Pusher Street igen - igen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Arend
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 13. jan 2021, 11:33
Kort karma: 22
Likede indlæg: 1199

Pusher Street igen - igen

Indlægaf Arend » 6. apr 2024, 10:29

jeg kan lige så godt slå fast, at jeg ikke er tilhænger af, at befolkningen møder verden påvirket af rusmidler.

Når det er sagt, er jeg også klar over, at mennesker altid har brugt rusmidler - og det vil de blive ved med.

Der vist ikke noget, som tyder på at forbuddet mod cannabis i Danmark har dæmpet forbruget af cannabis, så det har især været en kilde til glæde for organiserede kriminelle ved at sikre høje stabile priser på cannabisprodukter.

Nu vil man så i dag grave Pusher Street op - men hvad vil man mon kunne opnå ved det?

- eller vil tyskernes vej - der sandsynligvis vil være en tårn i øjet på kriminaliteten - være en mere frugtbar ruspolitik?
0
I krig er sandheden det første offer
abcd
Indlæg: 6365
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10435

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf abcd » 6. apr 2024, 11:03

Jeg tror ikke det er rigtigt at et forbud ikke dæmper forbruget.

Jeg har f.eks. aldrig røget cannabis, og det har bestemt at gøre med at det er forbudt. Hvis det var lovligt, havde jeg formentlig prøvet det. Jeg kan heller ikke bare lige købe det uden videre, som jeg kunne hvis det var på hylden i Rema. Vi bor ikke alle sammen i nærheden af Christiania, og jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen for at finde cannabis i min by.
3
Brugeravatar
Arend
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 13. jan 2021, 11:33
Kort karma: 22
Likede indlæg: 1199

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf Arend » 6. apr 2024, 13:21

abcd skrev:Jeg tror ikke det er rigtigt at et forbud ikke dæmper forbruget.

Jeg har f.eks. aldrig røget cannabis, og det har bestemt at gøre med at det er forbudt. Hvis det var lovligt, havde jeg formentlig prøvet det. Jeg kan heller ikke bare lige købe det uden videre, som jeg kunne hvis det var på hylden i Rema. Vi bor ikke alle sammen i nærheden af Christiania, og jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen for at finde cannabis i min by.


Hvis forbud dæmper forbruget af hash, skulle man forvente, at stramninger i lovgivningen dæmper forbruget.

Det ladet ikke til at være tilfældet.

I 2004 blev lovgigningen strammet, men antallet af brugere var i 2010 steget med 6.000 hashmisbrugere.

https://www.folketingstidende.dk/samling/20031/lovforslag/l175/index.htm

https://www.sundhedsstyrelsen.dk/-/media/Udgivelser/2005/Publ2005/CFF/Narkosit/Narkosit_2005,-d-,pdf.ashx

https://www.sundhedsstyrelsen.dk/-/media/Udgivelser/2010/Publ2010/CFF/Narkotika/Narkotikasituationen-i-Danmark-2010.ashx
0
I krig er sandheden det første offer
abcd
Indlæg: 6365
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10435

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf abcd » 6. apr 2024, 13:29

Arend skrev:
abcd skrev:Jeg tror ikke det er rigtigt at et forbud ikke dæmper forbruget.

Jeg har f.eks. aldrig røget cannabis, og det har bestemt at gøre med at det er forbudt. Hvis det var lovligt, havde jeg formentlig prøvet det. Jeg kan heller ikke bare lige købe det uden videre, som jeg kunne hvis det var på hylden i Rema. Vi bor ikke alle sammen i nærheden af Christiania, og jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen for at finde cannabis i min by.


Hvis forbud dæmper forbruget af hash, skulle man forvente, at stramninger i lovgivningen dæmper forbruget.

Det ladet ikke til at være tilfældet.

I 2004 blev lovgigningen strammet, men antallet af brugere var i 2010 steget med 6.000 hashmisbrugere.

https://www.folketingstidende.dk/samling/20031/lovforslag/l175/index.htm

https://www.sundhedsstyrelsen.dk/-/media/Udgivelser/2005/Publ2005/CFF/Narkosit/Narkosit_2005,-d-,pdf.ashx

https://www.sundhedsstyrelsen.dk/-/media/Udgivelser/2010/Publ2010/CFF/Narkotika/Narkotikasituationen-i-Danmark-2010.ashx


Det kan sagtens være sådan at et forbud begrænser forbruget, men at hårdere håndhævelse af forbuddet ikke begrænser forbruget yderligere.

I dele af USA har de legaliseret cannabis. Det har ført til 20% øget forbrug. Og man kan forestille sig at det bliver endnu mere efterhånden som legaliseringen bliver den opfattede normal - jeg ville ikke begynde at ryge hash hvis det blev lovligt i morgen, men hvis det havde været lovligt hele mit liv, ville jeg formentlig have prøvet det på et tidspunkt.
2
Brugeravatar
Arend
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 13. jan 2021, 11:33
Kort karma: 22
Likede indlæg: 1199

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf Arend » 6. apr 2024, 13:52

abcd skrev:
Arend skrev:
abcd skrev:Jeg tror ikke det er rigtigt at et forbud ikke dæmper forbruget.

