Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 14. mar 2016, 06:51

Skumfidusen skrev:
thomassneum skrev:Det står dig frit at kæmpe for, eller mene. Jeg holder på at dette er hateSpeach.
Det er naturligvis bare min holdning - og ja.. den er i dén grad farvet af at jeg er über træt af tågehorn som snor deres racistiske holdninger. (Jamen.. jeg har jo ikke sagt det direkte)


Men nu skal frihed jo ikke måles op ud fra hvad du er træt af. Og slet ikke ud fra HVEM du er træt af. Jeg synes det er en dikatorisk tilgang...at dem, man ikke bryder sig om, skal ikke have lov til at komme til orde.


Men dette er bare en debat, og min holdning kommer umiddelbart ikke til at ændres.
Jeg finder stadig at teksten, når den sættes i sammenhæng, er hatespeach, og derfor bør fjernes.

Selvom ord alene, ikke bryder loven, så kan budskabet det sagtens.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 14. mar 2016, 08:18

Skumfidusen skrev:Jeg betvivler ikke din ret til din holdning. Ej heller din ret til at udtrykke den. Men jeg er særdeles uimponeret af din kvalifikation af den. Og mener den har et strejf af noget totalitært. Noget med at godt nok er loven ikke brudt, men fordi det er nogen jeg ikke kan lide det drejer sig om, så er den det alligevel.

Et frit samfund, skal sikre frihed til ALLE. Også - og måske mest af alt - dem, man ikke bryder sig om. En frihed, hvor udvalgte grupper har større privilegier end andre, er falsk. Det er ikke ulovligt at gå over for grønt lys - heller ikke selv om man er på vej til at begå bankrøveri. Så må ordensmagten tage sig af bankrøveriet og ikke give sig til at lave særregler, der betyder at lige præcis den ene person ikke må gå over for grønt.


Jeg mener denne tekst går under hatespeach, hvilket vi har underskrevet en traktrat imod.
LINK: http://justitia-int.org/racismeparagraf ... nneskeret/

Hate speech, outside the law, is speech that attacks a person or group on the basis of attributes such as gender, ethnic origin, religion, race, disability, or sexual orientation.[1][2]

In law, hate speech is any speech, gesture or conduct, writing, or display which is forbidden because it may incite violence or prejudicial action against or by a protected individual or group, or because it disparages or intimidates a protected individual or group. The law may identify a protected group by certain characteristics.[3][4][5][6] In some countries, a victim of hate speech may seek redress under civil law, criminal law, or both.

Jeg indrømmer blankt at det er en gråzone, fo rhvad angår juraen, men min holdning er ret fast. Det er for mig, en naturlighed, at hatespeach skal modarbejdes.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 14. mar 2016, 08:58

Skumfidusen skrev:
Har der været andre tekster end 'Dine børn fortjener et Dansk Danmark'? For det kan du dælme aldrig nogen sinde påstå vil give anstød til vold eller andre handlinger mod nogen som helst gruppe. Eller, jo, det kan du da godt påstå, men så kan ingen holdning nogen sinde ytres af nogen uden at den kan hævdes at være hate speech.


Og så er vi tilbage til budskabet bag teksten.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 14. mar 2016, 11:02

Skumfidusen skrev:
thomassneum skrev:
Skumfidusen skrev:
Har der været andre tekster end 'Dine børn fortjener et Dansk Danmark'? For det kan du dælme aldrig nogen sinde påstå vil give anstød til vold eller andre handlinger mod nogen som helst gruppe. Eller, jo, det kan du da godt påstå, men så kan ingen holdning nogen sinde ytres af nogen uden at den kan hævdes at være hate speech.


Og så er vi tilbage til budskabet bag teksten.


Og til "fordi det er DEM, de siger det!". Hvilket er totalitært. Det er tankepoliti, du plæderer for.


