Får vi valg?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Får vi valg?

Indlægaf Aima » 24. feb 2016, 14:04

Men hvordan havde Pape ikke forudset det her? Havde han regnet med Løkke blot ville ofre sin minister uden kamp? Altså, manden må da vel være mere snu, end at det her kan komme bag på ham? Jeg forstår simpelthen ikke incitamentet.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Får vi valg?

Indlægaf dgd2007 » 24. feb 2016, 14:05

landsbytossen skrev:Har du kilder til, at de resterende konservative borgmester bakker Pape op ?

News siger, at de fem, de har talt med, "bakker 100% op": Konservative borgmestre støtter Pape ...
(Der er vist 13 i alt.)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 24. feb 2016, 14:08

fisken80 skrev:
Wizzze skrev:
Skumfidusen skrev:
Wizzze skrev:Hun trækker sig ikke, tror selvfølgelig hun har tilbudt Løkke sit mandat, men som han siger, hvis han giver sig og ofrer hende, hvem er så den næste?
Man skal heller ikke undervurdere hvor stærkt hun står internt i Vestre, hun er Landbrugsvenstres darling, en fløj som man ikke skal undervurdere. Hvis hun bliver ofret kan Løkke reelt opleve at miste intern kontrol, og den holder kun lige nu.
Så er det bedre at prøve om han kan nedstirre Pape. Men den bliver også svær, for Pape er kravet så højt op i træet, at han nærmest er forsvundet i skyerne ;)
Jeg kan simpelthen ikke se en out for Pape, han vil skulle have et eller andet stort og ærkekonservativt, som pris, og der er reelt kun skatten, og den kan Løkke ikke give.


Hvis der nu bliver valg - hvis tur er det så til at være konservativ formand? Skal de tilbage til en af de tidligere, for alle medlemmer må næsten have været formand nu.


Pape vil være formand frem til valget, og så afhænger alt af om de kommer ind eller ej, min umiddelbare vurdering er at de ikke vil overleve et valg på nuværende situation, og så vil en ny partitop ud og skulle samle underskrifter for at kunne stille op næste gang.
Men omvendt hvis Pape falder til patten nu, så vil ingen tage dem seriøst de næste 3 år, så Pape er mere eller mindre død, lige meget hvad.


Men hvem er der til at tage over? Jeg kan seriøst ikke se det.


Mads Holger vil gerne være Kalif i stedet for kaliffen :D

http://borsen.dk/nyheder/politik/artike ... altid.html
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Får vi valg?

Indlægaf Akehurst2 » 24. feb 2016, 14:08

Aima skrev:Men hvordan havde Pape ikke forudset det her? Havde han regnet med Løkke blot ville ofre sin minister uden kamp? Altså, manden må da vel være mere snu, end at det her kan komme bag på ham? Jeg forstår simpelthen ikke incitamentet.


Altså, jeg havde heller ikke set, at Løkke ville gøre truslen om en ministerfyring til et kabinetspørgsmål. Særligt ikke, når EKH har håndteret sagen så uelegant.

Men jeg er nok heller ikke så snu :-D
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Får vi valg?

Indlægaf Slettet bruger » 24. feb 2016, 14:10

Så det der sker er at Løkke regner med at Pape bliver presset af sit parti til at droppe sin anti-Eva korstog og ydmyge sig selv?

Det gir ingen mening for mig det her. Først hvorfor Pape angriber EHK som en trold af en æske, hvor V og K har været gode til at koordinere i 20 år-agtigt.

Og så hvorfor Løkke reagerer ved at prøve at destruere K fremfor EHK, han har jo mere brug for K? Hvorfor er han så glad for hende?

Sidst men ikke mindst hvorfor 2 partier der ingen interesse har i et valg nu flirter med den mulighed. V og K er vel de 2 partier der har ALLERmindst interesse i et valg i hele folketinget, og så er det lige dem der er ved at udløse et :stoned:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2016, 14:11

Aima skrev:Men hvordan havde Pape ikke forudset det her? Havde han regnet med Løkke blot ville ofre sin minister uden kamp? Altså, manden må da vel være mere snu, end at det her kan komme bag på ham? Jeg forstår simpelthen ikke incitamentet.