Jeg har f.eks. aldrig røget cannabis, og det har bestemt at gøre med at det er forbudt. Hvis det var lovligt, havde jeg formentlig prøvet det. Jeg kan heller ikke bare lige købe det uden videre, som jeg kunne hvis det var på hylden i Rema. Vi bor ikke alle sammen i nærheden af Christiania, og jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen for at finde cannabis i min by.


Hvis forbud dæmper forbruget af hash, skulle man forvente, at stramninger i lovgivningen dæmper forbruget.

Det ladet ikke til at være tilfældet.

I 2004 blev lovgigningen strammet, men antallet af brugere var i 2010 steget med 6.000 hashmisbrugere.

https://www.folketingstidende.dk/samling/20031/lovforslag/l175/index.htm

https://www.sundhedsstyrelsen.dk/-/media/Udgivelser/2005/Publ2005/CFF/Narkosit/Narkosit_2005,-d-,pdf.ashx

https://www.sundhedsstyrelsen.dk/-/media/Udgivelser/2010/Publ2010/CFF/Narkotika/Narkotikasituationen-i-Danmark-2010.ashx


Det kan sagtens være sådan at et forbud begrænser forbruget, men at hårdere håndhævelse af forbuddet ikke begrænser forbruget yderligere.

I dele af USA har de legaliseret cannabis. Det har ført til 20% øget forbrug. Og man kan forestille sig at det bliver endnu mere efterhånden som legaliseringen bliver den opfattede normal - jeg ville ikke begynde at ryge hash hvis det blev lovligt i morgen, men hvis det havde været lovligt hele mit liv, ville jeg formentlig have prøvet det på et tidspunkt.


Det er da muligt, men jeg synes, det er en vanskelig problematik.
0
I krig er sandheden det første offer
klaus
Indlæg: 466
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 385

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf klaus » 6. apr 2024, 18:47

Der var lidt snak i goaften Danmark ikke så længe siden med en fra Socialdemokratiet, raske penge som sælger lovligt cannabis og en fra sygehusvæsenet, der skulle snakke om legalisering i Tyskland.

Så snart snakken nævnte Portugal, så begyndte hende fra S at snakke om hvor mange der tågede rundt og hun havde sjældent set så meget armod.

Salget forsvinder ikke fordi pusher Street bliver lukket. Sælgerne vil da ikke gå ned i løn og efterspørgslen er der. Det bliver bare flyttet til parker etc.
Jeg hælder til legalisering men tror ikke det sorte marked forsvinder helt. Jeg ville nok prøve det pga smerter, hvis det blev lovligt.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8774
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7229

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf Artem » 6. apr 2024, 20:45

Oplysning må være vejen frem, sammen med aktivering af de unge i foreninger osv.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4912
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8842

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf Skorstenen » 7. apr 2024, 06:29

Der er ingen der forventer at salget forsvinder. Men det forventes at salget forsvinder fra Pusher Street. Og man må formode at når det er christianitterne selv der fjerner brosten, så virker det. Så må de kriminelle jo finde andre græsgange.
1
Brugeravatar
Arend
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 13. jan 2021, 11:33
Kort karma: 22
Likede indlæg: 1199

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf Arend » 7. apr 2024, 11:01

Skorstenen skrev:Der er ingen der forventer at salget forsvinder. Men det forventes at salget forsvinder fra Pusher Street. Og man må formode at når det er christianitterne selv der fjerner brosten, så virker det. Så må de kriminelle jo finde andre græsgange.


... og en mulig konsekvens er, at rockerne fra Pusher Street skal ind på markeder, som indvandrerbander sidder på - så vi får kampe om markederne.
0
I krig er sandheden det første offer
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4912
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8842

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf Skorstenen » 7. apr 2024, 15:09

Arend skrev:
Skorstenen skrev:Der er ingen der forventer at salget forsvinder. Men det forventes at salget forsvinder fra Pusher Street. Og man må formode at når det er christianitterne selv der fjerner brosten, så virker det. Så må de kriminelle jo finde andre græsgange.


... og en mulig konsekvens er, at rockerne fra Pusher Street skal ind på markeder, som indvandrerbander sidder på - så vi får kampe om markederne.

Helt sikkert, men det er ikke christianitternes ansvar. Det er politikernes
2
dna
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. dec 2020, 10:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 688

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf dna » 7. apr 2024, 17:35

Personligt byder jeg det velkommen at Christianitterne ENDELIG har taget valget om ikke at give husly til bandernes kriminalitet. De var længe om det, men bedre sent end aldrig kan man vel sige.

Hvad der kommer til at ske i København fremadrettet bliver spændende at se. Jeg tror der vil opstå en del problemer i kølvandet, men det må politikere og politi se hvordan de vil håndtere.
2
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 332
Kontakt:

Re: Pusher Street igen - igen

Indlægaf EmoJanice » 7. apr 2024, 18:49

Jeg har den indstilling at hvis det kan skade banderne at lovliggøre det, så bør man lovliggøre det. Personligt vil jeg aldrig bruge det, da jeg kører på arbejde i et miljø hvor man skal på dupperne, hvis man ikke skal komme til skade. Alt hvad der sløver en, gør det farligt at transportere sig på arbejde.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"