Nej.. "De" må da for hulan kunne står inde for deres politik og holdninger.
Er nogen herinde i tvivl om hvad "de" mener? .. ikke, jamen.. så er det da heller ikke så svært at forstå, hvorfor jeg mener det bør pilles ned. Det er hatespeach, hvilket vi mange lande imellem, er blevet enige om at bekæmpe.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 14. mar 2016, 11:07

thomassneum skrev:
Skumfidusen skrev:
thomassneum skrev:
Skumfidusen skrev:
Har der været andre tekster end 'Dine børn fortjener et Dansk Danmark'? For det kan du dælme aldrig nogen sinde påstå vil give anstød til vold eller andre handlinger mod nogen som helst gruppe. Eller, jo, det kan du da godt påstå, men så kan ingen holdning nogen sinde ytres af nogen uden at den kan hævdes at være hate speech.


Og så er vi tilbage til budskabet bag teksten.


Og til "fordi det er DEM, de siger det!". Hvilket er totalitært. Det er tankepoliti, du plæderer for.


Nej.. "De" må da for hulan kunne står inde for deres politik og holdninger.
Er nogen herinde i tvivl om hvad "de" mener? .. ikke, jamen.. så er det da heller ikke så svært at forstå, hvorfor jeg mener det bør pilles ned. Det er hatespeach, hvilket vi mange lande imellem, er blevet enige om at bekæmpe.



Bemærk.. jeg vil ikke knægte deres ret til at have denne holdning.
Jeg mener bare ikke at det skal hænge på offentlige busser.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf FruitFly » 14. mar 2016, 23:45

Skumfidusen skrev:
thomassneum skrev:
Skumfidusen skrev:
Har der været andre tekster end 'Dine børn fortjener et Dansk Danmark'? For det kan du dælme aldrig nogen sinde påstå vil give anstød til vold eller andre handlinger mod nogen som helst gruppe. Eller, jo, det kan du da godt påstå, men så kan ingen holdning nogen sinde ytres af nogen uden at den kan hævdes at være hate speech.


Og så er vi tilbage til budskabet bag teksten.


Og til "fordi det er DEM, de siger det!". Hvilket er totalitært. Det er tankepoliti, du plæderer for.

Præcis.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf FruitFly » 14. mar 2016, 23:50

thomassneum skrev:Bemærk.. jeg vil ikke knægte deres ret til at have denne holdning.
Jeg mener bare ikke at det skal hænge på offentlige busser.

Det er forstået. Men hvorfor må lige præcis denne reklamer ikke hænge på busserne? Fordi det er DP? Fordi de skriver som de gør? Fordi du ikke bryder dig om deres generelle holdninger?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 15. mar 2016, 13:34

FruitFly skrev:
thomassneum skrev:Bemærk.. jeg vil ikke knægte deres ret til at have denne holdning.
Jeg mener bare ikke at det skal hænge på offentlige busser.

Det er forstået. Men hvorfor må lige præcis denne reklamer ikke hænge på busserne? Fordi det er DP? Fordi de skriver som de gør? Fordi du ikke bryder dig om deres generelle holdninger?


Fordi jeg mener det går under hatespeach.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 15. mar 2016, 14:48

Skumfidusen skrev:Altså - hvis det havde været en opskrift på pulled pork, tror jeg stadig du ville have påstået det var hatespeech, alene fordi det er Danskernes Parti der står bag.


Det er du jo fri til at mene.

Men.. det hænger bare ikke sammen med, at du jo udemærket ved hvad de mener med deres tekst, så hvordan er det ikke hatespeech?
De vil sende alle ikke-vestlige ud af landet, kun fordi de er "ikke-vestlige".
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 16. mar 2016, 07:12

Skumfidusen skrev:
thomassneum skrev:
Skumfidusen skrev:Altså - hvis det havde været en opskrift på pulled pork, tror jeg stadig du ville have påstået det var hatespeech, alene fordi det er Danskernes Parti der står bag.


Det er du jo fri til at mene.