Det er sådan set ikke Pape, der opfører sig uventet, udover at timingen ikke er den bedste. Normalt er det tæt på en formsag at få en minister fyret, hvis der er et flertal imod vedkommende. V prøver godt nok at få det til at virke, som om K nærmest har grebet kritikken ud af den blå luft, og som sagt tror jeg til dels, at Løkke ER overrasket over, hvad der egentlig foregår, men selvom man bestemt kan diskutere, om det er klogt at satse på at fjerne en minister, når man kun sidder på seks mandater, kan jeg også godt forstå, at Pape og K er forundrede over, at det foreliggende bevismateriale ikke har været nok til at få EKH til at gå.
Senest rettet af DetSorteCirkus 24. feb 2016, 14:12, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 24. feb 2016, 14:11

Aima skrev:Men hvordan havde Pape ikke forudset det her? Havde han regnet med Løkke blot ville ofre sin minister uden kamp? Altså, manden må da vel være mere snu, end at det her kan komme bag på ham? Jeg forstår simpelthen ikke incitamentet.


Ja han har helt sikkert regnet med at ministeren røg, at han ville stå med øksen, og fremstå som den stærke mand i blå blok, ham de andre skulle tage hensyn til. Nu fremstår han som det modsatte :devil:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Får vi valg?

Indlægaf landsbytossen » 24. feb 2016, 14:15

dgd2007 skrev:
landsbytossen skrev:Har du kilder til, at de resterende konservative borgmester bakker Pape op ?

News siger, at de fem, de har talt med, "bakker 100% op": Konservative borgmestre støtter Pape ...
(Der er vist 13 i alt.)

"Min" borgmester er ikke nævnt. Det ville ellers ikke have undret mig, hun har også opført sig dybt mærkeligt f.eks ved konstitutionen i byrådet. Jeg stemmer ikke konservativt igen ved næste kommunalvalg pga. hende og Pape har fjernet muligheden for at stemme konservativt med ham som leder.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2016, 14:18

Alternativet står som altid i "du-stilling" og synes, at det trods alt er positivt, at man nu sætter sig ned og taler om tingene.
4
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Får vi valg?

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. feb 2016, 14:23

og nu er LA sure på Pinden
Kæft en børnehave mand...

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE84 ... eren-pind/
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2016, 14:23

Første kommentar fra Pape efter Løkkes pressemøde: Han står stadig fast og har svært ved at se en gylden middelvej.
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Får vi valg?

Indlægaf Firebird » 24. feb 2016, 14:30

DetSorteCirkus skrev:Første kommentar fra Pape efter Løkkes pressemøde: Han står stadig fast og har svært ved at se en gylden middelvej.


Det var jo det jeg sagde. De konservative har en god bold i denne sag.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Får vi valg?

Indlægaf Aima » 24. feb 2016, 14:31

Akehurst2 skrev:
Aima skrev:Men hvordan havde Pape ikke forudset det her? Havde han regnet med Løkke blot ville ofre sin minister uden kamp? Altså, manden må da vel være mere snu, end at det her kan komme bag på ham? Jeg forstår simpelthen ikke incitamentet.


Altså, jeg havde heller ikke set, at Løkke ville gøre truslen om en ministerfyring til et kabinetspørgsmål. Særligt ikke, når EKH har håndteret sagen så uelegant.

Men jeg er nok heller ikke så snu :-D


Men alligevel, Pape og co. kunne vel forholde sig til egen skrøbelighed, og at Løkke ikke vil benytte sig af det, når han bliver budt op til dans, synes jeg uanset virker urealistisk, særligt når det foregår på denne måde. Hvis Pape vurderede, at Løkke blot ville bøje af, tror jeg, han har overvurderet egen position... Men altså, jeg er heller ikke snu, min viden om, hvad hele gyllegate som udgangspunkt handler om, er fx. forsvindende lille :D
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Får vi valg?

Indlægaf Firebird » 24. feb 2016, 14:33

DD_81 skrev:og nu er LA sure på Pinden
Kæft en børnehave mand...

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE84 ... eren-pind/


Så blev der lige 10 grader varmere inde på fadbamsens kontor. Kæft hvor jeg hygger mig idag. :D
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Får vi valg?

Indlægaf Nicolait » 24. feb 2016, 14:33

DetSorteCirkus skrev:
Nicolait skrev:De er da allerede højrefløjens prügelknabe.
Da fogh var statsminister, så lagde han sig aldrig imellem, når DF gik løs på K.


Ikke nødvendigvis blandt vælgerne, men hvis de får regeringen til at falde, vil der givetvis være mange, som ikke engang vil overveje at stemme på dem, og dermed vil Papes strategi ikke alene være slået fejl; den kan også risikere at lægge partiet definitivt i ruiner.


Det er selvfølgelig rigtig nok.
Men jeg synes, der var en tendens til, da Fogh var statsminister, at særligt C særligt måtte tage tæskene, og de sagde aldrig imod. Tog bare imod og accepterede det.

Om partiet lukker og slukker nu, eller om de venter et par valg er underordnet.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"