Får vi valg?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Får vi valg?

Indlægaf landsbytossen » 24. feb 2016, 22:14

Moxy-lady skrev:Jeg synes faktisk - helt uventet faktisk - at Pape er sej. Han bukker ikke under for Løkkes bøllemetoder, og fastholder hvad han hele tiden har sagt.

Han siger det, han skal sige nu. Han bliver til grin, hvis han ændrer holdning inden forhandlingerne om en tillægspakke.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Får vi valg?

Indlægaf icelady » 25. feb 2016, 08:42

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-02-25-oppositionen-klar-med-mistillidsvotum-til-eva-kjer-hansen


Det må da stille Konservative i en ualmindelig penibel situation? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9522
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7834

Re: Får vi valg?

Indlægaf Sophies-mor » 25. feb 2016, 08:43

icelady skrev:http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-02-25-oppositionen-klar-med-mistillidsvotum-til-eva-kjer-hansen


Det må da stille Konservative i en ualmindelig penibel situation? :gruble:

Hvordan?
De vil jo også stemme for?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Får vi valg?

Indlægaf icelady » 25. feb 2016, 08:46

Sophies-mor skrev:Hvordan?
De vil jo også stemme for?



Jamen spørgsmålet er jo, om de vil det.

Har kigget lidt rundt og konservative vil jo gerne have de tillægspakker, og hvis det er dém, hele cirkusset har handlet om, så skyder de da sig selv i foden ved at stemme ja til mistillidsvotummet. :gruble:

Ej men jeg ved ikke... jeg synes det er noget mudret morads efterhånden :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9522
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7834

Re: Får vi valg?

Indlægaf Sophies-mor » 25. feb 2016, 08:47

FruDulle skrev:
Sophies-mor skrev:
icelady skrev:http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-02-25-oppositionen-klar-med-mistillidsvotum-til-eva-kjer-hansen


Det må da stille Konservative i en ualmindelig penibel situation? :gruble:

Hvordan?
De vil jo også stemme for?


Ikke nødvendigvis. De har ikke meldt det ud endnu og lad os se hvad de får tilgengæld for ikke at gøre det.

De udtaler direkte, at de ikke har tillid til EKH og vil stemme for.
Søren Pape Poulsen i går:
De kommende forhandlinger betyder dog ikke, at vi pludselig ændrer holdning til miljø- og fødevareministerens troværdighed. Vi har fortsat ikke tillid til ministeren. Offentligheden skal trygt kunne stole på, at en regering og en minister fremlægger retvisende og fyldestgørende oplysninger, når love skal behandles og vedtages. Det har ministeren helt indiskutabelt ikke gjort i den her sag, hvor syv ud af syv eksperter i tirsdags på et offentligt møde i Folketinget undsagde hendes regnemetoder og kaldte dem vildledende og ikke retvisende.

Nu forsøger vi at forhandle en tillægspakke hjem, så vi kompenserer miljøet, for de øgede kvælstofbelastninger, landbrugspakken har vist sig at medføre. Men en eventuel aftale om en tillægspakke betyder ikke, at vi pludselig får tillid til ministeren igen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Får vi valg?

Indlægaf icelady » 25. feb 2016, 08:51

Ej, men politikere har et standpunkt til de tager et nyt. :D

Jeg ved skam godt hvad de sagde i går, men det behøver absolut ikke gælde i dag. Hvis de får de tillægspakker gør de deres vælgere glade og så kan de skide på resten. (groft sagt).
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Får vi valg?

Indlægaf icelady » 25. feb 2016, 08:55

FruDulle skrev:
Men det er ikke det samme som at stemme for et mistillidskvotum, for det vil koste regeringen og udløse valg. Jeg tror ikke på at de gør det. De vil lade sig spise af med noget bla bla og acceptere at få et eller andet tillæg til aftalen. Tror der er vokset Pape langt over hovedet ift hvad de havde regnet med og griber dermed den her udvej


Det ender sgu nok, som Poul Madsen udtalte i Debatten i går aftes:

"KONSERVATIVE FÅR 200 MILLIONER TIL PYNTEGRØNT, EVA KJER SIGER HALVT UNDSKYLD OG SÅ KØRER VI VIDERE." :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Får vi valg?

Indlægaf Firebird » 25. feb 2016, 09:29

For de konservative er det her et do or die moment. Pape har stille siddet og ventet på den her mulighed. Der er ikke noget der er vokset ham over hovedet. Manden har erklæret at 5% er målet ved næste valg. Nu vælger han at trykke venstre på en sag om økonomisk redelighed og millijø. Væk er nazi islamisme, væk er personstridighederne og det der står tilbage er et sympatisk parti der står fast på at pengene skal behandles redeligt og vores millijø skal ikke svindes til. Samtidig fremstår de konservative som et parti der ikke lader sig kue. De står fast selvom det koster en borgerlig regering livet.

