Israel og Mellemøsten

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4252
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 29. apr 2024, 06:17

Ubiquitous skrev:
Dane skrev:Vrøvl, du skriver at det genetisk sammenfald er en sandhed som Israels regering ikke dyrker - underforstået at det er en sandhed som Gazas regering Hamas dyrker !
Det kan du åbenbart ikke bevise så hvorfor overhovedet trække genetik ind i debatten når ingen af de stridende parter dyrker det ?


Både palæstinenserne og israelerne er semitter, så jeg er enig i, at det ikke er specielt overraskende, men du kan se her i debatten, hvordan palæstinenserne bliver beskrevet som "statsløse jordanske flygtninge" for ligesom at understrege, at de kommer et andet sted fra, selvom de i virkeligheden hele tiden har boet der.

I øvrigt er jeg helt enig i, at det er vigtigt at adskille staten Israel fra jødedom, men jeg kan godt forstå nogle har lidt svært ved det, når Israel afviser enhver kritik med, at det er antisemitisme. Med andre ord bruger Israel jøderne som skjold.

Det er mange jøder bestemt ikke tilfredse med. Her er det for eksempel senator Sanders, der siger det samme som så mange har sagt før ham: https://www.youtube.com/watch?v=EgBsjxMVEiE

Det man ser her i debatten er, at folk, der ønsker at deportere muslimerne ud af Europa samtidig bevidstløst støtter israelernes udryddelse af palæstinenserne. De har sådan set ikke noget forhold til Israel eller israelere som sådan, men de kan bruges som argumenter i deres egne udrensningsfantasier. Jeg synes det er skræmmende, men jeg kan varme mig lidt ved min egen fordom som er, at den slags folk typisk er gamle hvide mænd på overførselsindkomst, som ingen, udover Socialdemokratiet, tager særligt alvorligt.

Jeg har ikke sagt, israelernes udryddelse af palæstinenserne, hvilket jeg benægter finder sted.

Jeg har sagt, at palæstinenserne som arabiske muslimer, burde forlade Israel og søge til de islamiske nationer, som allerede er befolket med arabiske muslimer, eksempelvis Jordan, hvor de fleste har rødder fra.

Lad Israel forblive landet for det israelske folk og afslut de ellers uendelige krige.

Islam hører ikke til i Europa, og alle de muslimer, som ønsker at fastholde deres religion, ser jeg gerne forlade Europa, fordi de destabiliserer, skaber omkostninger og strid i Europa. Vi har ikke blot, ikke brug for dem, de er til direkte skade for os, derfor. Kun dem, som definitivt vil sætte stat og samfund over deres tro, kan have en fremtid her uden konflikter.
2
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1569
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1030

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Dane » 29. apr 2024, 10:57

Ubiquitous skrev:
Dane skrev:Vrøvl, du skriver at det genetisk sammenfald er en sandhed som Israels regering ikke dyrker - underforstået at det er en sandhed som Gazas regering Hamas dyrker !
Det kan du åbenbart ikke bevise så hvorfor overhovedet trække genetik ind i debatten når ingen af de stridende parter dyrker det ?


Både palæstinenserne og israelerne er semitter, så jeg er enig i, at det ikke er specielt overraskende, men du kan se her i debatten, hvordan palæstinenserne bliver beskrevet som "statsløse jordanske flygtninge" for ligesom at understrege, at de kommer et andet sted fra, selvom de i virkeligheden hele tiden har boet der.

I øvrigt er jeg helt enig i, at det er vigtigt at adskille staten Israel fra jødedom, men jeg kan godt forstå nogle har lidt svært ved det, når Israel afviser enhver kritik med, at det er antisemitisme. Med andre ord bruger Israel jøderne som skjold.

