Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf HerErJeg » 26. feb 2016, 11:01

Fra en skala fra 0 til 10, hvor træt eller begejstret er du for politikerne og måden det politiske miljø i Danmark håndteres?

0 = Stor begejstring for det politiske system, vi har en flok dygtige politikere der gør deres bedste og du kan helt sikkert findes i stemmeboksen hver eneste gang der er valg.

10 = Uendelig træthed og politikerlede. Ingen politiker eller parti er værd at bruge tid på. Du oplever at alle lyver for dig, så hvorfor spilde tiden inde i stemmeboksen? Sofaen kan være lige så god.

Min egen personlige rating lige nu ligger på 8.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Hunkat » 26. feb 2016, 11:08

Jeg kunne af princip ikke drømme om at undlade at stemme... men ligger også på en 8-9 stykker.

Ud med dem alle sammen og nægte dem opstilling i næste valg. Så kunne vi måske komme videre i teksten.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Æble » 26. feb 2016, 11:12

9-10, men vil altid stemme. Jeg synes der er historisk bred idioti blandt politikere for tiden. Kæden hoppede virkelig af for mig efter Mette F kom til. Jeg stemte på hende ved sidste valg og har næsten altid været loyal mod Socialdemokraterne. Med hold nu op hvor har hun skuffet. Jeg skiftet parti ved næste valg, ved dog endnu ikke til hvor. Det bliver dog aldrig til højre for midten, det længste jeg kan strække mig i den retning er R.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf LaScrooge » 26. feb 2016, 11:15

10. Men jeg stemmer alligvel. Det er min forbandede demokratiske pligt og jeg gør det, også selvom jeg en dag skulle ende med at stemme blankt.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf LaScrooge » 26. feb 2016, 11:19

Hele bundet er inkompetente løgnere uden et gran af integritet i knoppen. De vil pisse på vores fremtid, vores samfund, andre mennesker, jorden, himlen, træerne, fiskene, sandhed, skønhed, ordentlighed. Fuck dem.

Og dem der måske ikke vil pisse på alting, har en masse mærkelige ideer. Jf. Alternativets tilfælde af 9-11-konspirationsteoretikere. "Flyene var hologrammer." Totalt gokke-lok.
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Torn » 26. feb 2016, 12:37

Ca. 9. Jeg ville stemme, hvis der kom valg, men jeg ville meget i tvivl og følge et "pest eller kolera"-valg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Wizzze » 26. feb 2016, 13:07

Den er høj, meget høj, og hverken rød eller blå blok er stabile eller udviser ordentligt lederskab, og i mellemtiden mangler der styring og retning på vores fælles institutioner, bare se SKAT f.eks. som begge blokke har kørt i sænk. :rulle:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf icelady » 26. feb 2016, 13:42

Den er vel på en 5-6 stykker...udelukkende, fordi de nu er så presset, at de virkelig skal vise hvad de kan. Kald mi bare tosset, men jeg synes det er SÅ fedt at de nu virkelig skal klemme ballerne sammen :D

Min politikerlede er værrere, når de bare væver og væver om et emne og man ved at de ikke siger noget fornuftigt alligevel.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Mani » 26. feb 2016, 13:49

Tja, jeg overvejer om "gylle-gate" er for at dække over situationen hos Skat - så min tiltro er ikke i top. Nå det så er sagt ville jeg stemme det samme som sidst og overvejer at melde mig ind i det parti jeg stemmer på...
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Skinkehunden » 26. feb 2016, 13:52

LaScrooge skrev:Hele bundet er inkompetente løgnere uden et gran af integritet i knoppen. De vil pisse på vores fremtid, vores samfund, andre mennesker, jorden, himlen, træerne, fiskene, sandhed, skønhed, ordentlighed. Fuck dem.

Og dem der måske ikke vil pisse på alting, har en masse mærkelige ideer. Jf. Alternativets tilfælde af 9-11-konspirationsteoretikere. "Flyene var hologrammer." Totalt gokke-lok.


Fuldstændig enig!

Stemmer dog alligevel - om ikke andet så blankt...
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9489
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Sophies-mor » 26. feb 2016, 13:57

Ikke så høj. Min politiker gør det godt. De andre især DF =100.
Så gennemsnitligt , normalt vil jeg regne med
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. feb 2016, 14:05

Den er faktisk altid meget lav, især sammenlignet med andres.

Jeg er opmærksom på, at de fleste af os nok hurtigt kunne komme til at tage os tåbelige, egoistiske og handlesvage ud, hvis vores arbejde konstant blev forsøgt overvåget af medierne, der tilmed altid er på jagt efter historier, som kan forarge og dermed sælge.
Dernæst ved jeg, at der foregår en masse dagligdags, rugbrødsagtige ting på Christiansborg, som man kun får indblik i, hvis man selv opsøger viden om dem, fordi de sjældent har journalisternes interesse. Jeg er taknemmelig for, at nogen tager sig af dette arbejde og leder landet.

Jeg har i det hele taget en afgrundsdyb tro på demokratiet, alle dets fejl og mangler til trods.

Det bør dog nævnes, at jeg, som på mange andre områder i tilværelsen, også mht. politik lever i mit eget lille reservat, hvor Socialdemokraterne og Venstres gøren og laden egentlig ikke rigtig engagerer mig, og hvor jeg ikke har et problem med at finde troværdige mennesker at stemme på i de to partier, som jeg føler mig knyttet til og som varetager mine interesser; Alternativet og Enhedslisten.
Det gør det selvfølgelig lettere at se det hele lidt fra oven og ikke blive irriteret.
Senest rettet af DetSorteCirkus 26. feb 2016, 14:10, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf landsbytossen » 26. feb 2016, 14:08

Jeg vil svare som en politiker, der blev irettesat af formanden for en kommentar i retning af "Den ene halvdel af folketingsmedlemmerne er tossede". Det ændrede han så til "Den ene halvdel af folketingsmedlemmerne er ikke tossede"

Jeg giver en Etta Cameron, et stort femtal
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Jørn » 26. feb 2016, 16:33

Min respekt for Venstre og Dansk Folkeparti har aldrig været stor. Og den er, om muligt indnu mindre nu.
Liberal Alliance bryder jeg mig ikke om.

Desværre er Socialdemokraterne og SF drejet mere til højre. (Men de er dog bedre end regeringen).

Jeg kan lide flere af Konservatives mærkesager.

Jeg stemmer, som altid : Enhedslisten. (Selv om de ikke har den store indflydelse).
Men "det mindst ringe parti", synes jeg.

Har altid stemt. Vil altid stemme !
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Guldfisk » 26. feb 2016, 17:08

10. De er visionsløse og har kedelige holdninger, og når de ikke laver skandaler, beskylder de alle de andre for alt, hvad der er galt - for det er jo vigtigere at tildele skyld end at foreslå og gennemføre løsninger.

Men jeg stemmer, for nogen af dem er trods alt værre end andre, så jeg stemmer på nogle andre for at undgå dem.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"