Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf dgd2007 » 4. mar 2016, 00:38

GnueN skrev:[...]
Det er pakket så langt væk i det inderste indre af et lillebitte rum, i hjertet af et dybt formørket og formummet kalifat på svimlende 100 kvadratmeter, at en landsdækkende tv-station er nødt til at sende undercover-journalister ind for at få det hevet ud i lyset med skjulte optagelser
[...]

Jeg synes ikke, det siger noget om, hvor stor/lille indflydelse sådan noget har på temmelig store områder som Gjellerupplan og Mjølnerpark os, at TV2 har været nødt til at sende en spion ind.

Grunden til, at de har været nødt til at arbejde undercover, er jo, at moskeernes talmænd altid sidder med deres flakkende "I did not have sex with that woman"-øjne og benægter eller taler uden om alt!
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf landsbytossen » 4. mar 2016, 06:52

Angelina skrev:
Wizzze skrev:Faldt over den her gamle sag, som i bund og grund handler om det samme

http://www.dr.dk/nyheder/indland/politi ... e-til-vold

Sådan her ser paragraffen stadig ud i dag:
§ 266 a. Med bøde eller fængsel indtil 1 år straffes den, der, uden at forholdet omfattes af §§ 136 og 266, offentligt fremsætter udtalelser, der tilstræber at fremkalde voldshandlinger eller hærværk.

(136 er del af terrorlovgivningen om at opfordre til og billige terror, 266 er personlige trusler om vold).

Som det ses er den ikke særlig specifik, og åben for fortolkning, er det f.eks. offentligt fremsættelse hvis Imamen udtaler det i samtaler med en moder, eller endda en lukket menighed?? Og hvad er voldshandlinger, hvor meget skal der til før det er en voldshandling?
Man kan argumentere for at når den der udøver volden, ofte ikke straffes, så kan en der taler om volden slet ikke straffes.
http://www.etik.dk/opdragelsens-etiske- ... -b%C3%B8rn


Og hvis Imamen kan dømmes for han synes det er ok - hvorfor kan de fremtrædende politikere der også siger man skal have lov til at slå på børn ikke dømmes for det samme? Er alle ikke lige for loven?

Jeg har ikke fulgt med i, hvad "de fremtrædende politikere" siger. Har de direkte opfordret forældre til at slå børn, eller har de udtrykt revselsesret er ok. Der er en væsentlig forskel.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Code71 » 4. mar 2016, 08:51

Angelina skrev:
landsbytossen skrev:
Angelina skrev:
Wizzze skrev:Faldt over den her gamle sag, som i bund og grund handler om det samme

http://www.dr.dk/nyheder/indland/politi ... e-til-vold

Sådan her ser paragraffen stadig ud i dag:
§ 266 a. Med bøde eller fængsel indtil 1 år straffes den, der, uden at forholdet omfattes af §§ 136 og 266, offentligt fremsætter udtalelser, der tilstræber at fremkalde voldshandlinger eller hærværk.

(136 er del af terrorlovgivningen om at opfordre til og billige terror, 266 er personlige trusler om vold).

Som det ses er den ikke særlig specifik, og åben for fortolkning, er det f.eks. offentligt fremsættelse hvis Imamen udtaler det i samtaler med en moder, eller endda en lukket menighed?? Og hvad er voldshandlinger, hvor meget skal der til før det er en voldshandling?
Man kan argumentere for at når den der udøver volden, ofte ikke straffes, så kan en der taler om volden slet ikke straffes.
http://www.etik.dk/opdragelsens-etiske- ... -b%C3%B8rn


Og hvis Imamen kan dømmes for han synes det er ok - hvorfor kan de fremtrædende politikere der også siger man skal have lov til at slå på børn ikke dømmes for det samme? Er alle ikke lige for loven?

Jeg har ikke fulgt med i, hvad "de fremtrædende politikere" siger. Har de direkte opfordret forældre til at slå børn, eller har de udtrykt revselsesret er ok. Der er en væsentlig forskel.


