Lars Løkke bekræfter nyt parti!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Eygo
Permanent bortvist
Indlæg: 826
Tilmeldt: 12. mar 2021, 15:09
Kort karma: -3
Likede indlæg: 88

Lars Løkke bekræfter nyt parti!

Indlægaf Eygo » 11. apr 2021, 08:49

Lars Løkke bekræfter nyt parti!

https://www.dr.dk/nyheder/politik/lars- ... sk-politik

"Tidligere statsminister Lars Løkke Rasmussen bekræfter i B.T., at han stifter et nyt politisk parti.

Uden at gå alt for meget i detaljer skriver den tidligere V-formand, at det nye parti har ambition om at skabe "fremdrift og forandringer i et krydsfelt mellem en blå blok, der martres af værdipolitikken og en rød blok, der hænger fast i et fortidigt syn på individ og stat".

Lars Løkke Rasmussen sagde onsdag til Berlingske, at han har en ambition om at etablere "et parti i midten af dansk politik".

Så skete det, Løkke går i gang med at danne et nyt parti, hvor han selv skal være formand.

Det bliver formenligt et slags "Radikalt" parti.

Jeg vurderer, at det nye parti, vil få en del vælgere fra De Radikale som ligger underdrejet efter sex skandaler.

Din mening?
0
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 326
Kontakt:

Re: Lars Løkke bekræfter nyt parti!

Indlægaf EmoJanice » 11. apr 2021, 11:10

Jeg synes at det er fint at han laver et parti, men jeg tror at det blot bliver til en bemærkning i dansk historier. Mange partier bygges op omkring en karimatisk person. F.eks. Centrum-demokraterne omrking Erhard Jakobsen, Fremskridspartiet omring Mogens Glistrup, Liberal Alliance omkring Anders Samuelsen efter at han fik ryddet ud i toppen, Fælles Kurs omkring Preben Møller Hansen og Alternativet omkring Uffe Elbæk. Der er sikkert flere.

Men problemet er at når stifteren en dag vælger at stoppe. Så skal et sådan parti som ligger tæt på hvad man kan kalde en person-kult, genopfinde sig selv.

Jeg vil gætte på at hans parti vil plukke lidt af Venstre, de radikale, Konservative og Liberal Alliance, måske endda enkelte Socialdemokraktiske stemmer. Partiet vil formentlig eksistere fint i Lars Løkke's tid og opfylde hans behov for at være i centrum. Men hvad så, når han stopper?

Jeg ser ikke at partiet eksisterer om 20-30 år.
2
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Lars Løkke bekræfter nyt parti!

Indlægaf FruitFly » 11. apr 2021, 11:56

EmoJanice skrev:Jeg synes at det er fint at han laver et parti, men jeg tror at det blot bliver til en bemærkning i dansk historier. Mange partier bygges op omkring en karimatisk person. F.eks. Centrum-demokraterne omrking Erhard Jakobsen, Fremskridspartiet omring Mogens Glistrup, Liberal Alliance omkring Anders Samuelsen efter at han fik ryddet ud i toppen, Fælles Kurs omkring Preben Møller Hansen og Alternativet omkring Uffe Elbæk. Der er sikkert flere.

Men problemet er at når stifteren en dag vælger at stoppe. Så skal et sådan parti som ligger tæt på hvad man kan kalde en person-kult, genopfinde sig selv.

Jeg vil gætte på at hans parti vil plukke lidt af Venstre, de radikale, Konservative og Liberal Alliance, måske endda enkelte Socialdemokraktiske stemmer. Partiet vil formentlig eksistere fint i Lars Løkke's tid og opfylde hans behov for at være i centrum. Men hvad så, når han stopper?

Jeg ser ikke at partiet eksisterer om 20-30 år.

Enig. Især til dette: "Partiet vil formentlig eksistere fint i Lars Løkke's tid og opfylde hans behov for at være i centrum". Selvom jeg er i målgruppen for partiet, så vil jeg takke nej.
1
#Klimatosse
Akehurst2
Indlæg: 14195
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40799

Re: Lars Løkke bekræfter nyt parti!

Indlægaf Akehurst2 » 11. apr 2021, 12:18

Jeg synes, hans parti lyder som et blåt radikalt Venstre, og jeg har virkelig svært ved at se, hvordan det afskille sig fra Simon Emils Fremad. Bortset fra formanden.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3097
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Lars Løkke bekræfter nyt parti!

Indlægaf Lurende Peber » 11. apr 2021, 13:03

Hokus pokus: statsmand-Lars i fokus.
Ideen om et parti, der favner over midten (og uden de Radikales hellighed), er ikke dum.
Men at LLR står i spidsen, er grund nok til, at jeg melder pas.
Og det vil i øvrigt splitte blå blok endnu mere.
5
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8739
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7205

Re: Lars Løkke bekræfter nyt parti!

Indlægaf Artem » 11. apr 2021, 14:25

På sin vis kunne jeg godt bruge et nyt parti på midten som CD var i sin tid.
Men tror ikke at det er der Lars kommer til at ligge, og så vil jeg nok ikke stemme på et parti han er leder af.
Vi mangler jo stadig at han hvad der bliver mærkesagerne.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"