Det er mange jøder bestemt ikke tilfredse med. Her er det for eksempel senator Sanders, der siger det samme som så mange har sagt før ham: https://www.youtube.com/watch?v=EgBsjxMVEiE

Det man ser her i debatten er, at folk, der ønsker at deportere muslimerne ud af Europa samtidig bevidstløst støtter israelernes udryddelse af palæstinenserne. De har sådan set ikke noget forhold til Israel eller israelere som sådan, men de kan bruges som argumenter i deres egne udrensningsfantasier. Jeg synes det er skræmmende, men jeg kan varme mig lidt ved min egen fordom som er, at den slags folk typisk er gamle hvide mænd på overførselsindkomst, som ingen, udover Socialdemokratiet, tager særligt alvorligt.


Den form form for sammenligning du lægger for dagen kræver vist en anskuelse fra den modsatte grøft.
Hate crimes mod jøder breder sig i hele den vestlige verden udført af ikke bare radikale muslimer, men i lige så høj grad af autonome venstreorienterede aktivister der slet ikke har noget forhold til palæstinensere, Gaza el. Vestbredden, men som hjernevaskede flokdyr blot følger den fastelagte kurs i det venstreradikale udd. system.
Ikke en kæft tør sætte sp.tegn eller gå imod strømmen i dette indoktrinerende institutions miljø.
Selv børn helt ned til forskole alderen får et anti skilt i hånden og bliver slæbt med til demonstrationer og du kan påstå at det ikke er rettet mod jøder lige så meget du vil, men det klinger sku noget hult når jøder overalt forfølges og trues.
Ikke en kæft løftede et øjenbryn på venstrefløjen da Hamas idioterne slagtede uskyldige jøder 7. Okt. og med din egen forudindtagethed in mente vil jeg påstå at venstrefløjen er helt på linje med Hamas om Israels udryddelse.
Jeg vælger til gengæld at varme mig ved tanken om at flertallet af nutidens unge aktivistiske brushoveder kommer til fornuft når de forlader udd. systemet.
3
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
Arend
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 13. jan 2021, 11:33
Kort karma: 22
Likede indlæg: 1199

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Arend » 29. apr 2024, 20:00

Dane skrev:
Arend skrev:
Dane skrev:
Arend skrev:Jøderne er selv klar over, at jøder og palæstinensere er det samme folk - og derfor undrer jeg mig over danskerne ;)

Forholdet mellem jøders og palæstinenseres gener er omtrent ligesom mellem danskerne og nordmændene.

Vi ved jo godt, at de også har den samme kultur, hvor drengebørn som de eneste bliver omskåret, hvor de ikke spiser urene dyr som svin, og hvor de ikke spiser kød, hvor halspulsåren ikke er skåret over på dyret i et hug osv.

Blodbrødre: Palæstinensere og jøder deler også genetiske rødder

Jøder opdeles i tre genetiske grupper, som alle har mellemøstlig oprindelse - som deles med palæstinenserne og druserne.

Beviset finder vi ikke overraskende i en israelsk avis.

https://www.haaretz.com/science-and-health/2015-10-20/ty-article/palestinians-and-jews-share-genetic-roots/0000017f-dc0e-df9c-a17f-fe1e57730000

Det er selvfølgelig ikke en sandhed, som den israelske regering dyrker.


Tillykke med din åbenbaring Arend.
At religionen går forud for genetik og kultursammenfald indenfor især islam kommer vist ikke som en overraskelse for nogen med tanke på de sidste 1400 års stridigheder ml. shiiter og sunniter.
Din slut bemærkning om at det genetiske sammenfald selvfølgelig ikke dyrkes af den Israelske regering må jo så betyde at det er noget Hamas dyrker, hvis bemærkningen overhovedet skal give mening :gruble:
Det må du da gerne bevise hvis du kan..


For mig giver det mening, at Hamas er et politisk parti ligesom den den israelske regering er politikere - og de ikke et folk - så jeg forstår ikke din kommentar.


Vrøvl, du skriver at det genetisk sammenfald er en sandhed som Israels regering ikke dyrker - underforstået at det er en sandhed som Gazas regering Hamas dyrker !
Det kan du åbenbart ikke bevise så hvorfor overhovedet trække genetik ind i debatten når ingen af de stridende parter dyrker det ?



Jeg har aldrig hørt om, at Hamas dyrker tanken om, at de er det samme folk som jøderne. Kan du bevise det?