At slå sine børn er næstekærligt - f.eks hvis dit barn har stjålet ... det lyder som noget vi har hørt i grimhøjmoskeen, ik? I mine øjne er det same same ... men vi kan da godt pakke det ind under "man burde have lov til at slå sine børn, men gør det naturligvis ikke da det er ulovligt ;) ;) " hvis man så dermed mener det gør det mere legalt at sige man skal slå sine børn hvis de gør noget de ikke må.

Billede


Jeg har virkelig svært ved at se hvordan man - endda i teorien kan sammenligne de to på nogen som helst måde. Altså udover at feks Pias udtalelse er 19 år gammel og grinagtig at hive frem. Der var nok flere udtalelser i 90'erne som ikke passer ind i dag

Men her er der tale om nogle profiler i et politisk parti som mod bedre vidende og mod partiets linje (det er klart slået fast) udtaler sig om ting de intet belæg har for at udtale sig om

I dokumentaren er der tale om lærde, som er øverste myndigheder for en bunke mennesker som forventer at de slår deres børn

At sammenligne de to er efter min mening udelukkende for at forplumre og for at skifte fokus væk fra det de her imamer lærer fra sig på daglig basis

HVIS det så var udtalelser som kom hver dag fra et parti, ville det stadig ikke ændre en meter på at det der sker i de moskeer ikke hører hjemme i et retssamfund og jeg har svært ved at se hvorfor sådan nogle mennesker skal være her i landet. Hvis det danske samfund er så forfærdeligt og vantro. Så pil dog af. Der er ingen der forlanger at i skal bo i Danmark
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Pølsemix » 4. mar 2016, 14:11

Idealsamdundet der stræbes efter er styret af Sharialove hvor stening af kvinder, bigami og total fratagelse af alle kvinders rettigheder er dikteret af Gud og derfor skal efterleves. Parallelsamfund hvor Imam'er er øverste myndighed, koranskoler og børn der tæves hvis de er for danske. Der er endda evidens for problemet ved overrepræsentation på krisecentre.

Dette sidestilles med at nogle fra DF måske går ind for revselsret, jeg er målløs.
Kulturforskellen er der og sammenligningen med rabiate kristne holder ikke, forskellen er antallet, den eneste vej frem er assiliminering.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf kidkomb » 4. mar 2016, 14:16

Pølsemix skrev:Idealsamdundet der stræbes efter er styret af Sharialove hvor stening af kvinder, bigami og total fratagelse af alle kvinders rettigheder er dikteret af Gud og derfor skal efterleves. Parallelsamfund hvor Imam'er er øverste myndighed, koranskoler og børn der tæves hvis de er for danske. Der er endda evidens for problemet ved overrepræsentation på krisecentre.

Dette sidestilles med at nogle fra DF måske går ind for revselsret, jeg er målløs.
Kulturforskellen er der og sammenligningen med rabiate kristne holder ikke, forskellen er antallet, den eneste vej frem er assiliminering.

Men det er formentlig langt fåtallet, der har den holdning.
Derfor bliver DF'erne draget ind i det, fordi de også er fåtallet af danskerne.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Pølsemix » 4. mar 2016, 14:30

kidkomb skrev:
Pølsemix skrev:Idealsamdundet der stræbes efter er styret af Sharialove hvor stening af kvinder, bigami og total fratagelse af alle kvinders rettigheder er dikteret af Gud og derfor skal efterleves. Parallelsamfund hvor Imam'er er øverste myndighed, koranskoler og børn der tæves hvis de er for danske. Der er endda evidens for problemet ved overrepræsentation på krisecentre.

Dette sidestilles med at nogle fra DF måske går ind for revselsret, jeg er målløs.
Kulturforskellen er der og sammenligningen med rabiate kristne holder ikke, forskellen er antallet, den eneste vej frem er assiliminering.

Men det er formentlig langt fåtallet, der har den holdning.
Derfor bliver DF draget ind i det, fordi de også er fåtallet af danskerne.