Men.. det hænger bare ikke sammen med, at du jo udemærket ved hvad de mener med deres tekst, så hvordan er det ikke hatespeech?
De vil sende alle ikke-vestlige ud af landet, kun fordi de er "ikke-vestlige".


Det er ikke hvad der står - det er en fortolkning. Og det er endda et helt lovligt udsagn, der ikke lægger op til vold eller lignende. Et udsagn må fortolkes ud fra hvad det reelt er. Ikke ud fra at dem der fremsætter det, har nogen holdninger, der er en imod.


Hvad er deres budskab?
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf Code71 » 16. mar 2016, 07:15

Det klinger bare SÅ hult at ville forbyde et politisk partis reklamer pga hatespeech, mens flere andre partier samtidig kører hatekampagner/annoncekampagner i samtlige medier rettet mod DF i almindelighed og Tulle i særdeleshed.

Men der er nok selvfølgelig flere der er enige og som altid er der jo nogle der er mere lige end andre
Senest rettet af Code71 16. mar 2016, 08:03, rettet i alt 1 gang.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 16. mar 2016, 10:15

Skumfidusen skrev:
thomassneum skrev:
Hvad er deres budskab?


At vi alle skal gå ud og pløkke nogen perkere, åbenbart.


Nej.. at de vil adskille ikke-vestlige og vestlige befolkningsgrupper. Det kan du så kalde hvad du vil, men jeg er ikke i tvivl om at netop det budskab, er hatespeech.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf thomassneum » 16. mar 2016, 10:16

Code71 skrev:Det klinger bare SÅ hult at ville forbyde et politisk partis reklamer pga hatespeech, mens flere andre partier samtidig kører hatekampagner/annoncekampagner i samtlige medier rettet mod DF i almindelighed og Tulle i særdeleshed.

Men der er nok selvfølgelig flere der er enige og som altid er der jo nogle der er mere lige end andre


Hadekampagner/smædekampagner er ikke det samme som hatespeech.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf Code71 » 16. mar 2016, 10:43

thomassneum skrev:
Code71 skrev:Det klinger bare SÅ hult at ville forbyde et politisk partis reklamer pga hatespeech, mens flere andre partier samtidig kører hatekampagner/annoncekampagner i samtlige medier rettet mod DF i almindelighed og Tulle i særdeleshed.

Men der er nok selvfølgelig flere der er enige og som altid er der jo nogle der er mere lige end andre


Hadekampagner/smædekampagner er ikke det samme som hatespeech.


Nej især ikke når man er enig i hadekampagnerne vel? Så er det hele ligesom mere tilladeligt.. Men oh ve oh vel hvis det er nogen man er uenig med

Aaaarh diktatur here we come
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Gray_Adam
Indlæg: 23
Tilmeldt: 6. jan 2016, 08:54
Kort karma: 1
Likede indlæg: 27

Re: Busreklamer for "Danskernes Parti" OK ?

Indlægaf Gray_Adam » 16. mar 2016, 10:51

Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Det klinger bare SÅ hult at ville forbyde et politisk partis reklamer pga hatespeech, mens flere andre partier samtidig kører hatekampagner/annoncekampagner i samtlige medier rettet mod DF i almindelighed og Tulle i særdeleshed.

Men der er nok selvfølgelig flere der er enige og som altid er der jo nogle der er mere lige end andre


Hadekampagner/smædekampagner er ikke det samme som hatespeech.


Nej især ikke når man er enig i hadekampagnerne vel? Så er det hele ligesom mere tilladeligt.. Men oh ve oh vel hvis det er nogen man er uenig med

Aaaarh diktatur here we come

Hate Speech er vel en juridisk størrelse og i sidste ende et begreb, der er defineret der - kontra hadekampagne/smædekampagne, som ikke nødvendigvis er det/ faktisk sjældent er det? Jeg ser egentlig hadekampagner som en mere blød, diffus størrelse, som i højere grad er afhængige af hvad fokus man har på dem rent politisk - altså en ediket man kan sætte på noget man ikke er enig i.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"