naboerne laver, interesserer mig ikke, medmindre at det ligesom med overboen som valgte at checke ud i lejligheden medfører lugt og irriterende insekter.
0
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Mette F.: For mange med ikkevestlig baggrund får corona

Indlægaf Petrix » 25. mar 2021, 13:09

Anlewi skrev:
Petrix skrev:
Anlewi skrev:
EmoJanice skrev:Jeg synes at Statsministeren skal slappe af. Folk har fået at vide hvordan de skal forholde sig. Hvis de ikke passer på, så bliver de syge, hvilket de kun kan takke sig selv for.

Men det er en privatsag om man synes at livet er værd at bevare. Som Danmark ser ud nu med udsigten til en uendelig slavetilværelse fordi regeringen har lovet at betale for EU nu hvor England har trukket sig ud, så kan jeg godt forstå at det hele er lige meget for vi kommer formentlig aldrig tilbage til tiden før pandemien. Danmark følger Polen, Ungarn, Hviderusland ud af et spor væk fra demokraktiet. Eneste forskel på landene nævnt før Danmark er at man ikke går efter den såkaldte frie presse, men kun dem som deler hvad de læser i avisen. Skal det gøre det hele bedre?


Jeg tænker faktisk vi skal hjælpe hinanden med at dele den nødvendige information til alle indbyggere i vores land.
Jeg bor i en landsdel med højt smittetryk
- almennyttigt boligbyggeri
- vi bor tæt, både i opgangene og i lejlighederne
- vi er ikke en ghetto med har en større andel af ikke vestlig baggrund
- vores 9 klasser er igen hjemsendt efter 2 dage i skole, på trods af det var et krav at man var testet og havde fået svar inden man dukkede op, alternativ skulle man blive hjemme og forsætte onlineundervisning. Desværre var en elev mødt op uden at have fået svar på test, hvilke viste sig at være positivt.

Jeg tænker det er vigtigt at vi kan hjælpe hinanden med at nedbringe smittetrykket og hvis budskabet ikke er nået ud til alle, så må vi prøve igen og igen. Jeg har svært ved at se fornuften i at jeg skal betale prisen for andres sløsethed.


Jeg er fuldstændig enig i at vi må hjælpe hinanden med at nedbringe smittetrykket ved at holde fokus og udbrede budskabet igen og igen :gogo:
Men det er uundgåeligt at vi undgår at blive påvirket af andres sløsethed som du skriver. Jeg tror faktisk at de fleste almindelige mennesker har en sløset dag i ny og næ.


Lige omkring test tænker jeg ikke at sløsethed burde være en undskyldning, særligt når konsekvensen kan være så stor.


Hvordan vil du så sikre at folk ikke er sløsede med at lade sig teste?
0
27102021
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Mette F.: For mange med ikkevestlig baggrund får corona

Indlægaf Anlewi » 25. mar 2021, 14:05

Petrix skrev:
Anlewi skrev:
Petrix skrev:
Anlewi skrev:
EmoJanice skrev:Jeg synes at Statsministeren skal slappe af. Folk har fået at vide hvordan de skal forholde sig. Hvis de ikke passer på, så bliver de syge, hvilket de kun kan takke sig selv for.

Men det er en privatsag om man synes at livet er værd at bevare. Som Danmark ser ud nu med udsigten til en uendelig slavetilværelse fordi regeringen har lovet at betale for EU nu hvor England har trukket sig ud, så kan jeg godt forstå at det hele er lige meget for vi kommer formentlig aldrig tilbage til tiden før pandemien. Danmark følger Polen, Ungarn, Hviderusland ud af et spor væk fra demokraktiet. Eneste forskel på landene nævnt før Danmark er at man ikke går efter den såkaldte frie presse, men kun dem som deler hvad de læser i avisen. Skal det gøre det hele bedre?


Jeg tænker faktisk vi skal hjælpe hinanden med at dele den nødvendige information til alle indbyggere i vores land.
Jeg bor i en landsdel med højt smittetryk
- almennyttigt boligbyggeri
- vi bor tæt, både i opgangene og i lejlighederne
- vi er ikke en ghetto med har en større andel af ikke vestlig baggrund
- vores 9 klasser er igen hjemsendt efter 2 dage i skole, på trods af det var et krav at man var testet og havde fået svar inden man dukkede op, alternativ skulle man blive hjemme og forsætte onlineundervisning. Desværre var en elev mødt op uden at have fået svar på test, hvilke viste sig at være positivt.

Jeg tænker det er vigtigt at vi kan hjælpe hinanden med at nedbringe smittetrykket og hvis budskabet ikke er nået ud til alle, så må vi prøve igen og igen. Jeg har svært ved at se fornuften i at jeg skal betale prisen for andres sløsethed.


Jeg er fuldstændig enig i at vi må hjælpe hinanden med at nedbringe smittetrykket ved at holde fokus og udbrede budskabet igen og igen :gogo:
Men det er uundgåeligt at vi undgår at blive påvirket af andres sløsethed som du skriver. Jeg tror faktisk at de fleste almindelige mennesker har en sløset dag i ny og næ.


Lige omkring test tænker jeg ikke at sløsethed burde være en undskyldning, særligt når konsekvensen kan være så stor.


Hvordan vil du så sikre at folk ikke er sløsede med at lade sig teste?


Det kan jeg heller ikke, men jeg tænker ikke det er en undskyldning - og jeg mener ikke man bare kan tillade sig at sige “hov det glemte jeg lige, der var jeg vist midt sløset”
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"