10 % af alle DK's muslimer kommer på en ugentlig basis i de moskeer, det er immervæk 25.000 mennesker, det er en lille del %-mæssig del af Danmarks befolkning, men også et kæmpe problem som ikke bør negligeres.
Derudover vil jeg også gerne påpege at der er en gradsforskel at tale om revselsret og at stening af kvinder er noget som er værd at stræbe efter. For ikke så længe siden viste en undersøgelse også at 40 % af muslimerne ikke ser demokrati some den bedste styreform, men der er måske ligegyldigt så længe det er et mindretal og ikke overstiger 50 %?
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf landsbytossen » 4. mar 2016, 14:30

Angelina skrev:
At slå sine børn er næstekærligt - f.eks hvis dit barn har stjålet ... det lyder som noget vi har hørt i grimhøjmoskeen, ik? I mine øjne er det same same ... men vi kan da godt pakke det ind under "man burde have lov til at slå sine børn, men gør det naturligvis ikke da det er ulovligt ;) ;) " hvis man så dermed mener det gør det mere legalt at sige man skal slå sine børn hvis de gør noget de ikke må.

Billede

Jeg er ikke enig i din sammenligning. De omtalte DF´ere taler åbent om, at de er for revselsesretten. De opfordrer ikke direkte andre til at slå børn.

Imamerne opfordrer i deres skjul til at slå børn, der ikke vil makke ret.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf kidkomb » 4. mar 2016, 14:38

Pølsemix skrev:
kidkomb skrev:
Pølsemix skrev:Idealsamdundet der stræbes efter er styret af Sharialove hvor stening af kvinder, bigami og total fratagelse af alle kvinders rettigheder er dikteret af Gud og derfor skal efterleves. Parallelsamfund hvor Imam'er er øverste myndighed, koranskoler og børn der tæves hvis de er for danske. Der er endda evidens for problemet ved overrepræsentation på krisecentre.

Dette sidestilles med at nogle fra DF måske går ind for revselsret, jeg er målløs.
Kulturforskellen er der og sammenligningen med rabiate kristne holder ikke, forskellen er antallet, den eneste vej frem er assiliminering.

Men det er formentlig langt fåtallet, der har den holdning.
Derfor bliver DF draget ind i det, fordi de også er fåtallet af danskerne.


10 % af alle DK's muslimer kommer på en ugentlig basis i de moskeer, det er immervæk 25.000 mennesker, det er en lille del %-mæssig del af Danmarks befolkning, men også et kæmpe problem som ikke bør negligeres.
Derudover vil jeg også gerne påpege at der er en gradsforskel at tale om revselsret og at stening af kvinder er noget som er værd at stræbe efter. For ikke så længe siden viste en undersøgelse også at 40 % af muslimerne ikke ser demokrati some den bedste styreform, men der er måske ligegyldigt så længe det er et mindretal og ikke overstiger 50 %?

I de moskeer? Hvilke moskeer taler vi om? Hvor mange af dem er som Grimhøj?
Jeg er enig med dig i, at det er et problem. Helt enig.
Og jeg er også enig i, at man kan gradbøje vold. Jeg synes også stening er værre end at slå børn (det tror jeg ikke man må sige, jeg vil godt understrege, at det IKKE betyder at jeg på nogen måde synes det er i orden at slå børn. Eller nogen som helst andre)

Jeg tror bare ikke vi er enige om, hvilken approach der er den bedste i forhold til, at dæmme op for problemet.
Jeg mener ikke vi kan lovgive os ud af det. Jeg tror heller ikke det hjælper at lukke Grimhøj.
Jeg tror tværtimod at modreaktionen på det ville gøre tingene værre.

