Bøde for menneskesmugling

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Bøde for menneskesmugling

Indlægaf Tux » 25. sep 2016, 18:46

Bad Samaritan skrev:Jeg forstår slet ikke hun anker og går efter en "frifindelsessag". Det ville indebære en eller anden form for accept af præmissen om, at det skulle være en forbrydelse at hjælpe mennesker på røven... og havde jeg haft stenene og anstændigheden til at gøre, hvad hun gjorde, og tilmed havde fået en bøde for det, så ville jeg bære den på mit bryst og betragte den som en større hædersbevisning end nogen medalje, jeg nogensinde har fået af staten.


Er hendes argument ikke, at andre er blevet frifundet for netop det samme, og at den eneste grund til at hun er blevet dømt er at hun er den hun er :gruble:

Ikke at jeg er i tvivl om hun er skyldig og bør dømmes, men det bør andre som har gjort det samme jo så også..
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Bøde for menneskesmugling

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. sep 2016, 20:12

Tux skrev:
Bad Samaritan skrev:Jeg forstår slet ikke hun anker og går efter en "frifindelsessag". Det ville indebære en eller anden form for accept af præmissen om, at det skulle være en forbrydelse at hjælpe mennesker på røven... og havde jeg haft stenene og anstændigheden til at gøre, hvad hun gjorde, og tilmed havde fået en bøde for det, så ville jeg bære den på mit bryst og betragte den som en større hædersbevisning end nogen medalje, jeg nogensinde har fået af staten.


Er hendes argument ikke, at andre er blevet frifundet for netop det samme, og at den eneste grund til at hun er blevet dømt er at hun er den hun er :gruble:

Ikke at jeg er i tvivl om hun er skyldig og bør dømmes, men det bør andre som har gjort det samme jo så også..


Hun kan slet ikke frifindes, selv hvis hun får lov at anke. Højesteret kan ikke tage stilling til skyldsspørgsmålet i straffesager. Så når Landsretten dømmer hende skyldig, er hun skyldig.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Bøde for menneskesmugling

Indlægaf Code71 » 25. sep 2016, 20:34

Bad Samaritan skrev:Jeg forstår slet ikke hun anker og går efter en "frifindelsessag". Det ville indebære en eller anden form for accept af præmissen om, at det skulle være en forbrydelse at hjælpe mennesker på røven... og havde jeg haft stenene og anstændigheden til at gøre, hvad hun gjorde, og tilmed havde fået en bøde for det, så ville jeg bære den på mit bryst og betragte den som en større hædersbevisning end nogen medalje, jeg nogensinde har fået af staten.


Er du klar over hvad en image kampagne i landsdækkende medier ville koste hende? Det her er da den billigste måde overhovedet at blive iscenesat i samtlige medier

For mig er hun ikke en helt på noget område. Bare en som begik en forbrydelse hun VIDSTE var en forbrydelse og så efterfølgende gør alt for at ridde så længe på bølgen som muligt. Meget usympatisk
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Bøde for menneskesmugling

Indlægaf Bimmerdyret » 25. sep 2016, 22:20

Jørn skrev:Er det fair ?
Ja, det er det vel, ifølge lovgivningen ...

Men :

Det koster, og har altid noget, at være et anstændigt menneske. Der går imod myndighederne ...


.. og her valgte jeg så at klippe....

For mig, så er jeg helt enig - jeg var ikke i en situation, der gjorde at jeg kunne skovle mennesker ind i min bil og køre dem videre. Jeg kender nogen der gjorde og fik bøder. De tog dem med oprejst pande.
Jeg havde gjort tilsvarende.

Man kan sige meget om det at stemme på et parti og der med opfattelse af mennesker.
Men JEG vil til enhver tid, jeg kan bliv inddraget i som nævnt - være menneske - og give røv til hvad samfundet måtte mene.

Og ja...jeg vil også benægte at have serveret frikadeller 2 gange om ugen til en enlig mor med 2 børn eller klippe hæk for min nabo.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Bøde for menneskesmugling

Indlægaf Oveditlevsen » 26. sep 2016, 05:07

Bad Samaritan skrev:
Jamen, det er hun sikkert nok. Jeg synes så bare at det er endnu mere usympatisk at lade krigsflygtninge vade afsted langs danske motorveje med børn og tasker, og bitterhed i øjnene. Det øjeblik, hvor alt det dér udspillede sig, står for mig ret klart som et af de mest skammelige øjeblikke i dansk historie siden Anden Verdenskrig - og hvor jeg så nok bare ser alt det dér som dine/jeres gisninger om hendes bevæggrunde, så VED jeg det her: Hvis hun kunne mærke bare en snert af det samme fædrelandskærlige heartbreak, jeg følte ved at se den dér totale politiske og medmenneskelige fallit udspille sig lige dér midt i mit eget land, så forstår jeg hende 100% i "gerningsøjeblikket" - uanset hvordan hun så end forsøger at lokrere på det efterfølgende...

Af samme årsag synes jeg også at tråden, inklusive de dér kaglende rejekællinger der sidder med strikketøjet og en god portion schadenfreude på allerførste række, hver gang der afsiges dom, er temmelig... well... trist... Måske skulle de prøve med bare et gran af den dér stikken-en-finger-i-jorden, der efterlyses fra humanister og venstreorienterede, når folk synes de bliver lidt for frelste og bedrevidende at høre på? Alternativt kunne man jo vælge at være indifferent eller bare se den anden vej. Du ved, ligesom vi gør det med børns ret til beskyttelse fra folkemord og brud på menneskerettighederne.


Små slag..

At kalde dem krigsflygtninge(når de har vandret gennem Europa) og inddrage folkemord og brud på menneskerettighederne er måske lige at tage den lidt (meget) ud på overdrevet..
For det første var de velkomne til at søge asyl i Danmark, og de blev tilbudt vand, tæpper osv.
Men så er det jo godt at der blev indført grænsekontrol, så lignende situationer undgås.
1
yessup
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. maj 2016, 14:36
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

Re: Bøde for menneskesmugling

Indlægaf yessup » 27. sep 2016, 09:13

annella skrev:
eks-Maupassant skrev:Opsummering: Endnu en kendt ser sit snit til at få billig omtale. 22K er ekstremt billigt for al den spalteplads. Om nogen måneder kommer hendes nye bog "Mit liv som rebel", og så har hun overskud på en halv million på affæren.



Nu kommer bøden nok ikke til at ramme hende så hårdt, for gode mennesker og sympatisanter opfordrer til at donere penge til den stakkels dømte.

https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/indsam ... ge_boeder/


Det er lige før man skulle give et bidrag, som tak for at hun har fjernet de flygtninge fra dansk jord. Godt for alle undtagen svenskerne. Det er smukt!
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"