Folket er en stor gruppe mennesker, der er knyttet sammen af fælles sprog, historie og kultur - og det som jeg har skrevet er min egen opfattelse, som er delt af en af Israels ældste aviser - så lad da være med at digte om det ;)

PS. Du har tydeligvis ikke læst linket til den israelske avis Haaretz, som tankerne stammer fra :D
0
I krig er sandheden det første offer
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4252
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 30. apr 2024, 07:44

Dane skrev:
Ubiquitous skrev:
Dane skrev:Vrøvl, du skriver at det genetisk sammenfald er en sandhed som Israels regering ikke dyrker - underforstået at det er en sandhed som Gazas regering Hamas dyrker !
Det kan du åbenbart ikke bevise så hvorfor overhovedet trække genetik ind i debatten når ingen af de stridende parter dyrker det ?


Både palæstinenserne og israelerne er semitter, så jeg er enig i, at det ikke er specielt overraskende, men du kan se her i debatten, hvordan palæstinenserne bliver beskrevet som "statsløse jordanske flygtninge" for ligesom at understrege, at de kommer et andet sted fra, selvom de i virkeligheden hele tiden har boet der.

I øvrigt er jeg helt enig i, at det er vigtigt at adskille staten Israel fra jødedom, men jeg kan godt forstå nogle har lidt svært ved det, når Israel afviser enhver kritik med, at det er antisemitisme. Med andre ord bruger Israel jøderne som skjold.

Det er mange jøder bestemt ikke tilfredse med. Her er det for eksempel senator Sanders, der siger det samme som så mange har sagt før ham: https://www.youtube.com/watch?v=EgBsjxMVEiE

Det man ser her i debatten er, at folk, der ønsker at deportere muslimerne ud af Europa samtidig bevidstløst støtter israelernes udryddelse af palæstinenserne. De har sådan set ikke noget forhold til Israel eller israelere som sådan, men de kan bruges som argumenter i deres egne udrensningsfantasier. Jeg synes det er skræmmende, men jeg kan varme mig lidt ved min egen fordom som er, at den slags folk typisk er gamle hvide mænd på overførselsindkomst, som ingen, udover Socialdemokratiet, tager særligt alvorligt.


Den form form for sammenligning du lægger for dagen kræver vist en anskuelse fra den modsatte grøft.
Hate crimes mod jøder breder sig i hele den vestlige verden udført af ikke bare radikale muslimer, men i lige så høj grad af autonome venstreorienterede aktivister der slet ikke har noget forhold til palæstinensere, Gaza el. Vestbredden, men som hjernevaskede flokdyr blot følger den fastelagte kurs i det venstreradikale udd. system.
Ikke en kæft tør sætte sp.tegn eller gå imod strømmen i dette indoktrinerende institutions miljø.
Selv børn helt ned til forskole alderen får et anti skilt i hånden og bliver slæbt med til demonstrationer og du kan påstå at det ikke er rettet mod jøder lige så meget du vil, men det klinger sku noget hult når jøder overalt forfølges og trues.
Ikke en kæft løftede et øjenbryn på venstrefløjen da Hamas idioterne slagtede uskyldige jøder 7. Okt. og med din egen forudindtagethed in mente vil jeg påstå at venstrefløjen er helt på linje med Hamas om Israels udryddelse.
Jeg vælger til gengæld at varme mig ved tanken om at flertallet af nutidens unge aktivistiske brushoveder kommer til fornuft når de forlader udd. systemet.

