Hashtag, Gates og Shit storms?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Hashtag, Gates og Shit storms?

Indlægaf HerErJeg » 19. mar 2016, 07:00

Der er ikke en ting i samfundet, som ikke kan udråbes til at være en 'Gate' eller 'Shit storm'. Problemet er bare at ingen vel rigtigt ønsker nogen diskussion eller løsning, der skal råbes højt og laves statements som naturligvis ikke er til forhandling.
Hvordan vil det påvirke vores samfund, vores politikere og til sidst lovgivning? Jeg frygter at det efterhånden, i bedste fald, er hjertet som kommer til at bestemme fremfor hjernen. I værste fald kommer vi til at leve i en verden, som domineres af ønsket om magt og popularitet.

Nu sådan en sag som Eva Kjær, var hun ikke dømt til at dø, uanset hvordan det måtte være grebet an? Generelt er landbruget under voldsom beskydning, der vrimler det med Gates og Shit storms, ingen gider høre på andre end de uendeligt mange eksperter, som arbejder mod landbruget. Debatten findes ikke eller er kun skævvredet.

Næste emne kunne være kontanthjælp og flygtninge. Det er det negative og brok som vil gennemsyre det hele, Facebook gløder, og til sidst ses måske et politisk stykke makværk som ikke har ro til at blive gennem arbejdet, men som påvirkes af folkestemningen.

Hvad tænker I om det? Jeg er i hvert fald blevet træt at sensationer i alle ting der rør sig.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hashtag, Gates og Shit storms?

Indlægaf LadyFox » 19. mar 2016, 08:58

Jeg er lidt træt af shitstorms om dyrekort og den slags. Men det er vist noget lidt andet.

Mit indtryk er dog ikke at politikere laver et stykke markværk grundet shit storms, men nærmere at det forholder sig omvendt, vores politikkere laver et stykke markværk og har alt for travlt med at få alt muligt igennem så hurtigt som muligt, og det derfor bliver noget makværk og derfor starter der nogle shit storms.
1
...
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hashtag, Gates og Shit storms?

Indlægaf HerErJeg » 19. mar 2016, 09:15

Jeg synes faktisk landbrugspakken er et rigtig godt eksempel.
Dem der har oprettet alverdens Gyllegates, #verdensundergang osv., må "gerne" overdrive og lyve så det driver ned at væggene, bare det fremmer modstanden mod et politisk stykke arbejde, og i øvrigt skaber overskrifter. Der hidkaldes mere end tvivlsomme eksperter, som er funderet i interesser som går mod landbruget uanset hvad.
Dem der stiller sig på det andet hold, og modbeviser påstandene med deres fortolkning og deres eksperter, det er der ingen som gider spilde ret meget plads på i nyhedsstrømmen.
Så slutresultatet der sendes ud i bred befolkning, er et maleri med farvevalget sort i sort, og det kan jo kun løses ved at slagte en minister.

Pakken blev jo i øvrigt vedtaget, der kommer ingen tillægsaftale, der kom en ny mister, og lige nu virker det som om, at det hele også bare er fuldstændigt lige meget.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hashtag, Gates og Shit storms?

Indlægaf LadyFox » 19. mar 2016, 09:42

Det ER sgu da ufint når en politikker lyver om konsekvenserne, og benægter dem. Det ER da problematisk. Og jeg kan ikke forstå hvorfor det er et problem at nogle bliver sure over den slags. I det mindste bør beslutninger da tages på et oplyst grundlag.
Selvom pakken blev vedtaget alligevel, kan jeg ikke se hvorfor det der ligger forud skulle være helt lige meget..

Når du på samme tid nævner flygtninge og kontanthjælp, som om at tiltag der sker på det område, er lidt ligegyldigt, og i hvert fald ikke noget at være sur over, så synes jeg det virker ret usympatisk. Det er jo ting der har konsekvenser for ret mange mennesker, tiltag der rammer de svageste i samfundet - og mennesker der i forvejen ret tit er blevet ramt, og sat i nogle kedelige bokse, vel og mærke en masse mennesker der i forvejen kæmper. Og det mener du så bare at folk burde være ligeglade med, eller i hvert fald ikke blive sure over.
3
...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hashtag, Gates og Shit storms?

Indlægaf LaScrooge » 19. mar 2016, 09:56

Jeg ved ikke helt hvorfor det hele hele tiden skal være så dramatisk, men måske skyldes det en trang til at være en del af noget vigtigt? Når man kan udråbe noget som værende en whatever-gate eller selv deltage i en "shitstorm" så kan man bryste sig af at have været med til at afsløre noget korrupt. Men ofte er det jo ligegyldige petitesser, set i det helt store billede og relativt til de historiske gates, som afslørede magtsmisbrug og korruption på allerhøjeste niveau.

Jeg synes det ville være rart hvis alle lige tog en chill-pill og udviklede lidt proportionssans. Og i øvrigt ikke udråbte alt til noget af det værste man nogensinde har oplevet. Det er faktisk muligt at forholde sig til en situation som fx Eva Kjær-sagen uden at skulle gøre det til forrædderi af værste skuffe. Så er der også plads til de virkelig alvorlige sager. Ikke at det ikke er en alvorlig sag, for det er det, men ærlig talt, så er det ikke første gang en politiker lyver og landbrugspakken var blevet stemt igennem alligevel fordi den er på linje med regeringens politik.

Jeg synes i øvrigt det er lidt uhyggeligt. For mens befolkningen spasser ud over dyrekort kan der sniges rigtig meget igennem i al stilhed. Det er mens man ser den anden vej at de vilde ting finder sted. Det er et efterhånden rimelig velkendt politisk trick.
2
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"