Dyne-Larsen siger nej til at ansætte danske ledige: Ansætter gratis flygtninge i stedet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Dyne-Larsen siger nej til at ansætte danske ledige: Ansætter gratis flygtninge i stedet

Indlægaf Ado » 18. feb 2016, 14:20

Tux skrev:
Ado skrev:
Code71 skrev:Jeg synes det er ret vildt at folk er så negative overfor virksomhedspraktik. Jeg arbejder i en mellemstor virksomhed. Vi har gennem de sidste 3 år haft 8 praktikanter i alt lige fra 3 måneder og til 6 måneder

Fælles for dem ALLEsammen er at de efter endt praktik er blevet fuldtidsansat i virksomheden helt på lige fod med alle andre


Og jeg har arbejdet i en virksomhed, hvor virksomhedspraktik blev set som "Hey! Gratis arbejdskraft!" De søgte forlængelse på forlængelse hos jobcentret. Og når den ikke gik længere, henvendte de sig til kommunen og bad om en ny praktikant.
Praktikanten blev anset som en del at teamet. Og der var ingen tvivl om, at det var ilde set, når vedkommende var syg eller havde en dårlig dag og derfor ikke kunne yde det arbejde, der var planlagt til personen.


Det foregår så mange steder. Og det er svinsk ud over det sædvanlige.


Lyder som et sted med et super arbejdsmiljø :s


Meget. :wacko:
0
Donna Martin Graduates!
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Dyne-Larsen siger nej til at ansætte danske ledige: Ansætter gratis flygtninge i stedet

Indlægaf fisken80 » 18. feb 2016, 19:37

Ado skrev:
Code71 skrev:Jeg synes det er ret vildt at folk er så negative overfor virksomhedspraktik. Jeg arbejder i en mellemstor virksomhed. Vi har gennem de sidste 3 år haft 8 praktikanter i alt lige fra 3 måneder og til 6 måneder

Fælles for dem ALLEsammen er at de efter endt praktik er blevet fuldtidsansat i virksomheden helt på lige fod med alle andre


Og jeg har arbejdet i en virksomhed, hvor virksomhedspraktik blev set som "Hey! Gratis arbejdskraft!" De søgte forlængelse på forlængelse hos jobcentret. Og når den ikke gik længere, henvendte de sig til kommunen og bad om en ny praktikant.
Praktikanten blev anset som en del at teamet. Og der var ingen tvivl om, at det var ilde set, når vedkommende var syg eller havde en dårlig dag og derfor ikke kunne yde det arbejde, der var planlagt til personen.


Det foregår så mange steder. Og det er svinsk ud over det sædvanlige.


Og uden at jeg kan vide det, så kan jeg frygte, at det samme gør sig gældende på Jysk-lageret. Simpelthen fordi de har søgt lagerarbejdere, men ikke har ansat, men i stedet har taget flygtninge ind. Dét tyder på, at det ikke er ekstra hænder, men regulær nødvendig arbejdskraft og det kalder jeg udnyttelse og løndumping og det er simpelthen noget forbandet svineri.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Dyne-Larsen siger nej til at ansætte danske ledige: Ansætter gratis flygtninge i stedet

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. feb 2016, 19:46

fisken80 skrev:Og uden at jeg kan vide det, så kan jeg frygte, at det samme gør sig gældende på Jysk-lageret. Simpelthen fordi de har søgt lagerarbejdere, men ikke har ansat, men i stedet har taget flygtninge ind. Dét tyder på, at det ikke er ekstra hænder, men regulær nødvendig arbejdskraft og det kalder jeg udnyttelse og løndumping og det er simpelthen noget forbandet svineri.


Det er jo lige det.
Hvis det forholdt sig, som det burde, havde talsmanden næppe fået associationer til danske ledige og alt det.
Faktisk skal de to modeller, ordinær beskæftigelse og praktik, netop kunne køre sideløbende og ikke udelukke hinanden, da flygtningene som sagt fx. skal have tid til at gå på sprogskole og derfor ikke kan varetage en fuldtidsstilling.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"