Får vi valg?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Får vi valg?

Indlægaf vibbsen » 25. feb 2016, 22:30

Jørn skrev:Jeg har ikke læst det forgående.
Så måske gentager jeg noget ...

Men ...

Det er, efter min mening, ren TAKTIK !

Regeringen har fået sin pakke stemt i gemmen - med "stort" flertal 52 for 48 imod (var det vist).

Løkke vil ikke fyre Ministeren. Konservative har ikke tillid til hende. OK ...

Hun går selv. Frivilligt (Dog først efter mistillid i Folketinget) - Men hun går. (Tror jeg).

Regeringen fortsætter. Samme politik. Ny minister. Alt er, som det plejer.

SMART !

Jeg ønsker et valg. Men det får vi IKKE (tror jeg).

Håber jeg tager fejl !


Jeg tror desværre du får ret....LLR har ganske enkelt ikke råd til et valg nu. Så mit bud er ligesom dit. At Pape og Løkke fortsætter deres stirrekonkurrence. Tirsdag - altså dagen inden Rød bloks mistillidsvotum skal til debat - træder EK så frivilligt tilbage.

Men det ville da være mig en stor fryd at være tilskuer til at LLR udskriver valg nu....Det kunne nemt blive noget grimmer noget....Og det ovenikøbet selvom jeg ikke stemmer på rød blok....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Får vi valg?

Indlægaf FruitFly » 26. feb 2016, 07:47

Æble skrev:Den eneste løsning er at EKH går selv. Helvede fryser over før Løkke udskriver valg. Og Pape kan ikke bakke ud nu. De har sagt flere gange at tillægspakken ikke ændrer på at d har mistillid. Det kan de ikke trække tilbage (og tror heller ikke de vil, for tror faktisk at det handler om ordentlighed for K)

billiebean skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor det er bedre for K og V at drive det til folketingsvalg end det er at sluge kamelen? Og når K tilsyneladende ikke ændrer mening og Løkke ikke vil sætte EKH af og dermed blotte en flanke, så må det simpelthen ende med, at EKH selv går af. Det er virkelig en underlig logik, der hersker hos K og V, hvis det ender med valg.. Ikke at man ikke har lov at håbe dog.

Enig. Det giver slet ikke mening for Løkke at ofre regeringen for EKH's skyld? Jeg forstår ikke at Løkke overhovedet har bragt det i spil - han må være den, der er mindst interesseret i et valg - men han har formentlig undervurderet de konservative her og troet at dét kunne bruges som en trussel.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 26. feb 2016, 08:23

Skumfidusen skrev:Jeg vil vædde en gammel hat på at Eva Kjer Hansen allerede HAR tilbudt Løkke at gå af og han har sagt nej. Hun er gammel nok i gårde til at vide, at hvis et flertal af folketinget udtrykker mistillid, så er det hvad man gør. Går til sin statsminister og siger at man trækker sig; det er så indgroet i den politiske kultur at det har garantrisse været. Men Løkke vil have den her magtkamp og jeg tror han er nødt til at tage den. Hvis han ikke viser et uregerligt K og et endnu mere uregerligt LA at de altså ikke kan tvinge indrømmelser igennem, så bliver hans regering helt umulig. Nu er det så K, der har valgt at lægge arm og jeg tror det er blevet et mål i sig selv for Løkke at få knækket kampgejsten der, så Eva Kjer Hansen skal virkelig insistere på at gå, hvis hun skal gå.


Jeg er meget enig. Det her handler egentlig ikke om EKH, men om meget større forhandling / forlig der skal landes de næste år. Hvis Løkke og V skal kunne regere en 4års periode, så er der nødt til at være nogenlunde ro i blokken, han kan ikke være åben for at blive skubbet rundt konstant. På den måde passe den her sag ham fint. Det er over en mindre ting, ingen rigtig forstår, og så er det K og ikke DF eller LA som ville kunne score point på at stå på en stor sag om skat, de ældre eller lign.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Får vi valg?

Indlægaf Pølsemix » 26. feb 2016, 15:48

Skumfidusen skrev:Jeg vil vædde en gammel hat på at Eva Kjer Hansen allerede HAR tilbudt Løkke at gå af og han har sagt nej. Hun er gammel nok i gårde til at vide, at hvis et flertal af folketinget udtrykker mistillid, så er det hvad man gør. Går til sin statsminister og siger at man trækker sig; det er så indgroet i den politiske kultur at det har garantrisse været. Men Løkke vil have den her magtkamp og jeg tror han er nødt til at tage den. Hvis han ikke viser et uregerligt K og et endnu mere uregerligt LA at de altså ikke kan tvinge indrømmelser igennem, så bliver hans regering helt umulig. Nu er det så K, der har valgt at lægge arm og jeg tror det er blevet et mål i sig selv for Løkke at få knækket kampgejsten der, så Eva Kjer Hansen skal virkelig insistere på at gå, hvis hun skal gå.


Men man kunne godt udlægge det som om at K havde tvunget tillægspakkken igennem, det var jo nok håbet at hvis K fik det, så kunne ministeren blive siddende.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 27. feb 2016, 08:40

Pape er gået på facebook mit under forhandlingerne og holder fast i mistillid og kaster al skyld for et evt. valg på Løkke. Og vil holde pressemøde kl. 10.
Det er reelt det samme som at sige der ikke kommer noget ud af den her møderække, og der ikke er noget de konservative vil tage som kompromis i den her sag. OK det havde vi nok forudset, men metoden, er endnu et bevis på at der reelt ikke er nogen blå blok, og hvor dårligt klimaet er internt.
Så nu er vi der hvor der kun er 2 reelle muligheder. Løkke udskriver valg, eller han æder ydmygelsen og lader EKH træde tilbage. Og så ser vi hvor lang tid der går, før den næste konflikt kommer.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Får vi valg?