Jeg tror desværre, du er for optimistisk. Der er ikke noget, der tyder på, at det ændrer sig før de politiks ændrer ideologi, hvilket kan tage mange år, hvis overhovedet, at der sker.
2
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
K.toldam
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1786

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf K.toldam » 2. maj 2024, 12:43

Jeg har ændrer mening :

efter idioterne i fælledparken på 1.maj foreslår jeg nu at israel i en fart bare skynder sig at udrydde alle de Palæstinensere de ikke allerede har dræbt, på den måde kan israel overtage hele området, også afslutte den 75 årige krig med en israel stats løsning
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4252
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 2. maj 2024, 13:15

K.toldam skrev:Jeg har ændrer mening :

efter idioterne i fælledparken på 1.maj foreslår jeg nu at israel i en fart bare skynder sig at udrydde alle de Palæstinensere de ikke allerede har dræbt, på den måde kan israel overtage hele området, også afslutte den 75 årige krig med en israel stats løsning

"Flokedrab", nej tak, men et Israel for israelerne og de statsløse arabiske flygtninge tilbage til Arabien, dvs. til de lande, hvorfra de stammer, ja tak. Så slutter krigende, men det skal ske uden yderligere blodudgydelser og selvfølge uden folkedrab.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7505
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24600

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moxy-lady » 2. maj 2024, 13:27

Fuck, hvor er det en klam tråd, det her.
6
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf EmoJanice » 2. maj 2024, 16:15

Jeg konstaterer at historien på sin vis gentager sig. Man fastholdte blokaden mod Tyskland efter våbentilstanden i 1918. Det skabte død og lidelse. Resultatet blev et boost af ekstremisme. Nu er det Gaza som sulter og jeg frygter at resultatet hvad Daniella Weiss siger vi gerne må kalde etnisk udrensning resulterer et en vækst af ekstremismen så man vil huske tilbage til den fredelige tid med Hamas.

Den eneste periode med relativ fred i området var i årene med en FN-styrke mellem parterne. Så hvis man vil freden så må Israel rykke tilbage til de grænser de havde før de førte angrebskrig i 1967, hvorefter der skal opstilles en FN-styrke mellem parterne.
2
K.toldam
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1786

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf K.toldam » 2. maj 2024, 16:46

Moxy-lady skrev:Fuck, hvor er det en klam tråd, det her.


den handler om en klam situation.
hvordan havde du forventer tråden ville være andet ?
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4252
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 3. maj 2024, 05:01

EmoJanice skrev:Jeg konstaterer at historien på sin vis gentager sig. Man fastholdte blokaden mod Tyskland efter våbentilstanden i 1918. Det skabte død og lidelse. Resultatet blev et boost af ekstremisme. Nu er det Gaza som sulter og jeg frygter at resultatet hvad Daniella Weiss siger vi gerne må kalde etnisk udrensning resulterer et en vækst af ekstremismen så man vil huske tilbage til den fredelige tid med Hamas.

Den eneste periode med relativ fred i området var i årene med en FN-styrke mellem parterne. Så hvis man vil freden så må Israel rykke tilbage til de grænser de havde før de førte angrebskrig i 1967, hvorefter der skal opstilles en FN-styrke mellem parterne.

Grænserne fra 1967 er lovlige ifølge FN's regler og love. Der er derfor ingen grund til at tale om oprettelse af et nyt arabisk land ud over de dusinvis andre, der blev oprettet efter afkoloniseringen.

Ethvert område, der afgives til en selvstændig palæstinensisk stat, kræver, at Israel ønsker at afgive området, hvilket de sandsynligvis ikke gør, når de ikke opnår fred alligevel, fordi det så er formålsløst.
3
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4252
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 3. maj 2024, 05:11

K.toldam skrev:
Moxy-lady skrev:Fuck, hvor er det en klam tråd, det her.


den handler om en klam situation.
hvordan havde du forventer tråden ville være andet ?

Det er ikke noget bidrag at råbe "klamt" uden videre og så bare smutte igen. Måske skulle du kvalificere, hvad der er klamt, og hvad du synes er rigtigt og forkert. At sige, at en meget "klam" situation giver grobund for, at debatten også bliver klam, er underlødigt.
Senest rettet af Moe 6. maj 2024, 06:27, rettet i alt 1 gang.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Alpha
Indlæg: 66
Tilmeldt: 11. mar 2024, 13:18
Kort karma: 1
Likede indlæg: 83

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Alpha » 3. maj 2024, 07:41

EmoJanice skrev:Jeg konstaterer at historien på sin vis gentager sig. Man fastholdte blokaden mod Tyskland efter våbentilstanden i 1918. Det skabte død og lidelse. Resultatet blev et boost af ekstremisme. Nu er det Gaza som sulter og jeg frygter at resultatet hvad Daniella Weiss siger vi gerne må kalde etnisk udrensning resulterer et en vækst af ekstremismen så man vil huske tilbage til den fredelige tid med Hamas.