Det vil appelere til de moderate frafaldne konservative. Holder Pape kursen og står fast på sine ting, tror jeg på at de når de 5% ved valget.
4
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23349

Re: Får vi valg?

Indlægaf Mani » 25. feb 2016, 09:43

FruDulle skrev:Men det du fremfører der, det er jo helt druknet i totalt forvirring og ingen forstår efterhånden hvad der foregår og hvem der gør, siger og mener hvad. Jeg tror at det er ret 50/50 om folk mener at C har noget at have det i, eller om de bare er gået alt for langt i et forsøg på at markere sig

Men 50/50 for et parti af den størrelse er vel meget godt?

Jeg forstår dem godt - og jeg ville heller ikke have tillid til en, som ikke ville stå ved sin fejl. Jeg kan godt leve med nogle fejl, jeg kan også snildt leve med at folk begår fejl - heck det gør jeg sgu også selv :-D - men jeg kan ikke arbejde sammen med folk, som begår fejl og fører bag lyset og ikke vil stå ved det når de bliver afsløret. Så jeg er all in for C's linie.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23349

Re: Får vi valg?

Indlægaf Mani » 25. feb 2016, 09:45

Altså jeg undre mig lidt over at de ikke får det løst ved, at Eva 'går selv' - så har Lars Løkke ikke smidt en af sine ministre og hun er væk. Eller hvorfor fanden hun ikke har sagt - det var sgu en fejl jeg beklager. Done deal.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Får vi valg?

Indlægaf Akehurst2 » 25. feb 2016, 09:49

Jeg synes, det er helt genialt af Løkke at få gennemført landbrugspakken uafhængigt af diskussionen om ministeren og regeringen.

Det er godt nok svært at vælte en minister, når man HAR stemt for den lovgivning, hun fremlægger, og så endda når der går nogle dage og hele gassen er gået af ballonen.

Men med det formelle mistillidsvotum er det selvfølgelig også svært for K at lade være...
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 10:19

Jeg tror faktisk, at K går linen ud nu. Ellers var der ingen grund til så klart at melde ud, at man vil støtte rød bloks mistillidsvotum. I stedet kunne K have sagt, at i og med den afstemning ligger en uge ud i fremtiden, kan de ikke gøre deres stilling op nu, men må vente og se, hvad resultatet af de videre forhandlinger omkring en mulig grøn tillægsaftale bliver.

Min vurdering er, at det her er tænkt som, eller i hvert fald er blevet til, den ultimative test af, om konservatismen (ikke at forveksle med DFs brede nationalkonservatisme) stadig har en vælgerchance i DK, nærmere bestemt om det fx. er muligt at fiske nogle af de i grunden borgerlige vælgere, der pt. er søgt mod rød blok. K lagde allerede op til det eksperiment i deres ageren i forbindelse med Smykkeloven.

I den forbindelse kom jeg i går til at tænke på nogle meget kloge ting, som Anilara fornylig skrev herinde om kunst og borgerlighed. Hun har i den grad en pointe i, at Danmark ikke har det samme store konservative akademiske borgerskab, som man fx. har i Tyskland, og at den elitære del af højrefløjen i stedet ofte er tilknyttet forretningslivet og derfor er mere liberalistisk orienteret. Set på den baggrund har jeg mine tvivl om, hvorvidt Ks stunt vil gå godt. Jeg har simpelthen svært ved at se, hvem de reelt kan få flyttet.
Jeg er selv vokset op i og tilhører til dels stadig et miljø, hvor klassisk borgerlig dannelse fylder meget, og hvor indtægt, boligforhold og forbrugsvaner må siges at være priviligerede, men hvor den politiske grænse mod højre stopper ved De Radikale, vel og mærke så længe de støtter en rød regering.
I Tyskland ville flere fra min familie og omgangskreds øjensynlig netop være konservative.
Senest rettet af DetSorteCirkus 25. feb 2016, 14:41, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 10:24

Løkke siger, at formålet med forhandlingerne om tillægsaftalen også er at genetablere tilliden.
Det forstår jeg som, at K kun vil få indrømmelser, hvis de freder EKH.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 10:35

FruDulle skrev:Men Cirkus- konservative har ikke givet udtryk for af at støtte det mistillidskvotum på fredag.


På fredag? Jeg har kun hørt om et på onsdag, som K vil stemme for.
Hvad skal der ske fredag?
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Får vi valg?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 10:39

FruDulle skrev:My bad- onsdag. Men uanset dagen :D, så har de ikke udtrykt at støtte op om det. De har udtrykt at de stadig ikke har tillid, men ikke at støtte på onsdag.


Det skriver Politiken, at de har:
http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... er-hansen/
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"