Ligesom jeg gerne så at der var et Fremskridstparti, så ser jeg gerne at der er en Grimhøjmoske (eller ikke moskeen vel, bare denne syge imam)
For så har vi ekstremisterne samlet et synligt sted. Det kan jeg godt lide. Det er nemmere at arbejde med.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf dgd2007 » 4. mar 2016, 15:35

ShuruQ skrev:Jeg opfatter det nu mere som et råd givet ud fra islams forskrifter om emnet, end som en direkte opfordring :gruble:.
[...]

Arh, come on, ShuruQ :D
Du ved sikkert bedre end os andre, at når præsten fortæller nogle folk, der generelt lever mere eller mindre uden for det danske samfund, at de skal gøre sådan og sådan i stedet for at følge dette samfunds regler, fordi Guden har sagt det ... så er det mere end en kulturhistorisk, teologisk studiekreds, men noget rent praktisk, som de på det nærmeste har pligt til at gå ud og gøre.

Jeg har ikke selv set udsendelserne, kun nogle af de brudstykker, man er blevet bombarderet med på News i de sidste 14 dage :genert:
Men der var en, der helt klart sagde: "Lad være med at gå til det danske samfund med såden noget. Når vi har vores islamiske sharia-råd, så skal du gå til dem." (Om det med at få tæv af sin mand).
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf dgd2007 » 4. mar 2016, 15:42

ShuruQ skrev:Jeg skal nok "come on", men uagtet hvad jeg og andre ved lød det der blev sagt som et råd og ikke en opfordring.

Nu ved jeg ikke lige præcis, hvilken af sekvenserne du tænker på. Men koblet med, at man skal henvende sig til getthoens shariaråd i stedet for til de relevante myndigheder, er det vist nærmest en akademisk diskussion, om det er et råd eller en opfordring. Det var det, jeg mente. :gruble:
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf BlueBunny » 4. mar 2016, 17:00

ShuruQ skrev:
ShuruQ skrev:
dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Jeg skal nok "come on", men uagtet hvad jeg og andre ved lød det der blev sagt som et råd og ikke en opfordring.

Nu ved jeg ikke lige præcis, hvilken af sekvenserne du tænker på. Men koblet med, at man skal henvende sig til getthoens shariaråd i stedet for til de relevante myndigheder, er det vist nærmest en akademisk diskussion, om det er et råd eller en opfordring. Det var det, jeg mente. :gruble:


Jeg synes sådan set det er okay de svarer udfra islam da det jo er en del af deres job. Jeg synes dog det, omend det desværre ikke overrasker mig, det er yderst problematisk at de fraråder at anmelde overgreb til myndighederne og jeg synes også det er problematisk hvis det er en direkte opfordring til vold.


I øvrigt, programmet i går, blev der trods alt sagt, at vold i hjemmet ikke er i orden, men så er det jo filmen knækker når de fraråder myndighederne.

Den ene imam forklarede fuldt ud i henhold til islam at man fx kan irettesætte med en siwak, men aldrig slå som i at lægge hånd på sin ægtefælle. Det kan man så mene om hvad man vil.

(det er ikke undskyldninger, det er en forklaring).


Irettesætte med en siwak er et oldnordisk syn. Har kvinden ikke lyst, så skal hun ikke irettesættes. :puke:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf dgd2007 » 4. mar 2016, 17:04

ShuruQ skrev:siwak

Og det er ...? :genert:
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf BlueBunny » 4. mar 2016, 17:09

ShuruQ skrev:^^

Det har jeg heller ikke påstået.


Det siger jeg heller ikke du har :) jeg kommenterer bare på det.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf landsbytossen » 4. mar 2016, 17:15

ShuruQ skrev:
dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:siwak

Og det er ...? :genert:


En tandbørste, også kaldet "miswak". Det ligner de der lakridsrodsstænger man bl.a. kan købe på apoteket.

Hvordan irettesætter man med sådan en ?
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 4. mar 2016, 17:48

Det virker lidt, på nogle, som at de skal se en stening af en kvinde eller et barn blive gennemtæsket, før de kan se, hvor galt det er. Eller ikke forsvarer det med, et youtube klip fra matador.
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"