Den eneste periode med relativ fred i området var i årene med en FN-styrke mellem parterne. Så hvis man vil freden så må Israel rykke tilbage til de grænser de havde før de førte angrebskrig i 1967, hvorefter der skal opstilles en FN-styrke mellem parterne.
"Grænsen fra 1967” er faktisk kun den våbenstilstandslinje, som Jordan og Israel blev enige om i 1949. Den er også kendt som den "grønne linje" (fordi det var farven på den kuglepen, der blev brugt) da våbenhvilen mellem Israel, Egypten, Syrien, Libanon og Jordan blev indgået efter krigen i 1967.

At tro Israel får deres sikkerhed garanteret ved ”grænseflytning” er utopi. De ville miste taktiske og strategiske fordele. Missiler ville kunne ramme enhver by i Israel og topografisk giver Vestbredden og Golanhøjderne frit udsyn over kystsletten, og at opgive dette ville give uhindret adgang til at angribe de store israelske befolkningscentre. En tilbagetrækning til 1967-grænsen ville ikke tilfredsstille de radikale islamister som har gjort det klart, at de ikke vil afslutte deres terrorkampagne mod Israel, selvom det trækker sig tilbage.

Ingen sikre og anerkendte grænser for Israel er blevet forhandlet siden 1967, så derfor er de lovlige grænser stadig dem, der blev etableret under Folkeforbundets mandat for Palæstina fra 1922 (nu indlejret i artikel 80 i FN-pagten). Dette område omfattede også Gaza-striben og Golanhøjderne samt Judæa og Samaria, nutidens Vestbredden. Israel har derfor den juridiske ret til alle disse territorier.

Faktum er, at næsten 80% af det historiske land Palæstina blev skåret fra af briterne og allokeret til Jordan (Trans Jordan). Egypten besatte Gaza-striben 1948 Og Jordan annekterede Vestbredden i 1950. Araberne kontrollerede nu over 82,5 %. Der har været masser af tid for araberne til at etablere et land til de såkaldte ”Palæstinensere”.
3
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 13
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 627

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf deliciouscookie » 4. maj 2024, 14:47

0
make cookies not war
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4136
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3728

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 8. maj 2024, 06:47

USA truer dommere of anklager fra den Internationale Straffedomstol hvis de følger op på tidligere beslutninger og udsteder arrestordre mod israelske politikere eller embedsmænd.

"severe" consequences for him, his family & staff if he goes ahead with an arrest warrant for Netanyahu. "You have been warned." - lyder på ingen måde som en mafiaadvarsel.

Man ved at The Rules Based Order er total lort når dets fremmeste fortalere forfølgere menneskerettighedsdommere og deres ansatte og familier.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4252
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Israel og Mellemøsten

Indlægaf Moe » 8. maj 2024, 08:58

Vlad Kalashnikov skrev:USA truer dommere of anklager fra den Internationale Straffedomstol hvis de følger op på tidligere beslutninger og udsteder arrestordre mod israelske politikere eller embedsmænd.

"severe" consequences for him, his family & staff if he goes ahead with an arrest warrant for Netanyahu. "You have been warned." - lyder på ingen måde som en mafiaadvarsel.

Man ved at The Rules Based Order er total lort når dets fremmeste fortalere forfølgere menneskerettighedsdommere og deres ansatte og familier.

The Rules Based Order fungerer ikke, når reglerne ikke overholdes af dem, som skal håndhæve dem. Hvem sidder i de råd og er dommere, når ja, folk fra nationer, som IKKE overholder de mest basale menneskerettigheder?

FN-systemerne er dysfunktionelle og kan ikke tages seriøst i deres nuværende former.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"