! God nyhed, eller ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: ! God nyhed, eller ?

Indlægaf landsbytossen » 2. feb 2016, 21:32

Flora skrev:
landsbytossen skrev:
Flora skrev:Nej, det er man ikke. Det er nok også mere reglerne eller forvaltningen af dem, der var urimelige efter min mening. Reglen om maksimale antal arbejdstimer er jo lavet fordi der skal være tid til at passe et fuldtidsstudie. Men hans arbejde gik jo tydeligvist ikke ud over hans studier. Derfor synes jeg det var forkert at udvise ham på det grundlag. Den slags regler bør efter min mening være fleksible nok til at man kan vurdere om studieaktiviteten er opfyldt. Er den det gavner det ikke nogen at håndhæve reglen.

Reglerne om maks antal arbejdstimer er for at undgå, at et fiktivt studieophold bruges til at omgå regler for opholdstilladelse


Det bliver det ikke mindre urimeligt af. Det er jo tydeligt for enhver, at der ikke er tale om et fiktivt studieophold.

Marius er intelligent. Det er hans eget valg at overtræde betingelserne for hans studieophold enten bevidst eller fordi han ikke har gidet sætte sig ind i det.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: ! God nyhed, eller ?

Indlægaf Flora » 2. feb 2016, 22:02

landsbytossen skrev:
Flora skrev:
landsbytossen skrev:
Flora skrev:Nej, det er man ikke. Det er nok også mere reglerne eller forvaltningen af dem, der var urimelige efter min mening. Reglen om maksimale antal arbejdstimer er jo lavet fordi der skal være tid til at passe et fuldtidsstudie. Men hans arbejde gik jo tydeligvist ikke ud over hans studier. Derfor synes jeg det var forkert at udvise ham på det grundlag. Den slags regler bør efter min mening være fleksible nok til at man kan vurdere om studieaktiviteten er opfyldt. Er den det gavner det ikke nogen at håndhæve reglen.

Reglerne om maks antal arbejdstimer er for at undgå, at et fiktivt studieophold bruges til at omgå regler for opholdstilladelse


Det bliver det ikke mindre urimeligt af. Det er jo tydeligt for enhver, at der ikke er tale om et fiktivt studieophold.

Marius er intelligent. Det er hans eget valg at overtræde betingelserne for hans studieophold enten bevidst eller fordi han ikke har gidet sætte sig ind i det.


Han har udtalt han har misforstået reglerne. Og jeg synes stadig det er reglerne der er noget galt med, ikke Marius. Men det behøver vi jo ikke at være enige om :).
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: ! God nyhed, eller ?

Indlægaf Nicolait » 2. feb 2016, 23:56

Kommodedyret skrev:Jeg vidste ikke at han hed Marius, ærligt talt kom jeg til at tænke på giraffen.


Det havde været lidt skræmmende, hvis man lige pludselig kunne gense giraffen i zoo. :shock:
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"