Indlægaf icelady » 27. feb 2016, 08:50

Pape har indkaldt til pressemøde kl 10.

"Vi forhandler stadig." :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Får vi valg?

Indlægaf icelady » 27. feb 2016, 08:51

TV2 er ude med breaking, at Eva KJer trækker sig som minister.

Edit:

Følgende står på miljøministeriets FB-side:

Eva Kjer Hansen trækker sig som minister
- Jeg har i dag meddelt statsministeren, at jeg trækker mig fra posten som miljø- og fødevareminister. Jeg har været glad for hver eneste dag, som jeg har stået i spidsen for det nye Miljø- og Fødevareministerium. Men jeg vil ikke stå i vejen for regeringen Lars Løkke Rasmussen II. Danmark har brug for et borgerligt-liberalt sammenhold, siger Eva Kjer Hansen.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 27. feb 2016, 08:52

FruDulle skrev:Jeg synes at de skal slappe af med alt der Twitter og FB. Koncentrer jer om det i skal og når det er tid så meld ud istedet for igen og igen og igen. Jeg synes at der var fint at Løkke tog sig den tid han tog forleden og så holdt et pressemøde og uden spørgsmål. All done. Bum


Sig det til EKH, der lige har twittet at hun trækker sig :D
Så Løkke har konkluderet at han ikke kan vinde noget i et valg, og at taburetten trækker mere. Så han vil være Statsminister for enhver pris. Det bliver så spændende at se hvad den næste konfliktsag bliver :gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 27. feb 2016, 08:59

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:
FruDulle skrev:Jeg synes at de skal slappe af med alt der Twitter og FB. Koncentrer jer om det i skal og når det er tid så meld ud istedet for igen og igen og igen. Jeg synes at der var fint at Løkke tog sig den tid han tog forleden og så holdt et pressemøde og uden spørgsmål. All done. Bum


Sig det til EKH, der lige har twittet at hun trækker sig :D
Så Løkke har konkluderet at han ikke kan vinde noget i et valg, og at taburetten trækker mere. Så han vil være Statsminister for enhver pris. Det bliver så spændende at se hvad den næste konfliktsag bliver :gruble:


Der er forskel på folk. At sidde i møde dag efter dag i en krisetid og være på Twitter og Fb samtidig og holde små pressemøder finder jeg latterligt.

At melde sin afgang- der er vist lidt noget andet.

Er LA ikke igang med noget på Pinden?


Jo jo, der er sagen om overvågning og logning, der er sagen om irak-kommissionen og der er de udskudte skatteforhandlinger, LA har masser af sager.
Så har DF sine sager om EU og flygtninge, og K kan sikkert også finde på flere ting.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Får vi valg?

Indlægaf icelady » 27. feb 2016, 09:01

Men det må da alt andet lige sætte Lars Løkke i et meget dårligt lys?

Han var jo næsten parat til et valg, fremfor at hun skulle gå. :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Får vi valg?

Indlægaf Sophaya » 27. feb 2016, 09:05

Jeg havde gerne set et valg, men det er fint at hun nu følger kutymen og trækker sig.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Får vi valg?

Indlægaf Wizzze » 27. feb 2016, 09:07

adagio skrev:
Wizzze skrev:
FruDulle skrev:Jeg synes at de skal slappe af med alt der Twitter og FB. Koncentrer jer om det i skal og når det er tid så meld ud istedet for igen og igen og igen. Jeg synes at der var fint at Løkke tog sig den tid han tog forleden og så holdt et pressemøde og uden spørgsmål. All done. Bum


Sig det til EKH, der lige har twittet at hun trækker sig :D
Så Løkke har konkluderet at han ikke kan vinde noget i et valg, og at taburetten trækker mere. Så han vil være Statsminister for enhver pris. Det bliver så spændende at se hvad den næste konfliktsag bliver :gruble:


Det kan vel også reelt være hendes egen beslutning. Det kan være det bliver endeligt afklaret i en eller andens erindringer om 20 år.


Som Skum allerede tidligere har skrevet, så har hun selvfølgelig allerede fra starten tilbudt Løkke at træde tilbage, det er ham der har afvist, fordi han ikke ville skubbes rundt, og derfor ville bruge sagen til at få de andre blå partier til at falde til patten. Men da det ikke skete, havde han til sidst kun den røde knap tilbage, og den ville han så ikke trykke på, så nu er det ham der falder til patten.
1
Do as I say! :whip:
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Får vi valg?

Indlægaf Modesty Blame » 27. feb 2016, 09:09

POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg oddser på, at 16-mødet ikke løsner nogen som helst knuder, og at Eva frem mod weekenden selv takker af på den ene eller den andens initiativ.

Kan ikke se, hvilke goodies, Venstre kan trække frem, som kan formilde Pape. Det er i hvert fald imponerende, hvis de får en flad skatteforhandling ud af det. :D


Lånt af Mads Kolby @ Twitter

Billede

Har EKH læst denne?
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Får vi valg?

Indlægaf FruitFly » 27. feb 2016, 09:26

icelady skrev:Men det må da alt andet lige sætte Lars Løkke i et meget dårligt lys?

Han var jo næsten parat til et valg, fremfor at hun skulle gå. :gruble:

Det var bluff. Selvfølgelig ville Løkke ikke have et valg.
2
#Klimatosse
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Får vi valg?

Indlægaf Mani » 27. feb 2016, 09:42

icelady skrev:Men det må da alt andet lige sætte Lars Løkke i et meget dårligt lys?

Han var jo næsten parat til et valg, fremfor at hun skulle gå. :gruble:

Jamen, han er helt sikkert også meget bedrøvelig over det, men må accepterer hendes valg...
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"